Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 januari 2006, 10:32   #1
nelis27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 44
kerrie

hoi lotgenoten , Ik las laatst ( ik geloof in de telegraaf) dat mannen in india een veel kleinere kans op prostaatkanker hadden en dat dit te wijten was aan het vele gebruik van kerrie door het eten. ik wist wel dat heet eten goed was voor de spijsvertering , en wat goed is voor de prostaat lijkt me ook goed om haaruitval tegen te gaan. Ik heb besloten de proef op de som te nemen en neem sinds enkele dagen een kopje warm water met een mespuntje kerrie poeder er door gemengd en daarna neem ik nog een slok gewoon water tegen de hete smaak. Ik wil dit eens een jaartje proberen . de kosten en de moeite zijn te verwaarlozen.

wat is jullie mening ( ben ik dom bezig of niet )


groeten niels
__________________
mijn regime

multivitamine al jaren

sinds november 2004
groene thee 2 mokken daags
omega 3 1 per dag
sinds december 2004
rooscure 2 a 3 keer per week
sinds 24 feb 2005
fina 1 mg 1/5 proscar
SINDS MEI 2006
minox
gezondere levensstijl ( 4 a 5 per week vis en veel fruit)
fitness en conditie verbetering
-----------------------------------------------
Geld stinkt maar ik kan die lucht best verdragen
-----------------------------------------------
nelis27 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2006, 11:55   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hey Niels!
Ik heb het artikel gelezen en het kwam ook in mij op, dus ik snap de gedachtengang. Maar ik denk toch dat het weinig zin heeft.

De bewuste studie is hier te vinden:

Combined Inhibitory Effects of Curcumin and Phenethyl Isothiocyanate on the Growth of Human PC-3 Prostate Xenografts in Immunodeficient Mice.

Ze hebben de werking van twee stoffen op prostaatkanker onderzocht:
- Phenethyl Isothiocyanate (PEITC) (zit in veel groenten zoals broccoli, bloemkool etc.)
- Curcumin (zit in curry/kerrie)

Er kwam dus uit naar voren dat beide stoffen apart de kanker kunnen afremmen, en dat ze bij gelijktijdig gebruik zelfs een nog sterker positief effect hadden (let op: getest op laboratoriummuizen, niet op mensen).

In de studie wordt als mogelijke verklaring hiervoor gegeven:

Immunohistochemistry staining and Western blot analysis revealed that the inhibition of Akt and nuclear factor-kappaB signaling pathways could contribute to the inhibition of cell proliferation and induction of apoptosis.

De twee stoffen staan dus vooral bekend om hun kankerwerende eigenschappen, niet speciaal tegen prostaatkanker alleen maar tegen iedere vorm van kanker.

Nu zijn beide stoffen wel antioxidanten en hebben ze ontstekingsremmende eigenschappen en dat is altijd wel goed voor je, maar niet specifiek tegen haaruitval. Antioxidanten zijn niet onbekend als behandeling tegen haaruitval, maar bij de antioxidanten die gebruikt worden (OPC's in appel, EGCG in groene thee, equol in soja) zijn er ook onderzoeken die aanwijzen dat ze specifiek tegen haaruitval kunnen werken (bijvoorbeeld doordat ze de DHT-productie beïnvloeden).

Dat wil niet zeggen dat je nu hiermee moet stoppen, want het is hoe dan ook gezond voor je om af en toe eens kerrie te eten. Het kan dus geen kwaad lijkt me, maar of het specifiek tegen haaruitval werkt is dus de vraag. Daar zijn althans niet direct aanwijzingen voor.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 24 januari 2006 om 12:14
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2006, 12:36   #3
nelis27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 44
hoi tiuri bedankt voor alle info , ik kijk het nog even aan ,voor zolang als ik de regelmaat er een beetje in kan houden.
__________________
mijn regime

multivitamine al jaren

sinds november 2004
groene thee 2 mokken daags
omega 3 1 per dag
sinds december 2004
rooscure 2 a 3 keer per week
sinds 24 feb 2005
fina 1 mg 1/5 proscar
SINDS MEI 2006
minox
gezondere levensstijl ( 4 a 5 per week vis en veel fruit)
fitness en conditie verbetering
-----------------------------------------------
Geld stinkt maar ik kan die lucht best verdragen
-----------------------------------------------
nelis27 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2006, 09:29   #4
Tarik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2006
Berichten: 1
kerrie

HEEY nelis27

Ik zal je wat vertellen. Ik ben zelf indiaas en 25 jaar. Ik eet dus mn hele leven al indiaas dus heet en kerrie en gekruid en blablablablabla. Maar het is dus ZWARE BULLSHIT dat het haaruitval tegen gaat, want ik heb al haaruitval sinds mijn 18e!!!!!!!!
Tarik is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2006, 08:08   #5
nelis27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tarik
HEEY nelis27

Ik zal je wat vertellen. Ik ben zelf indiaas en 25 jaar. Ik eet dus mn hele leven al indiaas dus heet en kerrie en gekruid en blablablablabla. Maar het is dus ZWARE BULLSHIT dat het haaruitval tegen gaat, want ik heb al haaruitval sinds mijn 18e!!!!!!!!
Het was ook maar een theorie tje , hoor . let op je hartslag druktemaker
__________________
mijn regime

multivitamine al jaren

sinds november 2004
groene thee 2 mokken daags
omega 3 1 per dag
sinds december 2004
rooscure 2 a 3 keer per week
sinds 24 feb 2005
fina 1 mg 1/5 proscar
SINDS MEI 2006
minox
gezondere levensstijl ( 4 a 5 per week vis en veel fruit)
fitness en conditie verbetering
-----------------------------------------------
Geld stinkt maar ik kan die lucht best verdragen
-----------------------------------------------
nelis27 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 12:26   #6
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Curcumin

Iemand op het forum die dit gebruikt? Ik zie het de laatste tijd steeds meer terugkomen op de amerikaanse fora zoals hairlosstalk.

Citaat:
Curcumin is known for its antitumor, antioxidant, anti-amyloid and anti-inflammatory properties. Anti-inflammatory properties may be due to inhibition of eicosanoid biosynthesis
Curcumin schijnt alpha-5-reductase en TGF(-beta1) en TNF te kunnen verminderen. En daarmee dus ook DHT en de effecten van DHT.
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 13:02   #7
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jkkezh
Iemand op het forum die dit gebruikt? Ik zie het de laatste tijd steeds meer terugkomen op de amerikaanse fora zoals hairlosstalk.



Curcumin schijnt alpha-5-reductase en TGF(-beta1) en TNF te kunnen verminderen. En daarmee dus ook DHT en de effecten van DHT.
Curcumin zit in kerriepoeder http://nl.wikipedia.org/wiki/Kurkuma. Kwestie van vaak (Indiase) curry eten of kerriepoeder topicaal gebruiken. Het eerste doe ik wel, maar ik geloof nooit dat het genoeg is om je haar te redden.
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 13:12   #8
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BiTemp
Curcumin zit in kerriepoeder http://nl.wikipedia.org/wiki/Kurkuma. Kwestie van vaak (Indiase) curry eten of kerriepoeder topicaal gebruiken. Het eerste doe ik wel, maar ik geloof nooit dat het genoeg is om je haar te redden.
Dat doet me trouwens denken aan die man op Hairsite, Vishal Cool, die daar zijn haarmiddelen op basis van Indiase kruiden probeert te slijten: http://www.naturesindulgence.co.in/shampoonoil.htm
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 13:38   #9
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...&dopt=Abstract

Hier een artikel waar ze de invloed van onder andere curcumin en ECGC (Groene thee catechins) testen op androgeen receptors, 5-ar en DHT.
In de studie testen ze deze stoffen op "hamster flank organs". Deze organen van de hamster groeien sterk onder de invloed van DHT, verminder je de hoeveelheid DHT dan verminderen deze organen sterk in grootte. Curcumin en ECGC zijn dus beide in staat om de groei van deze "hamster flank organs" sterk te verminderen, net als bijvoorbeeld spironolactone. (http://archderm.ama-assn.org/cgi/con...tract/121/1/57)
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 14:34   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vrees dat Tarik die vorig jaar al in deze thread gepost heeft, gelijk heeft: het helpt niet tegen haaruitval.

Maar wie het toch wil uitproberen en liever geen hete kerrie gebruiken wil, kan gewoon in de supermarkt een potje kurkuma-poeder kopen of koenjit (=Maleis, Indische saffraan) bij de toko, dat is namelijk alleen de gele kleurstof en die is niet heet. Met een beetje van die kleurstof maak je feestelijke gele rijst (en paella) en je kunt er b.v. een gele bloemkoolsaus mee maken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 14:45   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Ik vrees dat Tarik die vorig jaar al in deze thread gepost heeft, gelijk heeft: het helpt niet tegen haaruitval.

Maar wie het toch wil uitproberen en liever geen hete kerrie gebruiken wil, kan gewoon in de supermarkt een potje kurkuma-poeder kopen of koenjit (=Maleis, Indische saffraan) bij de toko, dat is namelijk alleen de gele kleurstof en die is niet heet. Met een beetje van die kleurstof maak je feestelijke gele rijst (en paella) en je kunt er b.v. een gele bloemkoolsaus mee maken.
Hoe weet je zo zeker dat het niet helpt tegen haaruitval? Na het lezen van de zojuist geposte studie door Jkkezh sta ik er wat minder negatief tegenover dan eerst.

Of het zin heeft om zelf kerrie te gaan smeren is echter de vraag, je weet dan weer niet of het de juiste moleculen in de juiste samenstelling en juiste dosering is etc. Je kunt dus beter wachten en hopen dat een farmaceutisch bedrijf(je) er een haargroeimiddel van gaat maken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 15:13   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
O.K., sorry, ik heb een beetje te negatief/gefrustreerd gereageerd.
Heb namelijk knap veel kurkuma gegeten in mijn leventje, wat dus niet geholpen heeft; maar ik heb 't nooit op mijn kop gesmeerd.
Kaal worden is niet zo leuk, maar een gele schedel toch ook niet.
Inderdaad maar even afwachten of ze er een haargroeimiddel van hebben kunnen maken waar ze het gele pigment uitgepeuterd hebben.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 15:25   #13
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
O.K., sorry, ik heb een beetje te negatief/gefrustreerd gereageerd.
Heb namelijk knap veel kurkuma gegeten in mijn leventje, wat dus niet geholpen heeft; maar ik heb 't nooit op mijn kop gesmeerd.
Kaal worden is niet zo leuk, maar een gele schedel toch ook niet.
Inderdaad maar even afwachten of ze er een haargroeimiddel van hebben kunnen maken waar ze het gele pigment uitgepeuterd hebben.
Het is bijna onmogelijk om een gunstig effect te krijgen door het te eten. Je kan beter een supplement bestellen die gestandariseert is op 95% curcumnoids.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2007, 21:54   #14
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Ik heb dit patent kunnen vinden voor het gebruik van curcumin als androgen receptor antagonist.

NOVEL CURCUMIN ANALOGUES AND USES THEREOF
Citaat:
The present invention relates to compounds capable of acting as androgen receptor antagonists, pharmaceutical formulations containing the same, and methods of use thereof. Such uses include, but are not limited to, use as antitumor agents, particularly for the treatment of cancers such as colon, skin and prostate cancer and to induce androgen receptor antagonist activity in a subject afflicted with an androgen-related affliction. Examples of androgen-related afflictions include, but are not limited to, baldness, hirsutism, behavioral disorders, acne, and uninhibited spermatogenesis wherein inhibition of spermatogenesis is so desired.
http://www.freepatentsonline.com/EP1494993.html

Als ik nou ergens goedkoop curcumin capsules zou kunnen krijgen lijkt het mij een nuttige toevoeging. Maar ik heb het nog nergens goedkoop in nederland kunnen vinden. En wat meer mosterd of kerrie bij de maaltijd zal waarschijnlijk ook niet veel toevoegen (geen idee hoeveel werkzame stof curcumin er in kerrie of mosterd zit..)
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2007, 02:45   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden in NL is:
60 caps. à 600 mg voor € 15,45 gestandaardiseerde curcuminoiden 95%

Hier:
http://www.derooderoos.com/catalog/p...oducts_id=2224

Heeft iemand al een goedkoper adres gevonden?

Op orthowinkel.nl waarschuwen ze trouwens al bij capsules van 350 mg dat gebruik alleen mag op advies van arts of therapeut......
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.