Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 juli 2004, 00:47   #1
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Question Rechtszaak aanspannen tegen L.A.?

Zoals ik reeds honderden keren vermeld heb in allerlei topics, ben ik totaal niet tevreden met mijn haartransplanties uitgevoerd door Laser Aesthetic.
Het resultaat lijkt nergens op, een heel groot litteken acheraan op het hoofd (groter dan dat het zou mogen zijn, dunkt me) en door de operatie geen mogelijkheid meer om achter op het hoofd te leunen!

Dit alles heeft als het ware mijn hele leven verknoeid en uit een gevoel van woede en wraak, denk ik er soms aan om via een gerechtelijke procedure een schadevergoeding te eisen van Laser Aesthetic. Alleen weet ik wel niet of zoiets veel zou kunnen uithalen - met L.A. teken je een overeenkomst dat er haren getransplanteerd worden en dat deze gans je leven blijven groeien op voorwaarde dat de haarkrans achteraan behouden blijft. Over het uiteindelijke ethetische resultaat, staat niks geschreven en dat kan je hen dan ook niet ten laste leggen - hetzelfde geldt voor het litteken achteraan. Desalniettemin heb ik het gevoel bedrogen te zijn en zou ik ik wel iets willen ondernemen. Ik ben er ten stelligste van overtuigd dat ik niet alleen ben in deze situatie en zou het dan ook zeer op prijs stellen, mocht ieder die zich hierin herkent (ook niet-leden die dit zouden lezen... please, registreer jullie!), even hun mening hieromtrent laten horen.

Ik weet totaal niet of een rechtszaak iets zou kunnen uithalen, want L.A. is uiteraard een groot bedrijf dat niet met zich laat sollen. Denk dat het op voorhand al een verloren zaak is... Misschien hebben zich in het verleden reeds gelijkaardige procedures afgespeeld? Geen idee eigenlijk, maar alle raad en opmerkingen zijn meer dan welkom!
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2004, 12:08   #2
Juul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2003
Berichten: 86
Rechtzaak tegen LA

Hoi Francis,

Volgens mij kun je het best beginnen met het schrijven van een brief naar L.A. In deze brief benoem je de resultaten tot nu toe, je klachten, de momenten waarin je je klachten hebt geuit en met wie je gesproken hebt. Vervolgens sluit je af met een verwachtingspatroon: je wilt bijv. nog een keer een afspraak maken zodat het probleem besproken en opgelost kan worden.

In de tussentijd is het verstandig om contact op te nemen met een consumentenbond. In Nederland heet het toevallig: De Consumentenbond, van de Belgische bond ken ik de naam niet. Ook kun je een afspraak maken met een dermatoloog of een andere haartransplantatiekliniek (Bverotti!) voor een 2nd opinion. Zo kom je goed beslagen ten ijs als je met LA gaat praten.

Direct gaan dreigen met advocaten en rechtzaken, maakt de sfeer heel erg grimmig en werk altijd negatief. Eigenlijk moet je ze een beetje paaien en aaien met je rechterhand, terwijl je in je linkerhand je vileine plan hebt.

Om deze weg te gaan heb je een hele lange adem nodig, maar uiteindelijk is het wel een goede uitlaatklep voor je boosheid en kun je het achter je laten. Daar ben ik van overtuigd!

Succes ermee,

Juul
Juul is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2004, 17:56   #3
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
als je echt lichamelijk ongemak aan de operatie hebt overgehouden en dat is te wijten aan fouten van L.A. heb je een zaak. Maar dan moet eerst uitgezocht worden of ze een fout hebben gemaakt, soms kan je ook pech hebben en kan een goed uitgevoerde operatie onverwachte bijwerkingen geven. In dat geval kun je weinig.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2004, 18:18   #4
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Persoonlijk denk ik dat je een hele goede kans maakt als ik zo lees wat ze je aan hebben gedaan.Naar mijn mening kan dit niet door de beugel en kan je dit ook goed aantonen.

Veel succes !
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2004, 16:45   #5
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.250
Geslacht:
Ik heb er ook wel eens aangedacht om een rechtszaak te beginnen (in mijn geval tegen Hairplus), maar het lijkt me zo'n lange lijdensweg toe met weinig kans op een goede afloop. Daarbij wat ze me hebben aangedaan dat kunnnen ze toch niet meer terugdraaien.
Maar ik begrijp je wel. Het gevoel dat ze er eigenlijk niet mee weg mogen komen.
Ik denk dat je met hun moet proberen om eruit te komen. Een financiële genoegdoening of zoiets, lukt dat niet dan zou je het inderdaad goed zijn om contact op te nemen met een consumentenbond.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2004, 17:20   #6
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Henk, zelf stond ik echt op het punt om mezelf te behandelen bij Hairplus, omdat de kliniek me erg proffesioneel leek en de prijzen vergeleken bij andere klinieken als Transhair en L.A erg laag zijn, maar als ik van jou verneem dat het ook al zulke knoeierds zijn bedenk ik mezelf al snel.ik moet wel zeggen dat ze erg goedkoop zijn.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2004, 18:20   #7
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Neem contact op met de consumentenbond
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 21:16   #8
Frodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 61
Het heeft er niet veel mee te maken, maar een tijdje terug zag ik op tv een programma over haarproblemen. Daarin zat ook Ryan van Esch, die deelnemer aan expeditie Robinson. Hij zei dat kaal was geworden van een bepaalde shampoo en had de betreffende firma met succes aansprakelijk gesteld. Hij was toen blijkbaar veel opdrachten als fotomodel misgelopen en had nu van dat geld een paar HT's (!) laten doen. Dit is geen Amerika met grote schadevergoedingen, maar het kan nooit kwaad om te gaan praten. Het liefst met meerdere gedupeerden. Good Luck Man !
__________________
1 mg fina
2 x alopesan
2 x per week nihafor
Rooscure en Rozemarijnshampoo
diverse multi's en groene thee
Frodo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2004, 18:48   #9
gf4power
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 1
Unhappy

FRANCIS,
ik heb eveneens bij LA een transplantatie in laten uitvoeren 1750 grafts. Dit is nu reeds 2 jaar geleden. Net zoals jou heb ik nog regelmatig last van de operatie. Dit is echter niet zo frequent als bij jou. Soms doet het links en rechts vanboven op het hoofd pijn zonder enige reden.Het heeft inderdaad land geduurd (20maanden) eer het gevoel op deze plaatsen terug was. Ook het liteken is inderdaad veel breder dan en potloodlijn zoals zij vermelden (op sommige plaatsen wel 7 a 8 mm)
In vind dat dit niet kan !! Ook toekomstige klanten moeten van deze feiten af weten. Want het wordt altijd veel te rooskleurig voorgesteld
gf4power is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2004, 18:37   #10
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Bedankt voor jullie reacties!
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik tot de conclusie kom dat het op voorhand een verloren zaak is.
Er wordt afgesproken dat ze voor haar op je hoofd zorgen - en effectief, dat haar staat er dan ook. Dat het er onnatuurlijk uitziet en dat je nog steeds door die haren de hoofdhuid kan zien, kan je hen niet ten laste leggen - nergens staat vermeld dat de haren zich zouden gedragen als gewoon haar...
Alhoewel dat ik denk dat er al veel graft zijn uitgevallen - ik zou ze eigenlijk eens moeten laten tellen door een andere haarchirurg. Als alles goed is zou het 1500+1800 grafts moeten terugvinden, maar dat staat al zeker en vast niet meer op mijn hoofd...

Het litteken is effectief een ander probleem waar ik me meer en meer begin aan te ergeren. Vooral het feit dat je nooit meer kunt leunen op de achterkant van je hoofd, vind ik heel erg. Vooral na de tweede behandeling is dit probleem enorm toegenomen... Dit is eigenlijk wel iets wat niet door de beugel kan - als ik eens zie waarvoor men soms rechtszaken aanspant, zou ik dit toch zeker kunnen aankaarten...

Goed om te horen (gf4power) dat ik niet de enigste ben - met enkele gedupeerden samen zouden we misschien wel iets kunnen bereiken. Het enige wat ik nu kan doen is via wegen zoals deze, nieuwe slachtoffers voorkomen door hen een HT af te raden (lees te verbieden!).
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2004, 21:47   #11
Frodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Berichten: 61
Francis,

Dr. Boersma in Geldermalsen kan de foto's maken die jij nodig hebt om je claim te ondersteunen. De meningen over die man zijn terecht verdeeld,
maar die foto's zijn gedetailleerd, compleet met haartelling.
Don't get mad, get even
Ik hoop dat je doorzet en veel succes !
__________________
1 mg fina
2 x alopesan
2 x per week nihafor
Rooscure en Rozemarijnshampoo
diverse multi's en groene thee
Frodo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 11:49   #12
Peffieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2004
Berichten: 90
Ht

Eminem,

Ken jij toevallig mensen in je omgeving die een HT hebben laten ondergaan ? Ik ben nieuw op dit forum en aangezien ik jouw naam hier veelvuldig zag staan, gewoon die vraag. Ikzelf heb in 2000 er ééntje achter de rug (1450 laserimpulsen) en het resultaat is verre van schitterend. Je ziet er nog losjes doorheen en moest in feite dit jaar nog een tweede behandeling laten ondergaan. Voor mij is dit hoofdstuk echter afgesloten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Henk, zelf stond ik echt op het punt om mezelf te behandelen bij Hairplus, omdat de kliniek me erg proffesioneel leek en de prijzen vergeleken bij andere klinieken als Transhair en L.A erg laag zijn, maar als ik van jou verneem dat het ook al zulke knoeierds zijn bedenk ik mezelf al snel.ik moet wel zeggen dat ze erg goedkoop zijn.
Peffieke is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2008, 00:02   #13
berend
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2008
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk bericht
Zoals ik reeds honderden keren vermeld heb in allerlei topics, ben ik totaal niet tevreden met mijn haartransplanties uitgevoerd door Laser Aesthetic.
Het resultaat lijkt nergens op, een heel groot litteken acheraan op het hoofd (groter dan dat het zou mogen zijn, dunkt me) en door de operatie geen mogelijkheid meer om achter op het hoofd te leunen!

Dit alles heeft als het ware mijn hele leven verknoeid en uit een gevoel van woede en wraak, denk ik er soms aan om via een gerechtelijke procedure een schadevergoeding te eisen van Laser Aesthetic. Alleen weet ik wel niet of zoiets veel zou kunnen uithalen - met L.A. teken je een overeenkomst dat er haren getransplanteerd worden en dat deze gans je leven blijven groeien op voorwaarde dat de haarkrans achteraan behouden blijft. Over het uiteindelijke ethetische resultaat, staat niks geschreven en dat kan je hen dan ook niet ten laste leggen - hetzelfde geldt voor het litteken achteraan. Desalniettemin heb ik het gevoel bedrogen te zijn en zou ik ik wel iets willen ondernemen. Ik ben er ten stelligste van overtuigd dat ik niet alleen ben in deze situatie en zou het dan ook zeer op prijs stellen, mocht ieder die zich hierin herkent (ook niet-leden die dit zouden lezen... please, registreer jullie!), even hun mening hieromtrent laten horen.

Ik weet totaal niet of een rechtszaak iets zou kunnen uithalen, want L.A. is uiteraard een groot bedrijf dat niet met zich laat sollen. Denk dat het op voorhand al een verloren zaak is... Misschien hebben zich in het verleden reeds gelijkaardige procedures afgespeeld? Geen idee eigenlijk, maar alle raad en opmerkingen zijn meer dan welkom!
VIN97 heeft zich laten imponeren met slecht 1000 grafts wat zeer weinig is en zit toch achteraf nog met onvoldaan gevoel (litteken is gelijk gebleven en slechts een klein gebied opgevuld en resterend gebied heeft onvoldoende transplantaten).
Hiermee is VIN akkoord gegaan en daarmee zijn rechten verloren. Echter heeft hier veel meer in gezeten omdat veel voor en na hem zijn behandeld met dezelfde klachten. Dit is juridisch goed aan te vechten omdat de bewijslast onomstotelijk is (beoordeling onafhankelijke gerenomeerd arts).
berend is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2008, 00:34   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Berend, je berichtje hierboven voegt niets toe aan deze bijna 4 jaar oude discussie.

Je wekt de indruk alsof je medestanders zoekt in een strijd of dat je VIN97 probeert af te brengen van een door hemzelf genomen beslissing. Wees een beetje voorzichtig hiermee.

Misschien kun je een discussie starten over je eigen ervaringen. Dan kunnen we deze discussie in ieder geval rustig verder de vergetelheid laten inzinken tot iemand misschien ooit echt nog iets zinnigs heeft aan te vullen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2008, 07:54   #15
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Berend, je berichtje hierboven voegt niets toe aan deze bijna 4 jaar oude discussie.

Je wekt de indruk alsof je medestanders zoekt in een strijd of dat je VIN97 probeert af te brengen van een door hemzelf genomen beslissing. Wees een beetje voorzichtig hiermee.

Misschien kun je een discussie starten over je eigen ervaringen. Dan kunnen we deze discussie in ieder geval rustig verder de vergetelheid laten inzinken tot iemand misschien ooit echt nog iets zinnigs heeft aan te vullen.
Ja Anthonie, ik wilde dat al niet zeggen. Vin heeft zijn besluit genomen neem ik aan. En als hij gelukkig is met de gekozen oplossing dan is dat zijn goed recht!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Betamethason tegen jeuk? MauZ Medicijnen/haargroeimiddelen 17 29 september 2015 20:32
Ontstekingsremmer tegen kaalheid! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 80 17 juli 2013 00:41
Behandeling tegen Haaruitval met Aminexil speciaal voor vrouwen. Eefje Haarproblemen bij vrouwen 4 26 maart 2004 21:55
Verband tussen middelen tegen acné en haaruitval Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 3 15 oktober 2003 15:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.