Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juni 2005, 10:56   #1
noanoa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: België
Berichten: 40
kortere haartjes

hey, waarschijnlijk vraag dat al meer is gesteld, maar ik vind niet echt een bevredigend antwoord als ik bij 'search' ga kijken...

De haren die de laatste tijd bij mij uitvallen(de meeste toch), zijn maar half zolang als mijn andere haren. Ze zijn wel sterk van 'structuur' en voorzien van een wit bolletje (waar al veel over gediscussieerd is en eigelijk niets wilt zeggen, maar het lijkt me toch nog beter als geen wit bolletje)
Nu zit ik natuurlijk weer te piekeren over het waarom die haren niet langer worden. Zouden die uitgegroeid zijn? En dus niet meer terugkomen?
Heeft dit nog iemand?
Groetjes Noa
noanoa is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 11:18   #2
sarahxxx
HaarWeb lid
 
sarahxxx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Locatie: Gent
Berichten: 140
Hey noanoa,

jep, ik herken dit wel: ik heb haar tot iets over mijn schouders, maar ongeveer 80% van de uitgevallen haren zijn korter dan dat. Ik vind het ook zo vreemd, omdat die haren er veel steviger uitzien dan de haren die op mijn kruin staan en die een stuk minder dik en stevig zijn (dat schrikt zo af hé, dat die gezond ogende haren uitvallen ). En ja, het witte bolletje hangt er bij mij ook aan, die haren zijn zelfs de eerste cm vanaf dat bolletje bedekt met een laagje talg (denk ik toch, ze zien wit).

I know, ik help je nu niet echt, maar wou toch ff melden dat ik je probleem herkende

Groet!

Sarah
__________________
So this is permanence, love's shattered pride.
What once was innocence, turned on its side.
(Ian Curtis)

regime:

Diane35 (sinds nov.2003, gestopt in mei 2005, herstart 16juni 2005)
Minoxidil 5%, 2x daags (sinds nov.2003)
MSM (sinds juni 2005)
Groene thee (sinds juni 2005)
2x Nizoral per week (sinds juni 2005)
Rozemarijn Shampoo Guhl (sinds juni 2005)
Keraton voedingssupplement (sinds juli 2005)
Natuurbiergist (sinds juni 2005)

gestopt:

Vitaver silicea+ vitamines (sinds juni 2005)
sarahxxx is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 12:04   #3
noanoa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: België
Berichten: 40
ja ze lijken inderdaad steviger te zijn...bij mij is da ook zo'n 80% misschien zelfs meer van die hele korte...

pff..da zal wel geen goed teken zijn veronderstel ik
noanoa is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2005, 12:41   #4
Minoush
HaarWeb lid
 
Minoush's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2004
Berichten: 11
Ik heb dat ook.
Het is ook geen goed teken want dat zijn weer de haren die eerst wel gezond waren maar nu niet meer langer worden en vroegtijdig uitvallen
Minoush is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2005, 22:41   #5
shyra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2004
Berichten: 85
Ik heb dit ook. Maar het zijn bij mij alle formaten. De kleinere haren zijn ook
dunne haren. Hmmm nu begin ik me wel zorgen te maken. De dermatoloog
zei tegen mij dat het niet een ernstige vorm van haaruitval was en dat het zeker
terug zou groeien. Maar nu ik dit hoor wordt ik wel onrustig.
Soms valt er ergens een dunne haar uit en komt er een dikke terug.
Vreemd hoor.
Ik heb trouwens vorig jaar haaruitval gehad in mei tot oktober en nu
begint het weer. Ik verlies weer hele bossen. Ik vraag me af wanneer het een
keer stopt. Viel alles er maar in 1x uit. Dan kon ik een pruik kopen en verder met
me leven, maar dit maakt je echt kapot.
shyra is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2005, 14:14   #6
noanoa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: België
Berichten: 40
Hoi Shyra,

ik zit zowat met datzelfde probleem. Onzekerheid over kortere en dunnere haartjes.
Ik heb zo'n 3.5jaar last gehad van overmatige haaruitval. Vaak niet zoo extreem als vele hier, maar wel het 5dubbele van wat ik vroeger altijd had. Mijn haar werd wel dunner en slechter van kwaliteit. De dermatoloog dacht niet dat ik AGA heb, maar schreef me toch minoxidil voor. Toen was ik het beu en heb ik mijn haar afgeschoren en het leek hierdoor wel te verbeteren. Mijn dermatologe zei dat ik gerust met minoxidil mocht stoppen. Want dat er zeker geen probleem meer was. Mijn haar valt bij mijn weten ook niet zoveel meer uit (laten we hopen dat dit zo blijft). Maar ik heb wel vaak als ik door mijn haar ga en er vallen bijvoorbeeld enkele haren uit, dat die altijd korter en dunner en lichter zijn...Dus ik maak me hier natuurlijk zo ongerust over. Volgens de dermatologe kwam dat door teveel met mijn haar bezig te zijn, stress dus. Maar ja,stress valt nooit te 'bewijzen' als reden voor één of andere aandoening. Dus gerustgesteld ben ik niet.
Maar jij zegt, dat er eerst een dunne groeit en daarna soms weer een dikke op die plaats? (als ik dit goed gelezen heb) Maar hoe zie je dat? Dat er op die plaats weer een dikke haar groeit?
Groetjes Noa
noanoa is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2005, 22:00   #7
shyra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2004
Berichten: 85
Wat jij nu beschrijft heb ik ook. Ik vind regelmatig op mijn kleren van die dunne
veel korter haren dan die ik heb. In het begin dacht ik dat dit niet van mij waren.
Maar het is toch echt! Sommige zijn zo licht dat ik het goed in het licht moet bekijken.
Wat er bij mij gebeurt is...ik ben heel wat haren verloren. Het komt heel langzaam terug. Het gebeurt vaak dat de pas gegroeide haren dunner terugkomen. Soms vallen deze eruit en komt er een dikkere terug.
Ik zit hier ook vet over te stressen, maar aan de andere kant mijn buurvrouw is net een half jaar geleden bevallen en zij zegt dat ze ook van dunne haren verliest. Wat je dokter zegt, klinkt echt onzinnig. Waarom zouden juist de dunne haren eruitvallen als je gestresst bent.
Op dit moment weet ik echt niet welke kant mijn haar opgaat. Het lijkt wel alsof wat eraan groeit net zo hard weer eruit valt. Ik probeer niet meer zo veel meer bezig te zijn anders zit ik 24 uur per dag met een spiegel in de hand te controleren of de boel niet verergerd is en raak ik depri. Ik heb wel weer nu haaruitval sinds kort terwijl het een jaar stabiel was.
En hoe is het bij jou? Heb je kale lege plekken of valt het mee.
shyra is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2005, 09:55   #8
noanoa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: België
Berichten: 40
Hoi,

neen echte kale plekken heb ik niet, het lijkt gewoon over het algemeen overal dunner te zijn geworden. Ik heb nu geen haaruitval meer (denk ik, want ik heb heel kort haar en dan kan je het natuurlijk niet zo duidelijk zeggen) en mijn kwaliteit lijkt over het algemeen wel ok, enkel als er haren uitvallen zijn die 8/10 keer veel dunner en lichter dan de rest van mijn haardos (op mijn hoofd bekeken) ik vrees dat dit een slecht teken is en idd ik let ook veel te veel op mijn haar. Elke keer voel ik er aan of het nog niet dunner is geworden. Om gek van te worden. En dit heb ik al jaren. ik vraag me echt af of die dunnere haren op nog iets anders kunnen wijzen dan AGA...want mijn dermatologe is er zeker van dat ik dat niet heb...maar ja wat is het dan? Moest er een plausibele verklaring(liefst niet negatief ) zou ik me al een stuk beter voelen!
Groetjes
noanoa is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2005, 10:44   #9
shyra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2004
Berichten: 85
IK heb benieuwd hoe het met jou gaat?


Is je haar kwaliteit verbeterd?
Bij mij nog niet .

Er vallen nu wel weinig haren uit sinds een week.
En mijn men.cyclus is weer normaal. Hopenlijk gaat
het nu dikker teruggroeien.
shyra is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2005, 16:19   #10
noanoa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: België
Berichten: 40
hey shyra,

Bij mij is het nog steeds zowat hetzelfde als vorig jaar. Mijn haaruitval is in een jaar niet veranderd(altijd normaal gebleven), maar mijn haar is ook niet verdikkerd ofzo. IK merk dat ik soms wel nog zo van dunnere haartjes heb die uitvallen (zo van die dunne,futloze haren die met moeite de naam 'haar'waardig zijn...)maar eigelijk let ik er niet zoveel meer op. Als ik naar mijn haar begin te kijken, maak ik me toch weer zo druk en daar ben ik toch niet mee geholpen. IK denk eigelijk dat ik zowat hetzelfde heb als mijn moeder. Die heeft nu erg weinig haar (ze is 43), maar dat is echt wel over een kleine 20jaar gegaan. Dus ook eerst een periode van zware haaruitval(rond haar 20), die is vanzelf gestabiliseerd en daarna is dat elk jaar traag achteruitgegaan. Pas wanneer ze eind 30 was, zijn mensen opmerkingen beginnen maken over haar 'dunnere haar'. Ik heb het er nog vaak moeilijk mee, maar we zien wel wat er komt...IK hoop het met minoxidil wat langer te kunnen trekken, maar heb schrik dat ik er na veel gebruik allergisch van ga worden...Elke dag zo'n straf product op je hoofdhuid, het lijkt niet zo gezond...
Hoe gaat het verder nog met jou trouwens?
Ben heel lang niet op haarweb geweest...Maar kan het me toch niet laten om de paar weken eens te kijken, je weet nooit dat er een wonderproduct zou zijn uitgekomen waar ik niets van weet :d
Veel sterkte
Groetjes Noa
noanoa is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2005, 20:55   #11
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
noanoa

Hoi,
Je schrijft in een eerdere post dat je dermatoloog ervan overtuigd is dat het geen aga is. Wat je beschrijft lijkt wel een beetje op aga verschijnsel eerlijk gezegd... ooit een sec. opinion overwogen? Of vind je dat misschien niet nodig?
Groetjes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2005, 17:09   #12
jooltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2005
Berichten: 56
Hoi Kitty,

Gooi je private mailbox weer eens leeg.

Groetjes
Jooltje
jooltje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2005, 19:17   #13
shyra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2004
Berichten: 85
Hoi Noa en Kitty,

Kitty ben er niet mee eens wat je zegt.
Mijn dermatoloog is erook sterk van overtuigd dat ik geen aga heb.
En ook ik verlies veel korte dunne haren, volgens hem heeft het te maken
met de groeicyclus van de haar. Dat het waarschijnlijk straks wel dikkere haren
zullen worden. Als ik in de haarborstel van vriendinnen kijk dan zie ik ook dat ze zulke haren verliezen. Maar lang niet zoveel als mij.

Noa, mijn haarverlies is dramtisch verminderd na 2 jaar!!!
Mocht ook wel een keer .
Ik verlies nu sinds een aantal weken maar 3 of 4 haren in de borstel en met
wasen hooguit 10.
En als ik tussen mijn haren kijk zie ik nu heeel veel nieuwe haren teruggroeien.
Vreemd dat dit zolang heeft moeten duren . Hoop ook dat ze blijven.
Alleen op de dunne kale plekken zie nog niet veel...er zit nu veel dons op.
En dit verandert heel af en toe in een dikke haar. Dit is alles is sinds ik weer regelmatig menstrueer. Misschien waren mijn hormonen wel van slag ofzo.
Maar ik juich maar niet te vroeg .

Mijn collega op het werk wordt nooit ongesteld. Ze moet hiervoor de pil slikken. Maar ze heeft geen last van haarproblemen. Vreemd dat de ene er wel last van heeft en de andere niet.
shyra is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2005, 19:38   #14
Ella
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2005
Berichten: 3
Shyra, heel fijn voor je dat de haaruitval drastisch verminerd is. Welke medicijnen heb je dan gebruikt? Hoop voor jou dat het nu zo blijft!

groetjes, Ella
Ella is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2005, 21:55   #15
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
shyra

Jij en de dermatoloog zullen het zeker beter weten, daar twijfel ik niet aan!
Fijn voor je dat het momenteel beter gaat.
Groet
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
witte haren weer definitief in eigen haarkleur gretha TTM - Algemeen 14 25 mei 2007 14:48
zoveel haaruitval kan toch niet normaal zijn?wanneer is het AGA? feb Haarproblemen bij vrouwen 1412 26 augustus 2005 17:29
grijze haartjes uittrekken? dfs Overige (haar)discussies - Algemeen 14 3 juni 2005 16:15
klein kaal plek opgevuld met haartjes jimsy Chirurgische behandelingen 12 27 juli 2004 16:48
Kleine haartjes Visitor AGA - Algemeen 10 8 februari 2003 10:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.