Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2006, 18:52   #46
Schorpioeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Deze informatie is subjectief en incorrect, toch neem jij het aan als objectieve informatie, schorpioeneke. Je wordt hier misleid zonder dat je het zelf in de gaten hebt.
Je moet ook iedereen in zijn waarde laten, maar je moet geen incorrecte informatie verspreiden. Even nog voor de duidelijkheid; kritiek hebben op iemands post is geen aanval op die persoon. Kas voelt zich aangevallen omdat ze mijn argumenten niet kan weerleggen. Bekijk die quote van kas eens hierboven en lees wat ze daar neerzette, probeer je hersens een klein beetje te laten werken.
Jij denkt dus nog steeds, DHTkiller, dat Kas mij bewust op een "verkeerd spoor" zet door subjectieve en incorrecte informatie te geven. Prima, dat is jouw mening. Maar, zoals ik gesteld had in het voorstelforum, ik had mijn twijfels over het gebruik van Fina en Androcur. Ik heb dus verschillende reacties gekregen van lotgenoten over de voors- en tegens van deze medicijnen. Op basis van hun ervaringen en zelfgezochte info elders op internet (en nee, geen andere forums) heb ik besloten om geen Fina te gaan slikken. Dit is mijn keuze, hier sta ik 100 % achter en daarmee basta. Verder wil ik er geen woorden meer over vuil maken. En inderdaad, heb jij er soms baat bij dat ik wel aan persé aan de Fina moet?

Gelukkig hebben de anderen het tenminste wel begrepen!
Schorpioeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2006, 19:38   #47
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioeneke
Jij denkt dus nog steeds, DHTkiller, dat Kas mij bewust op een "verkeerd spoor" zet door subjectieve en incorrecte informatie te geven.
Ze reageerde niet op mijn vraag. De vraag was of ze een derde kind wilde na haar 41e, ik kreeg geen antwoord (betekent dus nee), maar ze noemt wel effe gauw de gevaren voor de ongeboren mannelijke foetus als één van de redenen om het niet te gebruiken. Ten tweede vond ze dat er geen langetermijn gegevens zijn over finasteride, dit is incorrect. Finasteride bestaat al ruim 14 jaar en er zijn vele wetenschappelijke artikelen en publicaties bekend die over het gehele www te vinden zijn. Kas belazert de boel hiermee. Onze moderator Ugh greep in en is ermee eens dat de gevaren wel bestaan. De onomkeerbare aandoeningen van finasteride bestaan alleen op papier, ik heb nog nooit gehoord dat een mannelijke foetus geslachtsafwijkingen vertoonde als gevolg van finagebruik door de vader. Verder zijn er geen langetermijn aandoeningen geconstateerd bij de gebruikers, onze kas waarschuwt en waarschuwt maar weet uiteindelijk niet waarover ze het heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioeneke
Gelukkig hebben de anderen het tenminste wel begrepen!
Nee, hoor, de anderen hebben het niet begrepen en jij evenmin.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 31 augustus 2006 om 20:03
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2006, 20:25   #48
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
[...]Onze moderator Ugh greep in en is ermee eens dat de gevaren wel bestaan.[...]
Mijn vorige bericht ging over de manier van omgang met elkaar, en niet over de correctheid van de beweringen/meningen.

Ik begrijp dat je jouw gedachten graag wilt vertellen, wat natuurlijk goed is, maar je komt in deze thread naar mijn mening een beetje fel over. Ik denk dat mensen inhoudelijker op je beweringen waren ingegaan als je het op een sympathiekere manier had verteld.

Over finasteride: Fabrikanten en/of wetenschappers vinden het blijkbaar belangrijk genoeg om te vermelden dat het niet voor vrouwen geschikt is. Of dit ook daadwerkelijk zo is valt over te discussieren, maar niemand kan met volledige zekerheid garanderen dat er geen problemen zullen ontstaan. Voor de een is de kans zodanig klein dat het risico aanvaardbaar is, terwijl de ander het risico liever neemt, hoe klein de kans ook mag zijn.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2006, 20:35   #49
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Mijn vorige bericht ging over de manier van omgang met elkaar, en niet over de correctheid van de beweringen/meningen.
Dat was van een ander, in deze thread heb ik zoveel mensen tegen me dat ik de mist in ging en jou als die persoon zag die dat beweerde.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2006, 21:43   #50
Schorpioeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Nee, hoor, de anderen hebben het niet begrepen en jij evenmin.
Met die laatste zin bedoel ik alleen maar dat anderen mijn beslissing accepteren of in elk geval respecteren.
Schorpioeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2006, 16:56   #51
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Ze reageerde niet op mijn vraag. De vraag was of ze een derde kind wilde na haar 41e, ik kreeg geen antwoord (betekent dus nee),je kent nu dus ook al mijn gezinsplanning?maar ze noemt wel effe gauw de gevaren voor de ongeboren mannelijke foetus als één van de redenen om het niet te gebruiken. Ten tweede vond ze dat er geen langetermijn gegevens Aanleveren,dan SVP .al die langetermijn gegevens van fina gebruik DOOR VROUWEN , WANT DAAR HEBBEN WE HET HIER OVER.zijn over finasteride, dit is incorrect. Finasteride bestaat al ruim 14 jaar en er zijn vele wetenschappelijke artikelen en publicaties bekend die over het gehele www te vinden zijn . Kas belazert de boel hiermee Uit dit soort opm. blijkt overduidelijk dat jij hier enkel op deze thread zo reageert omdat je je gelijk per se wilt halen... prima, maar je taal/woordkeuze is ver beneden het niveau van correcte omgangsvormen. Dat noem ik dus aanvallend. : Graag vanaf hier jouw positieve bijdrag dmv dan het aanleveren al die op vrouwen bestemde info over lange termijn en/of/gevaren van fina gebruik. Onze moderator Ugh greep in en is ermee eens dat de gevaren wel bestaan. De onomkeerbare aandoeningen van finasteride bestaan alleen op papier, ik heb nog nooit gehoord dat een mannelijke foetus geslachtsafwijkingen vertoonde als gevolg van finagebruik door de vader En omdat jij er nog nooit van hebt gehoord is het dus niet zo, proefondervindelijk zelf gaan vaststellen of zo??. Verder zijn er geen langetermijn aandoeningen geconstateerd bij de gebruikers,Hebben we het hier nog steeds over VROUWEN?? Volgens mij zijn er nl. geen lange termijn gegevens bekend over fina gebruik door vrouwen. Klopt dit niet dan zie ik het graag verschijnen.!! onze kas waarschuwt en waarschuwt maar weet uiteindelijk niet waarover ze het heeft. En jij dus blijkbaar heel goed wel.... Dus ik wacht op alle info relevant voor vrouwen..Nee, hoor, de anderen hebben het niet begrepen en jij evenmin.[/QUOTE]

Bijzonder graag jouw toegevoegde waarde in de vorm van bovengenoemde gevraagde info. Enne nu graag een keer een reactie zonder dat je verbaal om je heen gaat slaan kan dat??
.


.
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 1 september 2006 om 17:22
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2006, 17:40   #52
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Wat een flauwekul allemaal, zeg.

Dit zijn jou woorden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Primair heb ik afgezien van finasteride omdat het middel nog relatief te kort op de markt is om lange termijn effecten voor je lichaam te kunnen aangeven. Het absoluut en bewezen gevaren kent (afwijkingen aan geslachtsorganen bij jongetjes) igv gebruik tijdens zwangerschap (dus ook als een man het dan gebruikt!). Kortom allemaal zaken waardoor ik besloten heb daar vanaf te blijven.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2006, 22:58   #53
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
DHT Killer, als je alles wat Kas schrijft flauwekul noemt ... geef dan zelf even de juiste gegevens.
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 10:33   #54
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Wat een flauwekul allemaal, zeg.

Dit zijn jou woorden:
Maar nu gaat het om jouw woorden, ... Lever dan aan al die info waaruit zou moeten blijken dat het een geschikt (bewezen werkend dus!) middel is voor vrouwen zonder gevaar voor zwangerschap etc. etc.
Enfin je kent de discussie inmiddels wel nietwaar?

Kun of wil je dat niet dan vraag ik me serieus af wie hier nou eigenlijk recht van spreken heeft om een ander misleidend te noemen is dusdanig grof en ongegrond daar zie ik graag onderbouwd dan het tegendeel van, waarbij ik op wens te merken dat al hetgeen aan info ik opgedaan het t.a.v. gebruik door vrouwen van fina afkomstig is van dit forum in comb. met gesprek met de dermatoloog. En ik niet op dit forum rondhang om anderen te misleiden... IK NIET in ieder geval...

Jij ziet het fina gebruik door vrouwen kennelijk anders prima, maar ik noem jouw uitspraken toch ook niet misleidend met alle mooie omlijsting van dien (fles wijn uit de kast????) man denk toch eens na over wat je neerzet!
Goed voor de laatste maal serieuze vraag om informatie, komt die niet dan vind ik dat prima maar dan heb je naar mijn mening al helemaal geen recht, voor zover dat al uberhaupt nodig was, om anderen aan te vallen die er een andere mening op na houden.

.
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 2 september 2006 om 10:43
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 11:17   #55
molly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 27
Goedemorgen,
Ik zit eens even mee te lezen met jullie. Ik ga me er maar verder niet mee bemoeien; volgens mij zijn we geen van allen arts o.i.d. en hebben we alles van dat internet, waar iedereen maar gewoon van alles op kan zetten. Wat ik wel kwalijk vind is dat als iemand met haarproblemen voor het eerst dit web bezoekt en dit leest, daar niet echt vrolijk van zal worden, terwijl dit web juist veel steun kan bieden. Dus ......
molly is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 12:41   #56
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
DHT Killer, als je alles wat Kas schrijft flauwekul noemt ... geef dan zelf even de juiste gegevens.
In practice, the concentration of finasteride in the semen is well below the minimum effect dosage, and no recommendations regarding the use of condoms is made in the product information leaflet. To date there are no reports of adverse pregnancy outcomes among women exposed to finasteride. Finasteride has no effect on spermatogenesis or semen production. 85 With regards long term safety, finasteride has now been in use for over 10 years. Many recipients are elderly men taking 5mg per day. Very few side-effects have been observed. There is no effect of long term use on bone mineral density.88, 89 Reversible painful gynaecomastia has been reported90 and the incidence is thought to be around 0.001%.91 Work is underway to determine whether finasteride 5mg daily is protective against the future development of prostate cancer53


Bron:http://www.endotext.org/male/male18/male18.htm


Hier een studie, deze keer niet over AGA maar over het effect en veiligheid van finasteride (hoge dosissen, 2.5 en 5 mg/dag) voor vrouwen met overbeharing bv op gezicht, armen, rug en benen (hirsutisme).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...=pubmed_docsum
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 15:28   #57
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Er zijn helaas niet veel studies over finasteride bij vrouwen, maar heb er toch weer één.

Hier de studie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...=pubmed_DocSum
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 15:41   #58
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Nog één: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=15459533

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 2 september 2006 om 15:45
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 16:07   #59
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Hoe dan ook, er moeten meer en grootschaliger studies volgen bij vrouwen met AGA. Bij één studie tegen AGA kregen de vrouwen naast 2.5 mg finasteride ook andere middelen toegediend, oa met oestradiols. Met een improvement van 62% is het moeilijk te achterhalen welk middel het meeste effect had. Wel wordt er vermeld dat geen van die studies voor ernstige bijwerkingen zorgde, en dit is eigenlijk nog niks. De meeste studies (en dat zijn er wel wat) van finasteride bij vrouwen zijn gedaan op hirsutisme, en er zijn geen bijwerkingen geconstateerd. dit bewijst dat finasteride een uitstekende safety profile heeft.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 2 september 2006 om 16:15
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2006, 17:08   #60
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
En voor kas heb ik dit: http://www.schic.nl/studenten/cursus_zoeken/.

Het werkt best goed om eens minder te posten en meer te zoeken, zo verrijk je je kennis en maak je andere mensen niet moe.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
fles wijn uit de kast
Juist, heb al voor je ingeschonken. Speciaal voor jou, geniet ervan.


Laatst gewijzigd door DHTkiller; 2 september 2006 om 18:21
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.