Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2006, 23:44   #1
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Eczeem en Haaruitval ...

Ik zit nu eens de wat oudere posten door te lezen en het valt me echt op hoeveel mensen er eigenlijk ooit in een of andere vorm met eczeem of psoriasis te maken hebben gehad. Zelf ben ik toen ik 18 was een twee jaar lang met hevig eczeem aan het sukkelen geweest. Ik had het overal op mijn lijf ... en ja ook op mijn hoofdhuid. Toen had ik echt een kale plek daarvan hoor. Nu momenteel heb ik het op mijn rug weer wat en naar mijn idee is dus die schimmeltheorie van mijn orthomoleculair geneeskundige niet zo verkeerd. Maar goed, pin me d'r niet op vast hoor!!! Ik hoop het natuurlijk ... Wat ik wel weet is dat ik door de Phytoaxil momenteel echt minder / bijna geen last heb van jeuk. De shampoo werkt dan ook een beetje antiseptisch.

Maar waarom ik hier een nieuwe post over aanmaak. Eigenlijk om het volgende. Is er bij meer mensen de "relatie" van eczeem en haaruitval (welke soort dan ook) meer opgevallen al? Mij valt het echt op en ik vraag me af of ik de enige ben.

Groetjes Snoeteke.
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 10:04   #2
ellen123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2006
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
Ik zit nu eens de wat oudere posten door te lezen en het valt me echt op hoeveel mensen er eigenlijk ooit in een of andere vorm met eczeem of psoriasis te maken hebben gehad. Zelf ben ik toen ik 18 was een twee jaar lang met hevig eczeem aan het sukkelen geweest. Ik had het overal op mijn lijf ... en ja ook op mijn hoofdhuid. Toen had ik echt een kale plek daarvan hoor. Nu momenteel heb ik het op mijn rug weer wat en naar mijn idee is dus die schimmeltheorie van mijn orthomoleculair geneeskundige niet zo verkeerd. Maar goed, pin me d'r niet op vast hoor!!! Ik hoop het natuurlijk ... Wat ik wel weet is dat ik door de Phytoaxil momenteel echt minder / bijna geen last heb van jeuk. De shampoo werkt dan ook een beetje antiseptisch.

Maar waarom ik hier een nieuwe post over aanmaak. Eigenlijk om het volgende. Is er bij meer mensen de "relatie" van eczeem en haaruitval (welke soort dan ook) meer opgevallen al? Mij valt het echt op en ik vraag me af of ik
de enige ben.

Groetjes Snoeteke.

Hoi Snoeteke,

Ja bij mij is het ook eczeem en haaruitval. Op dit moment is het weer heel erg. Ik trek hele plukken haar eruit.

Ellen
ellen123 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 13:25   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
Ik zit nu eens de wat oudere posten door te lezen en het valt me echt op hoeveel mensen er eigenlijk ooit in een of andere vorm met eczeem of psoriasis te maken hebben gehad. Zelf ben ik toen ik 18 was een twee jaar lang met hevig eczeem aan het sukkelen geweest. Ik had het overal op mijn lijf ... en ja ook op mijn hoofdhuid. Toen had ik echt een kale plek daarvan hoor. Nu momenteel heb ik het op mijn rug weer wat en naar mijn idee is dus die schimmeltheorie van mijn orthomoleculair geneeskundige niet zo verkeerd. Maar goed, pin me d'r niet op vast hoor!!! Ik hoop het natuurlijk ... Wat ik wel weet is dat ik door de Phytoaxil momenteel echt minder / bijna geen last heb van jeuk. De shampoo werkt dan ook een beetje antiseptisch.

Maar waarom ik hier een nieuwe post over aanmaak. Eigenlijk om het volgende. Is er bij meer mensen de "relatie" van eczeem en haaruitval (welke soort dan ook) meer opgevallen al? Mij valt het echt op en ik vraag me af of ik de enige ben.

Groetjes Snoeteke.
Snoeteke,
Waar koop je die shampoo waarover je spreekt? Ken'm niet. Ketoconazole (2%) op recept vind ik ook goed werken voor de schimmelinfectie (want dat is roos eigenlijk).
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 16:35   #4
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Hoi Ellen,

Rot voor je meid. Ik leef met je mee!!!

Hoi Kitty,

Die shampoo bestel ik via internet bij Buysen in Geleen. Tis wel aan de prijs hoor want ik bestel er dan meteen de kuur bij voor drie maanden. het schijnt te moeten helpen ... en voor de jeuk merk ik verschil. voor de rest kan ook nog niet omdat ik hem nog maar net gebruik he. Maar goed, het valt te proberen. Ik had dus echt het idee dat ik van ketoconazol meer haaruitval kreeg nog. en mn haar werd er echt droog en pluizig van. Ik hoop dat het nu weer beter gaat worden.

Groetjes Snoeteke
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 17:23   #5
zaire
HaarWeb lid
 
zaire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2006
Berichten: 10
Geslacht:
Lightbulb eczeem

hallo allemaal,

ik heb zelf ook erge plekken eczeem op de hoofdhuid.
en de rest van mij lichaam ook.
door het eczeem op mijn hoofd begon ik er ook aan te trekken.
van de dermatologen heb ik alles geprobeerd maar het werd steeds erger.
ook zonder mijn gepluk viel het haar met bosjes uit.
nu heb ik sinds een paar jaar een lotion van mijn huisarts die dus echt werkt.
het heet sol betamethason 1mg/g
het nadeel is dat er veel corticosteroiden inzit maar de plekken zijn na een paar dagen weg als je er van af blijft!
haaruitval heb ik ook bijna niet meer.
het prikt wel ontzettend als er open wondjes zijn maar er zit dan ook alcohol in.

hopelijk heeft iemand hier iets aan
groetjes van zaire
zaire is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2006, 09:29   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
Hoi Ellen,

Rot voor je meid. Ik leef met je mee!!!

Hoi Kitty,

Die shampoo bestel ik via internet bij Buysen in Geleen. Tis wel aan de prijs hoor want ik bestel er dan meteen de kuur bij voor drie maanden. het schijnt te moeten helpen ... en voor de jeuk merk ik verschil. voor de rest kan ook nog niet omdat ik hem nog maar net gebruik he. Maar goed, het valt te proberen. Ik had dus echt het idee dat ik van ketoconazol meer haaruitval kreeg nog. en mn haar werd er echt droog en pluizig van. Ik hoop dat het nu weer beter gaat worden.

Groetjes Snoeteke
Snoeteke,
Thanks voor de info. Ketoconazol kan een (tijdelijke) shedding veroorzaken dat is op zich wel bekend. Doch, die haren groeien wel gewoon terug hoor, en haaruitval daardoor stopt ook wel.
Ik moet zelf zeggen dat ik bij alles wat ik gehad heb, ook het ondergenoemde bethameson en andere costerocoide emulsie (topicorte) toch ketocon. mij het meeste helpt bij de schilfering/jeuk. Maar het ligt er natuurlijk ook aan welk type eczeem je hebt. de beschrijving van zaire lijkt niet op het seb. eczeem dat ik heb. Ik heb ook op geen andere plaatsen last van eczeem dan aan mijn hoofdhuid die overigens pas ontstond toen aga ook doorkwam. Dus de relatie die je legt gaat in mijn geval idd. op.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2006, 20:05   #7
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Toch raar dat eczeem en haaruitval vaak samen gaan. Net nog mn orthomoleculair geneeskundige aan de foon gehad. Zij is er van overtuigd dat als ik ALLES aanpak wat er momenteel niet goed gaat. En dat is veel hoor ... dat het dan met mijn haar ook weer goed komt. Duim voor me ... ik duim voor iedereen hier. En voor mezelf he ..
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2006, 21:54   #8
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
Toch raar dat eczeem en haaruitval vaak samen gaan. Net nog mn orthomoleculair geneeskundige aan de foon gehad. Zij is er van overtuigd dat als ik ALLES aanpak wat er momenteel niet goed gaat. En dat is veel hoor ... dat het dan met mijn haar ook weer goed komt. Duim voor me ... ik duim voor iedereen hier. En voor mezelf he ..
Wel en niet... in die zin dat de androgenen waar je dus overgevoelig voor bent, meer doen dan je alleen je haar laten uitvallen...
Verhoogde talgklierproductie en (verhoogde mannelijke) lichaamsbeharing (hirsutisme) zijn ook effecten van overgevoeligheid voor of teveel aan testosteron.
Mn die verhoogde talgklierproductie (en bij mij is het echt heel duidelijk tesamen begonnen, ik had nl eerder heel droog/schoon haar dan vet ) kan zorgen bij personen die daarvoor gevoelig zijn voor een groei-explosie van een bep. gist. t.w. Pytosporum ovale. Dit is het gist dat het ontstaan van roos maar ook seb. eczeem veroorzaakt (verschil tussen die 2 aandoeningen is dat bij roos de hoofdhuid niet ontstoken raakt en bij seb. eczeem wel). Het overmatig afschilferen is een (onstekings)reactie van de huid op die schimmelexplosie, daar komt vervolgens dus weer (teveel) talg bij en dit gaat samenklonteren en veroorzaakt die rotjeuk.
Op zich is het een onschuldig iets, alleen zijn de effecten minder prettig.
Vandaar mijn aarzeling te stoppen met androcur die een remmend effect heeft op die talgproductie en dus daardoor op het ontstaan van het seb. eczeem.
Tja... maar om nu voorgoed die rommel te blijven slikken daarvoor gaat me toch ook echt te ver..
Enfin komt tijd, komt raad.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 23 augustus 2006 om 21:57
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
Seborroïsch eczeem Tiuri AGA - Algemeen 1580 26 juli 2020 02:11
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.