Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 augustus 2007, 22:29   #1
heanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3
zink en ijzer

Hoi,

Ik zal me even voorstellen.Ik ben een vrouw van 35 jaar.Had altijd al heel fijn sluik haar, maar de laatste jaren is het duidelijk dunner geworden.

Ik heb daarom al jaren extensions om het wat voller te laten lijken.

De laatste maanden heb ik helaas heel erg last van haaruitval.Ben daarvoor naar de huisarts gegaan maar bloedonderzoek heeft niks uitgewezen.

Ik ben nu een aantal maanden met ijzer en zink begonnen maar ik vroeg me af of de haaruitval ook met die preparaten meer wordt en dat het na een aantal weken minder wordt en me haar weer meer gaat groeien.
Gelukkig is het boven op niet zo dun, het is wel heel fijn en schemerd iets door maar dat kan ik nog goed camofleren.

Het is het dunste achterop mijn hoofd, als ik geen extensions in heb, dan kijk je zo op mijn hoofdhuid.

Ook als ik een staartje maak van me eigen haar, dan is het hooguit een cm dik.
Vreselijk gewoon, ik weet dat ik naar een dermatoloog moet maar ik ben bang dat die gewoon gaat zeggen dat het komt door de extensions, maar dan had ik boven op me hoofd meer haar moeten hebben, want daar zet ik nooit geen extensions.

Wie heeft er antwoord? of heeft ervaring met ijzer en zink tabletten..
alvast bedankt.
heanne is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2007, 23:01   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Heanne,
Als volgens de uitslag van het bloedonderzoek er geen tekort aan ijzer en/of zink was, heeft het geen zin om dat nu te slikken en een overschot kan zelfs gevaarlijk worden.
Zo te horen heb je alopecia androgenetica en daarbij zijn extensions niet aan te raden, omdat je biohaartjes te zwak zijn om iets aan te bevestigen; er kunnen kale plekjes ontstaan op de plaatsen waar de extensions voortdurend trekkracht uitoefenen op de haarwortels.

Maak even een afspraak met een dermatoloog voor een juiste diagnose.
Waarschijnlijk zal hij je minoxidil 2% voorschrijven; dat is een lotion waarvan je dagelijks 2 keer 1ml moet aanbrengen op je hoofd.
Slik je een anticonceptie-pil? Dan is overgaan op de Diane35 ook geen gek idee, want die bevat cyproteronacetaat, wat eveneens werkt tegen haaruitval. Heb je reeds de Diane35, dan zou je er Androcur bij kunnen nemen. Dit alles om kaalworden en een pruik dragen zo lang mogelijk uit te stellen; genezing van AGA is helaas nog niet uitgevonden.

Succes bij de dermatoloog!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2007, 12:34   #3
heanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3
zink en ijzer

Helaas kan ik niet zonder de extensions mijn haar is zo dun dat je zo op me rug kijkt.

Het is puur opvulling, en kort is ook niet mooi want het staat me gewoon niet.

Maar ik heb rooscure gekocht, vroeg me alleen af of dat geen kwaad kan als je geen last van roos heb.
Ze hebben me wel eens verteld als je antiroos shampoo gebruikt terwijl je geen roos heb, je dan juist roos kan krijgen of dat het slecht voor de huid is.

alvast bedankt.
heanne is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2007, 13:28   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zoals ik al zei: het is verstandiger om eerst naar een dermatoloog te gaan.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2007, 10:21   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heanne Bekijk bericht
Helaas kan ik niet zonder de extensions mijn haar is zo dun dat je zo op me rug kijkt.

Het is puur opvulling, en kort is ook niet mooi want het staat me gewoon niet.

Maar ik heb rooscure gekocht, vroeg me alleen af of dat geen kwaad kan als je geen last van roos heb.
Ze hebben me wel eens verteld als je antiroos shampoo gebruikt terwijl je geen roos heb, je dan juist roos kan krijgen of dat het slecht voor de huid is.

alvast bedankt.
Ik zou zelf een hoofdhuid zonder roos/jeuk etc. niet 'belasten' met een anti-roos shampoo.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zink Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 95 16 augustus 2014 09:57
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 18:11
shampoo met zink sigur Medicijnen/haargroeimiddelen 3 22 oktober 2004 23:39
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
zink wel of niet?? Boris Medicijnen/haargroeimiddelen 2 29 maart 2004 14:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.