Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 december 2016, 14:34   #1
mikorros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2016
Berichten: 5
Geslacht:
Question Second opinion

Hoi,

Ik vroeg me af of jullie een second opinion zouden kunnen geven over mijn haarverlies. Ik weet er zelf geen kaas van te maken. Het haar bovenop is dunner geworden, maar het lijkt bijna eerder op female pattern baldness (androgenetic alcopia bij vrouwen) omdat het lijkt alsof het probleem zich voordoet bij de scheiding.; maar laatste keer dat ik gechecked heb ben ik toch echt een man...

Wat denken jullie als jullie dit zo zien?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1101098753881835740-account_id=3.jpg‎ (101,1 KB, 160x gelezen)
Bestandstype: jpg 6719033687904185328-account_id=3.jpg‎ (146,2 KB, 146x gelezen)
mikorros is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2016, 17:43   #2
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Yep, volgens mij ben je een man

Verder: haar idd wat dunner bovenop, en meestal is dat bij mannen bij de kruin maar dit ziet er toch niet echt heel gek of vrouwelijk uit hoor.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2016, 00:27   #3
mikorros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2016
Berichten: 5
Geslacht:
OKe, dus op zich komt het bij mannen ook voor dat het haar bovenop begint te verdunnen?

In dat geval what do you think; tijd om het serieus te beginnen te nemen? Ik ben er liever zsm bij.
mikorros is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2016, 20:06   #4
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar je sterfelijkheid zou ik zeker serieus nemen, daar is het niet snel te vroeg voor.

Wat betreft je haar: ook een serieuze zaak: het doet wat het wil en dat is niet niet per se wat jij wil. Fact of life.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2016, 22:45   #5
mikorros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2016
Berichten: 5
Geslacht:
haha; ja dat klopt ook; ben ik ook mee bezig. Maar ik ben juist hier omdat op www.dealingwithmortality.net iemand een opmerking over m'n haar maakte :p .

Maar alle gekheid op een stokje; is dit een heel raar moment om me te gaan orienteren op bijvoorbeeld minoxidil of lasercombs? Wat ik vooral wat dat betreft vraag is; kijkend naar mijn foto's; zijn dit eerste tekenen van kaal worden?
mikorros is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2016, 23:05   #6
mikorros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2016
Berichten: 5
Geslacht:
Ik ben 34 overigens
mikorros is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2016, 13:38   #7
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Hoi, sorry, ik zal niet meer klieren. Het is alleen dat hier veel mannen komen van allerlei leeftijden die zich enorm druk maken om dunner wordend haar en dat is voor een vrouw als ik (zonder haar) wel eens licht komisch. Maar ook tragisch hoor, dat begrijp ik best, dat het voor ieder persoonlijk een ramp is als je haar dunner wordt.

Mijn serieuze reactie: je haar is bovenop zichtbaar wat dunner. Een kortere coupe zou dat wel minder zichtbaar maken. Je bent 34; ik heb absoluut jongere mannen gezien met veel minder haar. Soms stopt het proces ook vanzelf en blijft lange tijd stilstaan. Soms gaat het sneller door. Daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Wat ik zou doen in jouw situatie: me richten op acceptatie en op hoe ik wil omgaan met het haar dat ik nog heb. Wat jij zegt, alles eraf, dat heb ik dus gedaan en het bevalt mij goed, want ik had al andere hobby's. Maar als je je toch maar zat te vervelen en geen problemen hebt met een bijwerking of wat, dan kan je hier een hoop adviezen krijgen voor allerlei pillen en smeersels.

Hoe dan ook: veel geluk ermee! Maak er niet meer van dan het is, het is maar haar. Zonder ben je vast ook een leuke gast
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2017, 17:34   #8
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarlaBosman Bekijk bericht
Hoi, sorry, ik zal niet meer klieren. Het is alleen dat hier veel mannen komen van allerlei leeftijden die zich enorm druk maken om dunner wordend haar en dat is voor een vrouw als ik (zonder haar) wel eens licht komisch. Maar ook tragisch hoor, dat begrijp ik best, dat het voor ieder persoonlijk een ramp is als je haar dunner wordt.

Mijn serieuze reactie: je haar is bovenop zichtbaar wat dunner. Een kortere coupe zou dat wel minder zichtbaar maken. Je bent 34; ik heb absoluut jongere mannen gezien met veel minder haar. Soms stopt het proces ook vanzelf en blijft lange tijd stilstaan. Soms gaat het sneller door. Daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Wat ik zou doen in jouw situatie: me richten op acceptatie en op hoe ik wil omgaan met het haar dat ik nog heb. Wat jij zegt, alles eraf, dat heb ik dus gedaan en het bevalt mij goed, want ik had al andere hobby's. Maar als je je toch maar zat te vervelen en geen problemen hebt met een bijwerking of wat, dan kan je hier een hoop adviezen krijgen voor allerlei pillen en smeersels.

Hoe dan ook: veel geluk ermee! Maak er niet meer van dan het is, het is maar haar. Zonder ben je vast ook een leuke gast
Jij vindt het licht komisch dat mannen problemen ondervinden dat zij kalend worden? Sommigen ondervinden hier dus ook echt psychologische klachten van zoals depressie.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2017, 17:06   #9
Irina60
Banned user
 
Geregistreerd: 12 oktober 2016
Locatie: Leiden
Berichten: 47
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikorros Bekijk bericht
Hoi,

Ik vroeg me af of jullie een second opinion zouden kunnen geven over mijn haarverlies. Ik weet er zelf geen kaas van te maken. Het haar bovenop is dunner geworden, maar het lijkt bijna eerder op female pattern baldness (androgenetic alcopia bij vrouwen) omdat het lijkt alsof het probleem zich voordoet bij de scheiding.; maar laatste keer dat ik gechecked heb ben ik toch echt een man...

Wat denken jullie als jullie dit zo zien?
Jij bent een echte man en je haarveries op de kruin is niet zo bijzonder als je over de connectie haar-hersenen weet. Bij alle mensen begint het haarverlise of op de kruin of bij de slapen- daar zijn de hersen delen die met het denken en informaite te maken hebben. Acher op ons hoofd is het deel van de hersenen die voor het overleven zorgen ( survival brain) en daar blijft het haar meestal goed. En voordat je mijn veraal als gek verklaart lees dan mijn blog om te zien wat ik bereikt heb zonder medicijnen en andere pijnlijke middelen. Ik heb mijn haarvelise met sucess teruggedraaid en nu zie ik nieuw haar op mjjn slapen komen. Wat ik doe werkt en levert resultaten, al is de methode waarmee ik bezig ben heel veel out of the box voor de massa. Ja kan het ook gek vidnen hoor, geen probleem, maar je haar zal niet vanzelf terug komen daarodor.


Mooi haar toegewenst,
Irina60

Laatst gewijzigd door Henk; 12 januari 2017 om 00:30 Reden: Niet nodig om oproep te plaatsen om contact te zoeken.
Irina60 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2017, 02:25   #10
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:


ik heb letterlijk elke manier geprobeerd tot zelfs meditatie , bij aga werkt dit niet op een natuurlijk manier , anders zou mannelijke kaalheid al genezen zijn door aanpassing levenswijze en kruiden door de eeuwen heen..
helaas zijn wij de slaaf van onze genetica als man en draaien wij op testosteron , wat nu net de haarwortels aantast als je wortels daar gevoelig aan zijn ( een haarlijn en inhammen zijn testosteron en dht gevoelig , de rest van het hoofd waarvan middenzone en kruin zijn vooral dht gevoelig )

je hebt mannelijke haaruitval (aga) of ook androgenic alopecia genoemd, mogelijk met diffuus thinning patroon ertussen

gewoon aan minox met ru of minox en finasteride gaan , vanaf 0,5mg werkt fina al

wil je niet teveel meds in je lichaam , ga dan effe op onderzoek naar ru58841 , die kan je zo in minoxidil oplossen , dan zit je gewoon aan 1 tot 2x dag smeren en klaar ru helpt trouwens goed bij diffuus thinning

verder zijn er enkel mhp nog en een ht , maar voor een ht moet je eerst de situatie stabiel krijgen , wat niet terugkomt kan men later wel bijplaatsen met fue

mhp dat word vooral geplaatst tussen dun haar of op een kaal hoofd , hier word de witte huid vol pigmentstipjes gezet die de witte huid tussen de haren verbergen waardoor het haar er optisch terug voller uitziet
hier kan je ook de shaven look doen , dat is heel kortgeschoren haar waar ze pigmenten tussen plaatsen om het terug heel vol te maken , ook de stoppel tattoo genoemd maar meestal willen mensen met lang haar ook hun lang haar behouden , dus ik denk niet dat je zo een kapsel in gedachten had...

lasers zijn nog een alternatief , maar je moet ofwel zeer krachtige lasers hebben of heel veel lasers bij elkaar , dit geeft hetzelfde effect , een lasercomb is meestal te zwak om een degelijk effect te behalen

er zijn dus wel wat opties voor jouw situatie , misschien doe je best eens grondig onderzoek wat voor jouw het best is

indien je acceptatie kan doen van de situatie hoef je natuurlijk niks te gebruiken , dan zet je gewoon jezelf over de feiten en leef je jouw leven tot het uiterste , indien dit een groot probleem is in jouw leven zijn er zeker oplossingen genoeg , voor mij was de oplossing vinden een must omdat ik het niet kon accepteren om kaal te zijn , met de nodige absurde kosten heb ik de klok volledig ( van bijna 0 naar vol haar )kunnen omdraaien waar ik enkel de raad kan geven : hoe sneller je met iets start hoe meer haar je nog kan teruggroeien

dus samengevat :

kan je acceptatie doen met je haarsituatie , dan ben je hier klaar , zoals al verteld zorgt een kort kapsel net voor een voller hoofd (zolang er nog degelijk wat haar staat) dus dit kan een optie zijn , dan zoek je gewoon wat hobby's , ga sporten en andere zaken , genieten van het leven en niet aan je haar denken...

denk je nee dit is een groot probleem , ik kan mij daar niet overzetten , dan kan je steeds eens op onderzoek gaan in de medicijnen of chirurgische behandelingen deel van dit forum , daarom bestaat dit forum ook om mensen voldoende informatie te geven , wat je dan ook beslist je weet welke opties er zijn en dat is heel veel zoekwerk en zorgen bespaard

ik hoop je hiermee geholpen te hebben , als man :p
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 19 januari 2017 om 02:56
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2017, 13:31   #11
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Haha wat een super goed en uitgebreid antwoord.
Hoop dat de vrager er wat aan heeft gehad.
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.