Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 24 september 2004, 00:06   #16
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Had daarstraks een lang bericht getypt, maar toen blokkeerde mijn computer en ben ik alles kwijtgeraakt.

Lanne, FPB = female pattern baldness, MPB= male pattern baldness
Ik ben het niet eens met wat dr. Lee schrijft. Volgens hem heeft het geen zin om bij vrouwen de androgenen op de hoofdhuid te bestrijden, en volstaat minoxidil. Het is inderdaad zo dat vrouwen veel minder androgenen hebben dan mannen, maar dat neemt niet weg dat ook bij vrouwen het die androgenen zijn die voor problemen zorgen. Haarverlies wordt ook bij vrouwen veroorzaakt door DHT, en dus is het toch altijd zinvol om het DHT gehalte te verlagen lijkt mij...

De donshaartjes vallen best mee hoor lanne. Je kan ze desnoods verwijderen. Bedankt trouwens voor de tip ivm dat ontkleuringsmiddel, lijkt me best wel handig. Ik kleur mijn haar, en sommige van mijn donshaartjes krijgen dan per ongeluk soms ook een kleurtje.

Mijn wimpers zijn nooit aangetast geweest door AGA. Maar de minoxidil houdt ze langer in de groeifaze, en daardoor zijn ze nu ietsje langer geworden. Ik had vroeger wel geen mooie wimpers omdat ik er altijd aan zat te prullen en trekken (beetje trichotillomanie), maar gelukkig ben ik daar nu wel uitgegroeid.

De lasercomb werkt met lichttherapie (LLLT : Low Level Laser Therapy) en doet meer dan gewoon de bloedcirculatie stimuleren. Wat zo'n laser doet :
1.Increase in ATP formation. (ATP=Adenosine Tri Phosphate, is a cellular energy)
2.Increase in protein synthesis
3.Increase in enzymatic activity.
4.Modulating cell multiplication
5.Immune correction
6.Improving microcirculation
7.Anti inflammatory and analgesic action
8.Improving collagen synthesis
9.Correcting lipid metabolism
10.Normalizing Blood pressure
11.Reparative and regenerative action; etc

(effe geplukt van http://www.magiclaser.com/)

Ik weet dat de lasercomb mijn haar goeddoet omdat mijn haar er altijd beter uitziet op de dagen dat ik hem gebruik. Mijn hoofdhuid voelt dan ook altijd heel prettig aan. Als je meer ervaringen wil lezen van vrouwen die de lasercomb gebruiken moet je maar eens een search doen op www.heralopecia.com/forum

Nee, ik gebruik geen finasteride, omdat ik misschien ooit kinderen wil, en er dan toch mee zou moeten stoppen.

Groetjes,
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 00:24   #17
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Arrow

Hoi Cloud and others,



Ik heb vanavond al die artikelen over spirolactone met interesse gelezen.
( en ook de threads)
Ik overweeg nu echt om het ook te gaan gebruiken.
Want wat ik er aan kan doen, wil ik er aan doen.
Want ik heb wel de indruk dat ik nu na een jaar finasteride gebruik, geloof ik eindelijk wat minder haaruitval heb als eerder. Maar wat er is overgebleven aan mijn eigen haar lijkt triester qua bosje als een jaar geleden.
Maar ik houd hoop.
En ik voel me ook een stuk vrolijker sinds ik deze site heb ontdekt.
Toch fijn om zo veel nieuwe info op te doen en ook fijn om met mensen die in het zelfde schuitje zitten te communiceren.

Heb jij Cloud of iemand anders inmiddels al ontdekt of je het in Nederland ook kan krijgen?
Is het inmiddels ook mogelijk om het ergens te bestellen zonder creditcard?

Elders op de site las ik ook bij iemand die begin dit jaar gratis spriro. verstrekte, dat je het dus zelf kan aanmaken. Dat lijkt me een goedkopere optie.
Wat ik me afvraag, zou dit hetzelfde werken en wat moet je er dan nog allemaal meer in doen?
Omdat ik in verschillende artikelen lees dat er alcohol nodig is om de huid te kunnen doordringen met bestandelen zoals spirolactone.

Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik niet toch ook minoxidil erbij moet gebruiken.
Hoeveel zou dat uitmaken, denk je, als ik het niet zou doen en alleen spirolactone zou proberen?
Wat ik me ook afvraag is of het zin zou hebben om bijvoorbeeld spirolactone te gebruiken in combinatie met azalaid zonder minoxidil.
Iemand hier ideeen over?

Is er ook iemand die de combinatie van finasteride en spiro. al heeft geprobeerd?
Theoretisch gezien zou je dan meer aan die dekking van 100% moeten komen, lijkt me. Omdat de finasteride maar iets kan doen van max. 70%.

Ik denk dat ik spiro. ook liever uitwendig gebruik dan inwendig, om bijwerkingen inderdaad zo veel mogelijk uit te sluiten, net als jij Cloud.
Is er trouwens deze reden of een andere dat je nog geen finasteride geprobeerd hebt?

P.S. ter info.
Het schijnt dat de finasteride alleen aanslaat bij de haren die op een gegeven moment na een aantal maanden finasteride-gebruik, voor het eerst uit je hoofdhuid komen. En aangezien haren ook nog drie maanden in een rustfase zijn moet je er 3 maanden aftrekken als je wil gaan bereken welke haren met welke lengte positief beinvloed kunnen zijn door de finasteride.


groetjes Lanne.
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 00:42   #18
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Exclamation

Hoi Cloud,



Ik zie nu net het nieuwe berichtje van jou. Je geeft elke keer goeie info en reacties. Bedankt daarvoor.
Ik heb mijn mailtje net zelf weg gestuurd. Je geeft al antwoord op die vraag van waarom je niet aan de finasteride begonnen bent.
Daar wil ik nog wel even op reageren. Op de rest zal ik later reageren!

Ik wil ook graag kinderen.
Maar dat kan ook met finasteride. Dan moet je ongeveer 3 maanden van te voren stoppen.
Maar de zwangerschap heeft wellicht ook een positieve invloed omdat je haren dan minder uitvallen, tijdelijk.

Ik dacht bij mezelf toen ik aan de finasteride begon:
Zolang ik geen kinderen heb en niet de intentie heb om dit jaar zwanger te willen worden, dan kan ik misschien weer een paar jaren haar redden.
Omdat we maar voor max. 20 groeicycli haar schijnen te hebben.
Het haar raakt dus een keer op.
Als ik 3 groeicycli er in een jaar door heen jas door de alopecia androgenetica, terwijl iemand met normaal haar er vijf jaar over zou doen...
dan wil ik dat graag positief beinvloeden door de finasteride.
Zodat ik als ik 50 ben ook nog celmateriaal over heb wat opnieuw weer haar voor een paar jaren kunnen produceren. Snap je?
Ik weet niet of bovenstaande info bekend is voor je.
So in case.
groetjes Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2004, 23:24   #19
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hey lanne,

Ben niet op de hoogte van hoe je zelf je spiro lotion moet maken. Denk dat minoxidil beter is dan spiro op het gebied van hergroei, al heb ik al wel mensen horen beweren dat ze van spiro alleen nieuwe groei kregen. Azelaisch zuur (of hoe je dat ding ook noemt in het Nederlands ) lijkt me ook wel interessant. Ken een vrouw die Skinoren (een zalf tegen acne met azel. z.) op haar hoofd smeert.

Ben zelf toch een beetje bang om finasteride te nemen, wil eigenlijk zo min mogelijk middeltjes nemen die knoeien met je hormonenhuishouding. Na jaren androcur en Diane te hebben gebruikt heb ik echt een afkeer van zulke medicijnen gekregen. Ben een echte fan van 'topicals'.
Maar ik sluit zeker niet uit dat ik ooit finasteride zal proberen.

Citaat:
Omdat we maar voor max. 20 groeicycli haar schijnen te hebben.
Het haar raakt dus een keer op.
Ik dacht dat die theorie intussen achterhaald was...

Groetjes,
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2004, 23:06   #20
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Hi Cloud,

Hoe 'istie'?

Met mij wel redelijk.
k heb nu een beetje het idee er op mijn houten vloeren niet meer zo overdreven veel haren liggen en er minder in het doucheputje zit dan eerst.
Ik zal het laten horen de komende weken of mijn indruk klopt.

Goed om te horen dat die minoxidil goed aanslaat bij jou in combinatie met spironolactone.
Ik heb gehoord en gelezen dat minoxidil alleen maar zou kunnen zorgen voor wat donshaartjes, maar niet echt voor sterke dikke haren.
Heb je echt dikkere haren gekregen? Dat zou te gek zijn.

Ik overweeg de komende twee weken spironolactone.
Klopt het dat je het alleen via een creditcard kan bestellen en niet onder rebours: afgehaald en betaald bij het postkantoor?
Wat ik me afvraag: misschien te simpel maar: Zou de stof, als je eenmaal weet welke je moet hebben (die in spirolactone zit) niet gewoon bij de apotheek te bestellen zijn?
Dat haircomb-ding overweeg ik ook. Maar daar moet ik nog wel voor sparen.
Maar naast dat je haar fijner aanvoelt, heb je dan ook echt nieuwe haargroei gezien door die lasercomb?

Voor de minoxidil ben ik nog steeds huiviger gezien de haargroei op ander plekken.
Ik geloof dat het wel mee valt met jou haartjes, maar ik ken mijn haartjes....
Bestel jij de minoxidil trouwens via dezelfde site als de spiro? Of laat je het maken in de apotheek?
Klopt het dat, ook al krijg je minoxidil voorgeschreven op doktersrecept: dat je daar zo wie zo voor moet betalen?

Dat je die diane en androcur zat bent, dat kan ik me goed voorstellen.
Ik heb dat namelijk ook.
Ik merk dat ik nu weer aankom van die diane en daar baal ik van.
Ik voel me gewoon lekkerder qua lichaam maar ook qua stemming zonder al die hormonenzooi.
Ik heb me voorgenomen nog even door te gaan met de diane totdat ik een altnernatief heb gevonden wat mijn haaruitval tegen gaat.
Maar ik ben wel bang voor wat er kan gebeuren als ik weer stop.
Had jij toen ook meer haaruitval daarna?
Ik, vorig jaar, wel toen ik stopte.

Ik kan me voorstellen als je niet wil klooien met je lijf met inwendige medicatie.
Er is echter gezegd tegen mij door dokter B. dat het alleen een soort tussenstofje is , dus geen hormoon.
Maargoed ik ga die thread nog maar eens lezen over waar DHT allemaal goed voor is.
Ik was dus aanvankelijk wel gerustgesteld door dokter B. zijn info dat het dus geen hormoon ofzo is.


Ik hoop dat die theorie over hoe veel beperkte jaren haren er op geslagen liggen in onze haarzakjes die 20 keer een nieuwe haar zouden kunnen produceren,
inderdaad onzin is.
Waar heb je dat vandaan dan dat het anders is dan ze dachten?



groetjes Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2004, 23:13   #21
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
ik was ook van plan me nog te verdiepen in die azelaid.
Ik mail je daar later nog wel een keer over.
Ik moet daarn eerst nog meer over lezen.
Phoe, ik ben veel tijd kwijt joh, met al die artikelen naspeuren op internet wat zou kunnen helpen voor m'n haar en veel threads te lezen op deze site.
Ik ben wel blij met alle info, maar ook wel een beetje moe van de vele tijd die ik momenteel gebruik om dingen na te lezen op internet.


Tip: wat je internetkosten scheelt.
Mozilla Firefox installeren. Bijvoorbeeld.
Dan kan je er voor keizen om alle pagina's waar je doorheen leest/ bladerd te bewaren. Verbeek je de internetverbinding en lees je het nog eens op je gemak door.

groetjes Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2004, 21:45   #22
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Lanne,

Hoe is het inmiddels met je haar? Met het mijne gaat het wel goed. Vorige week nog van een vriendin te horen gekregen dat mijn haar er zo glanzend en goed uitzag, en ook mijn moeder zei onlangs weer dat mijn haar er zoveel dikker uitzag.

Citaat:
Goed om te horen dat die minoxidil goed aanslaat bij jou in combinatie met spironolactone.
Ik heb gehoord en gelezen dat minoxidil alleen maar zou kunnen zorgen voor wat donshaartjes, maar niet echt voor sterke dikke haren.
Heb je echt dikkere haren gekregen? Dat zou te gek zijn.
Ja, minoxidil maakt je bestaande haren dikker, doordat het je haarzakjes groter maakt.

Citaat:
Ik overweeg de komende twee weken spironolactone.
Klopt het dat je het alleen via een creditcard kan bestellen en niet onder rebours: afgehaald en betaald bij het postkantoor?
Wat ik me afvraag: misschien te simpel maar: Zou de stof, als je eenmaal weet welke je moet hebben (die in spirolactone zit) niet gewoon bij de apotheek te bestellen zijn?
Je hebt een creditcard nodig...
Als je spironolactone bij de apotheek wil bestellen heb je in elk geval wel een voorschrift nodig denk ik. Ik vind de spironolactone van dr Lee eigenlijk niet zo duur. 20€ voor ongeveer 2 maanden.

Citaat:
Maar naast dat je haar fijner aanvoelt, heb je dan ook echt nieuwe haargroei gezien door die lasercomb?
Ik heb nieuwe groei, maar kan net zo goed enkel door de minox komen, valt niet te achterhalen.

Citaat:
Bestel jij de minoxidil trouwens via dezelfde site als de spiro? Of laat je het maken in de apotheek?
Ja, allebei op www.minoxidil.com

Citaat:
Klopt het dat, ook al krijg je minoxidil voorgeschreven op doktersrecept: dat je daar zo wie zo voor moet betalen?
Inderdaad... het wordt niet vergoed.

Citaat:
Ik hoop dat die theorie over hoe veel beperkte jaren haren er op geslagen liggen in onze haarzakjes die 20 keer een nieuwe haar zouden kunnen produceren,
inderdaad onzin is.
Waar heb je dat vandaan dan dat het anders is dan ze dachten?
Gelezen op het internet, ik geloof op www.keratin.com.

Nadat ik was gestopt met Diane en Androcur voelde ik me zoveel beter dat ik zelfs een hele tijd gedacht heb dat ik NOOIT meer aan om het even welke pil wou. Heb mijn mening inmiddels wel herzien, en van de Yasmin heb ik ook niks last of bijwerkingen.
Na het stoppen met D en A heb ik geen haaruitval gemerkt, 2 jaar later merkte mijn kapper wel op dat mijn haar wat dunner was geworden.

Groetjes,
cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2004, 21:48   #23
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanne
Tip: wat je internetkosten scheelt.
Mozilla Firefox installeren. Bijvoorbeeld.
Dan kan je er voor keizen om alle pagina's waar je doorheen leest/ bladerd te bewaren. Verbeek je de internetverbinding en lees je het nog eens op je gemak door.
Heb gelukkig internet via de kabel (wel niet zo tevreden over mijn internet provider), anders zat ik al lang in de schulden denk ik
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2004, 00:23   #24
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Hi Cloud,


Excuse me for not responding quite a while.
Ik was eerst druk, toen griep en had het even helemaal gehad met al die moeite die ik moest doen voor mijn haar.
Ik heb net het hele net over gestruind, ik kon je reactie niet meer vinden.
Nu gevonden dus.

Fijn dat het zo goed gaat met je haar!
Goede berichten.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk uit te maken is wat nu het meest helpt van alle producten.
Maar 't belangrijkste is dat het helpt.

Je vroeg hoe het gaat met mijn haar.
Ik zou willen dat het goed gaat.
Maar dat kan ik toch niet echt zeggen.
Het lijkt er wel op, zoals ik in eerder berichten ook zei, dat er minder haren uitvallen dan eerder. Misschien omdat er minder over is gebleven of misschien omdat ik eerder extreem veel haar verloor- misschien door het stoppen door de pil. Ik weet het niet.
Maar als ik kijk naar de lengte van mijn haar hoe het er uit ziet om mijn hoofd
moet ik m'n best doen om me niet triest te voelen, want het is een steeds dunner triester bosje. Als ik mijn haar los heb voor ik naar bed ga vermijd ik het zo veel mogelijk om in de spiegel te kijken.
En bovenop aan de voorkant lijkt het ook steeds dunner te worden.
Wat ik alleen niet begrijp is dat de haren aan de achterkant van mijn hoofd ook niet langer worden en ook na een paar cm uit kunnen vallen.
Heb jij dat ook?
Of heb je achter wel dikke en lange haren?

Zijn er ook andere producten die de haarzakjes groter maken?
Want ik heb ergens in de trant van, (ik weet niet meer waar,) gelezen dat er ook producten zijn die de haren wel oppompen maar het geen nut heeft omdat de haarzakjes niet beter of groter worden, ofzo.
Weet je welke producten dus dat oppompen doen wat uiteindelijk niet veel of voldoende werkt?

De prijs van die spironolactone valt inderdaad wel mee.
Ik ga 'm ook bestellen.
Ik kreeg een mailtje terug van die site waarin die dokter Richard, heette hij geloof ik, me een creme aan raadde die ongewenste haargroei als bijwerking van de minoxidil tegenging.
Ik heb het helemaal nagelezen. Maar die creme had ontzettend veel bijwerkingen. Ik dacht dat jij er dan vast ook geen belangstelling meer voor had. Maar als je het wel wil weten wil ik het je wel mailen.


Ik heb net die link bekeken die je me gaf. Interessant.
Ik heb veel opgeslagen dus ik ga morgen alles nog eens beter lezen.
Die info over hoe vaak/ lang haarzakjes haar kunnen produceren ben ik volgens mij nog niet tegen gekomen, maar ik zoek verder.

Over de yasmin pil.
Wat jij schreef over dat je eerst zoiets had, van nooit meer een pil.
Dat had ik ook.
Hoezo ben jij er toch op terug gekomen?
Ik zou wel een andere pil willen proberen dan de diane.
Maar de yasmin helpt niet tegen acne toch? (Ik heb iets nodig tegen en acne en haaruitval, hoeft niet in hetzelfde pilletje te zitten. Maar ik zou niet weten wat echt helpt voor acne. Ik heb het met natuurlijke middelen geprobeerd, maar dat hielp niet afdoende.)
En er zit ook een deel spironolactone in de yasmin.
Gezien de bijwerkingen van spironolactone, oraal, vraag ik me af of dit dan geen vervelende bijwerkingen oplevert. Jij had er blijkbaar geen last van zoals je schreef. Je schreef eerder echter dat je een lage bloeddruk had. Is ie dan niet lager geworden door de spiro in de yasmin?
Ik denk dat ik ook eerder een lage dan hoge heb.

Nou, het is weer een heel verhaal geworden.

Het beste Cloud.
Voor jou gelukkig minder clouds in the sky,en achter de wolken bleek de zon te schijnen!

groeten, Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 13:59   #25
jacquelinew
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 26
[Finasteride][Dutasteride] (Propecia, Avodart)

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Jacqueline, 33 jaar, woon in Hoorn en heb beginnende alopecia androgenetica. Mijn moeder, tante en zus hebben het ook.
Een aantal jaren geleden ben ik naar dr. Meinardi (dermatoloog) in het AMC geweest hiervoor, deze adviseerde mij de diane 35 te gaan slikken.
Dit slik ik nu sinds ongeveer 3 jaar, de haaruitval is sterk verminderd, maar ik wil er toch graag mee stoppen. De diane heeft voor mij teveel bijwerkingen, ik krijg er een hele vlakke, matte stemming van en de zin in seks is sinds het slikken van de diane tot het nulpunt gedaald!! Niet echt bevorderlijk voor mijn relatie uiteraard.
Nu ben ik bij dr. Boersma van Intermedica geweest, die raadde mij aan om finasteride 1,25 mg. te gaan slikken.
Ik heb hierover een aantal vragen en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen:
- zijn er hier vrouwen die finasteride slikken en zijn daarvan effecten
te merken op het haar? Ik heb gezocht op internet maar kan weinig tot
niets vinden over de positieve effecten van finasteride bij vrouwen.
Ik heb twee kinderen en geen kinderwens meer, dus wat dat betreft
zou ik het kunnen gaan gebruiken.
- zijn er vrouwen die finasteride slikken en bijwerkingen hebben ondervonden?
- door wie krijgen jullie het voorgeschreven en waar bestellen jullie
het? Dr. Boersma heeft hiervoor een vaste apotheek, maar hier kosten
ze 150 euro voor 90 stuks, dat vind ik behoorlijk duur. Ik vraag me af
of er andere dermatologen zijn (en dan m.n. enigzins bij mij in de buurt)
die dit middel ook voorschrijven en of het ook goedkoper moet kunnen.
Ik hoop veel reacties te krijgen, want ik ben nu erg aan het twijfelen of ik dit middel wel moet gaan gebruiken.

Alvast bedankt.

Groetjes, Jacqueline
jacquelinew is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2004, 07:41   #26
jacquelinew
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 26
Zijn er helemaal geen vrouwen op dit forum die finasteride gebruiken en die mij hun ervaringen willen vertellen? Ik weet nu echt niet wat ik er mee aan moet.
jacquelinew is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2004, 16:38   #27
jacquelinew
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 26
Wat moet ik nu?? Ik weet het echt niet.

Hoi allemaal,

Omdat ik op mijn vorige topic geen reacties heb gehad, toch nog even een dringende oproep.

Ik ben nieuw hier op het forum, heet Jacqueline en ben 33 jaar.

Mijn moeder, haar zus, ik en mijn zus hebben alopecia androgenetica.
Bij mij begon het een jaar of 4 terug dat mijn haar wat dunner werd bovenop.
Ik ben toen bij dr. Meinardi, dermatoloog in het AMC, geweest en die adviseerde mij de diane 35 te gaan slikken, doorlopend en zonder stopweken.
Deze slik ik nu dus al een jaar of 4 en ik moet zeggen, sinds die tijd is mijn haar nog weinig uitgevallen.

Maar ik ben nu op een punt dat de bijwerkingen mij zo tegen staan dat ik er het liefst mee zou stoppen. Het heeft invloed op mijn stemming (mat, vlak, weinig gevoel) en een behoorlijke invloed op mijn libido!! Kan niet zeggen dat dat echt bevorderlijk is voor m'n relatie.
Daarentegen ben ik ontzettend bang voor wat er gebeurt als ik zou stoppen.

Nu ben ik afgelopen week bij dr. Boersma van Intermedica geweest, die adviseert mij Finasteride 1,25 mg. te gaan slikken en dan na 3 maanden slikken te stoppen met de diane.
Ik moest dan wel een verklaring ondertekenen dat ik mij van de gevaren bewust ben bij zwangerschap en ik moet het ook bij hem kopen, dat staat me ook een beetje tegen. Lijkt me erg commercieel allemaal.
Nu heb ik al 2 kinderen en daarmee is ons gezin compleet, dus daar zal het niet aan liggen.
Toen ik thuis kwam, dacht ik: eerst maar even het internet op om wat meer te lezen over finasteride. Ik kan er weinig tot niets vinden over positieve resultaten bij vrouwen.
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen, ik wil echt van de diane af, maar weet niet wat dan te doen. Ik heb al veel gelezen hier op het forum, maar er is zoveel info...
Is het misschien een idee om de yasmin te gaan slikken evt. tezamen met spironolactone? Ik weet het echt niet meer.

Misschien moet ik naar mijn huisarts om me te laten verwijzen naar een goede dermatoloog, maar bestaan er uberhaupt in Nederland dermatologen die veel weten van alopecia androgenetica bij vrouwen en die mij een goed advies zou kunnen geven?
Soms denk ik, ik kap gewoon met de diane en dan zien we het wel. Dan later maar een haarwerk. Maar als ik dan mijn moeder en tante zie, dan durf ik toch niet. Ik zou zo graag het haar wat ik nu heb behouden.

Is er iemand die mij een goed advies kan geven of de naam van een goede dermatoloog die mij een eerlijk advies kan geven, zonder commerciele belangen te hebben.

Bedankt allemaal.

Groetjes, Jacqueline
jacquelinew is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2004, 18:16   #28
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Jacquleline,

Ben 32 en heb ook AGA, en heb ook jaren de diane35 geslikt. Ik had er ook heel wat nevenwerkingen van (ook op gebied van stemming, en vooral ook heel veel last van PMS), en ben er ook mee gestopt.
Ik slik nu de Yasmin pil en gebruik spironolactone lotion (naast ook nog minoxidil, tricomin en de lasercomb).

Kan je niet helpen w.b. een goeie dermatoloog, want ik woon in België. Boersma staat op deze site niet bekend als een aanrader (je moet maar eens een search op zijn naam doen), dus misschien moet je toch maar op zoek naar een andere.
Finasteride is wel een goeie optie denk ik, heb er wel al positieve dingen over gelezen. Kan je aanraden lid te worden van groups.msn.com/hairhabitsprogress , een website van een vrouw met AGA die hele goeie resultaten heeft bereikt met het gebruik van finasteride in combinatie met minoxidil. Haar foto's zijn echt verbluffend. Als je ze wil zien moet je eerst wel het lidmaatschap aanvragen (even een berichtje sturen en uitleggen dat je AGA hebt), maar het is zeker de moeite.
Finasteride kan je best wel gebruiken in combinatie met een een anticonceptiepil, omdat je dus echt niet zwanger mag worden als je het gebruikt.

Ook Yasmin en spironolactone zouden je kunnen helpen. Slik zelf geen spironolactone omdat het ook bloeddrukverlagend werkt, en ik al een lage bloeddruk heb. Maar er bestaat dus ook een lotion.

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2004, 22:34   #29
jacquelinew
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 26
Hoi Cloud,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben er nog niet echt uit. Finasteride wordt nog heel weinig voorgeschreven voor vrouwen, dus ik heb nog weinig positieve berichten hierover kunnen vinden.
Als ik besluit dat te gaan gebruiken, zit ik waarschijnlijk wel aan dr. Boersma vast, want er zijn bij mijn weten geen dermatologen die het voorschrijven aan vrouwen vanwege het grote risico bij zwangerschap.
Daar moet je bij dr. Boersma dan ook een verklaring voor tekenen.
Ik moet er nu nog achter komen wat de beste resultaten zou opleveren.
De keus is wat mij betreft:
1. finasteride gaan slikken of
2. yasmin in combinatie met spironolactone (oraal of lotion).
Heb jij enig idee wat het beste resultaat geeft om verder haarverlies te voorkomen?
In het eerste geval hoef ik er verder geen anticonceptie bij te slikken, mijn man heeft zich nl. recent laten steriliseren omdat wij verder geen kinderwens meer hebben.
In het tweede geval zal ik een andere dermatoloog moeten zoeken die bereid is dit voor te schrijven.


Groetjes, Jacqueline
jacquelinew is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2004, 22:42   #30
jacquelinew
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 26
[finasteride] [dutasteride] Gebruik bij vrouwen

Hallo allemaal,

Ik plaats deze vraag ook hier nog maar een keer, want bij de vrouwenafdeling krijg ik hier geen antwoord op.
Is er iemand die weet of finasteride bij vrouwen effect heeft?
Ik heb alopecia androgenetica en slik op advies van de dermatoloog diane 35, wat de haaruitval aanzienlijk heeft verminderd. Omdat ik veel last van bijwerkingen heb, wil ik hiermee stoppen.
Nu ben ik bij dr. Boersma geweest en die heeft mij finasteride 1,25 mg. geadviseerd. Nu lees ik hier op het forum allemaal negatieve berichten over dr. Boersma en twijfel ik of ik dit middel wel moet gaan slikken.
Ik kan tot nu toe niets vinden over het voorschrijven van dit middel aan vrouwen en over de eventuele effecten hiervan.
Omdat het groot gevaar oplevert bij zwangerschap voor een mannelijke vrucht, wordt het wrs. (bijna) niet voorgeschreven voor vrouwen. Bij dr. Boersma moet je dan ook een verklaring ondertekenen dat je hiervan op de hoogte bent.
Nu heb ik 2 kinderen en geen kinderwens meer, dus dat is wat dat betreft geen probleem.
Maar ik heb geen zin om een middel te gaan slikken waarvan nog niet bekend is of het ook bij vrouwen werkt.
Wie o wie weet hier meer over of kan mij anders adviseren?

Bedankt allemaal.

Groeten, Jacqueline
jacquelinew is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 22:13
Finasteride en vrouwen Mattie Medicijnen/haargroeimiddelen 1 24 januari 2004 12:38
Finasteride bij vrouwen Nicky Medicijnen/haargroeimiddelen 8 7 juli 2003 09:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.