Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 augustus 2017, 10:50   #1
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Saw Palmetto of foligain/neofollics

Beste lotgenoten,

Allereerst, ik ben dus Wesley. 23 jaar oud, aardige inhammen maar verder nog goed bedekt. Ik merk echter wel dat mijn haar steeds dunner wordt en meer uitvalt. Met gel valt het wel op, met wax gelukkig nog niet.

Ik ben onlangs naar mijn huisarts gegaan, zij vertelde mij dat er ook mensen zijn die resultaten boeken met Saw Palmetto. Op internet heb ik zelf Foligain/Neofollics gevonden. Dit kan volgens haar ook werken. We hebben het ook over Finasteride/Minox gehad. Alleen beoordelen we dat als mijn laatste redmiddel, dit gebruik ik liever (nog) niet vanwege de bekende bijwerkingen...Momenteel gebruik ik de super haar formule van de tuinen.

Mijn vraag, Wat denken jullie? Ik vind persoonlijk Foligain/Neofollics wel commercieel, maar er zitten ook natuurlijke stoffen in die wel goed zijn voor je. Ik verwacht geen wonderen, maar hoop wel op vertraging/stabilisatie.

Groet.
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2017, 11:20   #2
christiaann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 104
Geslacht:
Hallo Wesley,

Herkenbare situatie. Om deze reden ben ik vorige week zelf met foligain D8 lotion begonnen. Het is nog te vroeg om iets te kunnen zeggen over de werking. Het brengt in iedergeval gemakkelijk aan en het trekt snel in. Met de neofelics en saw palmetto heb ik geen ervaring. Je zou eventueel één van de lotions samen met saw palmetto en/of een goede shampoo (met ketonotozol) kunnen combineren. Het nadeel is hiervan dat je niet precies weet welke van de producten het (beste) resultaat levert. Zonde natuurlijk om iets te gebruiken wat wellicht helemaal niets voor je haar situatie doet!

Succes ermee!

Laatst gewijzigd door christiaann; 25 augustus 2017 om 11:42
christiaann is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2017, 11:55   #3
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Hoi Wesley,

Persoonlijk geen ervaring met producten als foligain.

Wel met Saw Palmetto, dat heb ik een aantal maanden gebruikt. Ik zelf kocht gewoon gestandaardiseerde saw palmetto van minimaal 85%, 320 mg.

Bijvoorbeeld deze https://www.bodyenfitshop.nl/vitamin...almetto-320mg/.

Relatief goedkoop en eenvoudige capsules. Als 'extraatje' zit bij deze nog pompoenzaad olie in de capsules. Ik kan verder niet vertellen of het effect heeft gehad op mijn haar situatie. Ik gebruikte het samen met minoxidil en een ketoconazol shampoo. Ook heb ik nooit echt haaruitval opgemerkt.

In principe heeft Saw Palmetto dezelfde werking als finasteride, waarbij je dus ook bijwerkingen kan krijgen. Ik heb dit echter nooit ondervonden met SP, en nu ook niet met finasteride.

Je zou best minoxidil kunnen gebruiken, weinig ondervinden hiervan bijwerkingen. Ik zou je even goed inlezen in de middelen.

Succes!

Laatst gewijzigd door fireofdoom; 25 augustus 2017 om 11:58
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2017, 12:36   #4
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Thanks voor de reacties.

Ik zelf zat te denken aan de pilletjes van foligain. Mag ik vragen waarom jij (Christiaan) gekozen hebt voor enkel de lotion? Volgens mijn huisarts zijn deze supplementen ook veilig. In ieder geval minder heftig dan Fina.

Of ik ga de super haar formule van de Tuinen blijven slikken. Maar dan neem ik er zelf zink en Saw Palmetto bij in. (En evt vitamine b complex)?
http://www.hollandandbarrett.nl/shop...320mg-60000293

Mij lijkt alleen de foligain pil completer?
https://www.goedeshampoo.nl/product/...tto-haargroei/

Dillema. Tips zijn welkom
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2017, 13:07   #5
christiaann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 104
Geslacht:
Hoi Wesley,

Naast de Foligain lotion gebruik ik ook DR Regenepure shampoo en slik ik Omega 3 capsules en multivitamine. Ik wil eerst een poosje afwachten wat dit doet met mijn haarsituatie voordat ik met producten begin waarbij er toch wel (kleine) kans is op bijwerkingen. Mocht het blijken dat de producten die ik nu gebruik niet voldoende zijn, dan ga ik als eerste Saw Palmetto er aan toevoegen.

Pas trouwens op met het zomaar slikken van supplementen en verdiep je eerst goed in de ingrediënten. In de foligain pillen zit bijvoorbeeld 30mg vitamine B6, terwijl je 1,5 mg per dag nodig hebt. De bovengrens in Europa is 25mg. Een (langdurig) teveel van vitamine B6 kan tot serieus klachten leiden aan bijvoorbeeld het zenuwstelsel.

Laatst gewijzigd door christiaann; 25 augustus 2017 om 14:32
christiaann is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2017, 14:27   #6
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Fireofdoom, mag ik vragen waarom je gestopt met met Saw Palmetto en waarom je Fina bent gaan gebruiken?
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2017, 21:54   #7
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wesley123 Bekijk bericht
Fireofdoom, mag ik vragen waarom je gestopt met met Saw Palmetto en waarom je Fina bent gaan gebruiken?
Fina heeft bewezen een effect te hebben tegen haaruitval, over SP is veel minder effectief bewijs te lezen in de literatuur. Nu weet ik vrijwel zeker dat ik met fina, samen met minoxidil en ketoconazol shampoo (de bekende grote 3),mijn haaruitval rem.

Lees je vooral goed in over de verschillende middelen en overleg alles goed met je huisarts.


Succes!
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.