Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 augustus 2004, 15:27   #31
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Wink

Weet niet zeker of deze vraag hier op z'n plaats is, maar zou ketaconozal in de rooscure shampoo misschien ook als een antihistamine werken? Bij de meeste gebruikers verdwijnt onmiddelijk de jeuk enz. Het is in ieder geval een stofje dat wel in de hoofdhuid doordringt en er niet bovenop blijft zitten als een soort verdovingsmidddel ofzo, want ik gebruik af en toe ook wel een andere shampoo tussendoor en toch geen jeuk meer. Dus wat dat betreft hoef je geen antihistamine te slikken want dit onderdrukt je immuunsysteem , en iets langdurig onderdrukken lijkt me ook weer niet zo gezond.

Jennifer
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 15:53   #32
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
Weet niet zeker of deze vraag hier op z'n plaats is, maar zou ketaconozal in de rooscure shampoo misschien ook als een antihistamine werken? Bij de meeste gebruikers verdwijnt onmiddelijk de jeuk enz. Het is in ieder geval een stofje dat wel in de hoofdhuid doordringt en er niet bovenop blijft zitten als een soort verdovingsmidddel ofzo, want ik gebruik af en toe ook wel een andere shampoo tussendoor en toch geen jeuk meer. Dus wat dat betreft hoef je geen antihistamine te slikken want dit onderdrukt je immuunsysteem , en iets langdurig onderdrukken lijkt me ook weer niet zo gezond.

Jennifer
De werking van ketaconazal zit hem volgens mij in de anti-androgene werking als het om haarverlies gaat, een antihistaminica is het niet volgens mij.

Langdurig grote hoeveelheden antihistamine naar binnen werken zou idd wel eens niet goed voor de gezondheid kunnen zijn.
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 16:15   #33
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
De werking van ketaconazal zit hem volgens mij in de anti-androgene werking als het om haarverlies gaat, een antihistaminica is het niet volgens mij.

Langdurig grote hoeveelheden antihistamine naar binnen werken zou idd wel eens niet goed voor de gezondheid kunnen zijn.
Volgens mij heeft Ketaconazol juist wel een ontstekingremmende werking. Vandaar dat ook de jeuk enzovoort onderdrukt wordt. Maar inderdaad, daarnaast schijnt het ook anti-androgeen te zijn. Men is er nog niet helemaal over uit.

Over langdurig anti-hestamine gebruik. Er zijn mensen die al heel wat jaren anti-hestamine slikken voor allergiëen enzovoort. Is niets mis mee volgens mij.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 16:23   #34
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Volgens mij heeft Ketaconazol juist wel een ontstekingremmende werking. Vandaar dat ook de jeuk enzovoort onderdrukt wordt. Maar inderdaad, daarnaast schijnt het ook anti-androgeen te zijn. Men is er nog niet helemaal over uit.

Over langdurig anti-hestamine gebruik. Er zijn mensen die al heel wat jaren anti-hestamine slikken voor allergiëen enzovoort. Is niets mis mee volgens mij.
Ik ken zelf ook iemand die enorm last heeft van allergiën en zij klaagt dat ze haar antihistaminica niet constant in hoge doseringen mag slikken.
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 16:25   #35
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Ik ken zelf ook iemand die enorm last heeft van allergiën en zij klaagt dat ze haar antihistaminica niet constant in hoge doseringen mag slikken.
Omdat zij er misschien overgevoelig voor is? Zou kunnen natuurlijk. En wat zijn hoge doseringen volgens haar?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 16:31   #36
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Misschien is jezelf af en toe blootstellen aan de stof die een allergie veroorzaakt, wel de beste oplossing om een zekere genezing te verkrijgen.
Dit wordt wel vaker bij allergieen toegepast. Dus in ons geval dan ook af en toe stoppen met de medicijnen, shampoos of tabletten, om eens te kijken of het lichaam het zelf ook op kan lossen. Dit is misschien ook wel de reden waarom het gebruik van de rooscureshampoo afebouwd moet worden. Maar nu heb ik het weer over de rooscure wat hier niet helemaal de bedoeling is.
Voor zover ik weet worden anti-histaminepreparaten ook alleen maar oraal gebruikt. Toch aardig onderwerp om eens nader te onderzoeken.

Jennifer
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 16:43   #37
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Omdat zij er misschien overgevoelig voor is? Zou kunnen natuurlijk. En wat zijn hoge doseringen volgens haar?
Wat haar doseringen zijn zou ik niet weten, maar ik neem aan dat het bij haar wel iets hoger ligt dan de pilletjes die je zonder recept in de drogisterij kan kopen.

Ik heb ff de bijsluiter van Allerfre erbij gepakt, een zeer populair middel tegen hooikoorts wat zonder recept verkrijgbaar is en als licht medicijn wordt gezien.

Paar puntjes: Ketoconazol versterkt de werking van loratadine (werkzame stof in allerfre);
Middel mag niet langer dan 14 dagen gebruikt te worden zonder een arts te raadplegen.

En een lijst bijwerkingen waar je niet goed van wordt (waaronder haaruitval ). Hier een linkje naar de bijsluiter, kan iedereen het zelf lezen: Bijsluiter Allerfre.

En dit is dus maar een een heel licht antihistaminicum.
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 16:46   #38
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Question

P.s

Om nog even bij ontstekingsreakties ( en de daarvoor toegepaste antihistamine) te blijven: Zijn er onder alopecia androgenetica patienten ook mensen die GEEN ontstekingsreakties hebben? Dit zou nl. betekenen dat er wellicht 2 soorten al.andr. zijn.
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 16:57   #39
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Wat haar doseringen zijn zou ik niet weten, maar ik neem aan dat het bij haar wel iets hoger ligt dan de pilletjes die je zonder recept in de drogisterij kan kopen.

Ik heb ff de bijsluiter van Allerfre erbij gepakt, een zeer populair middel tegen hooikoorts wat zonder recept verkrijgbaar is en als licht medicijn wordt gezien.

Paar puntjes: Ketoconazol versterkt de werking van loratadine (werkzame stof in allerfre);
Middel mag niet langer dan 14 dagen gebruikt te worden zonder een arts te raadplegen.

En een lijst bijwerkingen waar je niet goed van wordt (waaronder haaruitval ). Hier een linkje naar de bijsluiter, kan iedereen het zelf lezen: Bijsluiter Allerfre.

En dit is dus maar een een heel licht antihistaminicum.

Tsja, wanneer er als bijwerking van een histamine haaruitval op kan treden, dan lijkt het gebruik ervan niet meer zo op ons van toepassing
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 16:59   #40
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
P.s

Om nog even bij ontstekingsreakties ( en de daarvoor toegepaste antihistamine) te blijven: Zijn er onder alopecia androgenetica patienten ook mensen die GEEN ontstekingsreakties hebben? Dit zou nl. betekenen dat er wellicht 2 soorten al.andr. zijn.
Volgens mij is het zo dat iedereen wel last heeft van ontstekingsreacties, maar dat het bij de één heftiger is dan bij de ander. De één voelt het dus ook meer dan de ander. Ik kan me niet voorstellen dat er meerdere vormen van AGA zijn.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 17:00   #41
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
Tsja, wanneer er als bijwerking van een histamine haaruitval op kan treden, dan lijkt het gebruik ervan niet meer zo op ons van toepassing
Ja, maar dat is dan natuurlijk een andere vorm van haaruitval, die wordt veroorzaakt door een bepaalde overgevoeligheid. Ik heb ook wel eens een kuurtje gehad waarbij haaruitval bij de bijwerkingen stond vermeld... nooit last van gehad.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 17:02   #42
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Wat haar doseringen zijn zou ik niet weten, maar ik neem aan dat het bij haar wel iets hoger ligt dan de pilletjes die je zonder recept in de drogisterij kan kopen.

Ik heb ff de bijsluiter van Allerfre erbij gepakt, een zeer populair middel tegen hooikoorts wat zonder recept verkrijgbaar is en als licht medicijn wordt gezien.

Paar puntjes: Ketoconazol versterkt de werking van loratadine (werkzame stof in allerfre);
Middel mag niet langer dan 14 dagen gebruikt te worden zonder een arts te raadplegen.

En een lijst bijwerkingen waar je niet goed van wordt (waaronder haaruitval ). Hier een linkje naar de bijsluiter, kan iedereen het zelf lezen: Bijsluiter Allerfre.

En dit is dus maar een een heel licht antihistaminicum.
Mja, het is natuurlijk ook geen snoepje . Tuurlijk, het is sowieso handig om wel even het één en ander met je arts te bespreken. Wat betreft de reactie van keto op dat loratadine, ik neem aan dat het daar gaat over de orale inname van een ketokuur, want die bestaat namelijk ook.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 17:17   #43
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
Tsja, wanneer er als bijwerking van een histamine haaruitval op kan treden, dan lijkt het gebruik ervan niet meer zo op ons van toepassing
De meeste bijwerkingen treden nooit op, ik vermoed dat die haaruitval zeer zeldzaam is, anders zou het middel nooit meer verkocht worden.

Ik ervaar wel regelmatig enige vermoeidheid als ik Allerfre gebruik (voor mijn hooikoorts).
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 17:18   #44
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Mja, het is natuurlijk ook geen snoepje . Wat betreft de reactie van keto op dat loratadine, ik neem aan dat het daar gaat over de orale inname van een ketokuur, want die bestaat namelijk ook.
Ik denk idd niet dat er veel keto in je lichaam terecht komt van een geregelde wasbeurt met rooscure, maar het was maar om aan te geven dat je niet zomaar alles moet slikken/gebruiken, zeker niet voor langere tijd.
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 17:24   #45
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Ik denk idd niet dat er veel keto in je lichaam terecht komt van een geregelde wasbeurt met rooscure, maar het was maar om aan te geven dat je niet zomaar alles moet slikken/gebruiken, zeker niet voor langere tijd.
Ja ik snap het. Daar heb je zeker gelijk in. Als je echt iets structureel gaat slikken is het altijd raadzaam denk ik om het met je arts te overleggen. Dan weet hij ervan en kan hij desnoods periodiek je bloed testen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
RK19 (Deel 2) ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 265 1 april 2008 14:06
Samenvoegen Antihistamine discussie + Allergiepoll jennifer Archief: afgehandelde Suggesties 5 15 september 2004 14:06
Rk 19 pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 1486 19 augustus 2004 13:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.