Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 juli 2006, 14:13   #1
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Escalatie in het Midden Oosten

Het probleem begon na de 2de WO. Er was de joden enorm veel leed aangedaan.
Omdat ze daardoor liever niet meer in Europa wilden woonden is begrijpelijk.
Europa voelde zich schuldig en heeft daarom meegewerkt aan een staat op de plaats waar ze vroeger woonden.
Op die plaats leefden er eigenlijk primitieve mensen. Deze mensen hebben ze met het geweer doen vertrekken naar wat nu de Gaza strook en de Westelijk Jordaan oever is.http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_oorlog

Dan kwam de oorlog met Egypte en omliggende landen. Dus vonden de joden dat ze hun grenzen goed moesten kunnen beschermen. Het was ook daarvoor maar zeker ook voor meer gebied(het gebied met water)
Dat ze stukken hebben afgenomen. En door de domme claim dat het historisch van hun is.(redelijk kort gezegt)

Nu de dag is het probleem van de radicalisering die niet meer te stoppen is, het terrorisme, uitzichtloosheid, bezetting, de muur enz
Dat Amerika altijd de hand boven het hoofd van Israel houdt.
En dat de Palestijnen de underdogs zijn.

De oplossing is een VN vredes macht maar dit zal Israel nooit toelaten.
Zijn er nog andere oplossingen die aanvaardbaar zouden zijn voor beide partijen?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 16:34   #2
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Hmm..maar hoezo een domme claim?

Elke grote religie heeft een hoofdplaats (stad) en een land

Christendom (voornamelijk RK): Rome, Italië...met 'landen' Europa en Amerika (hoofdstroom)
Islam: Mekka (en ze claimen ook nog Jeruzalem en enkele andere steden, maar dit is hun hoofdplaats) met 'landen' Midden Oosten, en grote delen van Afrika.
Hindoe's en Boedhisten (ja, een van de 2 is een levensbeschouwing, maargoed): hoofdplaats: rivier de ganges...voornamelijk in Azië

Dan zijn alleen de Joden nog over...waarom mogen hun geen land en hoofdplaats claimen? Hun hele geloof is gesitueerd in en rondom het huidige Israël...is het dan zo erg dat ze dat willen claimen?
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 18:22   #3
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Neem nu de Indianen in Amerika zou het normaal zijn dat zei zeggen dat al de Amerikanen weg moeten.

Ik weet niet ofdat indertijd de joden zijn verdreven maar de indianen zijn wel verdreven geweest.

Dus zouden alle Amerikanen weer naar Europa terug moeten?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 18:38   #4
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
M'n argument vind ik niet al te goed maar toch vind ik het een domme claim van het staat in een oud boek. Ik vind dat er naar nu moet worden gekeken.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 19:02   #5
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Neem nu de Indianen in Amerika zou het normaal zijn dat zei zeggen dat al de Amerikanen weg moeten.

Ik weet niet ofdat indertijd de joden zijn verdreven maar de indianen zijn wel verdreven geweest.

Dus zouden alle Amerikanen weer naar Europa terug moeten?
Vrosjnivosj, ik ben het met je eens jongen!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 21:40   #6
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Neem nu de Indianen in Amerika zou het normaal zijn dat zei zeggen dat al de Amerikanen weg moeten.

Ik weet niet ofdat indertijd de joden zijn verdreven maar de indianen zijn wel verdreven geweest.

Dus zouden alle Amerikanen weer naar Europa terug moeten?
Als ik het goed heb, zijn de Indianen ooit, toen er nog een landverbinding was tussen Siberië en Noord-Amerika, Amerika binnengekomen. Dan sturen we die weer terug naar Siberië.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 21:47   #7
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Ja en ondertussen sturen we de gastarbeiders die vroeger hier het vuile werk kwamen opknappen terug. Nu we toch bezig zijn .
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 21:59   #8
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik vind het conflict Israël/Palestina heel erg ingewikkeld en ik heb me er nooit echt goed in verdiept, maar ik vind het heel eigenaardig dat er na de WOII is besloten om een land in te richten voor de joden waar gewoon andere mensen woonden. Je kunt niet zomaar wat mensen opzij schuiven omdat het jou goed uitkomt als daar een volk gaat wonen.

Maargoed, dat is nu eenmaal gebeurd en inmiddels is het ook niet meer terug te draaien. Dus dan zou je zeggen dat je daar gewoon vreedzaam naast elkaar gaat wonen en niet dat je als een stelletje kleine kinderen elkaar het leven zuur gaat maken. Dat uitgerekend de joden nu al decennialang Palestijnen (en nu ook Libanesen) massaal aan het uitmoorden zijn vind ik schrikbarend. Je zou zeggen dat zij wel weten wat het is om onderdrukt en vervolgd te worden om je afkomst/geloof.

In principe is dit het beste bewijs dat de mensheid compleet gefaald heeft en dat het ook nooit wat zal worden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 23:48   #9
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Ik volg het conflict al mijn hele leven. De ene keer ben ik voor de cowboys (Israel) de andere keer voor de indianen (Palestijnen). Als je ziet hoeveel geleerden, critici, politici enz al geprobeerd hebben de chaos te duiden. Nooit is 1 visie zaligmakend geweest. Toch is dat voor mij geen bewijs dat de mensheid gefaald heeft. Het toont hoogstens aan hoe belangrijk onze opvoeding is, voor onze latere denkbeelden. Dat is een zwakke kant van de mens, maar natuurlijk bedoeld als sterke kant in de evolutie.

Het conflict in en rond Israel, is geworden tot een zeer gecompliceerd geheel. Alles komt daar samen. Tegenstellingen in cultuur, arm-rijk, botsende religies, islamitisch terrorisme, belang van de geschiedenis, 2e wereldoorlog, zionisme, antisemitisme, Arabische broederschap, Irak-oorlog, de dominantie van de VS enz enz. Eigenlijk te veel problemen in 1 keer.

Dus denk ik dat er maar 1 oplossing is. En dat is tijd. Ooit zal er een oplossing komen voor Jeruzalem en de Westbank. Ooit zal het 20 - 30 jaar relatief rustig zijn en bv een Palestijnse cultuur en economie opbloeien. De kinderen die dan geboren worden, zullen minder haat meekrijgen en een zaakje beginnen of een studie volgen of zich zorgen maken om heel andere dingen, zoals hun haar.

Laatst gewijzigd door ietsmethaar; 20 juli 2006 om 23:54
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2006, 00:44   #10
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
de hoofdreden dat ik voor de joden/israel ben..Is omdat de moslimgemeenschap zoveel heilige steden heeft, en per se nu ook nog Jeruzalem wil hebben. Het hele midden oosten is close met elkaar, en dan zou het teveel zijn om zo'n stukje land af te staan?
Het gaat ze volgens mij echt niet om dat stukje land, maar meer om het principe..."waarom zouden wij, moslims, land aan joden geven?"
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2006, 02:32   #11
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
de hoofdreden dat ik voor de joden/israel ben..Is omdat de moslimgemeenschap zoveel heilige steden heeft, en per se nu ook nog Jeruzalem wil hebben. Het hele midden oosten is close met elkaar, en dan zou het teveel zijn om zo'n stukje land af te staan?
Het gaat ze volgens mij echt niet om dat stukje land, maar meer om het principe..."waarom zouden wij, moslims, land aan joden geven?"
Kom op! Wat een idioterie. Waar haal je dat vandaan dat ze zo denken? En waarom heeft iedere religie een heilige stad nodig? Wat heeft dat voor nut? Om met zijn allen gezellig dezelfde religie te beleiden die diep van binnen O ZO vreedzaam is? Ik vind het zulk hypocriet gezeik. Elkaar uitmoorden om een stukje crap land dat je ooit op een vage manier beloofd hebt gekregen. En het beloofde land maar willen omdat God het zou willen!?!?! En God maar lekker van zijn wolk: "hup jongelui hup! schiet elkander maar flink dood!"

Al vanaf het moment dat ik een geheugen heb blaast af en toe een pallestijn zichzelf op wat terrorisme wordt genoemd. Vervolgens bombardeerd Israel een dorp kapot met als weerwoord "zelfverdediging". En dan ben je "voor Israel"? Ik ben voor helemaal niemand. Laat hen allen de religie in de plomp gooien en laten er lekker veel kindjes worden geboren tussen joden, palestijnen, libanesen enz. die weer lekker buiten gaan spelen. Het is tijd dat God even langskomt en ons de juiste weg in propt.

Amen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2006, 06:01   #12
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
israel is samen met de VS wel mooi het enige land wat iets tegen de terroristen doet, zonder meteen de ethische kwesties erbij te halen.
Wij als Nederlanders/Europeanen hebben wel altijd een grote bek tegenover de rest v.d. wereld, maar proberen alles politiek op te lossen, omdat we de ballen niet hebben om ergens resoluut een stokje voor te steken
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2006, 07:06   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ik ben voor helemaal niemand. Laat hen allen de religie in de plomp gooien en laten er lekker veel kindjes worden geboren tussen joden, palestijnen, libanesen enz. die weer lekker buiten gaan spelen.
Niemand heeft het er ooit over, maar die kindjes zijn onderdeel van het probleem. Heb je ooit de bevolkingsstatistieken van de landen in het Midden Oosten gezien? Ik kreeg echt een koude knoop in mijn buik toen ik die voor het eerst zag. Bevolkingen die zich in 25 jaar verdubbelen en water dat steeds schaarser wordt Het zal daar zo vreselijk mis gaan ergens in de komende 30 jaar
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2006, 14:00   #14
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Tiuri eigenlijk leefden er joden en bedoeďenen (die later palestijnen werden genoemd)
Het verloop van de staat Israel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...an_Isra%C3%ABl
Another: Ik heb het over de Westelijke Jordaanoever. Jeruzalem moet een soort stadstaat worden met een appart bestuur. Het gaat niet over een stukje land. Op dit stukje leven er mensen. De andere landen hebben er geen zaken mee; alleen de Palestijnen en de Israelieten.
Het gaat eigenlijk waarom zouden wij moeten vertrekken?
Israel en de VS doen er mooi wat aan, maar doen ze het goed?
Doe het beter goed of doe het niet.
Ja wij hebben een grote bek en daar moet wat aan verandert worden. Maar leg het eens uit aan je bevolking dat je minder geld aan opleiding geeft en meer aan defentie.

Dit lijkt ofdat ik erg tegen Israel ben(dit is niet zo). Ik ben wel heel erg tegen de politiek die ze nu voeren. Zeker omdat het een democratie is. En de landen er rond juist niet. Dus zei zouden het voorbeeld moeten geven.
En de andere Arabische landen vinden het helemaal niet erg dat er heel de tijd boel(ze steunen het zelfs) is tussen de Palestijnen en de Israelieten.
Zo kunnen ze de binnenlandse problemen van zich afschuiven.

Zoals ik al gezegt heb (en AnthonieH ook) Water is een van de belangrijkste dingen in die regio(olie ook ) Daarvoor nemen ze ook stukken van de Westoever. Er wordt gezegt om de blokken huizen te beveiligen, maar waarom werden die huizen juist daar gezet?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2006, 03:22   #15
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
israel is samen met de VS wel mooi het enige land wat iets tegen de terroristen doet, zonder meteen de ethische kwesties erbij te halen.
Wij als Nederlanders/Europeanen hebben wel altijd een grote bek tegenover de rest v.d. wereld, maar proberen alles politiek op te lossen, omdat we de ballen niet hebben om ergens resoluut een stokje voor te steken
Goed, zo zie jij het misschien. Zo zie ik het niet. Ik zie weinig reden om de VS of Israel de hemel in te prijzen. Ik zie zowel de verenigde staten als israel als twee grote promoters van geweld op deze wereld. Ik vind die hele oorlog tegen het terrorisme zo enorm vaag! Ineens is terrorisme big business. Als je kijkt hoeveel mensen er nou werkelijk dood gaan vanwege terrorisme is dat bijzonder klein. Ik heb geen cijfers nu, maar so be it.

Als je kijkt hoeveel mensen er dood gaan aan watertekort, voedseltekort, ziektes zoals AIDS, is dit echt veel veel meer!!...... Ik zie bush niet echt wakker liggen van het aantal mensen dat aan AIDS of watertekort dood gaan. Van het geld wat de VS besteed aan oorlog tegen het terrorisme kunnen ze een flink aantal 3e wereldlanden uit het slop trekken, AIDS een flinke klap geven of proberen watertekorten te bestrijden. Maar goed, dit is niet belangrijk voor de VS. Terrorisme blijkbaar wel.

En hoe agressiever de VS is richting "terrorisme" of de Islam in het algemeen, hoe agressiever deze terroristen weer worden. Het escaleert alleen maar! Kijk naar Israel en Palestina. Hoe meer Israel vecht tegen het "terrorisme" hoe meer Palestijnen zichzelf opblazen, hoe meer dorpen Israel opblaast, hoe meer Palestijnen zichzelf opblazen, hoe meer muren Israel bouwt.... enz enz.

Wat de VS de afgelopen jaren hebben gedaan zie ik alleen maar als een soort van terrorisme promotie. Ze moeten gewoon stapjes terug nemen, minder olie op het vuur gooien, dan neemt terrorisme echt gestaag af. Kunnen ze dat geld wat ze aan defensie besteden eens aan bijvoorbeeld dijken besteden!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wie bestelde al een haarstukje uit het oosten REVENGE AGA - Algemeen 0 31 mei 2004 13:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.