Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 december 2004, 15:19   #16
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Ik heb best wel wat stoere lichaams behaaring.

Geen vacht of zo, maar net genoeg om het sexy te laten zijn. Beetje Pierce Brosnan.
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2006, 18:42   #17
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Schaamhaar

Testosteron is een hormoon die zorgt voor oa de ontwikkeling van de schaamhaar tijdens de puberteit. Stel dat je als kind al vroeg (eerder dan anderen leeftijdegenoten) schaamhaar krijgt (& okselhaar). Wordt je dan in theorie ook eerder kaal (stel dat anderen ook AGA hebben en jijzelf natuurlijk ook) omdat je testosteron spiegel hoger ligt?
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2006, 19:19   #18
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarmens2
Testosteron is een hormoon die zorgt voor oa de ontwikkeling van de schaamhaar tijdens de puberteit. Stel dat je als kind al vroeg (eerder dan anderen leeftijdegenoten) schaamhaar krijgt (& okselhaar). Wordt je dan in theorie ook eerder kaal (stel dat anderen ook AGA hebben en jijzelf natuurlijk ook) omdat je testosteron spiegel hoger ligt?
Nee, het gaat om de gevoeligheid voor DHT, wanneer die getriggert wordt.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2006, 23:26   #19
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
wat zijn de symptonen van mannelijke kaalheid en kan een dermataloog of arts dat vaststellen?
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 15:03   #20
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarmens2
wat zijn de symptonen van mannelijke kaalheid en kan een dermataloog of arts dat vaststellen?
Ja AGA begint BIJNA altijd met inhammen of een kaal plekje op het achterhoofd. Dit kan je vaak zelf al zien, maar je kunt het ook door een dermatoloog laten vaststellen. Mijn huisarts kon het ook wel, maar ik weet niet of alle huisartsen het kunnen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 17:11   #21
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Dat iemand AGA heeft is bij mannen eigenlijk meestal vast te stellen aan het patroon, hoewel dat niet bij iedereen hetzelfde is. Daar hoef je eigenlijk niet eens een huisarts voor te zijn. Bij vrouwen ligt het moeilijker.
Huisartsen hebben over het algemeen erg, erg weinig verstand van haaruitval.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 18:15   #22
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Nee ik denk inderdaad niet dat er een verband kan worden getrokken, bijv. arabische mannen zijn behoorlijk behaard (lichaamsbeharing) toch in mijn perceptie zie ik meer blanke mannen die weinig haar op de kruin hebben qau leeftijd. overigens zie ik laatste tijd veel indiers die kaal zijn..
Ik las overigens dat in Japan steeds meer mannen ''kaal'' (weinig haar) zijn. En dat wordt overigens gewezen op de veranderingen in de dagelijkse voeding (westerse eten) sinds de WO2, maar dat is (nog) niet wetenschappelijk aangetoond.
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 21:22   #23
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
herkenning aga - vrouwen

Vrouwelijk aga patroon uit zich vaak in breder worden van de scheiding. . Over het algemeen dunner wordend haar bovenop in relatie tot de zij en achteronderkant.
Ben inmiddels 'zo doorgewinterd' dat ik op straat inmiddels vrouwen direkt filter die haaruitval volgens het aga patroon hebben... (hoezo reflectie?).
kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 21:37   #24
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Zijn er (eventueel) ook andere symptonen zoals roos, vettig haar, vettig hoofdhuid, roodheid, enzo? Naast de NW patronen..
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 21:42   #25
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
haarmens

Tja bij mij is het zo dat hoofdhuidproblemen zoals jij ze noemt idd gerelateerd zijn aan aga, althans ik weet voor mijzelf zeker dat dat zo is omdat ik het voordat de haaruitval doorbrak nooit eerder had.
Doch roos, jeuk, vet haar etc. kunnen zich ook zelf manifesteren zonder dat aga aan de orde is.
Opvallend is wel dat aga er vaak mee gepaard gaat. Voor mijzelf wijt ik zowel de aga als de hoofdhuidtoestanden aan een (te?) hoog testosteron gehalte (dat ik hopelijk met androcur onder controle krijg). Er zijn ook zat mensen met aga zonder die jeuk,roos toestanden overigens....
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2006, 21:51   #26
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Dan zou AGA bijv. gekoppeld kunnen worden aan seborrische eczeem. In dat opzicht zouden shampoo's zoals denorex en rooscure helemaal niet helpen omdat het probleem van ''binnen'' uit komt.
Of heb je dan geen schimmelinfectie..

@kas; hoe weet je trouwens dat je AGA hebt? En niet seborrische eczeem? Heeft dermataloog dat geconstanteerd?

Laatst gewijzigd door haarmens2; 9 februari 2006 om 22:00
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 18:59   #27
Chris26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 40
Question DHT en lichaamsbeharing

Hier is te lezen dat je DHT nodig hebt om lichaamshaar te groeien. Echter... Ik heb AGA, maaaaar.... ik heb op 6 sprietJES na geen okselhaar, bijna geen borsthaar en verder niets op mijn bovenlichaam. Mijn benen zijn normaal behaard, maar ook niet veel. Ik heb ook nooit veel lichaamshaar gehad.
Ra-ra hoe kan dat dan, logischer wijze zou je dan denken dat ik juist geen last van AGA zou moeten hebben lol. Iemand hier een mening/theorie over?

''DHT Has Its Uses

You need DHT to grow body hair, except for eyelashes and eyebrows, which grow independently of androgens. DHT is also involved in the production of neurosteroids in the brain, which may influence feelings such as aggression and depression.2 In the skin DHT promotes secretion of a natural moisturizer called sebum. Too much sebum, however, fuels acne bacteria. That’s why DHT is linked to acne. MPB and Drug Research'''

Bron: http://www.ironmanmagazine.com/archi...6&page_count=1)
__________________
Regime:

- 1x 1mg Finasteride (Proscar) sinds 11-2005
- 1x 2000 mcg Biotine (Now) sinds 02-2006
- 1x Multivitamine (Centrum) sinds 11-2005

- Zo nu en dan een biertje

Chris26 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 19:14   #28
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Bij haaruitval gaat het om de gevoeligheid van de receptoren voor DHT. Het maakt dus helemaal niets uit. Ook al ben je overal erg behaard, kun je nog met AGA te maken krijgen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 29 maart 2006 om 20:43
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 20:46   #29
guaglione
Figo
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 27
DHT heeft inderdaad invloed op de lichaamsbeharing. Maar wat nog belangrijker is is de gevoeligheid van de follikels voor DHT. In jouw situatie zou het dus kunnen zijn dat de follikels op je hoofd heel gevoelig zijn. Misschien is je DHT niveau niet hoog maar kan je toch last hebben van kaalheid. Verder is DHT niet het enige wat lichaamsbeharing veroorzaakt, want mensen die finasteride nemen schroeven hun DHT gehalte flink terug alleen is in onderzoeken nooit naar voren gekomen dat er een relatie is tussen finasterideinname en afname van lichaamsbeharing.
__________________
Intern:
Propecia sinds 02/06
3 à 4 dagen per week: multivitaminen

Extern:
Rooscure 1% ketoconazol sinds 03/06

Status:
06/06 NW2 - haaruitval blijft minder, echter het lijkt of de inhammen toch verder gaan, waarschijnlijk omdat finasteride niet op de inhammen werkt maar wel voor de rest
03/06 NW2 - shedding lijkt voorbij, duidelijk minder haren na het douchen, ook minder dan voor het beginnen van regime, hopelijk gaat het zo door
03/06 NW2 - laatste week last van ergere haaruitval.. hopelijk shedding
guaglione is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2006, 11:15   #30
nelis27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guaglione
DHT heeft inderdaad invloed op de lichaamsbeharing. Maar wat nog belangrijker is is de gevoeligheid van de follikels voor DHT. In jouw situatie zou het dus kunnen zijn dat de follikels op je hoofd heel gevoelig zijn. Misschien is je DHT niveau niet hoog maar kan je toch last hebben van kaalheid. Verder is DHT niet het enige wat lichaamsbeharing veroorzaakt, want mensen die finasteride nemen schroeven hun DHT gehalte flink terug alleen is in onderzoeken nooit naar voren gekomen dat er een relatie is tussen finasterideinname en afname van lichaamsbeharing.
Ik heb het idee dat mij de snelheid waarmee het lichaamshaar groeit wel een stuk minder is sinds ik fina gebruik. aangezien ik het wel eens trim kan ik dit zien . minder snel niet minder haar, hoewel ik niet het idee heb dat er meer bij komt.
__________________
mijn regime

multivitamine al jaren

sinds november 2004
groene thee 2 mokken daags
omega 3 1 per dag
sinds december 2004
rooscure 2 a 3 keer per week
sinds 24 feb 2005
fina 1 mg 1/5 proscar
SINDS MEI 2006
minox
gezondere levensstijl ( 4 a 5 per week vis en veel fruit)
fitness en conditie verbetering
-----------------------------------------------
Geld stinkt maar ik kan die lucht best verdragen
-----------------------------------------------
nelis27 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zit TTM niet gewoon tussen de oren? RudeF TTM - Algemeen 19 23 november 2005 21:37
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03
Relatie tussen haaruitval en slapen Biljartbal AGA - Algemeen 27 10 december 2004 12:19
Artikel: Verband tussen kaalheid en hartziekten Chris AGA - Algemeen 0 13 september 2002 22:09
verband tussen Baardgroei en Hoofhaar uitval Bart -bold AGA - Algemeen 11 18 maart 2002 16:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.