Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 september 2023, 22:54   #1
Suus1975
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2023
Berichten: 1
Geslacht:
Alopecia en hormoontekort

Beste mensen, mijn dochter van 16 heeft Alopecia Areata. Dit is ongeveer 2 jaar geleden voor het eerst ontdekt. Ze had 1 kale plek. We hebben er niet zo veel aandacht aan besteed, het zat gelukkig op een niet zichtbare plek. Begin dit jaar, ze was toen 15, had ze ineens meerdere kale plekken. We zijn toen via de huisarts bij de dermatoloog terecht gekomen. Ze kreeg een kuur van dexamethason tabletten. Ze kreeg gelukkig weer haartjes op de plekken.
Momenteel is er bij haar vastgesteld dat ze niet in de puberteit is (heeft geen borsten, is niet ongesteld). Uit het bloedonderzoek is gebleken dat ze bepaalde hormonen niet tot nauwelijks heeft waardoor de puberteit niet op gang is gekomen. We hebben binnenkort verder onderzoek en een afspraak bij een endicrinoloog in het UMC.
De kale plekken zijn momenteel weer erger geworden en ook op zichtbare plekken helaas. Ze volgt daarom nu weer een kuur met dexamethason tabletten in de hoop het te stoppen. Ik heb zelf erg het gevoel dat de late puberteit en de Alopecia met elkaar te maken heeft, maar zeker weten doen we het nog niet. Ik hoop daarom dat als ze een behandeling gaat krijgen voor de hormoontekorten het haar ook weer gaat groeien. Mijn vraag is nu; is er iemand die hier ervaring mee heeft? Het doet me zoveel pijn mijn dochter zo te zien, ze is als de dood dat mensen het zien en dat het erger wordt. Ze is heel bang om kaal te worden. Het geeft haar heel veel stress (ze is ook altijd snel in de stress) en mij ook. Zoek me suf naar oplossingen maar die blijken er niet echt te zijn.
Suus1975 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.