Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 mei 2016, 01:21   #1
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Lichaamsbeharing en fina

Krijgt iedereen die fina gebruikt minder lichaamsbeharing dan eerst of is dit niet bij iedereen zo? Ik gebruik het nog steeds niet maar zit er wel aan te denken, daarom heb ik wat vragen.

Mijn puberteit begon volgens mij mooi op tijd. En rond mijn 16e begon ik baardgroei te krijgen. Voor de rest een lange tijd niet veel lichaamsbeharing gehad, op mijn onderbenen, oksels en daar beneden na dan. Ook mijn baardgroei ontwikkelt zich heel langzaam moet ik zeggen. Ik ben nu al 28 en mijn baardgroei is zich nog steeds aan het ontwikkelen. Ik heb nu eindelijk een goede snor en volle baardgroei op mijn kin, langs mijn kaaklijn ook redelijk. Op mijn wangen zelf is het een stuk minder, linkse kant begint er al op te lijken maar rechtse kant alleen nog maar dunne zwarte haartjes met lichtere haartjes er tussen. Sinds dit jaar begin ik opeens wat meer lichaamsbeharing te krijgen, op mijn bovenbenen, rond mijn tepels en klein beetje borsthaar, zelfs wat meer haar op mijn armen. Mijn haarstatus is de laatste 2 jaar helaas ook wat verder achteruit gegaan dan de voorgaande jaren, het wordt dunner en dunner aan de zijkanten. Stel als ik fina ga gebruiken, krijg ik dan minder baardgroei en lichaamsbeharing, of beter gezegd .. ontwikkelt het dan niet meer verder? Want nu is het eigenlijk geen zicht omdat de linkse kant meer behaard is dan rechts, het ontwikkelt zich nogal asymetrisch blijkbaar.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2016, 17:52   #2
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Hoi,

Toen ik met fina begon zat ik met precies dezelfde vraag.
Ik was toen echter 19. Daarnaast kwam ik pas laat in de pubertijd.
Ik had een snorretje en op mijn bakkebaarden enigszins wat baardgroei. Inmiddels ben ik 20 en stelt het alsnog vrij weinig voor, maar ik heb wel zeker meer baardgroei dan toen ik begon. Onder mijn kin en in mijn nek is ook het één en ander gaan groeien, maar veels te weinig o te laten staan. Ik ben iig blij dat de baardgroei doorzet.

Je kan ook altijd nog minoxidil op je baard smeren. Dan groeit er gegarandeerd bij.
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2016, 10:37   #3
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Ik heb ook veel minder lichaamsbeharing, maar ik vind dat net een enorm pluspunt
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2016, 12:01   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Er is geen vaste tijdstip waarop je baard of snor ontwikkeld moet zijn. De tijdstip hang af naarmate meerdere omstandigheden, welk type, ras of soort je bent en misschien zelfs de tijdgeest/ omstandigheden waarin je leeft (die van je vraagt of je vroeg of langzamer moet ontwikkelen). Ik geloof zelf niet in termen als "laat-bloeier". Wel denk ik dat hoe jonger je eruit ziet op oudere leeftijd, des te beter dat is. Gezond leven, eten en doen, en misschien wel een vooruitgang in de evolutie.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2016, 21:38   #5
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Er is geen vaste tijdstip waarop je baard of snor ontwikkeld moet zijn. De tijdstip hang af naarmate meerdere omstandigheden, welk type, ras of soort je bent en misschien zelfs de tijdgeest/ omstandigheden waarin je leeft (die van je vraagt of je vroeg of langzamer moet ontwikkelen). Ik geloof zelf niet in termen als "laat-bloeier". Wel denk ik dat hoe jonger je eruit ziet op oudere leeftijd, des te beter dat is. Gezond leven, eten en doen, en misschien wel een vooruitgang in de evolutie.
1. Er bestaan geen verschillende 'rassen' mensen.

2. Laat-bloeiers bestaan, en zijn heus geen uitzondering. Sommige mensen komen laat in hun puberteit, anderen zeer vroeg. Uiterlijk heeft niets te maken met of je al dan niet laat in puberteit kwam. Iemand kan vroeg in de puberteit komen en toch nog een eeuwige babyface hebben.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2016, 21:15   #6
bird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2015
Berichten: 24
Geslacht:
Nee niet iedereen krijgt minder lichaamshaar van fina. Op diverse fora verliest de ene bijna al z'n haren en de andere juist niet. Je weet pas zeker of fina invloed heeft op je lichaamshaar zodra je het zelf gebruikt.

Zelf ben ik 28 en slik nu ongeveer 8 maanden fina. Bij mij begon m'n lichaamshaar vrij vroeg in de pubertijd te groeien en ik ben dan ook best wel behaard. Misschien dat het nu wat minder snel groeit, maar het is volgens mij niet minder geworden
__________________
01-01-2014: Minoxidil 5%
27-08-2015: 1 mg Finasteride
15-04-2016: 1.25mg Finasteride
bird is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2016, 18:31   #7
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Aan de ene kant vind ik het wel mannelijker staan, nu ik wat meer lichaamsbeharing krijg. Maar als ik moet kiezen tussen dat of haar op mijn hoofd dan is het zeker dat laatste.
Ik hoop alleen niet dat mijn baard zich niet verder meer ontwikkelt als ik aan de fina ga.

Ik ben er nog steeds een beetje huiverig voor om aan fina te beginnen, die verhalen die je soms hoort over bijwerkingen. Helaas merk ik wel dat het aan de zijkanten erg dun is geworden. Soms heb ik zo'n dag dan zit mijn haar best goed, vandaag is zo'n dag. Dan denk ik weer het valt wel mee, maar vaak ligt mijn haar ook voor geen meter en dan denk ik er weer heel de tijd aan. Ik denk dat ik om te beginnen mijn haar bovenop wat langer laat groeien en opzij ga kammen en de kapper ga vragen mijn haar aan de zijkant en achterkant lekker kort te houden, zodat het wat minder opvalt.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2016, 06:42   #8
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Ik heb sinds mijn 17-18 al een volle baard (begon toen ook al kaal te worden) en gebruik nu iets meer dan een jaar finasteride. Mijn borsthaar is denk ik wel wat lichter van kleur geworden, had al niet veel. Mijn baardgroei ontwikkelt echter nog stevig door. Begin nu ook bijna op de jukbeenderen dichte donkere groei te krijgen. Weetniet of het zonder fina nog harder had gegroeid, maar het ontwikkelt zich zeker nog.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2016, 00:55   #9
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dudewhereismyha Bekijk bericht
Ik heb sinds mijn 17-18 al een volle baard (begon toen ook al kaal te worden) en gebruik nu iets meer dan een jaar finasteride. Mijn borsthaar is denk ik wel wat lichter van kleur geworden, had al niet veel. Mijn baardgroei ontwikkelt echter nog stevig door. Begin nu ook bijna op de jukbeenderen dichte donkere groei te krijgen. Weetniet of het zonder fina nog harder had gegroeid, maar het ontwikkelt zich zeker nog.
Baardgroei op de jukbeenderen? o.o



?
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2016, 23:06   #10
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Zoiets, misschien als ik kaal ben kan ik gewoon test gaan slikken. Dan heb ik nog de kans dat mijn baardgroei doorzet naar mijn voorhoofd.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2016, 15:42   #11
totalo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Ik slik nu ongeveer een jaar fina (1mg per dag) en mijn lichaamsbeharing is wel afgenomen. Ik had eerst vrij dik borsthaar en ook redelijk dichte begroeiing op mijn armen en benen. Dat is sinds een maand of 4 wel minder geworden. De haren zijn minder dik en ook minder haren per vierkante centimeter. Mijn baard en snor merk ik eerlijk gezegd niet veel van. Die zijn sowieso nooit echt dichtbegroeid geweest, maar minder is het zeker niet.

Het haar op mijn hoofd is wel weer dikker geworden gelukkig! Inhammen zijn stabiel, kruin is verbeterd en mijn haar glanst ook weer.
totalo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2016, 02:28   #12
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
1. Er bestaan geen verschillende 'rassen' mensen.

2. Laat-bloeiers bestaan, en zijn heus geen uitzondering. Sommige mensen komen laat in hun puberteit, anderen zeer vroeg. Uiterlijk heeft niets te maken met of je al dan niet laat in puberteit kwam. Iemand kan vroeg in de puberteit komen en toch nog een eeuwige babyface hebben.
!. Je zou dit ook als 'soorten' kunnen beschouwen en misschien is dat een beter woord. Er zijn duidelijk verschillen in de soorten van mensen en bewijzen van onderscheid om op te noemen en te zien uiteraard. Eenmaal zijn deze verschillen tot stand gebracht door middel van evolutie.

2. Daar heb je dan vast wel gelijk in. Al denk ik dat gezond leven ook een rol speelt.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2016, 20:33   #13
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Rasbepaald

Haarverlies bij mannen is rasbepaald. Van de autochtone mannen verliest zo’’n 50% hun haar, wat kan variëren van inhammen tot een ‘krans’. Dit begint meestal vanaf het einde van de pubertijd, en stopt ongeveer rond hun vijftigste. Als je veertig bent en geen haar hebt verloren, is de kans klein dat dit nog gebeurt. Aziatische mannen verliezen erg weinig haar, zo’’n 20-25% van de mannen wordt kaal. Bij negroïde mensen ligt dit percentage op 30-35%.”
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2016, 23:25   #14
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
autochtone? Dus als ik emigreer naar Turkije of China dan raak ik mijn haar niet kwijt?
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2016, 10:34   #15
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dudewhereismyha Bekijk bericht
autochtone? Dus als ik emigreer naar Turkije of China dan raak ik mijn haar niet kwijt?
Dat zou een optie zijn
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.