Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juli 2008, 13:26   #1
Pharell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 3
Advies gevraagd!!

Beste Haar Guru’s

Ik reageer niet zo vaak op dit forum maar lees alle reacties heel serieus en vindt dat de adviezen die hier worden gegeven heel erg handig zijn. Er zijn inderdaad hier mensen die je zeker als Haar experts kan beschouwen. Dankzij deze site heb ik geen FUT laten doen.

Graag wil ik daarom een advies van jullie:

Ik ben 30 jaar oud en al tijdje wordt mijn haar dunner bij mijn kruin. De overige haren aan de voor en achterkant zijn in zeer goede staat en is daarom mijn donor gebied zeer goed voor haar Transplantatie.

Ik heb laatst twee gesprekken gehad:

1) Met Prohair. Daar ben ik geschat voor 2400 grafts, een verdichting met 40 cm2 kruin
2) Met HSI. Daar ben ik geschat voor 1200 grafts

Was mij niet duidelijk waarom er zo’n groot verschil was ?

Mijn voorkeur gaat naar Prohair omdat ik pakweg nog niet voldoende bewijs heb gezien of gelezen over de Haar stamcel techniek op deze site. Ook tijdens het consult werd bij niet duidelijk wat het verschil was met de originele FUE behalve dat er een naald van 0.5 mm wordt gebruik in plaats van 0.7mm

Anyways, enige wat mij nu tegen houdt is dat bij Prohair geven ze aan dat er een shockeffect kan optreden. Hierdoor kunnen de zwakke haartjes, die op dit moment nog aanwezig zijn, uitvallen en niet meer terugkomen. Ze raden aan op Propecia te gebruiken maar ook hierover heb ik op deze forum gelezen en wil ik deze liever niet inslikken.

Dat die zwakken haren ooit gaan uitvallen dat is zeker, alleen de vraag is, is het dan verstandig om nu al een haartransplantatie te laten doen of beter mee te wachten totdat die andere haren ook zijn weggevallen? Ik heb namelijk geen flauw idee hoe een kruin na transplantatie van 2400 grafts eruit kan zien? Waar ik bang voor ben is dat ik straks me laat behandelen en heb ik na een jaar heb ik precies hetzelfde probleem als nu.

Graag jullie advies.

Gr.

Pharell

(mijn excuses voor het lange verhaal)
Pharell is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2008, 16:17   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pharell Bekijk bericht
Dat die zwakken haren ooit gaan uitvallen dat is zeker, alleen de vraag is, is het dan verstandig om nu al een haartransplantatie te laten doen of beter mee te wachten totdat die andere haren ook zijn weggevallen? Ik heb namelijk geen flauw idee hoe een kruin na transplantatie van 2400 grafts eruit kan zien? Waar ik bang voor ben is dat ik straks me laat behandelen en heb ik na een jaar heb ik precies hetzelfde probleem als nu.
Tja, als je al niet zo gefocust was op een HT, dan zou ik je toch heus de combinatie finasteride / minoxidil aanraden. Vooral bij de kruin worden daar toch regelmatig heel goede resultaten gehaald. Ik ben tenminste ook zo iemand die vijf jaar geleden een uitdunnende kruin had, maar die zich daar momenteel totaal geen zorgen meer over maakt.

Die shockloss waar je over spreekt klinkt altijd erg eng. Maar de haren die op die manier uitvallen zijn de eerste die ook weer teruggroeien. En als je al shockloss hebt, dan betreft het maar een klein deel van de haren.

Ik heb zelf met 60 grafts per cm2 laten inplanten, dichter dan jij van plan bent en dus met grotere risico's voor de oude haren waartussen de nieuwe geplaatst worden. Ik had dus ook shockloss, maar alleen zichtbaar als je er echt op ging letten.

Je kunt je haren middels de bovenstaande middelen 'weerbaarder' maken, maar nog simpeler is het om tijdelijk een camouflagemiddel als Toppik oid te gebruik mocht de shockloss echt merkbaar zijn.

Als je geen medicatie slikt, dan is het bijna onvermijdelijk dat je haaruitval doorgaat. Ik neem aan dat je kruin nu niet volledig kaal, maar gewoon 'dun' is. Met die HT wordt dus een cirkeltje op je kruin met een diameter van pakweg 9 centimeter tussen de bestaande haren verdicht.

Na de ingreep heb je dan weer een normale kruin met misschien wel 80 grafts per cm2 ... maar 40 daarvan zullen in de loop der tijd uitvallen en met een beetje pech groeit de kalende kruin ook buiten die 9 cm diameter.

Tja, dat is een risico dat je voor jezelf moet afwegen. Het is wel aannemelijk dat je over een aantal jaren weer behoefte zult krijgen aan een HT. Maar of je nu eerst moet wachten tot je helemaal kaal bent ... ik weet het niet. Als je dat kunt, dan kun je waarschijnlijk ook je kaalheid wel accepteren en dan is een HT overbodig
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2008, 13:24   #3
mlsbutt
HaarWeb lid
 
mlsbutt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Tja, als je al niet zo gefocust was op een HT, dan zou ik je toch heus de combinatie finasteride / minoxidil aanraden. Vooral bij de kruin worden daar toch regelmatig heel goede resultaten gehaald. Ik ben tenminste ook zo iemand die vijf jaar geleden een uitdunnende kruin had, maar die zich daar momenteel totaal geen zorgen meer over maakt.

Die shockloss waar je over spreekt klinkt altijd erg eng. Maar de haren die op die manier uitvallen zijn de eerste die ook weer teruggroeien. En als je al shockloss hebt, dan betreft het maar een klein deel van de haren.

Ik heb zelf met 60 grafts per cm2 laten inplanten, dichter dan jij van plan bent en dus met grotere risico's voor de oude haren waartussen de nieuwe geplaatst worden. Ik had dus ook shockloss, maar alleen zichtbaar als je er echt op ging letten.

Je kunt je haren middels de bovenstaande middelen 'weerbaarder' maken, maar nog simpeler is het om tijdelijk een camouflagemiddel als Toppik oid te gebruik mocht de shockloss echt merkbaar zijn.

Als je geen medicatie slikt, dan is het bijna onvermijdelijk dat je haaruitval doorgaat. Ik neem aan dat je kruin nu niet volledig kaal, maar gewoon 'dun' is. Met die HT wordt dus een cirkeltje op je kruin met een diameter van pakweg 9 centimeter tussen de bestaande haren verdicht.

Na de ingreep heb je dan weer een normale kruin met misschien wel 80 grafts per cm2 ... maar 40 daarvan zullen in de loop der tijd uitvallen en met een beetje pech groeit de kalende kruin ook buiten die 9 cm diameter.

Tja, dat is een risico dat je voor jezelf moet afwegen. Het is wel aannemelijk dat je over een aantal jaren weer behoefte zult krijgen aan een HT. Maar of je nu eerst moet wachten tot je helemaal kaal bent ... ik weet het niet. Als je dat kunt, dan kun je waarschijnlijk ook je kaalheid wel accepteren en dan is een HT overbodig
Is weer duidelijk en bedacht verwoordt AnthonieH(aar)

''Nieuwelingen'' hebben veel aan je adviesen en ervaringen etc.(niet nieuwelingen trouwens ook)

Thanks, have a Nice Weekend!
__________________
3 ''HT'' bij ''TH''(FUT) in jan'02, mei'03, okt'05.
Finasteride gebruik sins mrt'02(met nog steeds veel succes) Sins +- Sept. '10 gestopt met Finasteride

In okt 1,2,3 2007 2000 Grafts laten FUE Transplanteren bıj Derma-Plast ın Ankara, Turkıje!
Door Dr. M. Keser! en assıstente Sılhem.

4 dec. '09 gestart met de laserhelm van www.OverMachoGrande.com 300 Laser diodes!
Om de dag 20 min.(schoon handdoekdroog haar)
Helmpje op timer aan en Relaxed..

Geen gedoe met een laserborsteltje met 5 lasertjes...(borstelen borstelen worstelen..)
Nope result....Ya ''RSI'' oplopen mss...
mlsbutt is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie mening en advies gevraagd esmee Haarproblemen bij vrouwen 12 18 december 2007 15:10
Advies gevraagd Michelv Chirurgische behandelingen 41 3 juni 2005 15:41
Stoppen of doorgaan....advies gevraagd... Marsha Haarproblemen bij vrouwen 10 5 februari 2005 18:11
Advies gevraagd door newbie henk1983 AGA - Algemeen 10 16 juni 2004 16:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.