Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 mei 2016, 21:21   #16
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
31...

Heb ook van allerlei andere dingen gebruikt/geprobeerd, maar kwam toch steeds weer bij de big three uit, inmiddels met 1 keer in de week duta.

Deze routine vergt gewoon niet extreem veel tijd van me en levert me bovendien weinig bijwerkingen op. Tijdje asc-j9 gebruikt, was even een hot topic, ook op dit forum. Maar geen idee of dit wat deed, maar mijn hele hoofd werd er oranje van :-). Heb ook nog een tijdje een ander goedje gebruikt, S5 creme met spironolactone. Mensen gebruikten dat vooral op de haarlijn, maar dat stonk ontzettend naar rotte eieren (wellicht door de combi met minox maar dat weet ik niet meer). Die geur was echt vreselijk :-).

Vind vooral de rogaine foam een verbetering. Ik smelt dit altijd onder heet water en breng het dan met een pipetje aan, want krijg het anders niet op de hoofdhuid omdat mn haar dus nog erg vol is. Maar de jeuk en de schilfers die ik had bij de lotion met propyleenglycol waren vervelend.

Nogmaals, ik weet niet wat het allemaal doet op hele lange termijn, maar ik denk eigenlijk al bijna 10 jaar niet veel meer aan mijn haar en dat was daarvoor wel anders... Kom hier heel soms nog terug om te kijken of er nog wat nieuws onder de horizon is, maar dat valt tegen.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2016, 01:46   #17
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Bedankt voor je info, Balou. Dat klinkt zeer goed!

Bij mij begon het wat later. Ongeveer rond de 29/ 30/ 31, daarvoor misschien ook iets, maar dat merk je niet zo snel. Onderstaande mijn medicatie regime geeft de datum aan van actie onderneming (ik ben nu 33).

Inderdaad de shedding door medicatie, een niet 1 shedding. De eerste keer na een aantal weken of een paar maanden een shedding, dan na een aantal maanden tot een jaar of wat weer een shedding. Daarbij gaat het zeer geleidelijk en kan ik niet echt altijd merken wanneer een shedding begint of werkelijk gestopt is. Komende jaren moet ik nu dus nog ervaren. Ik ben ongeveer op jaar 2, is inderdaad een experimentele fase, zoals het uittesten van de middeltjes.

Tot zover positieve ervaring gehad dat de kruin toenam, verbeterde haardos na eerste shedding (en ik ben geen reclame van tell cell). Ben sinds half jaar ook wezen veranderen van medicatie; van finasteride naar dutasteride. Deed dit daarna ook met minoxidil naar nanoxidil, wat ik achteraf niet helemaal zo had moeten doen. Dus nu weer aan de minox, maar niet af gestapt van de nanox. Het is nu minox (2 x) en nanox (1 x). Plus natuurlijk de dutasteride. Een heel wapenarsenaal tegen de inhammen van AGA!

En ik drink mijn duta liefst weg met grapefruit als ik die pak in huis heb.

Mijn volgende stap zou ik wensen duta (0,5 mg) + fina (1+ mg), maar ik ben hiervoor nog niet naar de huisarts geweest en of hij dat überhaupt toelaat. Hoger ga ik dan echt niet. Anders laat ik wel de grapefruit staan
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2016, 12:38   #18
Arne78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Beste Balou en anderen, hartelijk dank voor de respons..

Ik vraag me echter of of het nuttig is om mijn kruin onder handen te nemen met allerhande producten terwijl ik nog een volle haardos heb en eigenlijk alleen mijn inhammen wil bestrijden?
Arne78 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2016, 13:44   #19
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik zeg ook niet dat je je kruin moet behandelen. Deze middelen werken tegen haaruitval op je hoofd, dus zowel de inhammen als de kruin. Er zijn mensen die beweren dat deze middelen beter werken voor de kruin dan voor inhammen, maar daar geloof ik zelf niet zo in.

Haaruitval kent verschillende patronen, maar ik kan wetenschappelijk gezien niet geloven dat verschillende mechanismen verantwoordelijk zouden zijn voor inhammen en kruin. Bovendien heb ik daar ook nog nooit wetenschappelijk bewijs van gezien. Maar goed, je zult dit zelf uit moeten proberen... Je kunt minox prima op de haarlijn gebruiken, en ook middelen als finasteride zullen zeker impact hebben verwacht ik. Het is nooit te zeggen of je inhammen zullen verbeteren, maar het kan zeker de verslechtering tegen houden.

Maar goed, uiteindelijk is het je eigen beslissing. Zoals sommigen wel eens zeggen; finasteride is geen snoepje. Ik kan alleen uit eigen ervaring praten dat ik nooit last heb gehad van bijwerkingen of klachten en mijn kruin en haarlijn nu 10 jaar later minstens even dicht zijn als 10 jaar geleden.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2016, 15:47   #20
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Mee eens,

Beter een gehele aanpak, ter voorkoming van. Als je de schaal van Norwood bekijkt (google en zie afbeeldingen) dan kun je zien hoe gemiddelde kaalheidsproces verloopt. Misschien dat het bij de ene tot schaal 1 of 2 gaat en niet verder, daar het bij anderen wel wat verder gaat tot het kaal zijn.

En natuurlijk het terugkijken op je familie, met name je vader,
om in te schatten wat jou (toekomstige) proces kan zijn.

In die zin kan je een besluit maken. Wachten kan ook, maar wacht vooral niet al te lang, is mijn advies, tenzij je kaalheid accepteert. Ikzelf stuitte er ook op dat ik mijn inhammen begon op te merken, naast ik tegelijk ook ondervond dat mijn haardos dunner leek te worden. Ik zat ermee en begon me af te vragen, vragen aan vertrouwelingen wat ze van mijn haardos vinden.. en wanneer je op die manier afvraagt, houd je jezelf echt niet voor de gek dat je een start wil maken iets er tegen te doen/ te ondernemen!

Wees vooral niet ongerust, want je hebt nog een goed haardos en die valt flink te behouden!
..mits je er wat aan doet. Succes gewenst met de keuzes die je maakt.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 3 mei 2016 om 15:49
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.