Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2004, 15:26   #1
niek1224
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Berichten: 13
[finasteride] Het delen van Proscar

Hoi,

Een week of twee terug ben ik bij de huisarts geweest om te vragen of hij een recept uit wilde schrijven voor propecia of eventueel proscar. Dit ivm het feit dat ik steeds grotere inhammen krijg. Na anderhalve week kon ik hem terugbellen en hij vertelde dat hij overleg had gepleegt met een aantal andere artsen en dat hij het recept uit wilde schrijven.
Hij vertelde dat propecia bija 2 euro per pil kost. Ik heb toen gevraagd of hij proscar voor wilde schrijven, omdat ik weet dat dit veel goedkoper is. De arts stelde voor om naar de apotheek te gaan om te vragen of ze de pil kunnen delen of kunnen vermalen en in capsules kunnen doen à 1,25 mg.
Ik kom nu net terug van de apotheek en ze wilden er geen capsules van maken of ze delen. Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon vragen aan de huisarts of hij proscar voor wil schrijven? Of zou ik ook naar een andere apotheek kunnen gaan en het daar opnieuw proberen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik wil het liever via de apotheek verkrijgen dan via internet.
niek1224 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 16:47   #2
ingie
HaarWeb lid
 
ingie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Locatie: gemeente Rotterdam
Berichten: 220
hoi Niek,

Proscar, Propecia oftewel finasteride zijn Niveau II producten/medicijnen.
De meeste apotheken verkopen deze alleen in kant en klare tabletvorm.

Mij zijn ook finasteride capsules (proscar) voorgeschreven. Die wilden ze hier dus niet maken en ze wisten ook geen apotheek die het wel deed...
Ik ben dus zelf net zolang op zoek gegaan (op internet) naar een apotheek die ze dus wel wil maken. En die heb ik gevonden!
Ik moet het recept bij mijn eigen apotheek inleveren en die stuurt het vervolgens naar een apotheek in rotterdam. Er komen alleen wel ongeveer 5 € verzendkosten bij.

Ik zou zeggen, ga gewoon op zoek naar een apotheek die de capsules wel wil maken.
Ik geloof dat er in de omgeving van Den Bosch ook 1 zit die het doet.
Als je het adres wilt weten van die apotheek in rotterdam ,stuur me dan maar even een PM.

Groetjes, Ing
__________________
Wie naar het verleden staart,
staat met z'n rug naar de toekomst.


Regime

intern:
sinds 6-4-'04 - 1mg finasteride (proscar)

extern:
rooscure 2xpw
ingie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2004, 20:55   #3
Gettinghuge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2004
Berichten: 19
Ik heb jaren, voordat propecia op de markt kwam gewoon 1mg finasteride capsules (gemaakt van proscar) bij de apotheek kunnen halen. Totdat propecia op de markt kwam, toen mochten ze het opeens niet meer doen wegens gevaarlijke stoffen?? Yeah right gewoon een afspraak met MSD ivm commerciele belangen... stelletje eikels...ik maak ze nu lekker zelf.
Gettinghuge is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2004, 21:11   #4
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Hoe dan? Ik zit er nog steeds mee te hannessen elke keer dat ik zo'n pilletje in 4en wil snijden..

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2004, 21:43   #5
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roland
Hoe dan? Ik zit er nog steeds mee te hannessen elke keer dat ik zo'n pilletje in 4en wil snijden..

Roland
http://www.hairlosstalk.com/discussi...utting+proscar

alstu
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2004, 22:48   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
WHAHAH Oh wat zijn die amerikaanse haarforums toch fijn



Ik zag een plaatje van hoe je zo'n pil in 5en snijdt:


maar mensen ga er niet aan beginnen zo'n ding in 5en te snijden, doe het gewoon in 4ren. Da's veel makkelijker.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 17 december 2004 om 11:06
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2004, 23:52   #7
jenssen
regime:
 
Geregistreerd: 26 november 2003
Berichten: 47
Proscar delen

wat vreemd ik krijg ned proscar in doordruk strip met dag aanduiding van MSD.
En die zijn gewoon rond?
Dus makkelijk in 4-en te delen
jenssen is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2004, 14:06   #8
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Jenssen, heb je er al een pil uitgehaalt? De bolletjes op de strip zijn wel rond, maar de pillen zelf zijn dat niet.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2004, 15:09   #9
jacquelinew
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 26
Na lang nadenken en mezelf te informeren heb ik ook besloten fina te gaan slikken i.p.v. de diane 35 waarvan ik veel bijwerking heb. Dr. Boersma heeft mij 1,25 mg. geadviseerd.
Heb met mijn huisarts overlegd en deze wil wel Proscar voorschrijven (goedkoper). Maar mijn apotheek kan de pillen niet delen. Volgens de apotheek zit er een laagje om de tablet heen die voorkomt dat deze in de maag uiteeenvalt. Ga je ze zelf snijden, dan gebeurt dit wel en kan je maagklachten krijgen, ook kan de werking hierdoor beinvloed worden.
Wie heeft hier wel eens van gehoord?
Er zijn wel apotheken die ze delen, maar hier schijnt speciale apparatuur voor nodig te zijn, die niet elke apotheek heeft.

Groeten, Jacqueline
jacquelinew is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 13:56   #10
niek1224
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Berichten: 13
Na wat onderzoek heb ik nog wat vragen:
Propecia kost momenteel voor 3 maanden ongeveer €133,24 (90 stuks).
Proscar kost momenteel voor 3 maanden ongeveer €104,25 (90 stuks welke je nog in 4-en kunt delen).
Ook heb ik gebeld met een apotheek die Finasteride capsules maken en deze capsule kost 67 cent wat neer komt op ongeveer €60,30 per 3 maanden.

Aangezien Proscar erg goedkoop is (een kleine €30,- per 3 maanden) overweeg ik om te kiezen voor Proscar.

Heeft iemand enig idee of het zelf snijden van de Proscar pillen de werking niet ten goede komt?

En mijn volgende vraag is of iemand misschien een apotheek weet die de pillen kan delen?

Gr. Niek
niek1224 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2004, 14:10   #11
niek1224
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Berichten: 13
Of weet er iemand misschien nog een apotheek die de capsules aanbiedt tegen een lagere prijs?
niek1224 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2004, 18:42   #12
jacquelinew
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 26
Hoe kom ik aan Proscar 1,25 mg??

Hallo allemaal,

Even een ingewikkeld, lang verhaal.
Omdat ik AGA heb, ben ik bij dr. Boersma geweest die mij 1,25 mg. finasteride voor heeft geschreven. Kosten via dr. Boersma: ongeveer 50 euro per maand.
Na wat speurwerk hier op het forum kwam ik er achter dat ik goedkoper uit ben als ik Proscar ga gebruiken. Ik ben bij mijn huisarts geweest, die was zo aardig een recept uit te schrijven voor Proscar 5 mg., een kwart tablet per dag (1,25 mg.).
Ik naar mijn apotheek, die kan ze niet delen en zegt dat je ze ook niet zelf mag delen. Dit omdat er een coating om de tablet zit die voorkomt dat de tablet in de maag al uiteenvalt. Volgens de apotheek is het zo dat als je ze wel zelf deelt, je maagproblemen kan krijgen en de werking kan erdoor beinvloed worden.
Na wat speurwerk op het forum kwam ik erachter dat apotheek Riet in Rotterdam wel de Proscar levert in 1 en 1,25 mg. Ik dus weer naar mijn apotheek. Die hebben contact gehad met apotheek Riet. Er werd mij verteld dat ze de pillen konden bestellen in Rotterdam, dat zou dan 87,60 euro kosten voor 90 capsules van 1,25 mg (inclusief verzenden).
Belt vandaag mijn apotheek: de capsules waren binnen. Kosten: 150 euro voor 90 capsules!! Gelukkig hadden ze de prijs op papier gezet en mag ik ze nu voor 87,60 afnemen maar hierna dus niet meer.
Ben ik nog net zo duur uit als bij Dr. Boersma!!
Van mijn huisarts kan ik het recept voor de Proscar krijgen, weet iemand hoe ik er wel voordeliger aan kan komen? Ik wil het eigenlijk via een apotheek doen (niet via internet) en ik wil ze ook niet zelf delen.
Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt.

Groeten, Jacqueline
jacquelinew is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2004, 21:26   #13
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Interessante vraag jacqueline!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacquelinew
Ik naar mijn apotheek, die kan ze niet delen en zegt dat je ze ook niet zelf mag delen. Dit omdat er een coating om de tablet zit die voorkomt dat de tablet in de maag al uiteenvalt. Volgens de apotheek is het zo dat als je ze wel zelf deelt, je maagproblemen kan krijgen en de werking kan erdoor beinvloed worden.
dit verhaal heb ik nog nooit gehoord! Op de amerikaanse forums deelt iedereen al jaren de proscar in vieren, nog nooit dit verhaal gehoord.

Wie weet er meer van? Kan dit kloppen?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2004, 22:11   #14
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Interessante vraag jacqueline!

dit verhaal heb ik nog nooit gehoord! Op de amerikaanse forums deelt iedereen al jaren de proscar in vieren, nog nooit dit verhaal gehoord.

Wie weet er meer van? Kan dit kloppen?
Mijn dermatoloog zij ook dat je ze niet moet snijden en dat apotheken het ook niet mogen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2004, 22:15   #15
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Mijn dermatoloog zij ook dat je ze niet moet snijden en dat apotheken het ook niet mogen.
hoe doe jij dat dan? je gebruikt zelf toch ook proscar
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
proscar, een verantwoorde vervanging voor het dure prohair? rickie rick Medicijnen/haargroeimiddelen 16 16 december 2004 12:21
Nizoral 2% Shampoo tegen Proscar ruilen! Gaga Koopjeshoek 5 13 november 2004 02:53
Proscar voorgeschreven gekregen Promise Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 september 2004 13:32
Waar Proscar kopen? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 0 17 oktober 2003 12:22
proscar papapa Medicijnen/haargroeimiddelen 0 27 november 2001 12:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.