Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 oktober 2013, 22:56   #46
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik heb nu mijn derma stamp 1mm al binnen, maar het oppervlakte van de 'stamp' is toch wel heel klein. Als je hier mee je ganse hoofdhuid moet 'bewerken' men je toch wel lang bezig lijkt me. Misschien vandaar dat de derma roller populairder is
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2013, 18:41   #47
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Ik heb nu mijn derma stamp 1mm al binnen, maar het oppervlakte van de 'stamp' is toch wel heel klein. Als je hier mee je ganse hoofdhuid moet 'bewerken' men je toch wel lang bezig lijkt me. Misschien vandaar dat de derma roller populairder is
Waar heb je jou derma stamp gekocht of besteld, ik wil juist een kleine derma stamp hebben voor tussen mijn lang haar te kunnen gebruiken. Om dan vervolgens de Minox te kunnen aanbrengen.

Mocht je die van jou niet meer willen gebruiken dan wil ik hem wel van je overnemen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2013, 10:33   #48
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Gewoon op eBay voor een tientje Derma stamp intikken en dan jouw gewenste lengte kiezen. Ik ga er wel nog een mee aan de slag, misschien is het stampen/rollen wel niks voor mij en koop ik geen derma roller meer. Soms is mijn haar ook nog behoorlijk lang en dan lijkt zo'n stamp me echt wel handiger.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2013, 17:27   #49
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Terrence Bekijk bericht
De studie die de discussie rond dermarollers terug heeft aangewakkerd op enkele buitenlandse fora is de deze: http://www.ijtrichology.com/article....;aulast=Dhurat .
Ik vind die voor en na foto's van deze studie een beetje vreemd. Er wordt het volgende gezegd: 'All patients' scalp was shaved off before treatment to ensure equal length of hair shaft at baseline.'

Als ik dan kijk bij die na foto's van sommige mensen (bijv. deze afbeelding http://www.ijtrichology.com/viewimag..._114700_u9.jpg ), dan lijkt dat haar wel heel sterk gegroeid in 12 weken tijd, of ligt dit aan mij?
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2013, 20:12   #50
Terrence
HaarWeb lid
 
Terrence's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Ik vind die voor en na foto's van deze studie een beetje vreemd. Er wordt het volgende gezegd: 'All patients' scalp was shaved off before treatment to ensure equal length of hair shaft at baseline.'

Als ik dan kijk bij die na foto's van sommige mensen (bijv. deze afbeelding http://www.ijtrichology.com/viewimag..._114700_u9.jpg ), dan lijkt dat haar wel heel sterk gegroeid in 12 weken tijd, of ligt dit aan mij?
Dat punt was ook ter sprake gekomen op enkele internationale fora. Blijkbaar groeit haar tussen 1 en 1,5 cm per maand, wat dus 3 tot bijna 5 cm op 3 maanden zou beteken. In dat opzicht zijn de foto's vrij realistisch denk ik.
Terrence is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2013, 14:05   #51
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Hey,
Ok balen zeg dat het vanaf juni minder is geworden Hopen dat die shedding snel zal ophouden. Ik snap dat je zo lang denkt over je beslissing om Fina te gebruiken, ik heb er ook lang over nagedacht. Ik kan nu niet echt zeggen dat ik het nu wel weet, ik ben het gewoon gaan gebruiken, want als ik ergens lang over denk, kom ik er vaak niet meer uit. Ik zet hoog in, want ik verwacht naast de stabilisatie die ik al wel heb, ook hergroei van Fina, anders stop ik er mee en gaat de tondeuse er weer over Laat t ons weten, als je dermastamp goed resultaat geeft!
Heb binnenkort al een afspraak met mijn dermatoloog. De shedding en het zeer snel dunner wordende haar is psychologisch toch echt bijzonder lastig, vandaar dat ik niet meer wilde wachten. Eens horen wat zij te zeggen heeft.

De eerste keer kreeg ik minoxidil voorgeschreven. De tweede keer - ik ging terug omdat ik énorme jeuk had en een geïrriteerde hoofdhuid - kreeg ik een shampoo voorgeschreven en een cortisone crème. Uiteindelijk ging de jeuk over (eigenlijk niet door die producten want ik heb beide amper gebruikt). Nu heb ik terug héél erge jeuk én enorm veel haaruitval. Dit keer ga ik echt een beetje aandringen en bewust om fina vragen. Als ze het voorschrijft, begin ik met een lage dosering en zien we wel weer. Als ze het niet wil voorschrijven, tja, dan ga ik eens online zelf ervoor kijken of zoek ik een andere dermatoloog.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2013, 15:26   #52
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Heb binnenkort al een afspraak met mijn dermatoloog. De shedding en het zeer snel dunner wordende haar is psychologisch toch echt bijzonder lastig, vandaar dat ik niet meer wilde wachten. Eens horen wat zij te zeggen heeft.

De eerste keer kreeg ik minoxidil voorgeschreven. De tweede keer - ik ging terug omdat ik énorme jeuk had en een geïrriteerde hoofdhuid - kreeg ik een shampoo voorgeschreven en een cortisone crème. Uiteindelijk ging de jeuk over (eigenlijk niet door die producten want ik heb beide amper gebruikt). Nu heb ik terug héél erge jeuk én enorm veel haaruitval. Dit keer ga ik echt een beetje aandringen en bewust om fina vragen. Als ze het voorschrijft, begin ik met een lage dosering en zien we wel weer. Als ze het niet wil voorschrijven, tja, dan ga ik eens online zelf ervoor kijken of zoek ik een andere dermatoloog.
Als je heel veel jeuk hebt, is het maar de vraag of dermarollen/stampen prettig is. Dit veroorzaakt immers 'wondjes' en een bekend fenomeen bij genezing van wondjes is jeuk...

Ik heb in het verleden ook veel last van jeuk gehad. Fina icm matig gebruik van keto shampoo (om de dag) heeft dit sterk verminderd. Ik begrijp dat fina geen snoepje is, maar het heeft sinds 2006 veel voor me betekend en in ieder geval rust gebracht op gebied van mijn haar. Ben ook vrij weinig te vinden op dit forum en dat is een goed teken, dat is wel eens anders geweest namelijk ;-).
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2013, 20:06   #53
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ja dat bedacht ik ook. Mogelijk wacht ik nog wat met dermarollen of -stampen tot mijn hoofdhuid weer wat rustiger is. Ook ik besef maar al te goed dat je enkele heel serieuze overwegingen moet maken voordat je aan finasteride begint, maar zoals jij het omschrijft is het bij mij nu net niét. Ik ben continu bezig met mijn haarverlies en heb ab-so-luut geen rustige gemoedstoestand meer hierdoor. Wetende dat finasteride misschien zonder (ernstige) bijwerkingen heel wat voor mij kan betekenen, wil ik het echt graag proberen.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2013, 20:47   #54
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Wil ook geen stampen om de Minoxidil beter te laten werken. Welke naalddikte kan ik als beginner het eerste nemen?

Zag op ebay 0,25 mm en 0,5 mm staan. De 1 en 2 mm versie zijn veel uitverkocht.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2013, 22:16   #55
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Dat zijn de naaldlengtes, niet de dikte. Voor betere absorptie wordt vaak 0.5 mm genoemd; die lijkt me ook vrij onschuldig voor frequent gebruik. Om echt te 'verwonden' en zo als afzonderlijke middel haargroei te willen bewerkstelligen zoals in het recente onderzoek, moet je eigenlijk minimaal voor 1.5 mm gaan.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2013, 02:47   #56
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Dat zijn de naaldlengtes, niet de dikte. Voor betere absorptie wordt vaak 0.5 mm genoemd; die lijkt me ook vrij onschuldig voor frequent gebruik. Om echt te 'verwonden' en zo als afzonderlijke middel haargroei te willen bewerkstelligen zoals in het recente onderzoek, moet je eigenlijk minimaal voor 1.5 mm gaan.
Dat laatste klinkt wel erg bloederig, maar voor het aanbrengen van Minox is het volgens jou beter om voor de 0,5 mm te gaan en voor het ''echte ruige werk'' is dan 1,5 tot 2 mm aan te bevelen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2013, 13:30   #57
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Jap, zo zou ik het doen. Lees wel vaker dat 0.5 mm dagelijks gebruikt wordt, langere naalden dagelijks gebruiken lijkt me dan weer niet optimaal.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2013, 14:56   #58
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
houd er iemand trouwens net zoals bij de minox een soort van foto dagboek bij?

anders wil ik dit wel doen voor deze combinatie. Helaas alleen dat volgens tracking mijn minox en me dermaroller allang in nederland zouden moeten zijn en nog steeds bij me thuis zijn afgeleverd
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2013, 20:42   #59
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Ik heb vandaag mijn Dermaroller 1.0mm aangekregen en gebruikt.


Ik heb de "procedure" gevolgd wat denk ik de bedoeling is:

1. Haar wassen met een ketoconazol shampoo (laten intrekken en weer uitwassen)
2. Haar drogen, daarna in alle richtingen met de dermaroller erover.
3. Even wachten, en dan minox 5% aangebracht.

Dit ga ik denk ik elke week 1 keer doen. Het dermarol gedoe dan toch.
Ik heb de 1mm, en vond het tochwel lichtjes pijnlijk.. :-) Misschien moet ik er nog aan gewent worden...
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2013, 23:18   #60
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Volgens de studie moet je elke dag minox gebruiken, BEHALVE de 24 uren volgend op het dermarollen.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.