Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 mei 2016, 00:24   #1
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Met welk kapsel dunne plek bedekken?

Zie bijlage om te zien hoe mijn haarsituatie nu is.
Mijn haar wordt ook heel snel vet, vrijdagavond gewassen en zondagochtend weer al vet, op de foto kun je dat goed zien. Het valt daarom ook meer op dat mijn haar op de inhammenzone erg dun begint te worden (zie de langere en kortere stukken haar). Na het douchen vandaag weer een foto gemaakt en daar viel het gelukkig veel minder op, de plek was beter gedekt.

Nu zat ik te denken om mijn haar bovenop nog langer te laten groeien om die dunne plek wat beter te dekken. De zijkanten en van achter van onderen heel kort geschoren en steeds iets langer naar boven toe. Want nu staat mijn (gezondere) haar vlak boven mijn oren dikker en boller dan meer naar boven toe en ik vind dat niet mooi meer.

Wat denken jullie, haar langer laten groeien verstandig? Want ik dacht, het haar langer laten groeien zodat het gezondere haar over de dunne plek heen valt, of verpest ik het daar juist mee en wordt de dunne plek dan door het langere haar juist extra plat gedrukt ..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg A.jpg‎ (41,1 KB, 82x gelezen)
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2016, 23:49   #2
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Thumbs up

Gewoon de tondeuse erover en je bent van al het gezeur af.
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2016, 23:50   #3
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Thumbs up

Gewoon de tondeuse erover en je bent van al het gezeur af.
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2016, 02:59   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Je kunt best je haar gewoon laten groeien. Vraag anders de kapper/ kapster voor een goede kapsel dat bij je past. Er zijn vast allerlei manieren om het leuk te houden zoals het nog is.

Probeer een kapper te zoeken dat met jou goed mee kan denken, en jij jou kapsel dusdanig vrij geeft aan zijn/haar creativiteit.

Mocht je in de buurt wonen van Hilversum, dan weet ik een goede kapster, die ook haarweb leest! Ze geeft je haar eigen professionele inbreng waar je geen spijt van zult krijgen.. stuur mij maar een pm bij interesse.

Groetjes

ps: de commentaar van @Dino vind ik wel erg lauw en simpel.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2016, 00:25   #5
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Je kunt best je haar gewoon laten groeien. Vraag anders de kapper/ kapster voor een goede kapsel dat bij je past. Er zijn vast allerlei manieren om het leuk te houden zoals het nog is.

Probeer een kapper te zoeken dat met jou goed mee kan denken, en jij jou kapsel dusdanig vrij geeft aan zijn/haar creativiteit.

Mocht je in de buurt wonen van Hilversum, dan weet ik een goede kapster, die ook haarweb leest! Ze geeft je haar eigen professionele inbreng waar je geen spijt van zult krijgen.. stuur mij maar een pm bij interesse.

Groetjes

ps: de commentaar van @Dino vind ik wel erg lauw en simpel.
Ik woon in Zeeland en zal de kapster de volgende keer advies vragen wat ik het beste kan doen. Bedankt voor de tip, maar Hilversum is toch wat te ver weg. Dinsdag ga ik bellen voor een afspraak. Ik wil het bovenop voorlopig toch nog wat laten groeien, dus dat wordt dan alleen de puntjes bijknippen. Zijkanten en achter wil ik het korter laten doen.

Ik houd mijn haar het liefste 'droog', daarom gebruik ik ook nooit gel. Maar misschien moet ik het toch maar eens doen, want ik krijg mijn haar nooit hoe ik het wil. Of misschien mousse gebruiken, ik zie wel.

@ Dino: Als ik die keus zo makkelijk zou kunnen maken zou ik me niet geregistreerd hebben op dit forum, respect voor degene die deze keus kunnen maken, scheelt een hoop stress, maar de tondeuse er overheen zie ik voorlopig als laatste optie.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2017, 04:47   #6
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K1987 Bekijk bericht
Zie bijlage om te zien hoe mijn haarsituatie nu is.
Mijn haar wordt ook heel snel vet, vrijdagavond gewassen en zondagochtend weer al vet, op de foto kun je dat goed zien. Het valt daarom ook meer op dat mijn haar op de inhammenzone erg dun begint te worden (zie de langere en kortere stukken haar). Na het douchen vandaag weer een foto gemaakt en daar viel het gelukkig veel minder op, de plek was beter gedekt.

Nu zat ik te denken om mijn haar bovenop nog langer te laten groeien om die dunne plek wat beter te dekken. De zijkanten en van achter van onderen heel kort geschoren en steeds iets langer naar boven toe. Want nu staat mijn (gezondere) haar vlak boven mijn oren dikker en boller dan meer naar boven toe en ik vind dat niet mooi meer.

Wat denken jullie, haar langer laten groeien verstandig? Want ik dacht, het haar langer laten groeien zodat het gezondere haar over de dunne plek heen valt, of verpest ik het daar juist mee en wordt de dunne plek dan door het langere haar juist extra plat gedrukt ..
Je foto is onduidelijk. Kun je ook een foto laten zien van de kant waar je scheiding is? Soms kun je inhammen verbergen door je scheiding op een iets andere plek te maken. Ik zou me geen zorgen maken, want je hebt erg veel haar. En niemand verwacht dat je perfect bent toch?
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2017, 22:26   #7
D. Droe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2016
Berichten: 36
Geslacht:
Nu zat ik te denken om mijn haar bovenop nog langer te laten groeien om die dunne plek wat beter te dekken. De zijkanten en van achter van onderen heel kort geschoren en steeds iets langer naar boven toe. Want nu staat mijn (gezondere) haar vlak boven mijn oren dikker en boller dan meer naar boven toe en ik vind dat niet mooi meer.

Zoals je het hier beschrijft zou ik het doen.
Ik heb een beetje hetzelfde als jou.
Maar kan het nog prima bedekken.
Doormiddel van haar fohnen en volumepoeder gebruiken, kan je hele leuke kapsels maken waar je (beginnende kaalheid) niet opvalt.
Daarna wat lak er overheen en blijft prima voor uren lang goed zitten.
D. Droe is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.