Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 december 2012, 10:26   #61
Fossil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2011
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht

Ook zinc, soya en zwarte thee gelden als in het lab aangetoonde DHT blockers.
Finasteride is effectiever, echter, onderzoeken gesponsord doord e fabrikanten van medicijnen maken dat natuurlijke middelen vaak onnodig als niet werkend worden afgeschilderd. (Veel finasteride gebruikers stopten ook na een paar maanden wegens uitblijvend resultaat).
Hoi Kniekous, bedoel je niet groene thee ipv zwarte thee?
Veel fina gebruikers stopte ivm uitblijvend resultaat. Bedoel je daarme uitblijvend resultaat van fina of waren het het fina gebruikers die overstapte op Saw palmetto, maar daar niet mee scoorden en dus weer overgingen op fina?
__________________
Finasteride (2003 -2011 1 mg 6 x p/w) en sinds 2020 (0,5 mg 6 x p/w)
Biotine 2010-2012
Solgar Hair & Nails: 2018-mei 2020 5 x p/w 2 pillen. Nu nog maar 2 x p/w 1 pil. Geen effect
Neofollics shampoo en conditioner (sinds 2019 6 x p/w)
Weleda haarlotion 1x p/d
Fossil is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2012, 13:46   #62
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Nee, ik bedoel dat toen finasteride nog niet aangetoond was als DHT blocker er veel mensen waren die het een paar maanden probeerden zonder dat er resultaat leek te zijn en het afdeden als onzinmiddel. Laten we eerlijk zijn; fonasteride werkt wel, maar als je het zonder echte wetenschappelijke onderbouwing een aantal maanden zou slikken, dan is het resultaat minimaal (behoud) en zouden vele mensen inderdaaddenken dat het nutteloos is.

Zwarte thee is een beter DHT blocer dan groene thee. Sterker nog, groene thee drinken verhoogd (als je het niet doet in combinatie met sojaconsumptie) schijnbaar DHT waardes.http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?t...ck%20tea%20DHT
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2012, 18:04   #63
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Als je mijn reactie goed leest dan zie je dat ik er op wijs dat 'haar terug krijgen' sowieso een onrealistisch doel is. Ook voor finasteride. Op de lange termijn draait het om haarbehoud. Nuanceverschil dus

'Het wil niet zeggen hoe groter de reductie des te meer haar je kunt behouden'
Oke, maar dat zijn dus twee verschillende dingen. Maar ik heb wel begrepen dat op bepaalde delen op het hoofd haar terug kan komen. D.w.z: Haarzakjes die zijn aangetast door het DHT en amper meer een haar produceren maar waarvan het haarzakje nog wel aanwezig is, die gaan dan weer een haar produceren. Dat heb ik begrepen uit informatie wat ik heb gevonden op websites en fora's. Ook het huidige haar wat nu groeit wordt weer dikker in plaats van dun. Dat door de invloed van het DHT. Dat klopt toch wel wat ik zeg?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2012, 21:44   #64
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Oke, maar dat zijn dus twee verschillende dingen. Maar ik heb wel begrepen dat op bepaalde delen op het hoofd haar terug kan komen. D.w.z: Haarzakjes die zijn aangetast door het DHT en amper meer een haar produceren maar waarvan het haarzakje nog wel aanwezig is, die gaan dan weer een haar produceren. Dat heb ik begrepen uit informatie wat ik heb gevonden op websites en fora's. Ook het huidige haar wat nu groeit wordt weer dikker in plaats van dun. Dat door de invloed van het DHT. Dat klopt toch wel wat ik zeg?
Er zijn er die zeggen dat je de eerste twee jaar nadat een haar 'dood is gegaan' nog kans maakt om de haar met middelen weer nieuw leven in te blazen. Maar zelf denk ik dat het grootste 'haarterugbrengend effect' komt door de verlengde groeifase. Langere groeifase = kleiner percentage van de haren op enig moment in rust = meer haren die groeien. Maar dat zijn allemaal haren die je toch wel had. En het tweede effect is wat jij ook beschrijft, bestaande haren die dikker worden en dus per haar beter dekken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2012, 23:50   #65
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Daarbij heb je ook nog inbeelding. Bijvoorbeeld iemand die kortere haartjes ziet bij zijn haarlijn en denkt dat ze nieuw zijn, terwijl dit gewoon haar is dat diegene altijd al had. Fora zijn leerzaam, maar vele dingen op internet zijn gewoonweg prietpraat van mensen die anekdotegewijs bewijs leveren. Meen dat er zelfs een site is waar mensen serieus vragen stellen aan een vent van 75 die zegt zijn haar nog te hebben door scalpmassage..... NONSENS.

Finasteride helpt haar behouden, misschien dat hergroei achter mogelijk is. Inhammen groei je er in ieder geval niet mee terug.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 15 december 2012 om 23:53
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2012, 14:48   #66
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Bedankt voor jullie reacties. Inhammen heb ik niet zoveel last van. Net even de bijsluiter bekeken daar staat ook in: Nieuwe haargroei op bepaalde delen op het hoofd mogelijk.

Het is inderdaad niet zo dat er NIEUWE haarzakjes worden geproduceerd en die een haar geven. Maar ik bedoel eigenlijk, haar zakjes die een slechte, dunne haar geven waar je eigenlijk niks aan hebt. Die produceren met gebruik van finasteride weer een dikkere haar met een hogere dekkingsgraad om het zo maar even te noemen.

Bekijk ook dit filmpje, misschien heb je hem al gezien maar goed. :https://www.youtube.com/watch?v=ApwXGfDYgWA

Laatst gewijzigd door themen; 16 december 2012 om 14:51
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2012, 00:11   #67
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reacties. Inhammen heb ik niet zoveel last van. Net even de bijsluiter bekeken daar staat ook in: Nieuwe haargroei op bepaalde delen op het hoofd mogelijk.

Het is inderdaad niet zo dat er NIEUWE haarzakjes worden geproduceerd en die een haar geven. Maar ik bedoel eigenlijk, haar zakjes die een slechte, dunne haar geven waar je eigenlijk niks aan hebt. Die produceren met gebruik van finasteride weer een dikkere haar met een hogere dekkingsgraad om het zo maar even te noemen.

Bekijk ook dit filmpje, misschien heb je hem al gezien maar goed. :https://www.youtube.com/watch?v=ApwXGfDYgWA

Als de moedercellen kunnen worden gestimuleerd dan zal ook het haarzakje opnieuw ontstaan.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2012, 18:13   #68
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuit Bekijk bericht
Als de moedercellen kunnen worden gestimuleerd dan zal ook het haarzakje opnieuw ontstaan.
Kijk aan, zelfs dat nog!
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2013, 14:18   #69
Harbour
HaarWeb lid
 
Harbour's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 167
Ik ben 2 weken geleden gestart met Keratene en zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaring al blijft het altijd lastig te bepalen.
Harbour is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2013, 06:47   #70
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 716
vandaag maar even bestellen en kijken wat het doet. Hoop iig niet dat het geldklopperij is.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2013, 15:08   #71
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
vandaag maar even bestellen en kijken wat het doet. Hoop iig niet dat het geldklopperij is.
Dat is dus wel vaak met dit soort producten. Tot nu toe geloof ik alleen nog in finasteride. Laat maar weten als je de shit binnen hebt en gebruikt hebt.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2013, 11:53   #72
debje23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: noord holland
Berichten: 129
waar kun je dit spul bestellen? ik ben de finasteride aan het afbouwen zou dit wel willen uitproberen met saw palmetto, iemand een link waar ik keratene kan bestellen? en een link welke saw palmetto ik beste kan bestellen?

Laatst gewijzigd door debje23; 2 februari 2013 om 11:57
debje23 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2013, 12:36   #73
debje23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: noord holland
Berichten: 129
ik heb nu wel een site gevonden maar daar staan verschillende pillen op van keratene klopt dit?
debje23 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2013, 15:07   #74
wboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 153
Hou er rekening mee,dat als je keratene pillen gebruikt,je geen phytosterols
zoals saw palmetto gebruikt. Dit soort supplementen doen de werking van keratene teniet
wboy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2013, 16:27   #75
trim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 77
Beste mensen,

Inmiddels een jaar verder en de haarstatus begint toch wel kritisch te worden.
Zo kritisch zelf, dat ik een mail met foto's heb gestuurd naar prohair met vragen voor een evt haartransplantatie.

Vanochtend werd ik opgebeld door Bart van Prohair en we hadden een aangenaam gesprek.
Op dit moment bestrijd ik de kaalheid eigenlijk alleen maar met minoxidil.
ik moet wel zeggen dat ik sinds een maand ben begonnen met lipogaine, een zeer complete minoxidil, en ondanks dat de haren er niet uit schieten ben ik enigszins optimistisch!
Het maakt het haar iig sterker wat cosmetisch al enigzins te zien is.

Maargoed, terug naar de pillen.

Bart adviseerde mij om toch met de keratene retard pillen te beginnen om mijn bestaande haren in een goede staat te krijgen.
Nu gaan implanteren is een groot risico omdat schockloss de verzwakte haren kunnen gaan uitschakelen ( en ik heb nog veeeeel van dat soort haren!!)

dus 5000 haren erbij en vervolgend 1500 kwijt.......nee liever niet.
Moet zeggen dat ik de oprechtheid waardeer van Bart en dat het snelle geld geen prioriteit heeft!

Ik heb altijd afstand gehouden van fina.
De bijwerkingen zijn te heftig als ze optreden en als ik op diverse haarsites kijk dan hebben behoorlijk wat mensen er last van.

Bart heeft mij het klinische testverslag gestuurd van de keratene retard.
( ik kan dit er niet opzetten want daarvoor is toestemming voor nodig!)
Wat mij positief opvalt is dat alleen de dht afneemt en de totale testosterone en vrije testosterone stabiel blijft!

Ik gok het erop.
Heb de pillen besteld en ga deze combineren met de lipogaine minox.

Interessant zijn de discussies om amerikaanse haar fora.
hairlosstalk,baldtruth etc.
Veel mensen zien iets op de markt wat een hoop stof doet opwaaien.

Ik houd jullie op de hoogte!

met vriendelijke groet,

trim
trim is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.