Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 september 2005, 23:50   #31
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Minox bevordert kaalheid?

IK was afgelopen week bij de dokter, alwaar ik hem vroeg of hij mij Minox wou aanschrijven (is alleen op recept vandaar...).
Toen zei hij dat het al een tijdje geleden was dat er voor het laatst iemand om Minox had gevraagd, en dat iedereen die het had gebruikt, ermee was gestopt om verschillende redenen, ook zei hij dat er een hele kleine kans was op verdere kaalheid .

Nu ligt maandag het middeltje klaar bij de apotheker, vandaar dat ik me afvraag hoe groot die kans is. En de verdere bijwerkingen (jeuk uitslag), kunnen die worden verholpen als je ze wel mocht ervaren? Ik heb geen last van Fina, of andere medicijnen (ook zalfjes etc.) dus zal de kans op bijwerkingen groot of klein zijn?

dank voor uwer teijd!
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2005, 15:31   #32
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
IK was afgelopen week bij de dokter, alwaar ik hem vroeg of hij mij Minox wou aanschrijven (is alleen op recept vandaar...).
Toen zei hij dat het al een tijdje geleden was dat er voor het laatst iemand om Minox had gevraagd, en dat iedereen die het had gebruikt, ermee was gestopt om verschillende redenen, ook zei hij dat er een hele kleine kans was op verdere kaalheid .

Nu ligt maandag het middeltje klaar bij de apotheker, vandaar dat ik me afvraag hoe groot die kans is. En de verdere bijwerkingen (jeuk uitslag), kunnen die worden verholpen als je ze wel mocht ervaren? Ik heb geen last van Fina, of andere medicijnen (ook zalfjes etc.) dus zal de kans op bijwerkingen groot of klein zijn?

dank voor uwer teijd!
Minox is ten eerste ook zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek (tot 2%). De zin 'een hele kleine kans was op verdere kaalheid' betwijfel ik ook. Zo heel veel mensen hebben nou ook al weer niet baat bij minox. Zelf hoop ik binnenkort wel tot die groep te behoren (gebruik het nu +/- 2,5 maand).

Kijk de bijwerkingen gewoon aan, zou ik zeggen. Redelijke kans dat je nergens last van krijgt en bij iets irritatie, probeer heb gewoon nog aan te kijken. Bijwerkingen verdwijnen ook regelmatig in de loop van de tijd. Geen bijwerkingen van fina zegt niets over de mogelijke bijwerkingen van minox. Dat is totaal ander spul.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2005, 23:11   #33
pasquale_ci
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 9
ik gebruik nu minox al een dik maand en heb last van overdreven haaruitval... in het haarwoordenboekje staat dat dit normaal is biij minoxil. dus is een schedding... heeft iemand ook shedding gehad door minox???
pasquale_ci is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2005, 02:56   #34
toobke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Berichten: 20
ik gebruik t nu 5 weken en heb geen bijwerkingen en geen sheddiing of iets dergelijks, het begitn zelfs al goed te werken!

mvg
toobke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 19:48   #35
Dennis_2007
BALHAAR
 
Dennis_2007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Berichten: 31
Alcohol in Minoxidil

Alcohol in Minoxidil?
Ik gebruik Minox van Dr Lee nu bijn twee maanden. Wat ik heb gemerkt is dat het haar dunner begint te worden, ik neem aan dat het door de Shedding komt dus ik maak me daar nu geen zorgen over.

Waar ik me wel zorgen over maak is de hoeveelheid Alcohol (Alcohol van de minoxidil 5% oplossing) dat dagelijks op het hoofdhuid wordt gesmeerd.
Want ik merk wel dat mijn haar zijn elasticiteit verliest, het is nu wat stugger geworden en het hoofdhuid is wat gevoeliger. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het Alcohol of is dit gewoon de Minox? Is Alcohol wel een goede oplosmiddel voor minox? Ik denk dat het schadelijk is voor het hoofduid.
Ik wil zelfs mijn hoofd niet meer wassen met Shampoo al helemaal niet met Rooscure, want dat irriteerd en is best pijnlijk voor de overgebleven haartjes.

Het grote voordeel van de Minoxidil is dat mijn stress echt is verminderd, ik voel me echt meer ontspannen en maak me niet meer zo druk. Maar ben ook niet meer zo scherp! Hoeft ook niet.


Gegroet,

Dennis
__________________
Minox 5%
Rooscure
Dennis_2007 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2005, 00:31   #36
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_2007
Alcohol in Minoxidil?
Waar ik me wel zorgen over maak is de hoeveelheid Alcohol (Alcohol van de minoxidil 5% oplossing) dat dagelijks op het hoofdhuid wordt gesmeerd.
Want ik merk wel dat mijn haar zijn elasticiteit verliest, het is nu wat stugger geworden en het hoofdhuid is wat gevoeliger. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het Alcohol of is dit gewoon de Minox? Is Alcohol wel een goede oplosmiddel voor minox? Ik denk dat het schadelijk is voor het hoofduid.
Ik vermoed dat de minox bij jou de iets gevoelige hoofdhuid veroorzaakt. Alcohol kan niet zoveel kwaad over het algemeen. Heb je problemen met aftershave? Daar zit over het algemeen ook veel alcohol in.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2005, 16:36   #37
haarfreak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2005
Berichten: 33
Ik kreeg er dus allergische reacties van en haar begon vreselijk daardoor uit te vallen, niet gezond dus.
haarfreak is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 04:34   #38
Zimza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Berichten: 271
Na twee maanden gebruik in combi met spiro heb ik last van jeuk en overbeharing. Door die overbeharing denk ik nu serieus om ermee te stoppen. Vooral nu ik sochtends heb ontdekt dat er heel veel haartjes op mijn slapen (gezicht) zijn verschenen en ik ineens overmatig behaard ben op mijn onderarmen. Heeft iemand hier ook last van (gehad?). Ik ben twee maanden geleden ook begonnen met de dianna-pil en androcur, maar ik neem aan dat het daar niet aan zal liggen.

Laatst gewijzigd door Zimza; 17 oktober 2005 om 04:36
Zimza is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 20:11   #39
haarfreak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2005
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zimza
Na twee maanden gebruik in combi met spiro heb ik last van jeuk en overbeharing. Door die overbeharing denk ik nu serieus om ermee te stoppen. Vooral nu ik sochtends heb ontdekt dat er heel veel haartjes op mijn slapen (gezicht) zijn verschenen en ik ineens overmatig behaard ben op mijn onderarmen. Heeft iemand hier ook last van (gehad?). Ik ben twee maanden geleden ook begonnen met de dianna-pil en androcur, maar ik neem aan dat het daar niet aan zal liggen.
Hoe kan je van spiro overbeharing krijgen? Je smeert het toch alleen maar op je hoofdhuid?
haarfreak is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 20:40   #40
Zimza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarfreak
Hoe kan je van spiro overbeharing krijgen? Je smeert het toch alleen maar op je hoofdhuid?

Ik heb het niet over de spiro, maar over minoxidil. Ook dit smeer ik alleen op mijn hoofdhuid, maar ik merk op dat ik last krijg van overbeharing (met name in het gezicht en op armen). Ik kan geen ander verklaring voor de overbeharing geven dan minoxidil. Diana en Androcur sluit ik als mogelijke oorzaken uit daar deze medicijnen geen overbeharing geven (voor zover ik weet)
Zimza is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2005, 10:31   #41
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
Volgens mij heb ik sinds gebruik minoxidil zo een dood gevoel in mijn handen, lijkt ook wel of ik een beetje vocht vast houd in mijn handen, ze voelen zo raar aan. Heeft iemand anders dit ook ? ik gebruik het nu ongeveer een maandje en had in het begin duizeligheid en hoofdpijn van 5 % en ben nu overgestapt op 2% en dacht dat het beter ging, nu heb ik dat rare gevoel in mijn handen, zal dit nog overgaan of kan ik nu beter stoppen? ik heb van mezelf nogal een lage bloeddruk misschien dat ik er daarom niet tegen kan?
Joney.
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2006, 11:59   #42
hansworst1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 59
gebruik nu iets meer dan een maand minox. Bij het begin had ik erg veel schilfers waar ik het aanbracht,nu nog steeds erg veel kriebel op heel de hoofdhuid (gebruik 2 x per week keto 20 mg hoofdgel). Heb niet echt vooruitgangen gemerkt..
Zal ik stoppen of het nog even aankijken?
hansworst1 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2006, 12:13   #43
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Aankijken. Een maand is echt veel te kort om te zien of een middel werkt of niet. Als je last blijft houden van schilfers na het aanbrengen zou je op een ander merk Minox over kunnen stappen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2006, 13:34   #44
Natascha24
HaarWeb lid
 
Natascha24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Locatie: Belgium
Berichten: 86
opgezwollen oogleden

Sinds twee dagen heb ik 's morgens last van opgezwollen oogleden (heb ik anders nooit). Mijn dermatoloog had me al gewaarschuwd dat dit een bijwerking kan zijn van de minox. Zijn er nog onder jullie die deze bijwerking ook ervaren?
Natascha
__________________
Regime:
2 x daags minoxidil 5 % (sinds november 2005)
visarome van La Biosthetique + ampules (sinds 10 november 2005)
Rooscure 3 à 4 x per week (sinds november 2005)
af en toe Toppik (sinds oktober 2005)
Cystine B6 met zink (sinds december 2005)
Ijzer (sinds december 2005)


Gestopt:
minoxidil 3,75 %


In de toekomst?
Diane-35
Spiro
Finasteride???
Natascha24 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 20:11   #45
marcel111
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 22
uitval ook mogelijk bij andere nog niet door dht aangetaste haren?

Zoals bekend vallen de haren die terug zijn gekomen door Minoxidil na het stoppen van de behandeling weer uit.
Minoxidil komt bij het aanbrengen in je bloed terrecht en komt dus ook op andere plaatsen op je hoofd dan alleen de kruin of inhammen terecht. (zonder dat je dit wilt)
Heeft het middel ook invloed op de haren of plaatsen op de hoofdhuid die niet met minoxidil behandeld worden?
Waar ik bang voor ben is namelijk dat wanneer je stopt met minoxidil, dit ook effect kan hebben op haren die nog gezond zijn maar ongewild beinvloedt zijn door minoxidil.
__________________
momenteel:
finasteride 1mg
p5p
omega 3
rooscure

gestopt:
minoxidil
folligro
marcel111 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 22:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 18:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 14:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 20:59
Kans op bijwerkingen Finasteride ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 8 26 juni 2003 20:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.