Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergave
Oud 29 december 2013, 23:22   #16
hair01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juli 2012
Berichten: 3
Hoi Astrid26,

Vraagje over je haarwerk:
Kan jij je haarwerk altijd dragen (als in 24 uur)? Hoe is dit vastgemaakt?

Groet
hair01 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2013, 12:40   #17
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@hair01; ik heb gereageerd in een ander draadje, zodat alles wat over haarwerk gaat een beetje bij elkaar blijft.
Zie:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...201#post341201
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2014, 19:34   #18
IlsiePilsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 61
Geslacht:
Finasteride en Androcur voor vrouwen

Hallo Deetje,

Ik ben een 35-jarige vrouw die de diagnose AGA kreeg, uitgelokt door onderbreken van de Diane-35 behandeling voor acne.

Dermatologen stelden me 2 verschillende behandelingen voor: Androcur en/of finasteride. Ik zag dat jij deze ook nam/neemt, en wou graag jouw ervaringen met beide middelen weten.

Kan jij me een beetje wegwijs maken ivm de volgende vraagjes:
- Kon jij Androcur goed verdragen?
- Gaf Androcur ook een shedding of niet?
- Weet jij misschien waarom vrouwen een dosis van 2.5 mg finasteride/dag voorgesteld krijgen terwijl voor mannen de dosis lager ligt (1 mg/dag)?
- Heb jij last gehad van shedding bij finasteride?

Alvast erg hartelijk dank.

Groetjes
IlsiePilsie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2014, 20:28   #19
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@Ilsiepilsie.
Heb je dit draadje al eens gelezen:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33122

Wellicht een alternatief voor vrouwen in plaats van gebruik andro/fina. Fina/Duta wordt officieel niet uitgeschreven voor vrouwen. Minox wel.
Heb je al eens nagedacht over gebruik minox ?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2014, 23:15   #20
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlsiePilsie Bekijk bericht
Hallo Deetje,

Ik ben een 35-jarige vrouw die de diagnose AGA kreeg, uitgelokt door onderbreken van de Diane-35 behandeling voor acne.

Dermatologen stelden me 2 verschillende behandelingen voor: Androcur en/of finasteride. Ik zag dat jij deze ook nam/neemt, en wou graag jouw ervaringen met beide middelen weten.

Kan jij me een beetje wegwijs maken ivm de volgende vraagjes:
- Kon jij Androcur goed verdragen?
- Gaf Androcur ook een shedding of niet?
- Weet jij misschien waarom vrouwen een dosis van 2.5 mg finasteride/dag voorgesteld krijgen terwijl voor mannen de dosis lager ligt (1 mg/dag)?
- Heb jij last gehad van shedding bij finasteride?

Alvast erg hartelijk dank.

Groetjes
Ik slik Finasteride 2,5 mg al een tijdje. Of dit daadwerkelijk de boel verbetert weet ik niet. Ik durf niet te stoppen. Androcur voelde niet goed bij mij (sterker nog ik kreeg hier cystes van in mijn borsten) en gaf ook geen verbetering. Met de finasteride ben ik stabiel al houd ik wel de periodieke haaruitval, vaak van november tot april. Alhoewel ik dit jaar pas in november en december hele erge uitval had en het nu weer aardig stabiel is. Sowieso wordt mijn haar steeds dunner maar het is nog te doen. Beter wordt het nooit meer.

Ik kan je niet zeggen wat je moet doen, je zult het zelf moeten ervaren en kijken wat voor jou goed voelt.
Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe bij jou dingen aan gaan slaan, dus graag houdt mij op de hoogte.

Succes
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 09:03   #21
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Deetje, waar haal jij je fina dan vandaan? Mag in Nederland niet meer voorgeschreven worden toch?
En mag ik vragen hoe oud je bent?
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 20:49   #22
IlsiePilsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 61
Geslacht:
Finasteride en Androcur

Aan Deetje en Astrid26,

Hartelijk dan voor jullie reacties.

Ik heb al 3 jaren lang minoxidil gebruikt in wisselende concentraties (eerst 2%, dan 4%, en dan terug naar 2%), en na een anderhalf jaar gebruik kreeg ik last van erge en minder erge bijwerkingen.
De 2 ergst bijwerkingen -althans erg voor mij - die ik ervaarde waren een enorme toename van migraine, en leverproblemen. Ik gebruikte meer dan de aanbevolen dosis van 2 x 1 ml/dag, en misschien is dat een deel van de verklaring waarom ik al deze ongewenste bijwerkingen kreeg. In sommige periodes gebruikte ik naar schatting wel 6 ml of meer /dag. De migraine aanvallen werden op de duur zo frequent, nl. 2 of 3 per week, dat ik het niet meer uithield; terwijl ik voordien slechts 1 x om de 2 maanden last had ervan. Het middel heeft tenslotte effect op de bloedvaten, en migraine is een soort spasme van de bloedvaten in de hersenen.
Het andere ernstige neveneffect dat ik ervaarde was leverproblemen. Om de paar maanden kon ik niets meer verdragen van complexe voedingsstoffen (chocolade, snoep, vet), had ik last van vertering na inname van de Diane-35 (die ik overigens nooit goed verdragen heb), kon ik geen uitlaatgassen meer verdragen, en snakte ik naar water en lucht. Als test stopte ik dan met de minoxidil, en telkens verdwenen de klachten volledig. Kortom: voor mij was het duidelijk dat de minoxidil op termijn geen goed deed voor me.
De minder erge neveneffecten die ik ervan ondervond: verhoogde haargroei in het aangezicht (vooral de kaken, maar ook de kin) en de onderarmen, gelukkig allemaal blonde haartjes. Ook nog ervaren: het opzwellen van de onderbenen en de enkels. Deze staan trouwens beschreven in de bijsluiter, net als het effect op de vellusbeharing in het gelaat.
Of dit middel mij nu geholpen heeft, vragen jullie je misschien af: jazeker, het heeft de haaruitval 2 maanden volledig tot stilstand gebracht in het eerste jaar van de diagnose. Maar het is helaas na deze korte tijd van hoop terug erg slechter geworden - ondanks verder gebruik van dit haargroeimiddel. Sinds augustus 2013 ben ik er volledig mee gestopt, na de zoveelste periode van frequente migraineaanvallen.
Ivm de doeltreffendheid van dit middel: ik heb onlangs ergens gelezen dat er een soort van gewenning zou ontstaan en het daardoor op termijn minder effectief zou zijn. Nu, bij heel veel soorten medicatie bestaat het fenomeen 'gewenning'. En vermoedelijk gebeurt 'gewenning' ook bij hormonale therapie. Van dat laatste heb ik het verhaal gelezen bij de stichtster van WHLP (Women's Hair Loss Project): zij gebruikte 8 jaar of langer het hormoon spironolacton (orale medicatie), en beweert dat zij vooral tijdens de 1ste jaren van de behandeling er betere effecten van ondervond. Zij kreeg AGA op 21-jarige leeftijd na stoppen van de anticonceptiepil Loestrin FE.

Tijdens de 4 jaren lang dat ik al de strijd aanga met AGA is het me al snel duidelijk geworden dat dit een uiterst moeilijke strijd is. Ik durf zeggen dat het even moeilijk is als de strijd tegen kanker. Eens een biologisch mechanisme op hol geslagen is, bestaat er bijna niets dat dit kan tegenhouden, enkel wat afremmen.

Wat ik in die tussentijd het meest bestudeerd heb, in een poging om het allemaal te begrijpen, is de hormoonbiologie en meer specifiek het domein van de prostaatkankerbestrijding. Prostaatkanker en AGA hebben identiek hetzelfde kenmerk: de 'zieke' androgeen-receptor speelt de hoofdrol in het verhaal. De andere mechanismen spelen in beide gevallen bijrollen.
Dankzij een medische opleiding kan ik het allemaal wat beter begrijpen, en ik hoop echt vurig dat de medische wereld zich fors gaat inspannen om het probleem aan te pakken. Echter geen enkele cursus uit mijn opleiding vermeldde ooit iets over het nauwe verband tussen hormonen/anticonceptie en haaruitval). Over haaruitval en oorzaken bij vrouwen vind ik heel weinig statistische gegevens, en dat vind ik ronduit triest. Dit terwijl een ganse kappersindustrie en dito verzorgingsproducten bestaan voor de vrouw, dus waarom niet investeren in onderzoek naar AGA bij vrouwen..
En zeker de negatieve effecten van hormonale anticonceptie, die nu al zo lang op de markt is.

De finasteride ben ik enkele dagen geleden gestart, dus veel kan ik er nog niet over zeggen. Ik ben heel bang geworden voor alle soorten hormonale therapie, aangezien in mijn geval de AGA net ontstond door Diane-35 gebruik (het onderbreken ervan). Geen enkele arts of bijsluiter die me ooit verwittigde hiervoor. Ondanks alles ben ik nog steeds aan de Diane-35 (in een paniekreflex ben ik daar destijds mee herbegonnen, dat was maart 2010).

Met een bang hartje wacht ik dus af welk effect de finasteride zal hebben. De uitspraak van mijn behandelende arts (Dr. H. De Veylder, Belgie):"Indien ik er geen positieve resultaten mee zou hebben, dan zou ik het niet voorschrijven", dat is het enige beetje hoop dat ik op dit moment heb.

De Androcur durf ik echt niet proberen omdat de neveneffecten en de startdosis me erg afschrikken. De startdosis zou 50 mg/dag bedragen (ik weet echter niet of het enkel inname is tijdens de eerste 14 dagen van de menstruele cyclus is). De onderhoudsdosis zou rond de 10 mg/dag liggen, als ik goed geinformeerd ben.

Wat mij altijd zo opvalt is hoe weinig tijd artsen besteden aan het degelijk informeren van de patient. Met heel veel moeite moet ik de antwoorden op mijn vragen er steeds uitsleuren, en dit ergerde me al mateloos.
A propos, indien een arts mij destijds degelijk informeerde over de Diane-35 (en andere hormonale anticonceptie), dan was ik NOOIT ofte NOOIT ermee begonnen/herbegonnen, laat dat duidelijk zijn.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn verdere gebruik en ervaringen met finasteride.

PS 1: Van druivenpitextracten heb ik al gehoord; dat is aanwezig in het vitaminekuur-supplement van het merk Omnivit Haar voor vrouwen. Een 5-tal jaren geleden hebben ze dat aan hun aminozuurmix toegevoegd. Ik zal es uitzoeken of dit een effect heeft op het androgeen-receptor metabolisme.

PS 2: Kan iemand me vertellen hoe ik mijn behandelingsregime onderaan elke post kan laten verschijnen, aub? (de kleine lettertjes onderaan de posts van sommige forumleden).

Superbedankt alvast voor de reacties.

Vele groetjes
IlsiePilsie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 21:09   #23
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Lieve meid, wat een naar verhaal, maar je bent niet de enige die zo worstelt met haar haarproblemen.

Dit soort berichten heeft mij namelijk doen besluiten niet aan medicatie (of het nu minox, fina of druivenpitextract of wat dan ook) te beginnen. Ik wilde mezelf dit niet aan doen. Na een goed en lang gesprek met mijn huisarts, die heel eerlijk is en mij op de vrouw vroeg: wat wil je?
Ik zei: ik wil er weer mooi uitzien mét haar.
Ze zij: dan is medicatie niets voor jou, je weet niet of het aansluit, de bijwerkingen, de tijd en energie die het je kost. Ik adviseer je te verdiepen in een haarwerk.

Ik heb toen het internet afgezocht en veel ellende gelezen van vrouwen die jarenlang aan het modderen zijn met medicatie. Sorry dat ik het zo cru zeg, maar het is toch zonde van je tijd en energie?
Ik heb toen vrij snel daarna mijn haar kortgeknipt en een haarwerk gekocht en heb er nog steeds veel plezier van.

Ik wens je heel veel succes en sterkte.

PS2 je regime onder je handtekening zetten? Dat doe je bij je profiel.
Klik rechtsboven op je naam, klik op profiel weergeven. In de linkerkolom staat ergens: handtekening wijzigen.
Daar zet je neer wat je neer wilt zitten. Succes.

Laatst gewijzigd door Astrid26; 7 januari 2014 om 21:14 Reden: typefout
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 22:03   #24
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHG Bekijk bericht
Deetje, waar haal jij je fina dan vandaan? Mag in Nederland niet meer voorgeschreven worden toch?
En mag ik vragen hoe oud je bent?
GHG: ik kreeg het eerst via het Erasmus Rotterdam en nu via mijn huisarts. Of het wel of niet voorgeschreven mag worden boeit mij niet, zolang ik het maar kan krijgen op recept
Ik ben overigens nu 51 (en nu ook officieel in een hele heftige overgang waar ik nu Femoston voor krijg) en slik de Fina al een tijdje (zie mijn handtekening).

IlsiePilsie: geef het een kans als je het jou voorgeschreven kan worden. Zoals ik al eerder schreef weet ik niet of het mij gestabiliseerd heeft. Ik weet wel dat ik nog steeds met mijn eigen 'tuintje' op mijn hoofd naar buiten kan (wel in een klem achter op mijn hoofd). Ik heb twee haarwerken in huis en ze wel 3 dagen gedragen, het voelde voor mij zo niet lekker en nep. Als het moet dan zal ik ze zeker gaan gebruiken maar zolang in de 'vrijheid' krijg om het nog niet te hoeven pak ik die. Laat ons weten hoe het gaat, ook ik leer hier weer van. Succes!!!
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 17:38   #25
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Mooi dat je nog fina kan krijgen als het je helpt. Alleen, als je tenminste in nederland woont wat ik wel vermoed omdat je naar het Erasmus bent geweest, dan is je huisarts zwaar in overtreding. Maar goed, dat is inderdaad niet jouw probleem.
Ik ben 49 en zit dus ook tegen de overgang aan. Denk niet dat ik er nu al in zit. Maar de hormoonhuishouding is natuurlijk al wel lekker aan het veranderen. Ik denk dat daar mijn dunnerwordende haar ook door begonnen is omdat zo rond mijn 45e de boel begon uit te vallen. Eigenlijk dus gewoon een heeeel natuurlijk proces, behorende bij de leeftijd (voelt alleen bepaald niet zo, zucht).

Kunnen we niet iets bedenken om met z'n allen de focus te gaan leggen om vrede te krijgen met dit ongevraagde feestje (mag Astrid niet aan mee doen: die kan dat al) ipv al die pillenzooi?

Laatst gewijzigd door GHG; 8 januari 2014 om 17:42
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 19:19   #26
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHG Bekijk bericht
Mooi dat je nog fina kan krijgen als het je helpt. Alleen, als je tenminste in nederland woont wat ik wel vermoed omdat je naar het Erasmus bent geweest, dan is je huisarts zwaar in overtreding. Maar goed, dat is inderdaad niet jouw probleem.
Ik ben 49 en zit dus ook tegen de overgang aan. Denk niet dat ik er nu al in zit. Maar de hormoonhuishouding is natuurlijk al wel lekker aan het veranderen. Ik denk dat daar mijn dunnerwordende haar ook door begonnen is omdat zo rond mijn 45e de boel begon uit te vallen. Eigenlijk dus gewoon een heeeel natuurlijk proces, behorende bij de leeftijd (voelt alleen bepaald niet zo, zucht).

Kunnen we niet iets bedenken om met z'n allen de focus te gaan leggen om vrede te krijgen met dit ongevraagde feestje (mag Astrid niet aan mee doen: die kan dat al) ipv al die pillenzooi?
GHG, helaas blijft onze ijdelheid ook meespelen. Alhoewel ijdelheid is misschien niet het juiste woord. Ik baal gewoon als mijn haar niet zit en dit is wel het geen je altijd ziet . Het kan mijn hele dag beďnvloeden.

ik zit nu in de modus om toch mijn haar korter te gaan laten knippen, wel in overleg met mijn kapper. Vind het dood eng maar ben die eeuwige klem op mijn hoofd zo zat.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 20:21   #27
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Denk ik ook wel eens aan ja: gewoon lekker kort knippen die handel. En dan zodanig dat ik er wel mee naar buiten durf of in ieder geval naar sauna/zwembad enzo. En dan een paar (synthetische) pruikjes erbij in verschillende modelletjes voor de momenten dat ik er gewoon goed uit wil zien. Daar ben ik nog niet. Maar ach, je moet iets te dromen houden toch?
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 20:26   #28
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHG Bekijk bericht

Kunnen we niet iets bedenken om met z'n allen de focus te gaan leggen om vrede te krijgen met dit ongevraagde feestje (mag Astrid niet aan mee doen: die kan dat al) ipv al die pillenzooi?
@GHG; ik lees dit nu pas ! Lachen
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 20:27   #29
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHG Bekijk bericht
Denk ik ook wel eens aan ja: gewoon lekker kort knippen die handel. En dan zodanig dat ik er wel mee naar buiten durf of in ieder geval naar sauna/zwembad enzo. En dan een paar (synthetische) pruikjes erbij in verschillende modelletjes voor de momenten dat ik er gewoon goed uit wil zien. Daar ben ik nog niet. Maar ach, je moet iets te dromen houden toch?
Je weet vast wel wat ik nu ga zeggen ? 4 letters ..... en begint met de letter: D
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 20:38   #30
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Uhhhhh.... eindigt zeker met OEN?
GHG is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.