Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 oktober 2003, 00:15   #1
Roos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Locatie: België
Berichten: 5
Ik pluk al 17 jaar

Hallo,

Ik ben roos en ik pluk al sinds mijn 19 jaar de haren uit het hoofd. Ik ben nog lang niet kaal, maar mijn haren zijn heel dun.
Ik heb krullen, gelukkig, zo valt het ook minder op. Ik ben onderwijzer, zelfs vroeger kreeg ik opmerkingen dat het niet kon dat ik voortdurend met mijn handen in het haar zat.
Ik heb lang gedacht dat niemand dit merkte, maar hoe langer hoe meer maken mensen grapjes om mijn rare tik, als: ah, jij maakt je krullen zelf.
Eigenlijk vind ik dit heel vervelend, ik wil er echt graag vanaf.
Hopelijk vind in iemand die mij wat nuttige tips kan geven om deze strijd te overwinnen.
Het moet toch op één manier lukken. Ik knabbelde vroeger aan mijn nagels. Op een dag ben ik hiermee gestopt en het was voorgoed gedaan.
Als ik net van de kapper kom lukt het mij wel één dagje niet te trekken, maar de volgende dag ben ik weer verloren.
Ik vind dit zo erg, want het staat toch niet dat je voortdurend met je handen aan je haar zit..het heeft zo iets van niet echt volwassen zijn, maar het is sterker dan mezelf.
Ik weet nog maar enkele weken dat deze "tik" een naam heeft. Ik dacht voordien echt dat ik de enige was met dit probleem.
Kan iemand mij helpen.

Groetjes,

Roos
Roos is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2003, 13:04   #2
mirjam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: Ede Gelderland
Berichten: 76
Hoi Roos!

Welkom hier!
Ik ben ook onderwijzeres (op een basisschool) en ik trek al zo'n 12 jaar (ik ben nu 28). Hoe ben je hier zo op deze site terecht gekomen? Ik weet nog hoe blij ik was toen ik er eindelijk achter kwam dat ik niet de enige was en dat er een naam voor was. Ook ik heb vroeger nagels gebeten en ben daar ook redelijk makkelijk weer mee gestopt, dit is echter heel wat anders, ik heb al heel wat geprobeerd maar tot nu toe is het nog maar één keer gelukt om langere tijd achter elkaar te stoppen. Toch geloof ik dat het echt kan (en een aantal personen hier op het forum zijn daar het bewijs van ).
Heel veel sterkte voor jou en ik hoop dat je wat aan deze site hebt!!

Groetjes van Mirjam
mirjam is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2003, 14:18   #3
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Welkom Roos.

Roos, van harte welkom op dit forum!!
Goed dat je ons hebt gevonden, en dat je ook al durft te schrijven.
Tja...tips....
Lees eens wat meer over wat er al op dit forum geschreven is, wie weet staat er wat voor je tussen.
Als ik voor mezelf mag spreken, dan denk ik dat gedragstherapie het beste helpt om van deze rare tic af te komen, althans, om hem onder controle te krijgen zodat het leefbaar word.
Heb je nog meer vragen, stel ze dan gerust.

sterkte en succes, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.