Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 25 februari 2003, 23:26   #46
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Citaat:
Is dan de conclusie dat Fina+sp net zo goed (of bijna net zo goed) helpt als Duta????
Sorry, helaas gaat deze conclusie niet op. Er zijn zelfs medicinale 5ar type 1 blockers te verkrijgen, maar als je deze samen met Fina gaat gebruiken, levert die combi niet een betere resultaat op dan Fina alleen .

De ene helft van de Dutasteride molecuul is magnetisch zodat het ook de type 1 5 ar blockt.

Er is geen comibinatie die de effectiviteit van Duta kan evenaren, helaas.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2003, 19:33   #47
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi als je Saw Palmetto combineert met Azelaic Acid, Vitamine B6 en Zink, dan schijn je 90 % van het enzym 5 Alpha-reductase te blokken, weet iemand of je deze combinatie ergens in Nederland kan kopen? (Ik heb nl geen zin om dit via internet ergens in timboektoe te gaan bestellen)

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2003, 21:20   #48
Mathijs
007
 
Mathijs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2002
Berichten: 122
?

Beste Alonso, hoe kom je aan deze informatie?
Mathijs is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2003, 12:51   #49
GEorGE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2002
Berichten: 64
Hallo,
Ik weet niet of deze link al eerder gepost is, maar voor de zekerheid dan. Hier vind je van alles over natuurlijke dht blockers.

http://www.skinbiology.com/hairregro...Blocking%20DHT

George
GEorGE is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2003, 13:23   #50
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Mooie site!!

Ik citeer :"Saw palmetto is often combined with zinc and vitamin B6 which add to the anti-DHT activity and can be purchased from most health stores".

Ik heb mijn informatie onder andere via de volgende link:


http://www.serenoarepens.com/baldness.html


Weet iemand waar je de cominatie SP-zink-B6 kunt kopen in Nederland?

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2003, 13:59   #51
Robster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2002
Berichten: 30
Hey Alonso,

Ik heb zelf een paar maanden SP gebruikt, waarbij ik zink slikte en een vitamine B complex én ik gebruikt nog es rooscure (had echt de aanval ingezet )
Maargoed.. hoewel ik wel het idee had dat mn haaruitval iets minder werd, ben ik er toch na een maand of 4 mee gestopt omdat ik nog niks echt zag gebeuren. Ik weet wel dat je het wat langer moet gebruiken, maar ben nu eenmaal ongeduldig. Nu ben ik dus overal mee gestopt een tijdje, maar ben maar weer begonnen, want mn haar jekkerde echt uit mn schedel! Maar dat was de vraag niet SP kun je het best bestellen bij www.cheapregaine.nl hier kun je een pot bestellen van 250 capsules, heb je snel in huis en het is neit megaduur. Zink en B6 kun je gewoon bij de drogist halen, maar het beste is het volgens mij omdat bij zo'n kruidenwinkeltje te halen, daar hebben ze toch vaak wat meer kwaliteit vitamines staan. De vitB en zink zijn verder nog best wel aan de prijs, maargoed.. gaan we dat vergelijken met duta bijvoorbeeld.....

Ik hoop dat je wat wijzer bent!!

Groetjes
Robster
Robster is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2003, 16:33   #52
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi bedankt voor de informatie.

Echter ik zoek een combinatie van SP icm zink (gluconate) en vitamine B6. Anders ga je 4 (of meer) pillen per dag slikken. en daar heb ik weinig zin in

Zink gluconate en B6 hebben een synergie effect en blokken DHT. Gluconate is blijkbaar de beste vorm, want die wordt het snelste opgenomen in je bloed.

Ik heb 2 links waar je die combinatie kunt bestellen:


http://www.nutritionblvd.com/111111-whp-sp2.html

http://www.health-pages.com/sp/

Maar het liefst heb ik natuurlijk dat je dit gewoon ergens in Nederland bij de drogisterij/speciaalzaak kunt kopen....


Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2003, 19:40   #53
GEorGE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2002
Berichten: 64
He Alonso,

Op die site die ik had gepost hier staat het volgende:

Citaat:
'Copper ion in the skin is more effective in inhibiting the type 1 form which is primarily producing the DHT that damages follicles and can be administered locally to the skin. Sugimoto et al (Sugimito 1995) found that copper ion is a potent inhibitor of 5-alpha reductase, inhibiting both types of 5-alpha reductase (both type 1 and type 2) that produce DHT and is the only metal to do so. Copper ion inhibits (50% reduction in activity) type 1 alpha reductase at 1.9 micromolar (0.12 micrograms copper ion per milliliter) and type 2 alpha reductase at 19.2 microM (1.2 micrograms copper ion per milliliter).
No other metal has these effects. '
(zelf bold toegevoegd)

En verder:

Citaat:
'One problem with high dosages of zinc is that it competes with copper for receptor sites. Too much zinc can drive out copper from the scalp. Without adequate copper, angiogenesis (new blood vessel formation) will not occur and ultimately this will produce scalp damage. '

Copper deficiency in animals causes increased cellular oxidation, increased cancer, increased cardiovascular risk, more atherosclerosis, higher LDL-cholesterol, decreased HDL-cholesterol, more lipid oxidation, aortic aneurysms, osteoarthritis, rheumatoid arthritis, osteoporosis, chronic conditions involving bone and connective tissue, brain defects in newborn, obesity, graying of hair, increased sensitivity to pain, obesity, and reproductive problems. See more below.

In humans, copper deficiency is associated with all of the previous plus depression, impaired brain function, and general fatigue. For more information, please visit www.skinbiology.com/copperhealth.html.

Copper is usually in short supply in the body and high zinc usage drives copper from the body and can produce copper deficiency.
Bron: http://www.skinbiology.com/

Wellicht dus dat koper meer voor je zal doen?
Ik kan niet goed beoordelen hoe betrouwbaar deze site is.

George

Laatst gewijzigd door Tiuri; 16 februari 2007 om 13:41
GEorGE is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2003, 13:59   #54
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi George, dat klopt inderdaad wat daar staat. Je moet dus ook inderdaad je zink dosis beperken, vaak staat op zink preparaten een ADH van 30 mg per dag.

Zie onderstaande link:

http://www.healthyroads.com/MyStore/...tID=4095&cat=1


IK citeer:
"Long-term use of more than 100 mg of zinc has been associated with anemia, immune suppression, and heart problems.
Long-term use of more than 40 mg of zinc has been associated with severe copper deficiency"

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2003, 23:07   #55
GEorGE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2002
Berichten: 64
Een vraag aan alle SP gebruikers die het al langere tijd gebruiken (langer dan een half jaar)
Werkt het? Wat zijn de resultaten?
Ik hoor namelijk geen positief nieuws meer over SP

George
GEorGE is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2003, 14:09   #56
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi George en anderen,

Ik heb ook een bestelling geplaast voor 160 mg gestandaardiseerd SP. Mijn Finasteride gebruik ben ik langzaam aan het afbouwen, zodat mijn lichaam na een half jaar (hopelijk) is hersteld...

Mijn anti DHT kuur bestaat uit:
- 2 x 160 mg SP (nog in bestelling), dagelijks
- Nizoral 3 x per week
- Minoxidil 5% in combinatie met Folligen, dagelijks
- combinatie 50 mg Pyridoxal - 30 mg elementair zink, dagelijks


Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2003, 15:42   #57
Pat
HaarWeb lid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2002
Berichten: 83
Stoppen

Wat is voor jou de reden om met minoxidil te stoppen, Alonso?
Heb een maand geleden ook (voor 4 maanden) dat spul gekocht, maar ik ben het geklieder al zat en al gestopt. Als er iemand geinteresseerd is in het restant mag die dat voor een zacht prijsje overnemen. Mail maar naar patvanvliet@hotmail.com
Pat is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2003, 17:03   #58
vbm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2003
Berichten: 16
Waar is die Nizoral te krijgen Alonzo?
vbm is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2003, 20:45   #59
alex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 66
[QUOTE]Originally posted by Alonso
[B]Hoi George en anderen,

Ik heb ook een bestelling geplaast voor 160 mg gestandaardiseerd SP. Mijn Finasteride gebruik ben ik langzaam aan het afbouwen, zodat mijn lichaam na een half jaar (hopelijk) is hersteld...

Mijn anti DHT kuur bestaat uit:
- 2 x 160 mg SP (nog in bestelling), dagelijks
- Nizoral 3 x per week
- Minoxidil 5% in combinatie met Folligen, dagelijks
- combinatie 50 mg Pyridoxal - 30 mg elementair zink, dagelijks

hey alonso,

ik ga ook overschakelen van fina op SP...heb een paar vraagjes

Hoe bouw jij je fina-dosering af?

Ik heb mijn SP besteld via www.cheapregaine.nl...gaat het hier over de échte SP?

en de laatste 2 producten (pyridoxal en zink)...wat is de werking ervan en waar zijn ze te krijgen?

grtz

Alex
alex is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2003, 11:37   #60
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi Alex,

Waarom stap jij over van Fina naar SP?

Nizoral is verkrijgbaar bij bijna alle online apotheken in de USA.

Als ik de site van Cheapregaine mag geloven is het inderdaad de meest zuivere vorm van SP, ik heb nog geen verzend bevestiging van hen ontvangen van mijn bestelling

De eerste 4 jaren gebruikte ik 1,25 Fina per dag, sinds een half jaar heb ik het afgebouwd naar 0,6 mg per dag, sinds een maand om de 2 dagen 0,6 mg. Als ik mijn SP binnen heb, stop ik helemaal met de Fina

De combinatie vitamine B6 en zink schijnt (er zijn artsen die het hiermee oneens zijn) 5 alpha-reductase in de hoofdhuid te blokken, het is wel belangrijk welke vormen je gebruikt en in welke hoeveelheden. De pyridoxal vorm van B6 is de meest zuivere vorm en die blokt 5 alpha-reductase, de andere vorm Pyridoxine, schijnt juist meer 5 alpha-reductase aan te maken. Wat betreft zink schijnen zink gluconaat, sulfaat en orotaat de beste vormen te zijn. Zink en B6 tabletten zijn in iedere goede reformzaak te verkrijgen. Echter ik ben al een tijdje op zoek naar een capsule combinatie van die twee. Alle vormen van SP, samen met zink en B6 bevatten de verkeerde soorten zink en/of B6 naar mijn weten....

Alonso

Laatst gewijzigd door Alonso; 18 maart 2003 om 13:11
Alonso is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[saw palmetto] Bijwerkingen Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 286 3 augustus 2018 13:26
[saw palmetto] Topical Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 35 25 juli 2007 09:29
[saw palmetto] Hoe kom ik eraan? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 72 22 juli 2007 13:56
[saw palmetto] Invloed op sportieve prestaties jeandubois Medicijnen/haargroeimiddelen 10 10 september 2006 01:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.