Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 september 2006, 15:55   #16
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Esmee

Ik denk dat het belangrijker is dat je eerst gaat onderzoeken waarom je een zink-tekort hebt, voordat je aan de tabletten gaat, blijken jou darmen bijvoorbeeld weinig zink op te nemen dan kun je slikken tot je een ons weegt en zul je dus eerst iets aan je darmen moeten doen voordat je zink gaat slikken.
De huisarts kan dit meestal samen met je onderzoeken...

Zink is een erg complexe kwestie, maar speelt een grote rol in veel processen in het lichaam.

Good luck.
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2006, 20:30   #17
esmee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2005
Berichten: 48
Hallo girlygirl,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad al jaren wisselend zinktekort, maar daar is nooit verder onderzoek naar gedaan. Ik wist niet, dat dit dus bijv. ook met slechte opname van de darmen te maken kan hebben; is hier trouwens iets aan te doen?

Groetjes.
esmee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2006, 09:52   #18
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Esmee

Er zal echt wel een reden zijn waarom jouw lichaam de zink niet optimaal opneemt, wanneer je hebt gevonden wat bij jou de oorzaak is, dan is daar zeker wat aan te doen. Maar dat is dus helemaal afhankelijk van de oorzaak.
Artsen kijken vaak alleen naar symptomen, dus geven je iets om dat symptoom te bestrijden, kijk bijvoorbeeld bij eczeem, dan krijg je een zalf om de eczeem/jeuk te verminderen, maar als je stopt, komt de eczeem net zo hard weer terug, omdat de oorzaak niet is aangepakt.
Het is bij bijna alle ziektes belangrijk de OORZAAK te zoeken en niet alleen de symptomen te laten behandelen.

Good luck.
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2006, 13:06   #19
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
zink tekort

Als je zink tekort hebt moet je niet gaan knoeien met thuistabletten, die gewoon via je arts laten testen en dan krijg je meestal zinksulfaat voorgeschreven (vies maar het helpt uiteindelijk wel).

Ik heb dit verleden jaar 3 maanden moeten innemen omdat bij mij een enorm laag zinkgehalte werd gemeten in mijn bloed. In principe moet het hierna weer goed zijn (en dat is het tot op heden). Waarom je een tekort aan zink krijgt kan met je voedingspatroon te maken hebben maar ook andere factoren kunnen van invloed zijn.

In ieder geval ga niet zelf dokteren, je wordt hier niets wijzer van.

Succes.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2006, 17:53   #20
sabriena
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 2
hey meid ik heb ook heel erg lats van haar uitval ik heb dat al 1 jaar sins ik met de pil stopte micro.. 30 en heb van ales geprobeert maar echt nix help tot nu toeik slik nu al zn half jaartje minerva pil (dat is zelfde als diana 35)
heef iemand daar ervaring mee? en ik gebruik kateconezol gel.. nu 1 weekje maar ja tot nu toe merk ik helaas nix weet iemadnwat echt helpt tegen haar uitval
ik hoop op reacties meid xxx sabriena
sabriena is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2006, 19:38   #21
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sabriena
hey meid ik heb ook heel erg lats van haar uitval ik heb dat al 1 jaar sins ik met de pil stopte micro.. 30 en heb van ales geprobeert maar echt nix help tot nu toeik slik nu al zn half jaartje minerva pil (dat is zelfde als diana 35)
heef iemand daar ervaring mee? en ik gebruik kateconezol gel.. nu 1 weekje maar ja tot nu toe merk ik helaas nix weet iemadnwat echt helpt tegen haar uitval
ik hoop op reacties meid xxx sabriena
Waar gebruik je de ketoconazole voor? Zoals je het hier schrijft lijkt het alsof je het gebruikt tegen haaruitval. Het middel is bedoeld voor roosvorming en gaat (explosieve groei) van de micro-organismen die dat veroorzaken tegen. Op dit forum lees ik ook wel dat men het gebruikt als middel dat zou bijdragen tegen haaruitval maar verwacht daar niet al te veel van als je het zo bedoelt althans.
Igv Keto-gebruik tegen roos is het gangbaar dat je na een week of 2 verbetering zou moeten constateren tav jeuk en roosvorming. De behandeling duurt meestal 4 weken, althans volgens de bijsluiter ik heb het met die 4wk niet weggekregen maar het helpt me wel.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2006, 19:51   #22
sabriena
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Waar gebruik je de ketoconazole voor? Zoals je het hier schrijft lijkt het alsof je het gebruikt tegen haaruitval. Het middel is bedoeld voor roosvorming en gaat (explosieve groei) van de micro-organismen die dat veroorzaken tegen. Op dit forum lees ik ook wel dat men het gebruikt als middel dat zou bijdragen tegen haaruitval maar verwacht daar niet al te veel van als je het zo bedoelt althans.
Igv Keto-gebruik tegen roos is het gangbaar dat je na een week of 2 verbetering zou moeten constateren tav jeuk en roosvorming. De behandeling duurt meestal 4 weken, althans volgens de bijsluiter ik heb het met die 4wk niet weggekregen maar het helpt me wel.
Kitty
hey kitty bedakt voor je reactie ik heb ketoconazole gekregen idd tegen roos maar die is nu weg en ik heb gehoord dat het ook wordt gebruikt voor haaruival maar ik weet nie of dat zo is weet jij dr iets over of de haren terug komen enzo gr sabriena
sabriena is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Behandeling tegen Haaruitval met Aminexil speciaal voor vrouwen. Eefje Haarproblemen bij vrouwen 4 26 maart 2004 21:55
Tips om mannelijke haaruitval tegen te gaan the stig AGA - Algemeen 0 11 februari 2004 14:18
Verband tussen middelen tegen acné en haaruitval Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 3 15 oktober 2003 15:03
Shampoo/lotion tegen haaruitval vanvoor op het hoofd? JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 7 mei 2002 23:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.