Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 december 2015, 17:31   #31
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Zou kunnen ja... Maar ik zal dan in ieder geval minder op de fora zitten.
Hi Int,

Zo teruglezend lijkt het sentiment hier te zijn dat fina geen kwaad kan en je je nergens zorgen over hoeft te maken. Ik ga geen betoog houden over de bijwerkingen, als je wilt weten wat fina met je kan doen lees dan vooral mijn post. Maar ik wil jou en anderen toch wel meegeven dat het goed mis kan gaan met het langdurig gebruiken van Fina en dit negatieve gevolgen kan hebben voor je hormoonhuishouding en inherente psychische veranderingen teweeg kan brengen.

Je moet natuurlijk zelf uitmaken of je het verantwoord vindt. Ik wil hier alleen ook een ander geluid laten horen dan dat fina een onschuldig middels is.

Succes in ieder geval!
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2015, 21:01   #32
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Klopt Foggy, dit komt meestal zo niet altijd van de pillenboeren hier om hun eigen ongezonde leefstijl te gerechtvaardigen gaan ze alles tussen de oren aanpraten, die ervaring heb ik ook met die malloten huisartsen, blijk je toch al meer dan decennia jaren later er achter te komen dat het vrij duidelijk veel klachten ,door een lichamelijke infectie/ziekte gekomen is en nu met de gebakken peren zit stelletje amateur psychologen hier gewoon om te lachen.
Helaas ben ik 1 van de vele slachtoffers waarbij o.a zulke dingen gelijk tussen de oren aangepraat worden.

Uiteraard lichaam en geest dat zeker, maar hier in de verwesterde wereld geilt men maar al te graag om mensen een psychisch stempeltje op te plakken en uiteraard hebben ze daar ook toxische pilletjes voor voila, problem solved .....or not

Blijkbaar zitten er hier ook wat pillenboeren die wat belangen hebben deze snoepjes te promoten.

Vind goed dat er ook een duidelijke tegengeluid zo af en toe in deze sekteclub wordt gegeven, chapeau Foggy!
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2015, 21:49   #33
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
haha, @Jordy, een sekteclub Ach ja, je moet toch wat, hé.

Ikzelf had in het begin wel een steekje bij de ballen (Nok, Nok, who`s there? ..dat was de fina) en dat gaf mij een fijn gevoel, want ik kreeg het idee dat het ging werken. En het werkte!
Deze bijwerking hield zich op langzame wijze kort aan. Het verscheen even direct na de eerste aantal dagen en keerde langzaamaan weg. Waarschijnlijk is dat wat ze bedoelen dat je lichaam eraan moet wennen (de balans erin vinden).

Wat bedoel je met de hormonenhuishouding en de inherente psychische verandering, @Foggy? Gaat dit om iets zoals neerslachtigheid?
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2015, 17:38   #34
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.420
Geslacht:
Op zo'n prietpraat reageert men bij voorkeur niet.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2015, 20:44   #35
Mayo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 61
Geslacht:
Iedereen reageert er verschillend op, maar voor mij heeft het serieuze bijwerkingen gehad de eerste paar maanden. Nu is alles weer ok gelukkig. Dat 'tussen de oren zitten' vind ik ook echt onzin, voor mij was het realiteit. Als je met de hormoonhuishouding gaat 'knoeien' dan gaan de meeste mensen daar iets van merken, logisch toch...
__________________
03-2015 HT FUE Esteworld
04-2015 Finasteride
04-2015 Regenepure DR
Mayo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2015, 10:11   #36
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
@ Mayo niet om je bang te maken ofzo , maar dat voor je gevoel alles weer in balans is betekend niet dat er in je lichaam dingen [nog steeds] overhoop gehaald wordt door dit pilletje, zoals mensen die later toch weer klachten krijgen op den duur.

Wel fijn voor jou dat het voor je gevoel weer in balans is iedergeval!
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2015, 22:08   #37
Mayo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 61
Geslacht:
Ja ik hou het goed in de gaten, maar voor nu gaat het prima.
__________________
03-2015 HT FUE Esteworld
04-2015 Finasteride
04-2015 Regenepure DR
Mayo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2015, 22:46   #38
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Kleine update:

Ben weer volop begonnen met sporten, gebruik wat supplementen die goed zijn voor het zaakje beneden en probeer minder obsessief bezig te zijn met de bijwerkingen. Sind een week geleden heb ik mijn fina inname aangepast: Neem nu 0.625 mg op elke maandag, woensdag, vrijdag en zondag.

- Heb 0,0 last meer van mentale bijwerkingen (geen concentratieproblemen of fog)
- Voel me ontzettend fit de afgelopen dagen. Word elke dag vanzelf wakker vlak voordat mijn wekker gaat en heb dan verrassend weinig moeite om op te staan. Zelfs in de avond heb ik nog veel energie.
- De seksuele bijwerkingen: libido lijkt ook weer iets toegenomen, ik zou zeggen dat ik op 90% zit van waar ik normaal op zat. Vanochtend voor het eerst weer wakker geworden met iets wat leek op een erectie. Nog nooit zo blij geweest om een ochtenderectie te zien. Daarnaast heb ik ook eindelijk weer een seks-droom gehad. Toch zijn de erecties nog niet helemaal als vanouds helaas. Ja, het is absoluut beter dan anderhalve week geleden maar. Mijn penis voelt in erecte toestand net iets minder dik en daardoor net iets minder hard. Ik zou zeggen dat ik qua erectie nu op 85% zit. Ik hoop dat de vooruitgang zich blijft doorzetten... Sperma volume lijkt ook nog steeds wat minder maar dat boeit me eigenlijk niet zo veel...

Het is nu bijna 4 weken geleden dat ik ben begonnen met fina en 3 weken geleden dat ik voor het eerst iets van bijwerkingen voelde. Is het reëel dat ik de komende weken nog vooruitgang kan verwachten of wil het zeggen dat als de bijwerkingen na 3 weken nog niet weg zijn ik dit ook niet meer hoef te verwachten (tenzij ik mijn dosis nóg meer ga verlagen)?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2015, 07:11   #39
RonaldB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2015
Berichten: 68
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Kleine update:

Ben weer volop begonnen met sporten, gebruik wat supplementen die goed zijn voor het zaakje beneden en probeer minder obsessief bezig te zijn met de bijwerkingen. Sind een week geleden heb ik mijn fina inname aangepast: Neem nu 0.625 mg op elke maandag, woensdag, vrijdag en zondag.

- Heb 0,0 last meer van mentale bijwerkingen (geen concentratieproblemen of fog)
- Voel me ontzettend fit de afgelopen dagen. Word elke dag vanzelf wakker vlak voordat mijn wekker gaat en heb dan verrassend weinig moeite om op te staan. Zelfs in de avond heb ik nog veel energie.
- De seksuele bijwerkingen: libido lijkt ook weer iets toegenomen, ik zou zeggen dat ik op 90% zit van waar ik normaal op zat. Vanochtend voor het eerst weer wakker geworden met iets wat leek op een erectie. Nog nooit zo blij geweest om een ochtenderectie te zien. Daarnaast heb ik ook eindelijk weer een seks-droom gehad. Toch zijn de erecties nog niet helemaal als vanouds helaas. Ja, het is absoluut beter dan anderhalve week geleden maar. Mijn penis voelt in erecte toestand net iets minder dik en daardoor net iets minder hard. Ik zou zeggen dat ik qua erectie nu op 85% zit. Ik hoop dat de vooruitgang zich blijft doorzetten... Sperma volume lijkt ook nog steeds wat minder maar dat boeit me eigenlijk niet zo veel...

Het is nu bijna 4 weken geleden dat ik ben begonnen met fina en 3 weken geleden dat ik voor het eerst iets van bijwerkingen voelde. Is het reëel dat ik de komende weken nog vooruitgang kan verwachten of wil het zeggen dat als de bijwerkingen na 3 weken nog niet weg zijn ik dit ook niet meer hoef te verwachten (tenzij ik mijn dosis nóg meer ga verlagen)?

Het kan alle kanten opgaan, net zoals roulette.
In mijn geval merkte ik het pas na 5.5 maanden
en moest ik wel stoppen, maar misschien hou
jij het wel 20 jaar vol. Wie weet.
RonaldB is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2015, 15:57   #40
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
haha, @Jordy, een sekteclub Ach ja, je moet toch wat, hé.

Ikzelf had in het begin wel een steekje bij de ballen (Nok, Nok, who`s there? ..dat was de fina) en dat gaf mij een fijn gevoel, want ik kreeg het idee dat het ging werken. En het werkte!
Deze bijwerking hield zich op langzame wijze kort aan. Het verscheen even direct na de eerste aantal dagen en keerde langzaamaan weg. Waarschijnlijk is dat wat ze bedoelen dat je lichaam eraan moet wennen (de balans erin vinden).

Wat bedoel je met de hormonenhuishouding en de inherente psychische verandering, @Foggy? Gaat dit om iets zoals neerslachtigheid?
Door schade en schande wordt men wijs;-) Er is een direct verband tussen je hormoonbalans en je dagelijks functioneren/gemoedstoestand. O.a. neerslachtigheid, weinig energie, zenuwtrekjes, incoherente gedachtengang etc. zijn effecten die kunnen optreden bij verandering hierin. Het begint haast onmerkbaar en traag waardoor het een onderdeel van je dagelijks leven wordt, tot op een gegeven moment een kritisch punt wordt bereikt (bij mij na een jaar of 10) en je erachter komt dat er iets behoorlijk mis is gegaan in je hormoonhuishouding en daarmee ook in je dagelijks functioneren. Je bent/herkent jezelf niet meer zeg maar.

Ik weet niet wat ik moet denken over de bijwerkingen die ik hier lees, ze komen, ze gaan en mensen leven nog lang en gelukkig blijkbaar. Aan de andere kant om effect te hebben en te behouden moeten je hormonen aangepast worden ergo, dus ook andere veranderingen met zich mee brengen. Ik denk eerlijk gezegd dat als mensen 100% eerlijk tegen zichzelf zijn zeker diegene die al langer fina en/of proscar gebruiken dat er wel meer subtiele bijwerkingen zijn waar te nemen dan alleen haar wat groeit. Maar goed, wie het zeker weet mag het zeggen..
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2015, 18:30   #41
ulti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 78
Bij mij duurde het wel zeker 3+ weken voor ik echt pas dacht van gaat weer goed en lekker daar beneden nu ik al wat maanden verder ben en ik er ook niet meer aan denk gaat het weer super.. is ook iets wat tussen de oren zit en dan ga je stressen... hier had ik vooral last van... Maar gewoon lekker je ding doen en niet aan denken.
ulti is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2015, 20:43   #42
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ulti Bekijk bericht
Bij mij duurde het wel zeker 3+ weken voor ik echt pas dacht van gaat weer goed en lekker daar beneden nu ik al wat maanden verder ben en ik er ook niet meer aan denk gaat het weer super.. is ook iets wat tussen de oren zit en dan ga je stressen... hier had ik vooral last van... Maar gewoon lekker je ding doen en niet aan denken.
Dat is fijn om te horen! Welke dosis gebruik je momenteel? Ben je met een lagere dosis begonnen?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2015, 11:15   #43
wboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 153
Ik gebruik al 16 jaar finasteride.
Ik kan je zeggen dat er wel degelijk bijwerkingen zijn,alleen zoals in mijn geval merk je dat de eerste maanden/jaren niet echt. Het ontstaat heel geleidelijk.(concentratieverlies,zeer laag libido,ernstige vermoeidheid,)

Ik heb in het begin nooit gedacht dat het aan de finasteride zou kunnen liggen.
Was altijd in de veronderstelling dat het een superveilig pilletje was.

Ik weet ook van een professor die bijwerkingen op het gebied van medicijnen onderzoekt dat finasteride zeker geen onschuldig pilletje is.

Ik ben verder ook geen expert dus mijn mening is net zoveel waard als die van elke andere leek,en iedereen moet voor zichzelf besluiten wat te doen.

Misschien heeft de ene persoon geluk en minder bijwerkingen en de ander wat meer.
De laatste 3 jaar slik ik het pilletje om de dag en gebruik wat dingen om mn hormonen wat meer in balans te brengen. Met redelijk succes gelukkig.

Het blijft helaas een noodoplossing totdat er een beter alternatief is.
wboy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2015, 13:54   #44
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Een serieuze vraag.

@Wboy (en andere forumgenoten)
kwam je ook dagelijks tot een orgasme en spuit je daarbij?

Bij mij is het ongeveer 2/4 keer in de ochtend en 2/4 keer in de avond.
De ene moment schiet het ruim bovenuit en de ander moment juist minder.
Uiteraard is ieder mens anders. Ik probeer het niet te veel en niet te weinig
te doen. Van teveel ben ik bang dat mijn DHT level omhoog schiet en van te
weinig hoop ik niet dat ik mijn libido verlies, maar denk van niet, whaha

Maar goed, zal dit ook met de type mensen te maken hebben?
Dan zit ik erbij te denken, aan hoe sterk iemand tussen de benen is, of is dit
lariekoek? Want dingen draaien toch eenmaal om voortplanting, is het niet?
"Dat zij die sterker zijn tussen de benen meer kans hebben, of is dit een
gemene vraag? Toch stel ik gewoon de vragen, gemeen, dom of niet.
Want wie niets vraagt die weet het niet..."

Uiteraard is de medicatie voor mij ook een noodoplossing, want kaal zijn is
echt totaal niet mijn ding, dan nog liever mijn huis in brand!

Laatst gewijzigd door 123hallo; 21 december 2015 om 13:57
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2015, 14:42   #45
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Een serieuze vraag.

@Wboy (en andere forumgenoten)
kwam je ook dagelijks tot een orgasme en spuit je daarbij?

Bij mij is het ongeveer 2/4 keer in de ochtend en 2/4 keer in de avond.
De ene moment schiet het ruim bovenuit en de ander moment juist minder.
Uiteraard is ieder mens anders. Ik probeer het niet te veel en niet te weinig
te doen. Van teveel ben ik bang dat mijn DHT level omhoog schiet en van te
weinig hoop ik niet dat ik mijn libido verlies, maar denk van niet, whaha

Maar goed, zal dit ook met de type mensen te maken hebben?
Dan zit ik erbij te denken, aan hoe sterk iemand tussen de benen is, of is dit
lariekoek? Want dingen draaien toch eenmaal om voortplanting, is het niet?
"Dat zij die sterker zijn tussen de benen meer kans hebben, of is dit een
gemene vraag? Toch stel ik gewoon de vragen, gemeen, dom of niet.
Want wie niets vraagt die weet het niet..."

Uiteraard is de medicatie voor mij ook een noodoplossing, want kaal zijn is
echt totaal niet mijn ding, dan nog liever mijn huis in brand!
Hi 123hallo,

Waarom ben je overgestapt van fina op duta? Hoe is dit je afgegaan?
INT is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.