Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 mei 2009, 22:21   #346
evacatwoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Locatie: Papendrecht
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur Bekijk bericht
Hé mannen,

Ik ben vandaag bij de dermatoloog geweest en vertelde hem dat ik weer ben begonnen met roken, dit vooral doordat ik hier een beetje rust in vind als ik weer zo'n vervelende jeukaanval heb. Ik vroeg hem naar de mogelijke gevolgen op het haar van roken. Hij zei dat (ik ben een vrouw) het bij mannen het kaalwordingsproces versneld. Hij zei dat daar onderzoek naar was gedaan en dat de resultaten hierop neerkwamen. Dit onderzoek is niet verricht bij vrouwen alleen bij de mannen.
Maar ja, als het zo'n duidelijke uitwerking heeft op het mannelijke geslacht zal het toch ook voor een deel bij de vrouw gelden.

Dus mensen: STOPPEN MET ROKEN!!
hoi,
Alsje het lang genoeg gaat gelloven dan zal je wel haar uitval krijgen. Dokters en alle andere anti rokers die zullen altijd zeggen dat het overal slecht voor is. Als je lang genoeg inpraat op mensen gaan ze de dingen echt voelen. Het is simpelweg een overtuiging, overboord gooien. Niet alles komt door het roken. En nee ik rook niet meer, al 8 jaar niet meer maar heb toch lichte haaruitval en heb een parfumallergie dus altijd jeuk en nee niet van het roken. Gaat tegen elkaar in.Dus geniet van het leven, rook op zijn tijd een sigaret of sigaar of drink elke dag een borreltje. Maak er een feest van en sta niet te veel stil bij wat niet goed voor je is of juist slecht. Het gaat om jezelf en niet wat anderen er van denken te weten of zeggen hoe goed ook dit bedoeld is.

Groetjes Eva.
evacatwoman is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 22:28   #347
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evacatwoman Bekijk bericht
Dokters en alle andere anti rokers die zullen altijd zeggen dat het overal slecht voor is.
Ja, inderdaad, maar vorig jaar wou ik per ongeluk een verkeerde deur in het ziekenhuis binnengaan en het was daarbinnen echt blauw van de rook!....Het bleek een kantine vol verplegend personeel te zijn, waarvan eentje nogal paniekerig meteen de deur weer dicht deed.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 22:32   #348
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evacatwoman Bekijk bericht
hoi,
Alsje het lang genoeg gaat gelloven dan zal je wel haar uitval krijgen. Dokters en alle andere anti rokers die zullen altijd zeggen dat het overal slecht voor is. Als je lang genoeg inpraat op mensen gaan ze de dingen echt voelen. Het is simpelweg een overtuiging, overboord gooien.
Wat een quatsch, men voert wetenschappelijke studies uit naar die onderwerpen en die zouden objectief moeten zijn.

Maar goed, het past niet in je straatje dus klopt er niks van..
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 23:04   #349
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, die zouden objectief moeten zijn en ook verricht moeten worden bij zowel mannen als vrouwen van diverse leeftijden en diverse rassen uit zowel grote steden als het platteland, maar dat doen ze nooit.
Die studies worden veelal alleen bij mannen verricht. Zo ook met finasteride: uitslag: 1mg per dag werkt prima bij mannen, maar werkt 't ook bij vrouwen? Nee, vrouwen hebben een 2½ tot 5 keer hogere dosis per dag nodig en zelfs dergelijke hoge doses werken vaak niet (zie betreffende topics)
Conclusie: gij zult niet zomaar iedereen over één kam scheren en uw eigen hersens gebruiken en niet klakkeloos de autoriteiten napapegaaien.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 23:30   #350
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Conclusie: gij zult niet zomaar iedereen over één kam scheren en uw eigen hersens gebruiken en niet klakkeloos de autoriteiten napapegaaien.
Dat is iets anders he Hanna

Dat de studies tot nu toe voornamelijk bij mannen uitgevoerd zijn wil niet zeggen dat ze niet objectief zijn. Uitgaande van die studies lijkt het me logisch te denken dat dan ook bij vrouwen roken tot meer haarverlies lijkt. En al zou het niet zo zijn, het lijkt me toch dat de andere nadelen van roken het zouden moeten ontmoedigen..

Magoed, velen prefereren een klein genot nu al kleven er grote nadelen in de toekomst aan. "Zien we dan wel weer", enige kortzichtigheid kan rokers niet ontzegd worden.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 23:44   #351
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je zult meer succes hebben als je alle uitlaatgassen totaal verbiedt.

Na een kwartiertje in de file staan of gewoon staan wachten in een gesloten parkeergarage, heb je evenveel vergif binnengekregen als na een heel pakje sigaretten. Dat heeft de Consumentenbond al meer dan 20 jaar geleden gepubliceerd, maar kennelijk mag dat niet meer herhaald worden...slecht voor de economie.

Er zijn trouwens andere gezondheidsproblemen voor in de plaats gekomen, net als in USA: veel ex-rokers lijden nu aan alcoholisme, obesitas (mooi woord voor vraatzucht) en diabetis. In mijn omgeving stijgt het aantal walgelijk dikke mensen enorm.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 23:59   #352
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je zult meer succes hebben als je alle uitlaatgassen totaal verbiedt.

Na een kwartiertje in de file staan of gewoon staan wachten in een gesloten parkeergarage, heb je evenveel vergif binnengekregen als na een heel pakje sigaretten. Dat heeft de Consumentenbond al meer dan 20 jaar geleden gepubliceerd, maar kennelijk mag dat niet meer herhaald worden...slecht voor de economie.

Er zijn trouwens andere gezondheidsproblemen voor in de plaats gekomen, net als in USA: veel ex-rokers lijden nu aan alcoholisme, obesitas (mooi woord voor vraatzucht) en diabetis. In mijn omgeving stijgt het aantal walgelijk dikke mensen enorm.
De typsiche rokers-reflex. Als je aankaart dat roken gewoon ongezond is komen ze met andere dingen op de proppen die ook slecht zijn. Allemaal niet relevant want daar hebben we het niet over. We hebben het over roken en das ongezond, duur en ranzig.

En ja, mensen die van de ene verslaving de andere in rollen. Sorry hoor, maar dat vind ik dus gewoon zwak van geest.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2009, 03:11   #353
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
De typsiche rokers-reflex. Als je aankaart dat roken gewoon ongezond is komen ze met andere dingen op de proppen die ook slecht zijn. Allemaal niet relevant want daar hebben we het niet over. We hebben het over roken en das ongezond, duur en ranzig.
En ja, mensen die van de ene verslaving de andere in rollen. Sorry hoor, maar dat vind ik dus gewoon zwak van geest.
Een typische fanatieke anti-rokers-reactie!

Van roken wordt je HELEMAAL NIET KAAL, zoals in de titel van dit topic wordt beweerd.
Dat roken duur is, is ook zo'n ontzettend zwak argument... een zak borrelnootjes werk je veel sneller weg en is daardoor aanzienlijk duurder en eveneens niet gezond.
Ranzig? Dan hou je ook niet van wierook en ook niet van de rook van bbq en gezellige kampvuurtjes en vuurwerk, oftewel alles wat het leven een beetje lollig maakt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2009, 12:01   #354
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Een typische fanatieke anti-rokers-reactie!

Van roken wordt je HELEMAAL NIET KAAL, zoals in de titel van dit topic wordt beweerd.
Dat roken duur is, is ook zo'n ontzettend zwak argument... een zak borrelnootjes werk je veel sneller weg en is daardoor aanzienlijk duurder en eveneens niet gezond.
Ranzig? Dan hou je ook niet van wierook en ook niet van de rook van bbq en gezellige kampvuurtjes en vuurwerk, oftewel alles wat het leven een beetje lollig maakt.
Van zijn haar staat er niks bij ...maar maar is al kaal

__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2009, 13:14   #355
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hij heeft er ook een rode neus en een hele dikke buik van gekregen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2009, 14:24   #356
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Mijn ouders zeggen dat je af en toe een sigaretje rookt ,je echt niet snel kaal wordt.

Ze zeggen dat ik gewoon af en toe kan roken zonder dat het effect heeft op je haar.
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2009, 14:34   #357
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Is in ieder geval gezonder dan XTC of comazuipen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2009, 20:07   #358
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Een typische fanatieke anti-rokers-reactie!

Van roken wordt je HELEMAAL NIET KAAL, zoals in de titel van dit topic wordt beweerd.
Dat roken duur is, is ook zo'n ontzettend zwak argument... een zak borrelnootjes werk je veel sneller weg en is daardoor aanzienlijk duurder en eveneens niet gezond.
Ranzig? Dan hou je ook niet van wierook en ook niet van de rook van bbq en gezellige kampvuurtjes en vuurwerk, oftewel alles wat het leven een beetje lollig maakt.
Als tabak, wierook, de rook van een bbq, kampvuurtjes en vuurwerk voor jou alles is dat jouw leven een beetje lollig maakt, tsja....

Overigens doe je weer hetzelfde, weer begettaliseer je het roken door naar andere dingen te wijzen die slechter, duurder of wat dan ook zouden zijn...
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2009, 21:50   #359
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Als tabak, wierook, de rook van een bbq, kampvuurtjes en vuurwerk voor jou alles is dat jouw leven een beetje lollig maakt, tsja....
Overigens doe je weer hetzelfde, weer begettaliseer je het roken door naar andere dingen te wijzen die slechter, duurder of wat dan ook zouden zijn...
Okay, ander punt: Duizenden mijnwerkers hebben longkanker gekregen zonder ooit een sigaret te hebben aangeraakt. En dat geldt ook voor de miljoenen met beroepen waarbij ze veel giftige dampen hebben ingeademd. Persoonlijk ken ik een autospuiter die nooit gerookt heeft, maar nu een zware longpatiënt is, door dagelijks toch die giftige dampen binnen te hebben gekregen ondanks beschermingsmaatregelen; weer iemand die veel te jong zal sterven, terwijl hij braaf nooit gerookt heeft en slechts af en toe een biertje dronk. O ja, en hij is kaal zonder ooit gerookt te hebben.

Ik weet nu al wat jij gaat antwoorden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2009, 22:16   #360
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Okay, ander punt: Duizenden mijnwerkers hebben longkanker gekregen zonder ooit een sigaret te hebben aangeraakt. En dat geldt ook voor de miljoenen met beroepen waarbij ze veel giftige dampen hebben ingeademd. Persoonlijk ken ik een autospuiter die nooit gerookt heeft, maar nu een zware longpatiënt is, door dagelijks toch die giftige dampen binnen te hebben gekregen ondanks beschermingsmaatregelen; weer iemand die veel te jong zal sterven, terwijl hij braaf nooit gerookt heeft en slechts af en toe een biertje dronk. O ja, en hij is kaal zonder ooit gerookt te hebben.

Ik weet nu al wat jij gaat antwoorden.
Opzich wel met je eens Hanna bv autogassen en al die andere rotzooi die we inademen,maarja als je er dan ook nog eens bij rookt maakt de kans nog groter op ziektes en o.a. versnelling van de kaalheid zo zie ik het
En ja zulke verhalen hoor ik vaker dat die ene opa of die ene bekende heel zijn leven rookt en niks krijgt en al die andere duizenden gevallen die wel wat krijgen,die wel ziektes krijgen die wel sneller kaler worden dat is gewoon een feit.
verder geen aanval ofzo
jord-y is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik ben 20 en word kaal Donder AGA - Algemeen 6 9 december 2009 23:24
Hoe kom ik aan minoxidil als een minderjarige? ardah Medicijnen/haargroeimiddelen 31 15 juni 2009 21:21
Ik word kaal ! wenkbrauwen/wimpers ook dht gevoelig? Testosteron20 AGA - Algemeen 1 7 december 2008 20:29
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Aan Madelief en Ellis : informatie m.b.t. jullie therapieën. Grover TTM - Algemeen 6 1 augustus 2003 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.