Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 december 2013, 16:16   #1
lyfe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 6
17 jaar, teruglopende haarlijn? (+ FOTO'S)

Hallo,

Ik maak me zorgen om mijn haarlijn die nogal kronkelig loopt wat duidelijker te zien is als ik net een knipbeurt heb gehad. Als ik kijk naar mijn broers hebben zij een kaarsrechte haarlijn en mijn vader begon pas last te krijgen van haaruitval rond zijn 35e.

Ik ben hiervoor ook naar de huisarts gegaan. Dat was in de zomer van 2012. Ze keek even door mijn haar, stelde vervolgens een paar vragen, waaronder eentje over de stoelgang wat ik niet helemaal snapte wat dat er mee te maken heeft, en zei toen dat er niets vreemds aan de hand was. Nu anderhalf jaar later begin ik me toch weer een beetje zorgen te maken en ik overweeg dan ook om nog eens bij de huisarts langs te gaan.

Wat denken de forumbezoekers hier?
Hieronder staan een aantal foto's die ik heb genomen na het douchen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1.jpg‎ (149,8 KB, 201x gelezen)
Bestandstype: jpg 2.jpg‎ (149,6 KB, 177x gelezen)
Bestandstype: jpg 3.jpg‎ (149,3 KB, 186x gelezen)
Bestandstype: jpg 4.jpg‎ (145,2 KB, 148x gelezen)
lyfe is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2013, 16:39   #2
Fightclub72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2013
Berichten: 23
Ik zie niks schokkends hoor.
Fightclub72 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2013, 16:28   #3
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi Lyfe, welkom op het forum. Ik zie een natuurlijke mannelijke haarlijn. Ik zou me niet teveel zorgen maken, want stress is niet goed voor je gestel en ook niet voor je haren. Groetjes van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2013, 17:13   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Lyfe,
Iedereen heeft een eigen haarlijn. Je broers hebben dan ook een andere haarlijn als jij. De vraag is dan ook niet of je haarlijn raar is. Even simpel gedacht: waar ik eerder benieuwd naar ben is of je haarlijn eerder wél kaarsrecht was, net zoals bij je broers. Is dit wel het geval, dan is er dus wel iets veranderd. Ook kun kijken of de haarimplant nog wel hetzelfde is als voorheen. Dus is het haar nog even dik?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2013, 18:45   #5
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fightclub72 Bekijk bericht
Ik zie niks schokkends hoor.

Ik zie ook niks schokkends, of wilt TS al op zijn 17e aan de medicatie en andere haarshit!?
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2013, 22:40   #6
lyfe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Lyfe,
Iedereen heeft een eigen haarlijn. Je broers hebben dan ook een andere haarlijn als jij. De vraag is dan ook niet of je haarlijn raar is. Even simpel gedacht: waar ik eerder benieuwd naar ben is of je haarlijn eerder wél kaarsrecht was, net zoals bij je broers. Is dit wel het geval, dan is er dus wel iets veranderd. Ook kun kijken of de haarimplant nog wel hetzelfde is als voorheen. Dus is het haar nog even dik?
Wat betreft haardikte is het, voor zover ik me kan herinneren, iets minder dik dan vroeger. Ook is me opgevallen dat mijn haar een stuk minder snel groeit. En of mijn haarlijn vroeger ook zo was kan ik niet met zekerheid zeggen. Een paar maanden terug zei mijn kapper na een knipbeurt dat hij wat minder haar had geknipt bij mijn haarlijn, anders zou het wat kaal lijken. Dat was de eerste keer dat hij dat zei.
lyfe is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2013, 23:19   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyfe Bekijk bericht
Wat betreft haardikte is het, voor zover ik me kan herinneren, iets minder dik dan vroeger. Ook is me opgevallen dat mijn haar een stuk minder snel groeit. En of mijn haarlijn vroeger ook zo was kan ik niet met zekerheid zeggen. Een paar maanden terug zei mijn kapper na een knipbeurt dat hij wat minder haar had geknipt bij mijn haarlijn, anders zou het wat kaal lijken. Dat was de eerste keer dat hij dat zei.
Al met al zijn dit dingetjes die je eerder niet ervaarde. Het maakt je misschien ook onzeker over het wel of niet kaal worden. En misschien krijg je wel een 'volwassen mannelijke haarlijn' en blijft het daarbij? Helaas kunnen we geen blik in de toekomst werpen. Het ziet eruit alsof je nog een lekkere bos haar hebt dus piekeren of stressen is niet nodig. Wel zou ik het een beetje in de gaten houden. Misschien aan je kapper vragen of hij veranderingen heeft opgemerkt? In het uiterste geval zou ik er dan niet door de huisarts naar laten kijken maar door een dermatoloog. Huisartsen zijn over het algemeen wat nonchalanter en houden zich niet echt bezig met het fenomeen haaruitval. Helaas kom je wel via je huisarts bij een dermatoloog terecht. Of je moet rechtstreeks naar een particuliere haarkliniek, maar dan kost een onderzoek al snel behoorlijk wat euros. Omdat je nog vrij jong bent vooral niet op eigen houtje aan de middeltjes gaan die je hier op haarweb tegenkomt! En doe vooral de leuke dingen die 17 jarigen doen! Succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.