Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 augustus 2006, 21:17   #1
Malibu Chick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2006
Berichten: 1
Roaccutane en haaruitval

Via search heb ik hier en daar heb ik wat gevonden over roaccutane in combinatie met haaruitval, maar heb nog geen bevredigend antwoord.

Ik heb 4,5 maand roaccutane gebruikt tegen acne (40mg p/dag). De nodige bijwerkingen hiervan gehad, maar nix onoverkomelijks, totdat na 4 maanden mijn haar begon uit te vallen. Ik ben daarom eerder gestopt met de kuur dan in eerste instantie de bedoeling was. In de bijsluiter staat dat verandering in de kwaliteit van het haar en haaruitval (of extra haargroei) bijwerkingen kunnen zijn. Nu ben ik inmiddels ruim 4 maanden gestopt met deze medicijnen, in de hoop dat mijn haar weer voller zou worden, dit is helaas niet het geval.

Ik weet niet of dit toeval is of dat er wel degelijk een verband is. Mijn vraag is of er meer mensen zijn die ervaring hebben met roaccutane in combinatie met haaruitval. En vooral: is het vanzelf weer overgegaan na het stoppen met roa? In de bijsluiter staat dat het gewoonlijk van voorbijgaande aard is, maar ik ben niet overtuigd.

Meer info over roaccutane: http://www.roche.nl/product.php?naam=Roaccutane

Ik heb geen kale plekken maar mijn haar is flink uitgedund, vooral bij het douchen en borstelen verlies ik veel haar. Ik gebruik nu ongeveer 2 maanden HaarBalans van Bloem, maar voorals nog met weinig/ geen effect. Ik heb dit forum pas net ontdekt en lees dat veel mensen al heel veel middeltjes en medicijnen hebben geprobeerd. Wat dat betreft ben ik een "beginner", hoop dat ik mijn wondermiddeltje snel vind!

Laatst gewijzigd door Malibu Chick; 16 augustus 2006 om 21:44
Malibu Chick is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 21:39   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malibu Chick
Via search heb ik hier en daar heb ik wat gevonden over roaccutane in combinatie met haaruitval, maar heb nog geen bevredigend antwoord.

Ik heb 4,5 maand roaccutane gebruikt tegen acne (40mg p/dag). Na 4 maanden begon mijn haar uit te vallen, ik ben daarom eerder gestopt met de kuur dan in eerste instantie de bedoeling was. In de bijsluiter staat dat verandering in de kwaliteit van het haar en haaruitval (of extra haargroei) bijwerkingen kunnen zijn. Nu ben ik inmiddels ruim 4 maanden gestopt met deze medicijnen, in de hoop dat mijn haar weer voller zou worden, dit is helaas niet het geval.

Ik weet niet of dit toeval is of dat er wel degelijk een verband is. Mijn vraag is of er meer mensen zijn die ervaring hebben met roaccutane in combinatie met haaruitval. En vooral: is het vanzelf weer overgegaan na het stoppen met roa?

Meer info over roaccutane: http://www.roche.nl/product.php?naam=Roaccutane

Ik heb geen kale plekken maar mijn haar is flink uitgedund, vooral bij het douchen en borstelen verlies ik veel haar. Ik gebruik nu ongeveer 2 maanden HaarBalans van Bloem, maar voorals nog met weinig/ geen effect. Ik heb dit forum pas net ontdekt en lees dat veel mensen al heel veel middeltjes en medicijnen hebben geprobeerd. Wat dat betreft ben ik een "beginner", hoop dat ik mijn wondermiddeltje snel vind!
Malibu chick,
ik heb geen ervaring met het medicijn maar kan me de comb. wel voorstellen omdat acne eveneens veroorzaakt wordt door androgenen. Of het een tijdelijke vorm van haaruitval door dit medicijn - telogeen efflium is - dat zou misschien wel kunnen maar dan zou het nu idd. zo langzamerhand minder moeten worden. Als ik jou was zou ik een dermatoloog om advies vragen in deze.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 13:23   #3
glacius
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 21
dunner wordend haar is een bijwerking van roacutanne. Heb vaker gelezen op fora dat mensen er dunner haar van kregen.
glacius is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Roaccutane en haaruitval zucht Medicijnen/haargroeimiddelen 62 17 juni 2013 21:10
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Silicea kuur tegen haaruitval Astarte Haarproblemen bij vrouwen 21 5 oktober 2006 19:51
Verloopt kaalheid altijd symmetrisch? David AGA - Algemeen 47 15 juni 2005 19:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.