Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 mei 2010, 23:32   #31
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K1987 Bekijk bericht
Haaruitval is nu na 4 weken rooscure te gebruiken nog steeds hetzelfde, niet meer niet minder. De jeuk is ook nog steeds hetzelfde. Alleen lijkt het nu alsof er nog meer en grotere witte schilfers uit mijn haar vallen (als ik door mijn haren wrijf) dan voorheen.
Dan wordt 't nu toch tijd om naar de huisarts te gaan.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2010, 18:34   #32
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
^ Ja .. misschien is dat toch het beste inderdaad.

Het is raar, als mijn haar na een douche beurt opgedroogd is voelt de hoofdhuid soms droog en trekkerig aan (dan heb ik ook de meeste schilfers) en een dag daarna begint het vet te worden. Heb ik dan een droge of juist vette hoofdhuid? Ik denk droge aangezien mijn huid in het algemeen ook droog is.

De haren die uitvallen groeien ook allemaal weer terug merk ik, als ik in mijn kam kijk zitten daar normale haren en hele korte haren in.

Ook lijkt het alsof mijn haar minder snel groeit dan paar jaar terug, het is zowat een maand geleden dat ik naar de kapper geweest ben, normaal zou het nu al langer zijn dan het momenteel is .. is nu maar amper gegroeid.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2010, 15:27   #33
Mr Jeuk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 17
Seborrhoïsch eczeem ?

Hoi K1987,

Lees mijn verhaal, misschien heb je wel last van AGA en of Seborrhoïsch eczeem.

Succes.

Gr

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 17 mei 2010 om 16:34 Reden: Link ingevoegd voor de duidelijkheid
Mr Jeuk is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2010, 20:00   #34
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Ik heb je verhaal gelezen Mr Jeuk, je hebt al veel uitgeprobeerd zo te zien!

Naar de dokter ben ik nog steeds niet geweest, ben ik nog wel van plan maar dat stel ik nog even uit, momenteel zijn andere dingen belangrijker (ziekte/familie) en staat mijn hoofd er totaal niet naar om naar de dokter te gaan.

Nu las ik hier ergens in een ander topic dat je vaak naar de vader van je moeder moet kijken wat de aanleg van kaalheid betreft, klopt dit??
Mijn opa van moeders kant is 5 jaar geleden overleden, toen was hij nog niet kaal. Hij heeft wel altijd al 2 inhammen gehad sinds ik hem ken. Nu zag ik laatst op een oude foto van hem dat hij toen (een jaar of 35) al die zelfde inhammen had.

Dit omdat het de laatste tijd soms net lijkt alsof de plaats waar mensen normaal inhammen krijgen, dat de dichtheid van de haren daar bij mij minder is geworden. Ik heb er even een afbeelding van gemaakt (niet lachen), het ziet er precies zo uit bij mij:

Wel wat overdreven voor de duidelijkheid, in het echt is het minder zichtbaar.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2010, 22:14   #35
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
rooscure is voor mij supergoed. Dikker haar, ruikt goed, geen last van 'pelletjes'.
Ik heb meer last van "la maladie imaginaire" ik kan maar niet van mijn haar blijven :s
Het is geen jeuk, maar ik zit er veel te veel in, waardoor het ng meer uitvalt :s
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2015, 20:15   #36
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Volgens mij ben ik toch kalend aan het worden.
Ik heb nieuwe foto's gemaakt, en op de plaats waar normaal inhammen beginnen is mijn haar een lichtere kleur geworden, het is geen zicht meer op de foto nu.
De aantal haren vergeleken met de foto's van 2010 lijken nu nog hetzelfde, alleen dus die lichtere kleur aan de zijkanten. Als die lichte haren verdwijnen dan heb ik straks echt flinke inhammen.

Ik ben nu bezig met shampoo (Clobex) die ik van de dokter gekregen heb, want die zegt dat mijn hoofdhuid er een beetje psoriasis-achtig uit ziet. Ik heb wel al 10 jaar jeuk aan mijn haar, antiroos shampoo helpt niet. Vanaf mijn 18e begon ik meer haren te verliezen wat ik tijdens het kammen goed opmerkte. Als ik daar aan denk is het eigenlijk nog knap dat ik nu uberhaupt nog haar heb, maar ik vrees ervoor dat het straks in een rap tempo gaat gebeuren.

De 1e foto is de belichting toevallig zo dat het verschil van kleur wel meevalt, maar de 2e foto is het duidelijk op te zien.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 001.jpg‎ (60,0 KB, 100x gelezen)
Bestandstype: jpg 002.jpg‎ (131,6 KB, 106x gelezen)

Laatst gewijzigd door K1987; 15 mei 2015 om 20:34
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2015, 14:31   #37
Mayo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 61
Geslacht:
Ik gebruik Regenepure dr, misschien is dat ook iets voor jou.
Ben er heel tevreden over. Om de dag 5 minuten in laten trekken, uitspoelen en klaar.
Hiervoor gebruikte ik ook altijd anti roos shampoo...zonder goed resultaat overigens. Maar sinds ik Regenepure gebruik is de roos gewoon WEG.
Is een bijkomend voordeel, naast dat het de haargroei stimuleert. Voor mij nooit meer anders.
__________________
03-2015 HT FUE Esteworld
04-2015 Finasteride
04-2015 Regenepure DR
Mayo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2015, 00:57   #38
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Die shampoo die ik gebruik moet ik weer al bijna mee stoppen, die mocht ik maar 4 weken gebruiken. Ik heb nog steeds jeuk en schilfers. Misschien moet ik ook nog maar eens een keertje naar de dermatoloog gaan.

Aan de zijkanten lijkt mijn haar wel dunner dan bovenop. Vooral aan de linkse kant, daar kun je op een bepaalde plek een beetje doorheen kijken, rare plaats vind ik zelf aangezien het precies tussen mijn kruin en mijn linker (beginnende) inham zit. Het haar bovenop mijn hoofd ziet er (tot nu toe dan) nog het beste uit.

Maar goed ik vrees dus dat ik inhammen ga krijgen, dat had mijn opa (moeders kant) ook, op een oude foto (waar hij 40 was denk ik) had hij dat ook al, al waren ze wel wat dieper geworden met ouder worden. Voor de rest had hij nog goed haar. Hopelijk blijft het bij mij daar ook bij, maar je weet het helaas nooit hoe het bij mij gaat lopen. Afwachten ...
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2015, 23:14   #39
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Als je AGA hebt, wordt dan alleen het haar slechter/dunner op de welbekende AGA gebieden, of kan het ook overal dunner worden?

Ik weet bijna zeker dat ik inhammen aan het krijgen ben, maar wat me ook opvalt, als ik foto's terug kijk van 10 jaar terug lijkt 'al' mijn haar er beter uit te zien dan nu.

Als ik nu pas gedoucht ben dan staat mijn haar overal heel springerig zeg maar, dat had ik vroeger niet.

Misschien ligt het ook wel een beetje aan mijn leefstijl, ik sport nooit, eet niet altijd gezond, ben iemand die vaak nerveus/gestrest is ...
AGA heeft daar niks mee te maken, dat weet ik, maar de algemene conditie van mijn haar misschien wel.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2015, 17:14   #40
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Ik heb terug gekeken naar foto's van een jaar terug en helaas heb ik toch achteruitgang bemerkt. Kan ook niet anders, zoveel haren die uitvallen zijn de laatste tijd tijdens het kammen en douchen. Mijn haar is nu zo'n 4 a 5 cm lang. De middelste strook is nog een normale dikte, maar links en vooral rechts is mijn haar flink dunner geworden. Rechts zie ik allemaal kortere haren uitsteken die de 4 cm niet halen. Dat was vorig jaar minder opvallend dan nu.

Ik ben van plan om komend jaar te beginnen met fitnessen en misschien wat krachttraining, zoiezo om me wat fitter te voelen. Als m'n haaruitval daardoor nog erger wordt dan ga ik toch beginnen aan fina denk ik.

Ik heb seb. eczeem op mijn hoofdhuid, maar ook op mijn gezicht. Als ik maar iets te hard over mijn gezicht wrijf tijdens het wassen doet het zeer en krijg ik van die puistjes (waar pus in zit). Dit gaat na een paar dagen altijd weer weg, maar ze komen de laatste tijd ook vaak weer ergens anders terug. Aangezien fina op je hormonen werkt vraag ik me af wat fina met dat seb. eczeem doet, kan het daardoor erger worden of juist niet?
En om mijn lichaam te laten wennen aan fina, kan ik dan beter met een dosis beginnen lager dan 1.25, om de bijwerkingen te verkleinen?
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2016, 17:45   #41
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik zag dat je vraag hier spijtig onbeantwoord was.

Je kunt finasteride gewoon nemen 1mg of 1.25mg maakt niets uit.
De goedkopere variant is de 5mg delen door 4, hier kun je het beste met je huisarts over hebben zodat hij (hopelijk) de haalbare prijs voorschrijft (die ook nog eens vergoed wordt door je verzekering). Desnoods kun je deze via het internet krijgen, maar ook dat kun je beter de huisarts laten weten want een huisarts is er om te helpen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2016, 19:52   #42
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Bedankt voor je reactie.
Als het niet uitmaakt wat bijwerkingen betreft kan ik net zo goed zo'n tabletje in vieren delen zodat ik 1,25 heb.

Eerst wil ik proberen zonder fina om mijn haaruitval onder controle te krijgen (milde shampoo gebruiken, fitnessen enz.), maar als dat allemaal niet helpt dan ga ik het toch doen denk ik.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2017, 12:27   #43
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Ik zit nu sinds zo'n 3 maanden aan de fina.
Nog te kort om verandering in mijn haarstatus op te merken, dus nog even afwachten.
Maar helaas is mijn haar nog steeds heel snel vet, ik heb al van alles geprobeerd.
Want je leest vaak dat je je haar veel minder vaak met shampoo moet wassen en dat het dan na een tijdje minder snel vet wordt. Maar dat helpt bij mij allemaal niet. Ik was het nu zo'n 3 keer in de week maar dat is eigenlijk nog te weinig. Maar als ik het vaker was krijg ik weer meer jeuk en schilfers dus best lastig.

Dunner haar wordt ook sneller vet waarschijnlijk, maar denk dat het ook iets hormonaals is helaas. Sinds ik fina gebruik is het helaas niet beter geworden.

Wat doen de meeste van jullie, wel gewoon vaak wassen of misschien andere tips tegen vet haar ? Want ik schaam me er voor, de 1e wasdag is het goed maar de dag erna weer al vet.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je door vitamine B tekort ook vet haar kan krijgen, maar dat heb ik een paar jaar terug ook al geprobeerd (Vit. B supplementen genomen) maar dat had ook geen effect.

Laatst gewijzigd door K1987; 18 maart 2017 om 12:31
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 22:57   #44
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Ik zou het gewoon wassen dan. Beter dan met vet haar rond lopen.
Probeer een goede milde shampoo te vinden op natuurlijke basis. Iets van weleda ofzo.
En dan niet te veel in 1 wasbeurt gebruiken.
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2017, 03:30   #45
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K1987 Bekijk bericht
Misschien ligt het ook wel een beetje aan mijn leefstijl, ik sport nooit, eet niet altijd gezond, ben iemand die vaak nerveus/gestrest is ... AGA heeft daar niks mee te maken, dat weet ik, maar de algemene conditie van mijn haar misschien wel.
Te weinig bewegen, stress, nervositeit en ongezond eten veroorzaken alle drie op lange termijn vaak levensgevaarlijke ziekten. En al veel eerder geven deze leefstijl-problemen vaak allerlei minder ernstige en vervelende symptomen, waardoor je nog meer stress kunt krijgen, en waardoor je mogelijk nog minder gezond gaat eten. Je huidklachten kunnen mogelijk samenhangen met je emotionele toestand.

Om die redenen is het verstandig om nu al intensief ingrijpende en doelmatige oplossingen te zoeken op al die gebieden. En als dat niet lukt via websites daarover, overleg dat dan met je huisarts en eventueel met een goed bekend staande maatschappelijk werker of psychotherapeut.

Bovendien raad ik je aan, om alle discussies op dit forum te lezen over seborroïsch eczeem. Die kun je vinden via de zoekfunctie. De volgende discussie is daarvan een voorbeeld:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aanzienlijk minder haaruitval door behandeling.....mijn verhaal CMariel Haarproblemen bij vrouwen 25 16 december 2009 11:00
Haarwerken FAQ - concept versie [1.0] Webmaster Haarwerken 3 24 april 2009 13:44
Echt Haar Of Synthetisch/Cyberhaar Salvamia Haarwerken 13 31 december 2006 10:51
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 17:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.