Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 november 2017, 22:02   #1
Daniel1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 35
Twijfel fina continueren & InhousePharmacy test

Beste lezers,

Ik gebruik nu al zo'n 4 jaar 1 mg fina per dag (ik ben nu 23). Deze heb ik allemaal gebruikt:

https://www.inhousepharmacy.vu/p-179...blets-1mg.aspx
https://www.inhousepharmacy.vu/p-108...eride-1mg.aspx
En deze door 4 gedeeld: https://www.inhousepharmacy.vu/p-178-fincar-5mg.aspx

Ik heb nooit last gehad van een shedding of bijwerkingen (heel misschien iets minder libido, maar dat kan ook door de leeftijd komen, toen ik begon met slikken was seks nog heel nieuw voor mij). Wel heb ik het idee dat ik toen ik begon met slikken een stuk minder haar verloor en dat mijn inhammen weer dicht groeide. Echter ben ik begonnen op het moment dat ik nog geen noemenswaardige inhammen had, voorkomen was beter dan repareren. Ik heb op dit moment ook geen noemenswaardig haarverlies en maak me er ook niet druk om. Nu mijn voorraad weer bijna op is zit ik te twijfelen om opnieuw te bestellen. Als fina echt mijn haar heeft behouden ben ik bereid om het te blijven slikken. Echter vraag ik me allereerst af in hoeverre inhousepharmacy legit medicijnen verstrekt (op internet lees ik vaak dat ze betrouwbaar zijn, maar ik zie nergens objectieve tests). Zit er wel echt fina in? Daarnaast vraag ik me af hoe de status zou zijn geweest zonder het slikken van de fina. Ik heb me toen ik begon heel goed ingelezen, en ik meen me te herinneren dat op het moment dat ik stop ik naar de situatie ga dat ik nooit fina geslikt had (oftwel kans op HEEL veel haarverlies en inhammen). Klopt dit? Of kan ik als ik achteruitgang merk de boel dan opvangen door meteen weer door te gaan met fina slikken of is de kans aanwezig dat alles dan nooit meer naar de staat van nu gaat?

Wat zouden jullie aanraden? Alvast bedankt voor jullie advies en excuus voor mijn enigzins warrige vraag.

Laatst gewijzigd door Daniel1; 15 november 2017 om 22:04
Daniel1 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2017, 11:11   #2
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Moeilijk om hier wat over te zeggen. Ik denk dat je ervan uit kan gaan dat de fina die je gebruikt hebt legit is geweest. Wil je het echt zeker weten en besluiten door te zetten kun je het beste gewoon je pillen bij de apotheek halen.

Verder denk ik dat veel mensen jaloers zijn op het feit je er zo vroeg bij bent geweest en je veel haar hebt kunnen behouden. Echter weet je nooit hoe je haar situatie was geweest als je nooit fina gebruikt zou hebben. Het feit dat je geen noemenswaardig uitval hebt gehad (mede dankzij finasteride) geeft aan dat je waarschijnlijk niet kampt met een agressieve vorm haarverlies.

Mocht je stoppen dan zal haaruitval na een aantal maanden (dit kan geloof ik tot een jaar duren) weer herpakken. Hoe snel dit gaat is weer afhankelijk van je type haaruitval en je zult misschien ooit weer terug komen bij je ‘baseline’.
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2017, 11:20   #3
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Als je stopt ben je na 1 tot 1.5 jaar weer terug op baseline, zoals het "natuurlijk zou verlopen". Mocht je stoppen en weer haren verliezen, dan weet je niet zeker of de verzwakte haren nog de potentie hebben om te herstellen. Zolang je geen klachten hebt zou ik continueren.

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2017, 15:10   #4
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Ik zie niet helemaal waarom je denkt dat je niet "de echte" pillen zou krijgen: het doet zijn werk toch? Er is weinig te winnen voor een bekende speler als inhousepharmacy nep-pillen rond te sturen: het echte spul is amper duurder dan een placebo in productie, en er zijn ongetwijfeld klanten die het spul wel testen. Maar goed, via de apotheek is natuurlijk het beste.

Maar twijfel je uberhaupt of je last van AGA hebt? Zeker zonder foto kunnen we daar natuurlijk niets van zeggen hier.

Weet je dit wel zeker, kan je je vraag eigenlijk nog steeds alleen zelf beantwoorden. Het is natuurlijk beter niets te slikken, dus als je in dit stadium van je leven haarverlies makkelijker te accepteren vindt dan vroeger, zou ik zeker stoppen.

Maar kan je haarverlies net zo min accepteren als vier jaar geleden en ondervindt je geen bijwerkingen, snap ik eigenlijk niet helemaal waarom je nu twijfelt.

Laatst gewijzigd door minten; 16 november 2017 om 15:16
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.