Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2006, 16:36   #1
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Voor schorpioeneke

Terugkomend op je vraag in het 'voorstel-forum'.
Ik ben niet aziatisch en ouder (41 jaar) maar kan je missch. toch wat van dienst zijn t.a.v. je vragen.
Aminexil-kuur die je hebt gehad is zeker niet verkeerd, maar verwacht daar niet te veel van het is een middel waarvan niet bewezen is dat het werkt, het is erg duur en het stopt aga zeker niet.

Alopecia androgenetica, de mannelijke vorm van haaruitval die vrouwen ook kan treffen kent het patroon van meestal diffuus (geleidelijk) dunner wordend haar bovenop, inhammen/kruin. de zij-onderkant blijft vrijwel in tact.
Op dit forum is een haarwoordenboekje, neem het eens door het kan je van veel info verschaffen.

De diane-35 is een bekende igv behandeling aga, ook androcur die je hebt gehad. (bij vrouwen die nog niet in de overgang zijn in comb. met elkaar). Zie mijn regime onderaan en je ziet dat ik die comb. gebruik. Androcur gebruik ik inmiddels lang genoeg om te kunnen zeggen dat het bij mij dus niet werkt. De diane alleen heeft me jarenlang wel behoed voor aga, waarom androcur erbij het nu niet meer kan redden wijt ik zelf aan een lich. reactie van mijzelf op medicijngebruik in het alg. Ik bedoel hiermee dat de haaruitval die ik nu heb, eigenlijk meer een soort van Telogeen efflium (zie haarw. boekje) effect is ipv een voortschrijdende alopecia androgenetica.
Mbt je bedenkingen, de comb. werkt voor sommige vrouwen echt wel, het zal moeten blijken of dit voor jou zo zal zijn. In ieder geval geldt dat je welk middel je ook evt. kiest een perioden van 7-9 mnd nodig is om evt. effect te kunnen constateren. Bijwerkingen had ik wel van de (veel) hogere dosering van androcur v. 50mg van de 20 van nu eigenlijk niet veel. Diane-35 had ik sowieso geen problemen mee.

Finasteride heeft geen bewezen werking bij vrouwen, doch er is ook op dit forum een aantal vrouwen die er wel baat bij hebben. Spironolactone, in NL alleen oraal voorgeschreven, is geen hormoon maar kent wel een androgeenremmende werking.
Topicals : minoxidil, en spironolactone eveneens maar is alleen in het buitenl. te bestellen, als je geinterss. bent ff vragen er zijn ook hier vrouwen die het bestellen in de states, meen ik.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 20 augustus 2006 om 16:46
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2006, 19:09   #2
Schorpioeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Berichten: 27
Geslacht:
Voor kas

Hoi Kas,

Bedankt voor je tips. Ik moet de site nog een beetje leren kennen maar het ziet er wel allemaal leuk uit. Het is fijn om met lotgenoten van gedachten te wisselen. Verder ken ik niemand in mijn omgeving die problemen met zijn haar heeft.

Een ding is wel zeker; als de kapper mij er niet op geattendeerd had, had ik gewoon niets in de gaten gehad!

Zoals ik al zei, slik ik voorlopig alleen de Diane 35-pil. Hoe gek het ook mag klinken, deze vind ik al zwaar genoeg. Ik wil pas gaan beginnen met Androcur of de Finasteride als ik helemaal zeker ben van mijn zaak!
Schorpioeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2006, 13:38   #3
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioeneke
Hoi Kas,

Bedankt voor je tips. Ik moet de site nog een beetje leren kennen maar het ziet er wel allemaal leuk uit. Het is fijn om met lotgenoten van gedachten te wisselen. Verder ken ik niemand in mijn omgeving die problemen met zijn haar heeft.

Een ding is wel zeker; als de kapper mij er niet op geattendeerd had, had ik gewoon niets in de gaten gehad!

Zoals ik al zei, slik ik voorlopig alleen de Diane 35-pil. Hoe gek het ook mag klinken, deze vind ik al zwaar genoeg. Ik wil pas gaan beginnen met Androcur of de Finasteride als ik helemaal zeker ben van mijn zaak!
Ik denk dat je daar een wijze beslissing mee neemt..
groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2006, 16:12   #4
Schorpioeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Berichten: 27
Geslacht:
Voor Kas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Ik denk dat je daar een wijze beslissing mee neemt..
groet
Kitty
Hoi Kitty,

Ik heb me intussen ingelezen in de verschillende medicijnen die er zijn. Toch begin ik er ernstig over te twijfelen waarom de dokter mij finasteride heeft voorgeschreven. Ik heb de bijsluiter opgevraagd bij de apotheek Scheemda (waarom in godsnaam in Groningen?) en daarin wordt gezegd dat Finasteride beter niet door vrouwen gebruikt kan worden! Ja, als ze niet zwanger willen worden of zwanger zijn maar evengoed vind ik het een nogal 'grote' bijwerking als ik het zo mag noemen.
Misschien is praten met mijn dermatoloog nog wel even verstandig. Ik denk dat ik de dr. Keulen Kliniek maar ga bellen en voorlopig van dit medicijn afzie.
Bovendien vind ik het bezwaarlijk dat als je eenmaal stopt, de haren weer in de 'oude' situatie 'terugvallen' dan tijdens het medicijngebruik. Wat heeft het slikken van die medicijnen dan voor zin?
En over de Androcur gesproken. Ik heb volgens mij een lichtere dosering, nl 10 mg. Je had ook met 50 mg had ik begrepen....dus waarschijnlijk zullen de bijwerkingen bij Androcur met 10 mg niet zo veel zijn, hoop ik...
Schorpioeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2006, 21:13   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioeneke
Hoi Kitty,

Ik heb me intussen ingelezen in de verschillende medicijnen die er zijn. Toch begin ik er ernstig over te twijfelen waarom de dokter mij finasteride heeft voorgeschreven. Ik heb de bijsluiter opgevraagd bij de apotheek Scheemda (waarom in godsnaam in Groningen?) en daarin wordt gezegd dat Finasteride beter niet door vrouwen gebruikt kan worden! Ja, als ze niet zwanger willen worden of zwanger zijn maar evengoed vind ik het een nogal 'grote' bijwerking als ik het zo mag noemen.
Misschien is praten met mijn dermatoloog nog wel even verstandig. Ik denk dat ik de dr. Keulen Kliniek maar ga bellen en voorlopig van dit medicijn afzie.
Bovendien vind ik het bezwaarlijk dat als je eenmaal stopt, de haren weer in de 'oude' situatie 'terugvallen' dan tijdens het medicijngebruik. Wat heeft het slikken van die medicijnen dan voor zin?
En over de Androcur gesproken. Ik heb volgens mij een lichtere dosering, nl 10 mg. Je had ook met 50 mg had ik begrepen....dus waarschijnlijk zullen de bijwerkingen bij Androcur met 10 mg niet zo veel zijn, hoop ik...
Primair heb ik afgezien van finasteride omdat het middel nog relatief te kort op de markt is om lange termijn effecten voor je lichaam te kunnen aangeven. Het absoluut en bewezen gevaren kent (afwijkingen aan geslachtsorganen bij jongetjes) igv gebruik tijdens zwangerschap (dus ook als een man het dan gebruikt!). Kortom allemaal zaken waardoor ik besloten heb daar vanaf te blijven.
Androcur is al meer dan 40j op de markt en is goed bekend tav mogelijke bijwerkingen. 50mg was voor mij veel te hoog. Ik kreeg er vrijwel direct veel meer haaruitval van. diane 35+10mg androcur is een veelvoorgeschreven dosering.
Voor mijzelf kan ik concluderen, na een jaar gebruik dat het mijn haaruitval niet gaat stoppen. Overigens heb ik vanaf mijn 30e tot circa 39e met enkel en alleen de diane 35 geen aga-doorbraak gehad. Derhalve is het ook wat vreemd dat nu met androcur erbij (die dezelfde stof bevat - cyproteronacetaat) het niet meer te stoppen lijkt.
Overigens moet je je wel realiseren dat welk middel je ook besluit te gebruiken het in principe 'for life' is. diane zal na de overgang eraf moeten maar androcur, minoxidil of wat dan ook zal altijd gebruikt moeten blijven worden om aga onder controle te houden....
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2006, 18:39   #6
Schorpioeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Berichten: 27
Geslacht:
Voor kas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Primair heb ik afgezien van finasteride omdat het middel nog relatief te kort op de markt is om lange termijn effecten voor je lichaam te kunnen aangeven. Het absoluut en bewezen gevaren kent (afwijkingen aan geslachtsorganen bij jongetjes) igv gebruik tijdens zwangerschap (dus ook als een man het dan gebruikt!). Kortom allemaal zaken waardoor ik besloten heb daar vanaf te blijven.
Androcur is al meer dan 40j op de markt en is goed bekend tav mogelijke bijwerkingen. 50mg was voor mij veel te hoog. Ik kreeg er vrijwel direct veel meer haaruitval van. diane 35+10mg androcur is een veelvoorgeschreven dosering.
Voor mijzelf kan ik concluderen, na een jaar gebruik dat het mijn haaruitval niet gaat stoppen. Overigens heb ik vanaf mijn 30e tot circa 39e met enkel en alleen de diane 35 geen aga-doorbraak gehad. Derhalve is het ook wat vreemd dat nu met androcur erbij (die dezelfde stof bevat - cyproteronacetaat) het niet meer te stoppen lijkt.
Overigens moet je je wel realiseren dat welk middel je ook besluit te gebruiken het in principe 'for life' is. diane zal na de overgang eraf moeten maar androcur, minoxidil of wat dan ook zal altijd gebruikt moeten blijven worden om aga onder controle te houden....
Kitty
Kitty,

Ik heb definitief de knoop doorgehakt om even niet met Finasteride te gaan beginnen. Onder andere jouw argumenten hebben bij mij de doorslag gegeven om het middel niet te gebruiken.
Binnenkort ga ik met mijn dermatoloog praten over mogelijke alternatieven....
Nogmaals bedankt voor je adviezen!
Groet,
Schorpioeneke
Schorpioeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 09:27   #7
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Primair heb ik afgezien van finasteride omdat het middel nog relatief te kort op de markt is om lange termijn effecten voor je lichaam te kunnen aangeven. Het absoluut en bewezen gevaren kent (afwijkingen aan geslachtsorganen bij jongetjes) igv gebruik tijdens zwangerschap (dus ook als een man het dan gebruikt!)Kitty
Weet je, dit heb ik al veel te vaak gelezen op deze forum en andere. Weet jij wel zelf waarover je het hebt of doe je graag mee wat anderen ervan vinden? Volgens mij hebben anti-conceptie middelen een minder goed ''safety profile'' dan 5 ar remmers, wereldwijd zijn er veel klachten over het gebruik ervan.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 10:36   #8
Schorpioeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Weet je, dit heb ik al veel te vaak gelezen op deze forum en andere. Weet jij wel zelf waarover je het hebt of doe je graag mee wat anderen ervan vinden? Volgens mij hebben anti-conceptie middelen een minder goed ''safety profile'' dan 5 ar remmers, wereldwijd zijn er veel klachten over het gebruik ervan.
Ik ben ook geen voorstander om dag in dag uit anti-conceptiemiddelen te slikken maar elke maand hevige buikpijn hebben en bijna flauwvallen is ook geen pretje. Mercilon en Microgynon 30 werkten bij mij niet; alleen de Diane 35-pil sloeg (en slaat) goed aan. Dat deze laatste toevallig ook tegen AGA is, is achteraf gezien mooi meegenomen.
Ik weet zeker dat als ik zou stoppen met de pil, de menstruatieklachten zouden terugkomen en dat ook mijn haren meer beginnen uit te vallen....

Maar...om even op je opmerking te komen; nee, ik doe niet mee wat anderen ervan vinden, ook al lijkt dit mssn zo. Ik probeer overal informatie vandaan te halen en mijn eigen conclusies te trekken.
Schorpioeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 12:18   #9
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Weet je, dit heb ik al veel te vaak gelezen op deze forum en andere. Weet jij wel zelf waarover je het hebt of doe je graag mee wat anderen ervan vinden? Volgens mij hebben anti-conceptie middelen een minder goed ''safety profile'' dan 5 ar remmers, wereldwijd zijn er veel klachten over het gebruik ervan.
Er zijn wereldwijd klachten over het gebruik van ALLE medicijnen. De pil is een middel dat eigenlijk altijd als vrij 'safe' werd beschouwd. De laatste jaren is dat toch wat genuanceerd. Maar op zich is het nog altijd een betrouwbaar middel, met relatief erg weinig bijwerkingen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 12:37   #10
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Er zijn wereldwijd klachten over het gebruik van ALLE medicijnen. De pil is een middel dat eigenlijk altijd als vrij 'safe' werd beschouwd. De laatste jaren is dat toch wat genuanceerd. Maar op zich is het nog altijd een betrouwbaar middel, met relatief erg weinig bijwerkingen.
Probeer het niet te verdoezelen. Finasteride wordt al jarenlang ''gedownplayed'' door kwakzalvers en papegaaien. Elke keer lees ik hetzelfde verhaal met exact dezelfde woorden, het is gewoon hersenloos kopieer- en plakwerk geworden.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 12:43   #11
Schorpioeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Probeer het niet te verdoezelen. Finasteride wordt al jarenlang ''gedownplayed'' door kwakzalvers en papegaaien. Elke keer lees ik hetzelfde verhaal met exact dezelfde woorden, het is gewoon hersenloos kopieer- en plakwerk geworden.
Daarom heb ik ook besloten om niet met Finasteride te gaan beginnen, gezien de informatie die daarover beschikbaar is.
Schorpioeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2006, 12:57   #12
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioeneke
Daarom heb ik ook besloten om niet met Finasteride te gaan beginnen, gezien de informatie die daarover beschikbaar is.
Er zijn waarschuwingen die speciaal gelden voor vrouwen, met name vrouwen die zwanger zijn of willen worden. Ook wordt het afgeraden voor mannen die een kind willen verwekken (al is de kans zéér gering dat er wat kan gebeuren). De clinical trails bestaat uit drie fases met uitstekende resultaten en een veilige safety profile. Dit geldt zowel voor de BPH als voor de AGA trails. Verdiep je alleen in de objectieve informatie die beschikbaar is, niet in de spookverhalen die wereldwijd verspreid zijn als een kwaadaardige virus.

Komop mensen, tong verloren? Of beter gezegd, vingers verstijfd van angst? Eerst lariekoek verspreiden en dan snel jezelf verstoppen. Zo makkelijk komen jullie niet van mij af!!

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 27 augustus 2006 om 09:38
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 20:25   #13
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Weet je, dit heb ik al veel te vaak gelezen op deze forum en andere. Weet jij wel zelf waarover je het hebt of doe je graag mee wat anderen ervan vinden? Volgens mij hebben anti-conceptie middelen een minder goed ''safety profile'' dan 5 ar remmers, wereldwijd zijn er veel klachten over het gebruik ervan.
Oja sorry ik was even vergeten dat jij het natuurlijk allemaal precies weet... We hebben het in het geval van schorpioeneke over het gebruik van finasteride door een VROUW.
Zelfs op de verpakking van propecia staat dat het middel niet geschikt is voor gebruik door vrouwen (ja, toevallig heb ik het ook hier liggen...)
Maarre ik zal eerst jou voortaan raadplegen voor ik iets aan een vrouwelijke lotgenoot post ok?
Ik stel overigens niet langer die aanvallende posts van jou op prijs want je lijkt er eerder een gewoonte van te maken en zal derhalve in de toekomst niet langer op jouw posts reageren. Dus bespaar je verder de moeite van het typen zou ik zeggen want het gaat je uberhaupt niet om het voeren van een discussie....Gelijk verdienen was het nietwaar?
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 28 augustus 2006 om 20:29
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 20:33   #14
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Oja sorry ik was even vergeten dat jij het natuurlijk allemaal precies weet... We hebben het in het geval van schorpioeneke over het gebruik van finasteride door een VROUW.
Zelfs op de verpakking van propecia staat dat het middel niet geschikt is voor gebruik door vrouwen (ja, toevallig heb ik het ook hier liggen...)
Maarre ik zal eerst jou voortaan raadplegen voor ik iets aan een vrouwelijke lotgenoot post ok?
Ik stel overigens niet langer die aanvallende posts van jou op prijs want je lijkt er eerder een gewoonte van te maken en zal derhalve in de toekomst niet langer op jouw posts reageren. Dus bespaar je verder de moeite van het typen zou ik zeggen want het gaat je uberhaupt niet om het voeren van een discussie....Gelijk verdienen was het nietwaar?
Zeg eens eerlijk, wat weet jij van finasteride af?
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 20:40   #15
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Zeg eens eerlijk, wat weet jij van finasteride af?
Volgens mij heb je mijn vorige post weer niet goed gelezen..
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.