Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juli 2015, 22:44   #1
Hvb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Exclamation Haaruitval/ eerste tekenen van kaal worden

Ik heb de laatste tijd het idee dat ik wel erg veel haaruitval heb. Ik weet dat tot 100 haren per dag normaal is, maar ik weet niet echt of ik daar over heen ga of niet. Ik zit nu wel constant te tellen enzo maar dat maakt mij er ook niet gelukkiger op. Bijvoorbeeld overdag als ik een pet draag blijven er bijvoorbeeld weinig haren achter, en na het slapen heb ik ook niet schrikbarend veel haren op m'n kussen. Maar als ik na het zwemmen of tijdens het douchen door m'n haren heen ga blijven er wel erg veel haren aan plakken. ook als ik er zelf door heen ga een aantal keer dan komen er ook wel aardig wat uit zetten. Ik ben als de dood om kaal te worden, en het heerst erg in mijn familie. Dus ik vraag me af, hoe ziet echt overmatig haaruitval eruit zoals bij AGA, is het slechts op bepaalde gebieden en hoe dient het zich vaak aan? Ik heb nu nog niet het gevoel dat mijn haar er minder op is geworden, maar ik wil er graag op tijd bij zijn. Het houdt me erg bezig de laatste tijd.
Hvb is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2015, 13:55   #2
Hvb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 3
Geslacht:
.

Iemand?
Hvb is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2015, 17:45   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Haren tellen zegt erg weinig, Hvb. Kaal worden is meestal een proces van jaren. Als haren minder snel terug groeien als dat ze uitvallen, dan word je langzaam kaler.

Als je tijdelijk meer haaruitval hebt, dan kan dat gewoon seizoensuitval zijn. Een overblijfsel uit de tijd dat we nog in de rui gingen of zo. Het kan ook zo zijn dat je gewoon meer op je haar let en dat je het vroeger niet zag.

Omdat je waarneming erg subjectief is en omdat het een langzaam proces is, kun je het soms zelf niet eerlijk volgen. Het beste is om je kapper naar zijn/haar mening te vragen. Die ziet je veel minder vaak en kan dus veranderingen over de jaren beter inschatten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2015, 19:18   #4
Hvb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Bedankt voor je reactie. De laatste tijd is het voor mijn gevoel wel extreem. Voor m'n gevoel is het 4 maanden geleden begonnen met uitvallen maar heb sinds die 4 maanden niet heel veel verschil in dikte van haar. En het groeit ook nog aardig snel. Ik weet niet of dat ook nog het geval is bij AGA? Het frustreert wel om m'n handen of de wasbak vol haar te zien aan het einde van de dag.
Hvb is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2015, 16:31   #5
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Haren tellen is een ontzettend onbetrouwbare methode en zorgt alleen maar voor onrust en onnodige verwarring.
Houdt liever je haarstatus goed in de gaten en laat af en toe iemand anders er ook naar kijken. Let dan op de specifieke AGA regionen, dus de kruin en de inhammen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
aga, haaruitval

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.