Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 augustus 2006, 14:37   #1
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
Kan slaapgebrek zo'n zware haaruitval veroorzaken?

Hallo iedereen!

Ik zag zo snel geen tread waarin ik mijn vraag kon plaatsen, dus mijn excuses voor het openen van een nieuwe.

Momenteel gaat het met mijn haar slechter dan ooit.. Ik weet dat dat snel gezegd word, maar dit keer is het echt heel heftig.

De laatste weken verlies ik zo'n 400 a 500 haren per dag. Vandaag is het zo heftig dat ik niet eens meer naar mn haar durf te kijken. Ik heb gisteren wel de hele avond mijn haarwerk opgehad, zou het kunnen dat hierdoor veel haar is blijven zitten wat er vanochtend bij uitkwam?

Ik weet ook dat ik ze niet mag tellen, maar in deze situatie wil ik het gewoon bij het rechte eind hebben. ( dat ik echt geen waanbeelden zie). Ik ben er vanochtend 200 en nog iets verloren. Direct daarna heb ik het gewassen, toen verloor ik er 100. Nadat het gedroogd was ben ik er ook zo'n 150 verloren. Nou tel uit de winst Dit gaat nu al meer dan 2 weken zo.

- Nu slaap ik de laatste tijden zo ontzettend slecht ( gemiddeld 3 tot 4 uur per nacht). Kan dit zoveel effect hebben op mijn haaruitval?

- Het is nu een maand of 3 geleden dat ik gestopt ben met androcur. Zou dit nu nog voor een shedding kunnen zorgen?

- Kan het dragen van mijn haarwerk, wat erg warm is, mijn eigen haar dermate verstikken dat het zo dramatisch uitvalt?

Sorry voor de lengte van dit verhaal..
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2006, 15:00   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
...............
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 27 augustus 2006 om 16:29
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2006, 15:04   #3
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Slaaptekort kan zeker voor meer haaruitval zorgen, doordat een te kort aan slaap zorgt voor veel meer inflammation. Dus ik zou echt eens meer gaan slapen.

[/size][/font]
Bron: http://www.lef.org/protocols/prtcl-146a.shtml#deteffsd
Kijk dat is al 1 bevestiging
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2006, 15:38   #4
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Quote:"Het is nu een maand of 3 geleden dat ik gestopt ben met androcur. Zou dit nu nog voor een shedding kunnen zorgen?"

Jups...komt hier van.Als je massale shedding hebt moet je altijd gemidded 3 mnd terug rekenen van wat je toen gedaan hebt.Klopt precies.

Dit kan zijn dus...stoppen medicatie voor je haar.
Trauma...
Of juist medicatie begonnen..

Het komt wel weer terug......maar duurt wel een tijdje.
__________________
* Finasteride 1 mg

Laatst gewijzigd door Nate; 27 augustus 2006 om 15:40
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2006, 15:56   #5
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Russell
Quote:"Het is nu een maand of 3 geleden dat ik gestopt ben met androcur. Zou dit nu nog voor een shedding kunnen zorgen?"

Jups...komt hier van.Als je massale shedding hebt moet je altijd gemidded 3 mnd terug rekenen van wat je toen gedaan hebt.Klopt precies.

Dit kan zijn dus...stoppen medicatie voor je haar.
Trauma...
Of juist medicatie begonnen..

Het komt wel weer terug......maar duurt wel een tijdje.
hartstikke bedankt voor je antwoord
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 20:38   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganescha
hartstikke bedankt voor je antwoord

Ganescha,
Hartstikke vervelend voor je ! Ik meen dat je een tijdje terug na het minderen van androcur ook een verergering van haarverlies meldde. Ik durf er voor jou niets over te zeggen alleen weet ik wel dat ik sinds de dosering in mei met 5mg is verhoogd naar 25mgx10dgn ik na 4 weken beduidend meer haar verloor. Kort daarna kwam die enorme warme zomer, toen werd het nog weer erger. Inmiddels is het niveau weer terug op het 'oude'. Standaard echt meer dan ik had voordat aga doorbrak maar niet meer zo extreem.
Als ik de boel optel kan ik er bijna niet onderuit te denken dat in mijn geval de verandering verandering van dosering (die jij natuurlijk ook behoorlijk had omdat je gestopt bent) weldegelijk van invloed is op een vermeerdering van haaruitval. Daarnaast volgens mij ook de enorme warmte die we poosje terug hadden...
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2006, 16:38   #7
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Ganescha

[QUOTE=Ganescha]
- Het is nu een maand of 3 geleden dat ik gestopt ben met androcur. Zou dit nu nog voor een shedding kunnen zorgen?

Hai Ganescha,

Ik ben zelf ook van 50mg naar 10mg gegaan en vervolgens gestopt (na 3 jaar slikken). Het spijt me om te zeggen maar bij mij ging het alleen maar beter met mn haar. Helemaal geen verergerde uitval na het stoppen, integendeel.

Dus of dat bij jou van het stoppen met Androcur gaat, zou ik zeker niet meteen vanuitgaan.

Jammergenoeg heb ik geen antwoord voor je waar het wel aan zou kunnen liggen dan.

Sterkte!
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2006, 19:23   #8
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
:)

[QUOTE=Girlygirl]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganescha
- Het is nu een maand of 3 geleden dat ik gestopt ben met androcur. Zou dit nu nog voor een shedding kunnen zorgen?

Hai Ganescha,

Ik ben zelf ook van 50mg naar 10mg gegaan en vervolgens gestopt (na 3 jaar slikken). Het spijt me om te zeggen maar bij mij ging het alleen maar beter met mn haar. Helemaal geen verergerde uitval na het stoppen, integendeel.

Dus of dat bij jou van het stoppen met Androcur gaat, zou ik zeker niet meteen vanuitgaan.

Jammergenoeg heb ik geen antwoord voor je waar het wel aan zou kunnen liggen dan.

Sterkte!
Dat is dus iig wel erg positief! Voor mij niet helemaal, omdat hierdoor misschien 1 oorzaak afvalt. Erg bedankt voor je reactie!
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2006, 21:14   #9
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hoi,


bij mij ging het ook alleen maar beter na het stoppen van de androcur! ik slikte 5 jaar continu dagelijks één tabletje van 5O mg ,zonder één dag ermee te stoppen! toen ik na al die jaren nog steeds geen beterschap merkte heb ik op een dag vol frustratie heel die troep in de vuilnisbak gegooid!
ik draag nu ook bijna één jaar een volledig haarwerk,hoewel ik best nog wat haren van mezelf heb! echt méér haarverlies merk ik ook niet van mijn haarwerk,ik verlies nog steeds evenveel als voor ik aan een haarwerk ging! het voordeel is wel dat ik sinds het dragen van een haarwerk me véél rustiger en beter in mijn vel voel! dat is volgens mij toch heel wat,niet?
groetjes,Heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2006, 13:24   #10
Ganescha
HaarWeb lid
 
Ganescha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 207
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEIDIKEN
hoi,


bij mij ging het ook alleen maar beter na het stoppen van de androcur! ik slikte 5 jaar continu dagelijks één tabletje van 5O mg ,zonder één dag ermee te stoppen! toen ik na al die jaren nog steeds geen beterschap merkte heb ik op een dag vol frustratie heel die troep in de vuilnisbak gegooid!
ik draag nu ook bijna één jaar een volledig haarwerk,hoewel ik best nog wat haren van mezelf heb! echt méér haarverlies merk ik ook niet van mijn haarwerk,ik verlies nog steeds evenveel als voor ik aan een haarwerk ging! het voordeel is wel dat ik sinds het dragen van een haarwerk me véél rustiger en beter in mijn vel voel! dat is volgens mij toch heel wat,niet?
groetjes,Heidiken
Goed te horen dat het daardoor beter ging heidiken!! En idd een haarwerk geeft zoveel meer rust en vrolijkheid.. Ik draag de mijne niet vaak, maar heb van zoveel mensen om me heen complimenten gehad. Dat na de aanschaf van mijn haarwerk ik veel meer straal en ook gelukkiger overkom. Daarom blijf ik ook zeggen; leer het accepteren en schaf een mooi haarwerk aan, want psychisch verander je er echt positief door..
__________________
Het antwoord is de pech van de vraag.

- Nioxin Shampoo (om de dag)
- Vitamine B12 (Kruitvat)
- Haarverzoringssupplement (Hema)
- Minoxidil 5% (2x per dag)

Gestopt met:
- Spironolactone 2% (avond)
- Bethamethason (1tot 3 keer in de week)
- Ketoconazole (om de 2 dagen)
- Denorex
- Androcur 50mg
- Androcur 10mg
Ganescha is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2006, 14:47   #11
Yhi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 31
Hallo Ganescha, ik heb zo het idee dat je haarverlies door stoppen van je medicatie komt. Het is al eerder gezegd maar je haar ervaart een trauma door hormonale verandering.
Hoofdhaar is hier ook erg gevoelig voor. En niet alleen voor hormonale veranderingen.

Een tijd geleden heb ik een haartransplantatie ondergaan. De nieuwe haren zijn tussen bestaande haren geplaatst. Door de behandeling gingen de bestaande haren in de rustfase ( traumaverwerking) en vielen na ongeveer 3 maanden uit.
Bossen en uiteraard ook nog op de plek waar ik diffuus haar had.


Gelukkig begint het zich weer te herstellen en de nieuwe en bestaande haren komen uit mijn hoofdhuid te voorschijn.

Als ik je was zou ik me niet zoveel zorgen maken...

Rachel
Yhi is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 18:11
SFS kan premature haaruitval veroorzaken! Haarmannetje AGA - Algemeen 17 5 november 2005 15:22
medicijnen die haaruitval kunnen veroorzaken sigur Medicijnen/haargroeimiddelen 0 15 november 2004 18:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.