Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juni 2018, 14:04   #361
Foggy
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarzoeker Bekijk bericht
Hoi Foggy,

Gefeliciteerd dat je PFS hebt overwonnen. Ikzelf kamp ook met pfs klachten. Zelfs na 15 jaar gestopt te zijn!

Het is vrij uitzonderlijk om PFS te overwinnen. Op Solvepfs, hachastass, swoulsource en propeciahelp zijn duizenden leden met pfs en daar is nog geen kuur gevonden die voor meerdere leden heeft geholpen.

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen? Heb je ook weer ochtenderecties (sorry voor het directe vragen, maar we zijn hier immers toch anoniem
Hoi haarzoeker,

ik had een heel bericht voor je getyped maar door het opnieuw moeten inloggen is die niet verzonden zie ik.

In ieder geval heb ik zeker ochtend erecties en alhoewel mijn libido fluctueert is het acceptabel.

Zo ook eigenlijk met PFS, ik ben er niet vanaf maar ben inmiddels wel op een bepaald niveau aangekomen waarmee ik kan leven. Zeg 90% De tijd hiertussen was erg turbulent en bestond uit depressies die zich afwisselde met over emotionele periodes tot weer normaal zeg maar. Gaandeweg de tijd vorderde werd de overlap tussen deze wisselingen steeds groter tot op heden waar ik kan zeggen dat het allemaal behoorlijk is afgevlakt. Als ik een metafoor zou gebruiken zou ik het vergelijken met een golfslagbad waarbij als de machine stopt met golven maken, ze langzaam weg ebben tot een relatief vlak water. Zo ook met PFS, hoge golven, diepe dalen en na verloop van tijd stabiliseert het zich min of meer. als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar goed, ik heb het zelf gedaan zonder dieet, testo booster of antidepressiva. Het was een lange weg en ik heb genoeg medici gezien en gesproken in de tussentijd. Bijna allemaal kennen en erkennen ze PFS maar geen van alle had een concrete oplossing.

Dit heeft mede te maken dat het endocrine systeem voor de medische wetenschap nog redelijk rudimentair is. Ook hoe het werkt met receptoren in je hersenen is nog steeds lastig te bepalen. Dus een behandeling ontwikkelen ligt nog niet binnen de mogelijkheden. Ze kunnen alleen dingen bij je proberen maar dat werd mij afgeraden.

Dit waren zo'n beetje de exacte woorden van mijn endocrinoloog.

Terugkomen van PFS is geen sprint of hardloopwedstrijd maar een marathon! En zo terugkijkend kan ik me heel goed voorstellen dat sommigen de eindstreep niet halen of niet ver genoeg meer komen

Met welke klachten heb jij dan nog te maken als ik vragen mag?
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2018, 16:23   #362
Haarzoeker
HaarWeb lid

Haarzoeker's schermafbeelding

Pb gestuurd
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2018, 13:47   #363
Fue-man
HaarWeb lid

stoppen finasteride

Beste Lotgenoten,

laten we eerlijk zijn ik ben al een tijdje niet ingelogd geweest....
Het ging naar tevredenheid met het haar en dan zijn er genoeg andere prios waar je je tijd aan kwijt bent. (3kids, werk etc)
MAARrrr....

Een vroege en nu dus lange termijn gebruiker van fina (met kortere en langere tussenposen), de tijd van Joling en illigale capsules bij de apotheek.
1 FUT
1 FUE

Begonnen rond 2001, en gestopt +- 2015.
Gestopt om :
1 ED (en minder ejaculatie/volume, ook nog na 1.5jr stoppen)
2 heel en heel vaak plassen (opgelost)

Daarnaast :
3 spierkracht afname
4 moe
3/4 kunnen ook door de leeftijd komen want inmiddels tik ik bijna de 50 aan.

Ik schrijf dit om info in te winnen en ook om huidige gebruikers te informeren.

Probleem:
Mega shedding de afgelopen maanden, hevige jeuk, een helm op met 1000 spelden. Zoals iedereen zal begrijpen is het is om te janken en lijkt de boemerang aan te zijn gekomen van Fina. Van een coup naar tevredenheid, naar nu echt bijna scheren niveau in alle zones :-((.
Ik zie termen als :
-reflex hyperandrogenicity
- tellogen effluvium
Maar ik zit met wat vragen, en ik hoop dat er mensen zijn die wat tips kunnen geven.

1 is de uitval de boemerang van Fina
2 is het definitief
3 is het een van de 2 bovenstaande eufels
4 wat kan ik nog doen uitgaande van een of meerder bovenstaande oorzaken ?
Ik heb mij ingelezen over RU, maar met een bijsluiter van Fina 2% heeft problemen kan ik mij er moeilijk toe zetten als het nu 75% blijkt te zijn.
Ik zie ook dat de helft misschien fakenews horrorstories kunnen zijn maar pik de waarheid er maar eens uit....

Ik heb nu ketoconazol shampoo, wat de jeuk mi iets terug brengt maar de shedding niet....

Bij voorbaat dank voor de reacties en als er vragen zijn over longterm Fina dan hoor ik het ook graag.

gr
Fue-man
Fue-man is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2018, 21:54   #364
AnthonieH
Moderator

AnthonieH's schermafbeelding

Geslacht:
1. deels, fina hield je haar langer in de anagene fase. Er komt nu weer meer haar in de telogene fase.

2. deels, er komt een nieuwe evenwicht, maar wel dus met meer haar in de telogene fase, je raakt dus effectief een aantal procenten van je zichtbare haar kwijt.

3. een combinatie dus.

4. de situatie uitzingen tot er een nieuw evenwicht is en hopen dat 1. sterker was dan 2. Je kunt ook kijken naar minoxidil. Dat heeft een totaal andere werking, maar één van de effecten is ook die langere anagene fase.
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
Oud 26 juli 2018, 15:25   #365
Fue-man
HaarWeb lid

Hi Anthonie,
bedankt voor je reactie.

ja, het blijft er helaas somber uit zien denk ik. Minox gebruikte ik al, maar door de jeuk en speldensteken ben ik hier ook even mee gestopt. Het blijft zo onhelder waarom ik nu, na een aantal jaar gestopt te zijn, de heftige uitval en jeuk/steken heb?

Met "een van de 2" doelde ik op deze verschijnselen;
-reflex hyperandrogenicity
- tellogen effluvium
Maar gezien je reactie verwacht je niet dat dit het geval is denk ik....

In ieder geval bedankt, we gaan het zien...

gr
Fue-man is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerking, finasteride, propecia, proscar

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten