Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 september 2023, 11:48   #1
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Haarkliniek in Thailand

Hoi allemaal, ik heb 2.5 jaar geleden mijn HT laten doen in NL en ben er nog steeds heel tevreden mee. Ik heb hier ook ergens een topic zwerven mocht iemand geinteresseerd zijn in het resultaat.

Een vriend van me woont in Thailand en wil daar zijn HT laten doen. Zelf ben ik totaal onbekend met de klinieken daar. Is er hier iemand die ervaring of tips heeft? Is Thailand een redelijk land voor HTs, of kan hij toch beter naar Turkije vliegen?

Bvd!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2023, 13:28   #2
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Hoi allemaal, ik heb 2.5 jaar geleden mijn HT laten doen in NL en ben er nog steeds heel tevreden mee. Ik heb hier ook ergens een topic zwerven mocht iemand geinteresseerd zijn in het resultaat.

Een vriend van me woont in Thailand en wil daar zijn HT laten doen. Zelf ben ik totaal onbekend met de klinieken daar. Is er hier iemand die ervaring of tips heeft? Is Thailand een redelijk land voor HTs, of kan hij toch beter naar Turkije vliegen?

Bvd!
Ik heb gekeken voor een haartransplantatie in Thailand voordat ik mijne heb laten doen. Uiteindelijk niet gedaan omdat Aziatisch haar heel anders is dan ons haar en zij dus ook minder ervaring zullen hebben met westers haar (over het algemeen). Verder een aantal klinieken benaderd die me wel prima leken, maar zoals gezegd uiteindelijk niet gedaan vanwege bovenstaande reden. Ook hebben zij (net als in Turkije) vaak een rechte haarlijn die ze gebruiken. Dat moet je maar net willen en dat wil(de) ik dus ook niet.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2023, 14:18   #3
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Ik heb gekeken voor een haartransplantatie in Thailand voordat ik mijne heb laten doen. Uiteindelijk niet gedaan omdat Aziatisch haar heel anders is dan ons haar en zij dus ook minder ervaring zullen hebben met westers haar (over het algemeen). Verder een aantal klinieken benaderd die me wel prima leken, maar zoals gezegd uiteindelijk niet gedaan vanwege bovenstaande reden. Ook hebben zij (net als in Turkije) vaak een rechte haarlijn die ze gebruiken. Dat moet je maar net willen en dat wil(de) ik dus ook niet.
Dank voor je reactie!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2023, 19:21   #4
TeeJee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2023
Berichten: 28
Geslacht:
Thailand wil al langer het Turkije of Zuid Korea worden van zijn omgeving. Ze hebben daar, zeker voor de omgeving, relatief goede gezondheidszorg en ze proberen langzamerhand ook meer westerse toeristen te lokken. Dit word ook gestimuleerd door de Thaise overheid.

Zelf geen ervaring mee, echter heb je in Thailand uiteraard wel goede HT klinieken. Op DW Documentary (Youtube) staat, meen ik, een documentaire over de medische zorg in Thailand en daar komt ook de HT industrie in voor.
TeeJee is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2023, 21:03   #5
hasi.haso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2023
Locatie: Venlo
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Hoi allemaal, ik heb 2.5 jaar geleden mijn HT laten doen in NL en ben er nog steeds heel tevreden mee. Ik heb hier ook ergens een topic zwerven mocht iemand geinteresseerd zijn in het resultaat.

Een vriend van me woont in Thailand en wil daar zijn HT laten doen. Zelf ben ik totaal onbekend met de klinieken daar. Is er hier iemand die ervaring of tips heeft? Is Thailand een redelijk land voor HTs, of kan hij toch beter naar Turkije vliegen?

Bvd!
ja bij Pataya heb je ook goeie esthetiek klinieken voordat je het weet ben je van man een vrouw en een orgaan minder (geintje) maar je zal zeker wel HT klinieken hebben maar ik zou kiezen voor waar je een goed gevoel bij hebt succes
hasi.haso is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2023, 21:06   #6
hasi.haso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2023
Locatie: Venlo
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Ik heb gekeken voor een haartransplantatie in Thailand voordat ik mijne heb laten doen. Uiteindelijk niet gedaan omdat Aziatisch haar heel anders is dan ons haar en zij dus ook minder ervaring zullen hebben met westers haar (over het algemeen). Verder een aantal klinieken benaderd die me wel prima leken, maar zoals gezegd uiteindelijk niet gedaan vanwege bovenstaande reden. Ook hebben zij (net als in Turkije) vaak een rechte haarlijn die ze gebruiken. Dat moet je maar net willen en dat wil(de) ik dus ook niet.
ik denk eerlijk gezegd dat het techniek belangrijker is wat ze uitvoeren dan westers of azietsch haar wat u noemt
hasi.haso is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2023, 21:08   #7
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hasi.haso Bekijk bericht
ik denk eerlijk gezegd dat het techniek belangrijker is wat ze uitvoeren dan westers of azietsch haar wat u noemt
Aziatisch haar heeft meestal bijna 10 of zelfs 10 lagen, terwijl Europees haar soms maar 5 schubbenlagen heeft. Aziatische haarschubben zijn ook breder, dikker en dichter op elkaar gestapeld. Het is dus gewoon ander haar dan Europees haar. Samen met de rechte haarlijnen die in Westerse landen ongebruikelijker is staan mijn argumenten nog steeds naar mijn mening.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2023, 21:14   #8
hasi.haso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2023
Locatie: Venlo
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Aziatisch haar heeft meestal bijna 10 of zelfs 10 lagen, terwijl Europees haar soms maar 5 schubbenlagen heeft. Aziatische haarschubben zijn ook breder, dikker en dichter op elkaar gestapeld. Het is dus gewoon ander haar dan Europees haar. Samen met de rechte haarlijnen die in Westerse landen ongebruikelijker is staan mijn argumenten nog steeds naar mijn mening.
afrikaans haar is ook anders en is kroes haar waardoor het nog moeilijker is om een haartransplantatie te doen dan die beide maar dit wordt ook gedaan in Nederland in klinieks het is gewoon weten wat je doet en hoe je het moet aanpakken bij die techniek want ieder zijn donor gebied is wel anders en zijn haargroei het is gewoon weten wat je doet en een goede ervaren en gecertificeerd kliniek uitzoeken die goed in hun vak is en weten wat ze doen denk ik
hasi.haso is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2023, 21:52   #9
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hasi.haso Bekijk bericht
afrikaans haar is ook anders en is kroes haar waardoor het nog moeilijker is om een haartransplantatie te doen dan die beide maar dit wordt ook gedaan in Nederland in klinieks het is gewoon weten wat je doet en hoe je het moet aanpakken bij die techniek want ieder zijn donor gebied is wel anders en zijn haargroei het is gewoon weten wat je doet en een goede ervaren en gecertificeerd kliniek uitzoeken die goed in hun vak is en weten wat ze doen denk ik
Er zijn dan ook klinieken in europa die een goede reputatie hebben met betrekking tot kroeshaar zoals dr. mwamba. In europa is er een groot aantal inwoners met afrikaanse genen.

Het is een stuk ongebruikelijker dat westerse mensen naar aziatische landen gaan voor een HT waardoor je ervaring van veel klinieken zal missen met ander haar dan het gebruikelijke aziatische. Dit in tegenstelling tot Turkije met de massa plastische chirurgie toerisme waar veel klinieken juist de ervaring hebben opgedaan met westers haar.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2023, 23:02   #10
hasi.haso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2023
Locatie: Venlo
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Er zijn dan ook klinieken in europa die een goede reputatie hebben met betrekking tot kroeshaar zoals dr. mwamba. In europa is er een groot aantal inwoners met afrikaanse genen.

Het is een stuk ongebruikelijker dat westerse mensen naar aziatische landen gaan voor een HT waardoor je ervaring van veel klinieken zal missen met ander haar dan het gebruikelijke aziatische. Dit in tegenstelling tot Turkije met de massa plastische chirurgie toerisme waar veel klinieken juist de ervaring hebben opgedaan met westers haar.
gelijk heb je ,en prijs speelt ook een groote rol erin natuurlijk
hasi.haso is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
thailand, turkije


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.