Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 november 2012, 23:30   #1
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Gestopt met minoxidil. Hervatten?

Beste mensen,

Ik ben een jongeman van 24 en heb ongeveer 10 maanden lang minoxidil 5% gebruikt voor mijn inhammen. Deze hebben zich niet gestabiliseerd, maar zijn een beetje naar binnen getrokken. Niet heel ernstig verder. Mijn minox is nu op.

Ik heb de laatste tijd wel erg veel haaruitval. Waar het aan ligt weet ik niet precies. Ik zit toch te twijfelen om het weer op te pakken. Ik weet alleen niet zeker of minox 5% het meest geschikt is voor mijn situatie. Ik heb een beetje op marktplaats gekeken en zag ook rogaine. Ik zet foto's in mijn profiel. Zouden jullie mij wat tips en aanbevelingen kunnen geven?

Bij voorbaat dank!
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2012, 00:21   #2
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Iemand?
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2012, 22:24   #3
hairloss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelsenperen Bekijk bericht
Iemand?
Het kan misschien zijn dat de haaruitval die je anders gehad zou hebben en met minox gestopt was, nu weer verder gaat na het staken van de minox.
Als je stopt met minox vallen nl. ook de minox afhankelijke haren weer uit.

Of 5% voor jou geschikt is weet ik niet, dat is voor iedereen anders.
In nederland alleen op doktorsrecept te krijgen, dus hier zal een reden voor zijn. Als je goede resultaten heb gehad en geen bijwerkingen zou ik overwegen weer te beginnen. Of overleg anders met je huisarts.
De minox alcohol kan voor schilfers en jeuk zorgen, de foam zou wat dat betreft wat zachter zijn voor je hoofdhuid.

Laatst gewijzigd door hairloss; 6 november 2012 om 22:30
hairloss is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2012, 15:46   #4
Serkan1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2012
Locatie: Gelderland - Nederland
Berichten: 35
Een dermatoloog van Radboud Ziekenhuis in Nijmegen zei ooit: minoxidil altijd of nooit gebruiken,, want als je eenmaal stopt, keer je weer terug naar je oude situatie, dus dan zou je haar meer uitvallen, omdat het minox-haren waren.. Dus ja ik wil geen minox gebruiken, gezien de bijwerkingen wat ik hier en daar hoor..
Serkan1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2012, 19:45   #5
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Van bijwerkingen had ik helemaal geen last. Mijn inhammen zijn wel groter geworden dan op de dag dat ik voor het eerst monixidil gebruikte. Het stabiliseerde ook niet echt. Toch zou ik heel graag mijn huidige haarlijn willen stabiliseren. Dus alleen mijn inhammen en niet mijn kruin of iets dergelijks.

Welk product kan mij het meeste worden aangeraden? Ik zat te denken aan rogaine foam.

Iemand tips voor me?
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2012, 15:17   #6
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Is rogaine trouwens gewoon minoxidil-foam? Doe je daar niet veel minder lang mee?

Zijn er meer mensen hier die alleen last hebben van groeiende inhammen en deze hebben weten te stabiliseren?
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2012, 15:40   #7
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Ik gebruik sinds 1-11-2012 Rogaine foam 5%. Dit is inderdaad minoxodil foam. Mijn eerste bus is nu bijna op en ik gebruik van m'n haarlijn tot m'n kruin. Ik heb m'n haar de afgelopen maand wel kort gehad dus wellicht dat je dan minder nodig hebt om het oppervlak te dekken.

Ik heb het idee dat mijn haar bij m'n inhammen en midden op m'n hoofd momenteel iets dunner is. Dit kan door een shedding komen en/of omdat de haarkwaliteit altijd wat minder is wanneer we richting de winter gaan (dit laatste weet ik niet zeker).

Wanneer je na 10 maanden alleen maar achteruitgang hebt geboekt zou ik in eerste instantie verwachten dat het niet erg goed aanslaat (het werkt volgens de bijsluiter ook maar bij 80-85% procent van de mannen). Je vertelt alleen ook dat de haaruitval sinds het stoppen een stuk erger is geworden en dat lijkt dan weer te vertellen dat het toch wel effect had. Wanneer je het geld over hebt voor Rogaine / Minoxidil zou ik het weer oppakken en doorzetten. Kijken hoe het in de maanden daarna met je haaruitval gaat.
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2012, 22:09   #8
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Ik zie op de website www.minoxidil-bestellen.com, rogaine foam en minoxidil foam staan. Wat is behalve de prijs het verschil tussen deze 2?
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2012, 22:28   #9
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Die site bedoelde ik in mijn reactie op je PM, heb het volgens mij verkeerd geschreven. Het verschil is denk ik minimaal, Rogaine is het merk dat als eerste op de markt kwam (had het patent dacht ik). De andere twee merken (Kirkland ook) zijn later pas gekomen en zullen nagenoeg gelijk zijn.
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.