Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 februari 2005, 13:39   #46
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanne
Vrouwen opgelet, er staat in bovenstaande info volgens mij ook, dat 't grapefruitsap invloed heeft op medicijnen als oestrogenen en progesteron.
(staan ook genoemd in die tabel)
Ik zal m'n diane-35 even nakijken, volgens mij zit 't daar ook in.

Ik vraag me af wat dit voor invloed/ bijwerkingen kan hebben voor vrouwen.
-----------------------------------------------------------------------------

Ik kan de oestrogenen en progestagenen niet vinden in die tabel, maar als grapefruitsap de werking van een medicijn versterkt, versterkt 't toch ook de bijwerkingen?
En als iemand minox gebruikt, wat de bloeddruk verlaagt, kan de bloeddruk door de grapefruit toch nog lager worden?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2005, 13:58   #47
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
-----------------------------------------------------------------------------

Ik kan de oestrogenen en progestagenen niet vinden in die tabel, maar als grapefruitsap de werking van een medicijn versterkt, versterkt 't toch ook de bijwerkingen?
En als iemand minox gebruikt, wat de bloeddruk verlaagt, kan de bloeddruk door de grapefruit toch nog lager worden?
Nee, want minox neem je toch niet in met grapefruitsap...
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2005, 14:03   #48
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
inderdaad jaapie.

grapefruitsap heeft natuurlijk niet zomaar invloed op allerlei stoffen in het lichaam; het zorgt enkel voor een betere opname van medicijnen.

En wat betreft de Diane35: daarin zit de stof cyproteronacetaat. Cyproteronacetaat is een hormoon dat lijkt op het vrouwelijk geslachtshormoon progesteron. Het kan zijn dat grapefruitsap daar ook op reageert, maar dan dus alleen bij het innemen van de pil!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2005, 14:12   #49
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
op ziekenhuis.nl (meestal toch wel een betrouwbare site) vind ik juist een verhaal dat tegenovergesteld is aan hetgene dat hier verteld wordt:
Grapefruitsap heeft bij sommige medicijnen invloed op de afbraak van deze medicijnen. Grapefruitsap stimuleert een enzym in de lever die verantwoordelijk is voor de afbraak. Door deze versnelde afbraak zal de werking van het betreffende geneesmiddel veel minder zijn. Voorbeelden van geneesmiddelen die wel een interactie vertonen met grapefruitsap zijn xanax, tegretol, prepulsid, dormicum, orap, zocor en triludan. (HK)
[bron]


Daarbij is voorzichtigheid met grapefruitsap dus zeker een vereiste, zie o.a. deze link.

Ik zou er zelf nooit zomaar aan gaan beginnen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2005, 14:18   #50
Ephrapha
Banned user
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
inderdaad jaapie.

grapefruitsap heeft natuurlijk niet zomaar invloed op allerlei stoffen in het lichaam; het zorgt enkel voor een betere opname van medicijnen.

En wat betreft de Diane35: daarin zit de stof cyproteronacetaat. Cyproteronacetaat is een hormoon dat lijkt op het vrouwelijk geslachtshormoon progesteron. Het kan zijn dat grapefruitsap daar ook op reageert, maar dan dus alleen bij het innemen van de pil!
Cyproteronacetaat is een progestageen met een sterk anti-androgene werking, het is dus geen progesteron!
Ephrapha is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2005, 14:22   #51
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephrapha
Cyproteronacetaat is een progestageen met een sterk anti-androgene werking, het is dus geen progesteron!
Effe dimmen he, newbie Mensen met 5 posts hebben geen recht van spreken

(grapje)

Maareh... Ik zeg ook niet dat cyproteronacetaat progesteron is, ik zeg dat het erop lijkt. En stoffen die één of meer werkingen met progesteron gemeen hebben, zijn (as you might know) progestagenen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 12 februari 2005 om 14:31
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2005, 15:04   #52
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
op ziekenhuis.nl (meestal toch wel een betrouwbare site) vind ik juist een verhaal dat tegenovergesteld is aan hetgene dat hier verteld wordt:

Grapefruitsap heeft bij sommige medicijnen invloed op de afbraak van deze medicijnen. Grapefruitsap stimuleert een enzym in de lever die verantwoordelijk is voor de afbraak. Door deze versnelde afbraak zal de werking van het betreffende geneesmiddel veel minder zijn. Voorbeelden van geneesmiddelen die wel een interactie vertonen met grapefruitsap zijn xanax, tegretol, prepulsid, dormicum, orap, zocor en triludan. (HK)

[bron]


Daarbij is voorzichtigheid met grapefruitsap dus zeker een vereiste, zie o.a. deze link.


Ik zou er zelf nooit zomaar aan gaan beginnen.
Ja ok maar op die website die antonieh aangaf staat dat finasteride dus wel interactie vertoont met grapefruitsap... Maar je hebt wel gelijk wat betreft de voorzichtigheid want de bijwerkingen kunnen dus idd vergroten.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2005, 15:29   #53
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Ik weet niet, denk dat mijn avontuur met grapefruitsap een kort leven beschoren was. Lees vanalles over interacties en weet ik veel wat allemaal en XANAX wat een verwante is van medicijnen die ik ook nog slik, buiten fina, ik denk dat ik maar ff het zekere voor het onzekere neem.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2005, 17:23   #54
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
inderdaad jaapie.
grapefruitsap heeft natuurlijk niet zomaar invloed op allerlei stoffen in het lichaam; het zorgt enkel voor een betere opname van medicijnen.
En wat betreft de Diane35: daarin zit de stof cyproteronacetaat. Cyproteronacetaat is een hormoon dat lijkt op het vrouwelijk geslachtshormoon progesteron. Het kan zijn dat grapefruitsap daar ook op reageert, maar dan dus alleen bij het innemen van de pil!
-----------------------------------------------------------------------
Hoi Laurensj,
Ik weet wat cyproteronacetaat is, maar ik zie 't niet staan in die tabel; ben ik nou ook al blind aan 't worden?
Het internet staat bol van de succesverhalen over grapefruit, maar ook tal van serieuze waarschuwingen.
Over de kinine die in grapefruit en bitter lemon zit, heb ik dit nog gevonden: afbraak van trombocyten.
Bron: http://memoboek.de-san.nl/default.as...rombocyten.asp

Laatst gewijzigd door Hanna; 12 februari 2005 om 19:11
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2005, 23:44   #55
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
heej antonieh,

ben je zelf al begonnen om je fina in te nemen met grapefruit sap of doe je dit toch maar niet??? Verder nog nieuwe info over grapefruit sap???
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2005, 13:39   #56
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
heej antonieh,

ben je zelf al begonnen om je fina in te nemen met grapefruit sap of doe je dit toch maar niet??? Verder nog nieuwe info over grapefruit sap???
Ha Morientes,

Ik had wat aanloopproblemen bij het vinden van grapefruitsap. Nu heb ik wel iets gevonden bij de plaatselijke supermarkt, maar dat is zo'n fristi-achtig drankje, geen vezels of niks. Ik vraag me dus af of alle werkzame stoffen daar nog wel in zitten.

Ik had al wel verse rode grapefruits gekocht, maar sap maken in de blender is niet zo'n succes en lekker zal ik het wel nooit gaan vinden. Ook het schillen van die krengen is een crime en ik krijg er veel afwas van .... Ik hoop dat ik toch nog ergens tegen echte verse grapefruitsap aanloop.

Ik hinkel wat betreft de inzet van grapefruitsap overigens op twee gedachten. Ik ben zo iemand die dingen graag doordenkt en die dus zijn eigen theorietjes bouwt en eigen strategieen uitdenkt ... navolgend mijn gedachten, ter lering ende vermaak en voor commentaar natuurlijk ...

AGA is een geleidelijke beweging die steeds krachtiger wordt naarmate je ouder wordt. Daar staat tegenover dat je lichaam aan de bestaande middelen lijkt te wennen en dat de effectiviteit daarvan dus juist afneemt met de jaren.

Aan de ene kant wil ik nu zoveel mogelijk behoud of zelfs winst op korte termijn en aan de andere kant wil ik er zeker van zijn dat ik ook op langere termijn nog wapens heb om AGA te bestrijden.

Minoxidil 2% werkte goed voor me. Toen ik na twee jaar het gevoel kreeg dat er geen vooruitgang meer in zat voegde ik finasteride toe aan het recept. Ik zie nu weer duidelijke vooruitgang. Voor mij persoonlijk zijn finasteride en minoxidil dus bewezen effectief.

Gedachte 1 is dat ik misschien gewoon nog even moet doorgaan met mijn huidige regime. Dan kan ik over twee jaar de minoxidil-dosis ophogen naar 5%. Weer twee jaar later slik ik dus al bijna vijf jaar finasteride en zou er gewenning gaan optreden. Op dat moment is een effectieve verhoging van de dosis finasteride door grapefruitsap te drinken misschien aan de orde. Twee jaar daarna zou ik dan op dutasteride kunnen overstappen en zou ik de grapefruitsap kunnen laten staan en daarna zou weer een verhoging van de dosis minoxidil kunnen (15%) en tenslotte zou ik dat overheerlijke grapefruitsap weer uit de kast kunnen halen ... zo ben ik voor de komende 10 tot 15 jaar van een goed aanvalsprogramma voorzien.

Aan de andere kant gedachte nummer 2 ... hoe langer haren 'weg' zijn, hoe minder groot de kans schijnt te zijn om ze nog terug te krijgen. Misschien moet ik AGA wel grootschalig de oorlog verklaren en op korte termijn alle mogelijk winst zien te boeken in het vertrouwen dat de komende jaren steeds effectievere middelen zullen worden ontwikkeld.

Mmmm, dit was leuk om even voor mezelf uit te schrijven, onder werktijd notabene, ik schaam me diep!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2005, 14:26   #57
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
AGA is een geleidelijke beweging die steeds krachtiger wordt naarmate je ouder wordt.
Volgens mij klopt dit niet. Integendeel: hoe ouder je bent, hoe minder hard het zal gaan, omdat je dan minder mannelijke hormonen zoals DHT door je lichaam hebt gieren.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2005, 14:35   #58
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Ik denk dat zo snel mogelijk een zo groot mogelijk offensief de efficientste methode is. zogezegd, hoe langer de AGA kan aangrijpen des te meer de follikels beschadigd raken.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)

Laatst gewijzigd door pizzacat; 16 februari 2005 om 14:56
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2005, 14:43   #59
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Volgens mij klopt dit niet. Integendeel: hoe ouder je bent, hoe minder hard het zal gaan, omdat je dan minder mannelijke hormonen zoals DHT door je lichaam hebt gieren.
Mmm, daar zeg je zo wat, het is meer een cumulatief effect van jaar na jaar schade ... dat pleit sterk voor mijn gedachtengang nummer 2, zoals Pizzacat ook al zegt, totale oorlog
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2005, 15:45   #60
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Ik denk dat zo snel mogelijk een zo groot mogelijk offensief de efficientste methode is. zogezegd, hoe langer de AGA kan aangrijpen des te meer de follikels beschadigd raken.
Dan zou ik een fro moeten hebben als dit waar zou zijn....
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gevaar medicijnen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 12 1 mei 2004 12:10
Het verlies van zijn werking bij Dutasteride Promise Medicijnen/haargroeimiddelen 2 25 februari 2003 23:06
Waar haal ik al die medicijnen? Hypa Medicijnen/haargroeimiddelen 1 21 mei 2002 11:44
Bewijzen van werking Aminexil? Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 1 23 december 2001 20:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.