Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2007, 23:15   #1
james bald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 29
hulp gezocht van lotgenoten

Beste vrienden,

Ik ben nieuw hier, ik zoek hulp van mensen die vroeger IDENTIEK hetzelfde haar-en huidprobleem als ik hadden en die er een oplossing voor hebben gevonden. Dus a.u.b. enkel tips van mensen die zich volledig kunnen herkennen in mijn situatie. Bespaart me tijd en moeite,en haren:-)

beschrijving probleem:

-heb last van schilfering op hoofhuid, mijn haren zijn futloos, heel droog, pluizig. krijg ook kleine ronde plekken op plaatsen , soms jeuk.

-schilfering ook op gezicht: nl. in wenkbrouwen, neusplooien, neus, ook op onderkant baard.

-haaruitval niet alleen van voor en kruin, zelfs aan de zij- en acherkant heb ik haaruitval, maar in mindere mate

-kan me niet scheren met gilette, want krijg na paar dagen irritaties, veel puistjes(wratten), wanneer ik scheerapparaat gebruik krijg ik geen irritaties
- huid is zeer gevoelig, na het douchen krijg ik schilfering( soms ook op voorhoofd), huid voelt trekkering en droog aan. na douchen gebruik ik nivea soft creme, maar deze laat huid blinken.

-In de winter worden mijn handen enorm droog, ik krijg zelfs spleten en scheurtjes op mijn hand en vingers.
- vroeger had ik ook schilfering en roodheid op mijn borstbeen, maar dat is al verdwenen.
- heb ook schimmels aan mijn beide voetduimen gekregen(nagelschimmel)

reeds gebruikte oplossingen:

voor haar:
-nizoral ( is zeer agressief, droogt mijn haren en hoofdhuid uit), werkt wel maar schilfering keert terug
-sinds 6 maanden elke morgen fina (1mg) op lege maag
-10 minuten met massagetoestel voor betere doorbloeding in hoofdhuid
- gebruikte paar maanden geleden minoxidil 4 procent, gestopt, maar ga terug beginnen.

voor huid:

-hydrocortisone zalf, werkt maar te aggressief, gebruik het niet.


conclusie:volgens mij heb ik seborrheisch eczeem, maar weet niet zeker. Is mijn probleem chronisch, of kan het definitief opgelost worden?
Ik wil geen agressieve producten gebruiken aangezien mijn huid en hoofd zeeeeer gevoelig zijn.

Ik ben aan het overwegen om een biopsie of een haarwortelonderzoek te laten doen.

Ben al verschillende malen naar verschillende dermatologen gegaan, frustrerend, ze kijken maar 5 min., schrijven iets voor en hopla...klaar is kees.

Ik wil echt zeker zijn, ik wil weten wat het probleem juist is... een effectieve behandeling vereist een correcte aanduiding van het probeel-m. Met verkeerde of niet aangepaste behandeling wordt het probleem alleen maar erger, en het is al erg genoeg.

Ik apprecier jullie hulp,

fijn dat er zulke forums bestaan!

groeten,
james bald is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2007, 23:01   #2
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james bald Bekijk bericht
Beste vrienden,

Ik ben nieuw hier, ik zoek hulp van mensen die vroeger IDENTIEK hetzelfde haar-en huidprobleem als ik hadden en die er een oplossing voor hebben gevonden. Dus a.u.b. enkel tips van mensen die zich volledig kunnen herkennen in mijn situatie. Bespaart me tijd en moeite,en haren:-)

beschrijving probleem:

-heb last van schilfering op hoofhuid, mijn haren zijn futloos, heel droog, pluizig. krijg ook kleine ronde plekken op plaatsen , soms jeuk.

-schilfering ook op gezicht: nl. in wenkbrouwen, neusplooien, neus, ook op onderkant baard.

-haaruitval niet alleen van voor en kruin, zelfs aan de zij- en acherkant heb ik haaruitval, maar in mindere mate

-kan me niet scheren met gilette, want krijg na paar dagen irritaties, veel puistjes(wratten), wanneer ik scheerapparaat gebruik krijg ik geen irritaties
- huid is zeer gevoelig, na het douchen krijg ik schilfering( soms ook op voorhoofd), huid voelt trekkering en droog aan. na douchen gebruik ik nivea soft creme, maar deze laat huid blinken.

-In de winter worden mijn handen enorm droog, ik krijg zelfs spleten en scheurtjes op mijn hand en vingers.
- vroeger had ik ook schilfering en roodheid op mijn borstbeen, maar dat is al verdwenen.
- heb ook schimmels aan mijn beide voetduimen gekregen(nagelschimmel)

reeds gebruikte oplossingen:

voor haar:
-nizoral ( is zeer agressief, droogt mijn haren en hoofdhuid uit), werkt wel maar schilfering keert terug
-sinds 6 maanden elke morgen fina (1mg) op lege maag
-10 minuten met massagetoestel voor betere doorbloeding in hoofdhuid
- gebruikte paar maanden geleden minoxidil 4 procent, gestopt, maar ga terug beginnen.

voor huid:

-hydrocortisone zalf, werkt maar te aggressief, gebruik het niet.


conclusie:volgens mij heb ik seborrheisch eczeem, maar weet niet zeker. Is mijn probleem chronisch, of kan het definitief opgelost worden?
Ik wil geen agressieve producten gebruiken aangezien mijn huid en hoofd zeeeeer gevoelig zijn.

Ik ben aan het overwegen om een biopsie of een haarwortelonderzoek te laten doen.

Ben al verschillende malen naar verschillende dermatologen gegaan, frustrerend, ze kijken maar 5 min., schrijven iets voor en hopla...klaar is kees.

Ik wil echt zeker zijn, ik wil weten wat het probleem juist is... een effectieve behandeling vereist een correcte aanduiding van het probeel-m. Met verkeerde of niet aangepaste behandeling wordt het probleem alleen maar erger, en het is al erg genoeg.

Ik apprecier jullie hulp,

fijn dat er zulke forums bestaan!

groeten,
Hoi James
Welkom op het forum jammer dat je hier moest komen als je begrijpt wat ik bedoel .

Sommige dingen die jij verteld herken ik wel het een en ander in en kan je wel alvast wat tips geen waarvan ik denk dat ze jou "misschien" kunnen helpen .
Het is natuurlijk moeilijk voor ons/mij om jou situatie in te schatten dmv tekst ...

Allereerst gebruik geen agresive shampoo`s meer , ik ben het eens met jou dat Nizoral shampoo veelste agressief is voor jou hoofdhuid , ik heb er laatst een keer mee gewassen en mijn haar heeft nog nooit zo plat op mijn kop gezeten als toen dus die shampoo geef ik maar aan mijn broer die heeft toch nergens last van je haren en hoofdhuid worden te schoon door deze shampoo is mijn mening en al de goede olien word verwijderd waardoor je haar plat op je kop gaat liggen en er geen model meer is in te krijgen ..het is net als met je handen wassen : gebruik je een te agressieve zeep slaan je handen wit en droog uit ..

Haren wassen :
Wat ik al een hele tijd doe is : ik neem een afgestreken theelepeltje zuiveringszout (Gimborn groen pakje ) en meng dat in een koffiekopje met lauw water en verdeel dat op mijn hoofd en masseer het in , laat het een paar minuten drogen en was het daarna goed uit (nooit te heet water gebruiken bij het afspoelen !!! ) je kunt daarna ook nog een scheutje (1 x eetlepel ) Appel Azijn in het koffiekopje doen (stinkt wel ), weer mengen met lauw water en de wasbeurt herhalen zoals met de vorige behandeling , daarna spoel ik mijn haren nog een keer heel goed schoon met koud water , resultaat mijn haar zit veel beter als met welke shampoo dan ook en totaal geen last meer van schilfertjes .
Ik koop geen enkele shampoo meer want mijn haren zeggen mij dat ze deze manier van wassen erg waarderen .

Scheren : er is ook Gilette scheerschuim voor de gevoelige huid te koop (sensitive ) daar scheer ik mijn eigen altijd mee en het werkt fantastisch , dus misschien moet je die scheerschuimgel eens gaan proberen ?

Voor je gezicht : gebruik nooit maar dan ook nooit zeep in welke vorm dan ook , alleen je gezicht wassen met lauw water en niets anders !!door zeep te gebruiken trekt je hele gezicht strak omdat je zoals met je haren teveel van het goede weghaalt .

Gezichts Creme : er zijn diverse goed cremes verkrijgbaar die matterend opdrogen en niet blinken zoals bij Nivea , een heel erg goede creme (wel erg duur 75 euro ) is MTX uit Frankrijk en word vaak aangeraden in schoonheids klinieken tegen rimpels , hij ruikt een beetje naar noten en je gezicht voelt heerlijk aan .

Douchen /baden: NOOIT te warm water gebruiken !!! en misschien vinden sommige mensen dit vreemd maar ik gebruik ook NOOIT geen douchecreme/ gel of wat dan ook , met gewoon lauw water kun je voor 90% je eigen schoon krijgen , alleen voor mijn edele delen gebruik ik een heeeeeeel klein beetje zeep meer niet ...is eigenlijk ook niet goed maar kan het niet laten .
Ik had ook last van jeuk en schilfertjes en kleine bultjes over mijn hele lijf door met douchecremes en gels te wassen maar door deze manier van baden heb ik nergen last meer van en hoef ik ook geen vochtinbrengende cremes te gebruiken en te kopen .
Het leven hoeft niet duur te zijn om er verzorgd uit te zien .

Voeding : zorg dat je elke dag genoeg groente en fruit eet want dit speelt ook mee in je huidprobleem ....

Nou James ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips en dat het je wat zal helpen .

Hou ons op de hoogte svp .

Groeten Blizzard

Laatst gewijzigd door blizzard; 25 augustus 2007 om 23:26
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2007, 00:27   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Prima verhaal Blizzard, maar 75 euro voor een dagcrème is wel kierewiet; voor zoveel geld koop ik 10-25 tubes. Bij de Hema en het Kruidvat kun je goede hypo-allergene dagcrèmes van eigen merk krijgen voor ongeveer 3 euro. Ook goed, maar duurder is Oil of Olaz Double Action € 5,75.

James,
Ik denk dat je inderdaad seborroïsch eczeem hebt, maar je schrijft dat je hydrocortisol zalf op de huid hebt gesmeerd.... niet op de ronde plekken op je hoofd?

Voor kloofjes in handen is goedkope ouderwetse merkloze uiercrème snel genezend; uierzalf is eigenlijk nog beter, maar dat is erg vettig.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2007, 23:51   #4
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
Hi

Roodheid van de huid kan wijzen op Scarring Alopecia, waarbij de hairloss door verlittekening van de huis veroorzaakt word, maar ik doubt het, omdat SA zich normaal tot de scalp beperkt. Ik raad je wel aan bij een dermatologist langs te gaan, en om een biospy te vragen. Dit kan enkele aandoeningen (waaronder SA) uitsluiten, of bevestingen dat je daaraan lijdt.

Good luck

PS: Scarring Alopecia wordt door artsen ook wel Cicatriciele alopecie genoemd.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2007, 10:33   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james bald Bekijk bericht
Beste vrienden,

Ik ben nieuw hier, ik zoek hulp van mensen die vroeger IDENTIEK hetzelfde haar-en huidprobleem als ik hadden en die er een oplossing voor hebben gevonden. Dus a.u.b. enkel tips van mensen die zich volledig kunnen herkennen in mijn situatie. Bespaart me tijd en moeite,en haren:-)

beschrijving probleem:

-heb last van schilfering op hoofhuid, mijn haren zijn futloos, heel droog, pluizig. krijg ook kleine ronde plekken op plaatsen , soms jeuk.

-schilfering ook op gezicht: nl. in wenkbrouwen, neusplooien, neus, ook op onderkant baard.

-haaruitval niet alleen van voor en kruin, zelfs aan de zij- en acherkant heb ik haaruitval, maar in mindere mate

-kan me niet scheren met gilette, want krijg na paar dagen irritaties, veel puistjes(wratten), wanneer ik scheerapparaat gebruik krijg ik geen irritaties
- huid is zeer gevoelig, na het douchen krijg ik schilfering( soms ook op voorhoofd), huid voelt trekkering en droog aan. na douchen gebruik ik nivea soft creme, maar deze laat huid blinken.

-In de winter worden mijn handen enorm droog, ik krijg zelfs spleten en scheurtjes op mijn hand en vingers.
- vroeger had ik ook schilfering en roodheid op mijn borstbeen, maar dat is al verdwenen.
- heb ook schimmels aan mijn beide voetduimen gekregen(nagelschimmel)

reeds gebruikte oplossingen:

voor haar:
-nizoral ( is zeer agressief, droogt mijn haren en hoofdhuid uit), werkt wel maar schilfering keert terug
-sinds 6 maanden elke morgen fina (1mg) op lege maag
-10 minuten met massagetoestel voor betere doorbloeding in hoofdhuid
- gebruikte paar maanden geleden minoxidil 4 procent, gestopt, maar ga terug beginnen.

voor huid:

-hydrocortisone zalf, werkt maar te aggressief, gebruik het niet.


conclusie:volgens mij heb ik seborrheisch eczeem, maar weet niet zeker. Is mijn probleem chronisch, of kan het definitief opgelost worden?
Ik wil geen agressieve producten gebruiken aangezien mijn huid en hoofd zeeeeer gevoelig zijn.

Ik ben aan het overwegen om een biopsie of een haarwortelonderzoek te laten doen.

Ben al verschillende malen naar verschillende dermatologen gegaan, frustrerend, ze kijken maar 5 min., schrijven iets voor en hopla...klaar is kees.

Ik wil echt zeker zijn, ik wil weten wat het probleem juist is... een effectieve behandeling vereist een correcte aanduiding van het probeel-m. Met verkeerde of niet aangepaste behandeling wordt het probleem alleen maar erger, en het is al erg genoeg.

Ik apprecier jullie hulp,

fijn dat er zulke forums bestaan!

groeten,

Als nizoral werkt, zoals je schrijft is het idd seb. eczeem. Nizoral helpt de verschijnselen verminderen/verdwijnen. Na stoppen ermee kan het weer de kop opsteken.
Hydrocortison, werkt maar is te agressief (wat bedoel je daarmee) als je de dosering volgens voorschrift gebruikt en het niet langdurig blijft gebruiken kan het de huid wel 'genezen'. Na stoppen ook hiermee kan de aandoening altijd wel weer terugkomen.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2007, 21:50   #6
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Hallo James,

Ik herken je probleem. Het lijkt sprekend op mijn situatie toenertijds.
Zelfs die nagelschimmels.
Misschien zou je je ijzergehalte eens moeten laten testen.
Of een tijdje extra vitaminen nemen.
Bij mij is het toenertijd snel gegaan. Het begon boven op m'n hoofd, net voor m'n kruin, en binnen een tijdje ging het van diffuus naar helemaal kaal.
(Ik hoop niet dat ik je humeur nu verpest heb. )
Ik heb een tijdje minoxidil gebruikt, dat leek het haaruitval aardig te stoppen maar omdat de kliniek het toen niet over de post wou versturen ben ik ermee gestopt.
Ik hoop dat je binnenkort je haaruitval kunt laten stoppen. Hou ons op de hoogte.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2007, 00:05   #7
gizin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 22
Hey James,

Ik herken je probleem voor 80%. Mijn dokter vertelde, zo'n 5 jaar geleden, al snel dat het chronisch was. Hij had het toen ook over Sebboroisch exceem, en ik had toen schilferingen in gezicht (voorhoofd, neusvleugels, wenkbrauwen). Op een gegeven moment is het naar mijn hoofdhuid getrokken. En tegenwoordig zit het ook in mijn baard en 2 teennagels.
Toen de dokter ermee kwam had ik geen last van haaruitval, dus wat mij betreft is het AGA uitvalpatroon een apart probleem.
Mijn dermatoloog heeft verschillende diagnoses gesteld, en zegt nu dat het iets is dat vroeger Tinea werd genoemd omdat men dacht dat het een schimmel was, maar dat het in werkelijkheid eerder in de buurt komt van een auto-immuun reactie. Ook van hem krijg ik zalven met ingredienten Salicylzuur, TCA (Triamcinolon Aceton), opgelost in Lanette. Op zich werkt dit goed, als je het drie dagen onder een bandana draagt, of 'snachts onder een doek. Echter: het komt altijd weer terug.
Je moet er dus gewoon mee leren leven. Als je je best doet, kan het ook weer voor langere tijd 'inslapen'. Als het echter toeslaat, kun je die zalf gebruiken. En in het gezicht gebruik ik altijd Vichy Oligo 3.5. Kost 16/17 euro per potje, maar is geweldig. Ook Nivea Young Control iT! kan ik aanraden; het is anti-glans en heerlijk verzorgend.

At your service.
gizin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Oproep] : Hulp gevraagd aan TTM-lotgenoten voor onze TTM-rubriek! monique3 TTM - Algemeen 38 4 september 2015 11:32
hulp gezocht van lotgenoten james bald AGA - Algemeen 0 22 augustus 2007 23:13
hulp gezocht tricky1 TTM - Algemeen 2 25 augustus 2005 01:30
lotgenoten gezocht!!! tessa 1981 TTM - Algemeen 13 16 november 2004 00:02
Meer info/ hulp gezocht Chico TTM - Algemeen 0 24 oktober 2004 11:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.