Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 oktober 2017, 19:39   #1
skullcrack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2017
Berichten: 121
Geslacht:
Heeft er iemand ervaring met de medicatie van hairworld istanbul?

Hallo lotgenoten,

Begin januari ga ik naar istanbul toe voor een haartransplantatie. Voor een goede voorbereiding ben ik van plan om binnen een kort termijn te starten met voedingssupplementen.

Nu heb ik gezien dat HWI op haar website speciale shampoo's en vitamines verkoopt. Heeft er iemand ervaring met deze medicatie? en wat vond je ervan.

http://www.hairworldistanbul.nl/shop/shop/

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Groetjes
skullcrack is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2017, 23:19   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
De effectiviteit van de shampoo en vitamines worden niet medisch-wetenschappelijk onderbouwd. Je kunt zonder gerandomiseerd fase 2/3 onderzoek nooit beweren dat iets werkt. Op dat punt ben ik uitermate kritisch op HWI, en veel haarklinieken en producten in het algemeen.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2017, 00:50   #3
skullcrack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2017
Berichten: 121
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
De effectiviteit van de shampoo en vitamines worden niet medisch-wetenschappelijk onderbouwd. Je kunt zonder gerandomiseerd fase 2/3 onderzoek nooit beweren dat iets werkt. Op dat punt ben ik uitermate kritisch op HWI, en veel haarklinieken en producten in het algemeen.
Allereerst bedankt voor je reactie (:
Jaa klopt ik heb geen bewijzen kunnen vinden dat het werking heeft. Maar ik vind middeltjes als finasteride eng omdat er hierop geen langer termijn onderzoek op is gedaan. Vandaar ben ik ook opzoek naar een alternatief. Gebruik jij iets op dit moment om je haaruitval tegen te gaan? Of is het inmiddels al gestabiliseerd bij jou?
skullcrack is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2017, 09:22   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Hi skullcrack.

Ik gebruik alleen geneesmiddelen die bewezen effectief zijn bij alopecia androgenetica, namelijk finasteride en Minoxidil. In de fase 2-3 onderzoeken zijn beide middelen effectief en veilig gebleken. De veiligheid is tot 10 jaar onderzocht. Ook ketoconazol (bv Nizoral) shampoo is mogelijk effectief bij erfelijke kaalheid. Gerandomiseerde studies ontbreken echter. Ik gebruik zelf Finasteride, Minoxidil en Nizoral shampoo.

Wat betreft supplementen gebruik ik biotine 10.000mcg van body en fitshop. Die is ook nog eens erg goedkoop!

Je zou ipv finasteride kunnen overwegen om Saw palmetto te bestellen. Dit is een natuurlijk middel dat bewezen het DHT kan onderdrukken. Of dit daadwerkelijk resulteert in een cosmetisch significante verbetering is tot op heden niet bekend. Capsules met Saw palmetto zijn goedkoop verkrijgbaar bij body en fit.

Groet,
Nicolaas

Laatst gewijzigd door nicolaasdk; 30 oktober 2017 om 09:26
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.