Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 14 juli 2006, 18:14   #31
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Hier een foto waarop Van Nistelrooijs inhammen beter te zien zijn:
Ik noem dat inhammetjes... Absoluut geen grote inhammen wat mij betreft.

Ik vind dat Maxime Verhagen de laatste tijd een leuke haardracht heeft. Op zo'n leeftijd (en ook mijn leeftijd ) moet je zo'n bos haar koesteren. Niet gelijk gaan Google-en want de foto's daar van Verhagen zien er niet uit.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2006, 18:21   #32
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Inhammen of inhammetjes, ik bedoelde meer dat er sprake is van een terugtrekkende haargrens in dat gebied. Maar zijn inhammen(tjes) zijn nog vrij smal, en zijn haren en kapsel zien er goed uit.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2006, 18:26   #33
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mailman
Ik noem dat inhammetjes... Absoluut geen grote inhammen wat mij betreft.

Ik vind dat Maxime Verhagen de laatste tijd een leuke haardracht heeft. Op zo'n leeftijd (en ook mijn leeftijd ) moet je zo'n bos haar koesteren. Niet gelijk gaan Google-en want de foto's daar van Verhagen zien er niet uit.
Dat viel mij ook al op. Ik mag Maxime niet echt, maar zijn hiarcut is okay

Maar wat ik me afvraag, het lijkt me zo dat de haarlijn de lijn van het voorhoofd volgt (die spier middenin). Valt dat driehoekje, (zegmaar het stuk tussen de bakkebaard en het voorhoofd) zoals je dat ziet bij van persie hieronder, weg als je haar begint te verliezen? Of is dat een gentisch bepaalde look, want lang niet iedereen heeft dat zo (zegmaar die elvis vorm).



Over haarjaloezie gesproken. ik heb mijn chickie beloofd mijn haar te doen zoals Tom cruise in Vanilla sky. Diggen jullie zijn haar? Of is het haar van die man hieronder niet echt? (heeft ook die van Persie vorm rondom de oren)

Laatst gewijzigd door Kniekous; 14 juli 2006 om 18:40
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2006, 21:23   #34
ijdeltuit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2006
Berichten: 3
Benicio heeft ook een bos waar je u tegen zegt...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg beniciodeltoro.jpg‎ (8,7 KB, 91x gelezen)
ijdeltuit is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 00:46   #35
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
om op kniekous zn vraag in te gaan...is er ook een naam voor dat 'driehoekje' (bij sommigen steekt ie uit als een >, bij anderen steekt ie naarvoren, en maakt met een 90 graden een bocht naar boven, weer anderen hebben er geen). En zou je zo'n driehoekje bij een eventuele HT ook kunnen maken (als je er geen een meer hebt, of hem van vorm wil veranderen ofzo? of zou het alleen kunnen op een plaats waar ooit haar heeft gegroeid??)

tot slot, aan de moderators...sorry voor het offtopic posten, maar ik las dit, en kon (mede doordat ik die naam niet weet) geen andere topic over vinden
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 01:38   #36
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
om op kniekous zn vraag in te gaan...is er ook een naam voor dat 'driehoekje' (bij sommigen steekt ie uit als een >, bij anderen steekt ie naarvoren, en maakt met een 90 graden een bocht naar boven, weer anderen hebben er geen). En zou je zo'n driehoekje bij een eventuele HT ook kunnen maken (als je er geen een meer hebt, of hem van vorm wil veranderen ofzo? of zou het alleen kunnen op een plaats waar ooit haar heeft gegroeid??)

tot slot, aan de moderators...sorry voor het offtopic posten, maar ik las dit, en kon (mede doordat ik die naam niet weet) geen andere topic over vinden
Dat valt mij ook op, van persie heeft dat, Tom cruise heeft dat. Veel mensen zonder haarverlies hebben zo'n driehoekje. Het haar maakt vanuit de bakkebaard een bochtje richting wenkbrouwen en loopt vervolgens paralel aan het voorhoofd.

Antonio Banderas heeft het ook ook btw.

Hoe heet zoiets?

http://www.polsupply.com.pl/tapety/p...nderas_800.jpg

Vind het zelf wel stoer. Driehoekje zit ook in het masker dat ze ooit maakten dat ultieme menselijke schoonheid weergeeft.

http://www.beautyanalysis.com/index2_mba.htm

Laatst gewijzigd door Kniekous; 15 juli 2006 om 01:54
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 03:01   #37
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Ik heb ook zo'n driehoekje maar ben wel een NW2 of erger...
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 17:26   #38
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas6562
Ik heb ook zo'n driehoekje maar ben wel een NW2 of erger...
NW 2 is toch normaal voor een volwassen man? (Sommigen verwarren de natuurlijke verhoging van de haarlijn met kala worden). Ik heb zelf nog steeds dezelfde haarlijn als toen ik 18 was. Ik vraag me na dit lezen over Norwood enzo af, wanneer ik aan de NW2 moet geloven.

Volgens mij classieficeren veel mensen zich in de verkeerde NW schaal omdat ze niet goed kijken en vergelijken. Ik ken kinderen van twaalf die grotere recessies bij de slapen hebben dan volwassenen, dus als die later niet kalend zijn hebben ze gewoonweg altijd die vorm gehad, maar kijken ze bij Norwood denken ze dat ze kalend zijn.

Ik snap die norwood ook niet helemaal. Als ik gewoon in de spiegel kijk, dan zie ik geen inham of wat, als ik mijn haar nat strak achteroverkam niet. Het lijkt een kaarsrechte lijn. Dus dan komt het niet eens overeen met Norwood 1. Als ik dan schuin van boven kijk, of met een fototoestel dan lijkt het enigzins op NW 1. Oorspronkelijke Hamilton 1 is meer het geval. (Vind ik niet erg though)

(En hoe hebben die norwood mannetjes hun haar eigenlijk, nooit kort of achterover, maar zo'n vage scheiding).

En dan zijn er ook nog meerdere van die krengen.

http://www.regeneplexdirect.com/images/norwood.gif
http://www.hairnurture.com/image-files/hairscale.jpg
http://www.hairlossexplained.com/norwood.gif

Het driehoekje van hierboven zie je alleen echt bij die derde versie. Ik heb wle zin om ene nieuwe schaal te maken. Vrijwilligers?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 17:44   #39
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Ja maar ik heb dus wel gigantische inhammen he..ik zit zeker wel in t proces van kaal worden hoor. Bij mij loopt die lijn eerst idd richting mn wenkbrauwen, dat driehoekje, maar vervolgens loopt ie schuin omhoog en naar achteren
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 18:43   #40
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas6562
Ja maar ik heb dus wel gigantische inhammen he..ik zit zeker wel in t proces van kaal worden hoor. Bij mij loopt die lijn eerst idd richting mn wenkbrauwen, dat driehoekje, maar vervolgens loopt ie schuin omhoog en naar achteren
Kut man.

Schuin omhoog. Het ligt eraan hoe hij terechtkomt bij je haarlijn. Zoals bij die banderas loopt het wel terug, schuin omhoog maar evenwijdig aan zijn voorhoofd en met een rechte lijn. (ook in die derde tekening van hierboven).

Wordt die lijn bij een inham schuin naar binnen (Geen rechte maar kromme lijn) ipv evenwijdig ana het voorhoofd?

Laatst gewijzigd door Kniekous; 15 juli 2006 om 19:31
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 20:32   #41
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Nistelrooij lijkt mij een gewone NW2, en op zijn leeftijd (29) zal dat wel stabiel blijven tot zijn 35e. Of misschien zelfs zijn hele leven.

Hoe heet zo'n driehopekje eigenlijk? En waarom heeft de een hem wel en de ander niet? Sinds ik mijn haar kort heb valt de vorm van mijn bakkebaarden me pas op. Mijne lijken op die van Elvis

http://www.chrisepting.com/Images/ph...is-haircut.jpg
Oh, en ik vond nog zo'n driehoek, door een typefout:
http://www.beverlyhills90210.de/gall...10002/5~30.jpg

(Heb mijn hara een weke of wat geleden steeds strak achteruit gedragen. Omdat het een vriend van me opviel dat mijn haarlijn nog steeds zo was als op een foto van toen ik 18 was. Maar mijn haar is nu vele te kort voor mijn wannebe di caprio van destijds. )

Lijkt me wel kloten, haar verliezen. Ik verlies momenteel niks, en mijn opa en vader zijn beide niet kaal (opa volledig bos tot 77, vader heeft haaruitval gehad door medicijngebruik) maar ik ben nogal een haarfreak, en ben toch bang dat ik er ooit ook aan moet geloven.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 15 juli 2006 om 21:50
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 21:51   #42
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
I = Het officiële driehoekje, veel gezien bij mensen die geen/amper haarverlies hebben, wanneer de persoon toch haarverlies heeft, komt het er (eerst) uit te zien als II
II= Zo hebben de meeste mensen het, en als het niet natuurlijk is, dan kan het voortgroeien uit I (en evt. III en IV, hoewel dat mijns inziens minder vaak voorkomt)
III= Zonder driehoekje, veel gezien bij mensen met een ho(o)g(er) voorhoofd, samen met II
IV= zoals een heleboel mensen uit het middenoosten het hebben (samen met 1).Wordt ook veel bij kinderen gezien, verdwijnt rond de 14e/15e

!!! Dit is wat ik zelf bevind...dit is dus geen absolute waarheid, meer hoe ik het zie !!! Mischien is het helemaal fout, maar we hebben nu wel mooi een plaatje van hoe de verschillende driehoekjes er globaal uitzien

(ik heb de NW II man gebruikt uit het NW schema, omdat deze de duidelijkste vorm had om in te tekenen)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif zoiets....GIF‎ (7,0 KB, 71x gelezen)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 22:05   #43
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Als ikde plaatjes zo zie, dan lijkt het driehoekje het meest op deze, latere versie van de Norwood 1.
http://www.hairlossexplained.com/norwood.gif

Wat mij opvalt is dat die lijn steeds paralel loopt aan het voorhoofd (Welke ook NW 1 ook). Volgens mij bepaalt de vorm van de psier waarmee je fronst de lijn van je haar (daarop groeit gene haar) dus heo schuiner het voorhoofd, des te meer je een driehoek krijgt a la Antonio Banderas en Tom Cruise.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 15 juli 2006 om 22:10
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 22:08   #44
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
ja, maar ik koos de NW II, omdat je daar iets meer 'speling' hebt om de verschillen te laten zien, ik zit tussen de II en de III (op mijn driehoekjes ding, niet op de NW schaal )
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 22:33   #45
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
ja, maar ik koos de NW II, omdat je daar iets meer 'speling' hebt om de verschillen te laten zien, ik zit tussen de II en de III (op mijn driehoekjes ding, niet op de NW schaal )
Bij mij is alles veel hoekiger dan op die norwood schaal. Op elke NW schaal NW1 loopt de lijn van bakkebaard naar haarlijn paralel aan het voorhoofd.

Mijn theorie. Hoe schuiner je voorhoofd hoe meer je de driehoek krijgt. Want er groeit immers geen haar op de spieren die je gebruikt als je fronst (trek je wenkbrouwen maar eens op). Je kan bijvoorbeeld Angelina Jolie (platter voorhoofd) bergelijken met Antonio Banderas of Tom Cruise. Gene haarexpert hier?

Hieronder heb ik ff een schuin en recht voorhoofd getekend. En de invloed op de vorm van het haar. Vraag je kapper om de haarkleur.

Etniciteit bepaald volgens mij grotendeelds de vorm van het voorhoofd. Daarom zijn er ook meerdere Norwood varianten op verschillende sites.

Weer 2

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voorhoofd.jpg‎ (14,1 KB, 39x gelezen)

Laatst gewijzigd door Kniekous; 15 juli 2006 om 23:05
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan Do: wat is het verschil tussen geschubt en ontschubt haar? Chris Haarwerken 3 16 februari 2017 12:07
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
haarwerk voor dochter (7 jr.) lizanne Haarwerken 11 4 juni 2005 07:33
Obesessies en TTM? swickie TTM - Algemeen 6 3 juni 2005 23:13
is het duidelijk wat ik heb met mijn haar boes Haarproblemen bij vrouwen 0 1 februari 2003 17:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.