Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 april 2016, 08:41   #1
stroom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2016
Berichten: 1
Geslacht:
Stop niet met Minoxidil

Hallo, ik lees hier reeds geruime tijd mee op het forum. Maar vond het nu wel eens tijd om mijn verhaal te doen.
In december 2014 (toen 25) had ik redelijk last van haaruitval. Na een bezoek aan de dermatoloog ben ik Minoxidil 5% (Bailleul) gaan gebruiken. Dit hielp in eerste instantie erg goed tot ik in oktober 2015 terug veel haar begon te verliezen. Na een bezoek aan diezelfde dermatoloog kreeg ik het advies mee om over te gaan naar finasteride en te stoppen met Minoxidil 5% daar het volgens haar niet meer hielp.
Ik stond redelijk septisch tegenover het gebruik van finasteride en na lang lezen heb ik besloten er niet mee te starten. Ik wou mijn gezondheid namelijk niet ten dienste stellen van iets cosmetisch.
Maar om een lang verhaal kort te maken ben ik dus vanaf oktober 2015 gestopt met enig middel. Momenteel draag ik daar serieus de gevolgen van. Sinds midden februari 2016 is mijn haar beginnen uitvallen aan een snelheid die ik voorheen nooit heb meegemaakt. Al de winst gemaakt met Minoxidil is al lang teniet gegaan, veel slechter nog, ik ben kaler dan ooit en het stopt niet.
Begin maart beslist dat ik snel moet ingrijpen en terug Minoxidil moest gaan gebruiken. Ik had natuurlijk geen doktervoorschriften meer dus heb ik online de Kirkland 5% besteld ipv de Bailleul 5% van voorheen. Nu ruim een maand terug aan de Minoxidil is het uitvallen nog steeds niet verminderd, als ik ook meer even aan men haar kom dan vallen er zo minstens 5 haren uit.
Heeft iemand ervaring met het stoppen en terug opnemen van Minoxidil? Wat zijn de verwachtingen? Ben ik nog steeds in een soort van shedding fase en wanneer kan ik verwachten dat deze stopt? Is er nog hoop dat de haren ooit terugkomen?
Alle advies is welkom!
Gr.
stroom is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2016, 09:26   #2
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroom Bekijk bericht
Hallo, ik lees hier reeds geruime tijd mee op het forum. Maar vond het nu wel eens tijd om mijn verhaal te doen.
In december 2014 (toen 25) had ik redelijk last van haaruitval. Na een bezoek aan de dermatoloog ben ik Minoxidil 5% (Bailleul) gaan gebruiken. Dit hielp in eerste instantie erg goed tot ik in oktober 2015 terug veel haar begon te verliezen. Na een bezoek aan diezelfde dermatoloog kreeg ik het advies mee om over te gaan naar finasteride en te stoppen met Minoxidil 5% daar het volgens haar niet meer hielp.
Ik stond redelijk septisch tegenover het gebruik van finasteride en na lang lezen heb ik besloten er niet mee te starten. Ik wou mijn gezondheid namelijk niet ten dienste stellen van iets cosmetisch.
Maar om een lang verhaal kort te maken ben ik dus vanaf oktober 2015 gestopt met enig middel. Momenteel draag ik daar serieus de gevolgen van. Sinds midden februari 2016 is mijn haar beginnen uitvallen aan een snelheid die ik voorheen nooit heb meegemaakt. Al de winst gemaakt met Minoxidil is al lang teniet gegaan, veel slechter nog, ik ben kaler dan ooit en het stopt niet.
Begin maart beslist dat ik snel moet ingrijpen en terug Minoxidil moest gaan gebruiken. Ik had natuurlijk geen doktervoorschriften meer dus heb ik online de Kirkland 5% besteld ipv de Bailleul 5% van voorheen. Nu ruim een maand terug aan de Minoxidil is het uitvallen nog steeds niet verminderd, als ik ook meer even aan men haar kom dan vallen er zo minstens 5 haren uit.
Heeft iemand ervaring met het stoppen en terug opnemen van Minoxidil? Wat zijn de verwachtingen? Ben ik nog steeds in een soort van shedding fase en wanneer kan ik verwachten dat deze stopt? Is er nog hoop dat de haren ooit terugkomen?
Alle advies is welkom!
Gr.
Je lichaam went aan producten die je dalijks neemt. Wanneer je stopt zal je veel sneller kaal worden. Dit merkte je al..
Ik denk dat een paar (10-30% SCHAT IK) terug komt en de rest ben je kwijt. Sorry kan het niet mooier maken dan het is. Haar is overigens niet weg, deze is zeer klein, dun.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2016, 14:21   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik ben van minoxidil eens overgestapt naar nanoxidil, na een paar maanden (zie mijn regime-lijstje) kwam ik erachter dat ik toch maar eens minoxidil moest blijven gebruiken. Evenzo bevind ik dat nanoxidil goed doet voor de haargroei, maar heb ik ervaren dat dit niet beter is dan minoxidil.

Daarbij gebruik ik evenzo wel dutasteride, en de nanoxidil remde, zoals ik denk, de problematiek die jij helaas hebt moeten meemaken af.

Ik zou zeggen geef het nogmaals een kans, maar dan in combinatie met medicatie zoals finasteride. Naar mijn idee valt daarmee het beste te redden en te verbeteren. Als je finasteride niet wilt, is het uiteraard jou keuze.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.