Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 november 2001, 20:01   #1
nb_315
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2001
Locatie: belgie
Berichten: 1
Question [COPY] mijn belevenissen ivm ...alopecia

ok... Ik heb vandaag deze site ontdekt via de 'jezalhetmaarhebben' site van BNN, waar men een aflevering over alopecia areata had gedraaid. In ieder geval had ik geen idee dat men ganse websites en forums aan dit probleem had gewijd. Ik bedoel , Goddamn, mensen hebben jullie niks beters te doen?! Jullie hebben het praktisch jullie doel in het leven gemaakt. begrijp me niet verkeerd, ik ontken al de blabla pschychische gevolgen van deze aandoening niet, integendeel ik beleef ze ook. In ieder geval ik ben een veel te nuchter iemand om mee te doen in dit gigantisch georganiseerde vorm van zelfbeklag, 'boehoe mijn haar valt enz'. Maar ieder zijn ding nietwaar? De reden waarom ik hier dan iets post? misschien is er iets da ik weet dat kan helpen. Ik heb wat rondgelezen op al deze sites en ik denk dat het onder de categorie prikkeltherapie valt. Ok ik ben een 20jarige turk uit belgie en heb alopecia (dus die pleksgewijze haaruitval) al sinds mijn 16de. In ieder geval ik had toen lang haar dus da viel gemakkelijk te verbergen tot de plek zo groot werd dat het zichtbaar werd. ik was toen ook al een tijdje in een depressie. dus begon mijn ma direct al aan mijn kop te zagen dat ik nu toch wel naar een dokter moest gaan(daarvoor drong ze daar ook op aan omdat ik 'nooit eens wat deed en zo lui was' doelend op mijn depressie waarover niet openlijk word gesproken) In ieder geval: uiteindelijk ging ik naar een dermatoloog die het diagnosteerde als alopecia en toen ik vroeg wat er dan aan gedaan kon worden vroeg ze(ik zou het niet vermelden maar het feit dat ze een vrouw was had wel degelijk invloed op wat zij dacht dat de oorzaak was ) plotseling op een zachtere toon, dat wat ik veel zeker een sfeer van vertrouwen naar mij toe moest uitstralen: 'en vertel eens, word je gepest op school?' Komaan zeg! dat je van mening bent dat alopecia wordt veroorzaakt door psychise(ik ben vergeten wat de spelling is van deze woord!) factoren of zelfs specifieker: door depressie, tot daar nog aan toe, maar om direct al te zeggen dat de oorzaak daarvan pesterij op school is bij de ALLEReerste consultatie van een patient, is gewoon incompetentie! In ierder geval ik heb gewoon gezegd: 'mevrouw dag hè' en ben her afgetrapt. Je moet ook begrijpen: ik ben 16, midden in de puberteit, migrant, turk: allemaal factoren waardoor ik een groot wantrouwen koester tegenover volwassenen, dokters, belgen... kortom mensen waarvan wordt geacht dat ze dingen beter weten of zijn. En als je dan zo'n achterlijk mens voor je krijgt..tja(effe voor de duidelijkheid: dit beschrijft mijn ingesteldheid toen). Thuis vertelde ik mijn ma iets van dat de dokter het ook nie wist..Zo ging een jaar voorbij en aangezien de plek nog groter werd ging ik deze keer naar een dermatoloog aangeraden door een tante(Ondertussen was het een van die onderwerpen geworden die worden besproken door mijn tante als ze eens samenkomen en waar iedereen wel godverdomme een opinie heeft over MIJN kop) Die kerel() was blijkbaar ieen van diegene die in een biologische oorzaak geloofde want de 6 volgende maanden ging ik om de maand erheen hij spoot een hormoon in. de kale plek verdween, dat wel maar kwam terug op zelfde plek overigens! en aangezien die eikel voor elke 5min durende bezoek 700fr aanrekende + 450 voor het hormoon die IK moest gaan halen bij apotheek en de zalf die ook nog es zoveel kostte en nog geen resultaat ben ik daar meegestopt. In ieder geval die zomer ging ik naar turkije naar mijn pa en familie van vaderszijde(ja, mijn ouders zijn gescheiden. Nog een factor die bijdraagt tot mijn cynische aard) Nu moet je bedenken, Dit is way in het Oosten van turkije klein dorpachtige gemeente. Daar wist ze me te vertellen da mijn tante da ook had gehad een tijdje terug. Ze hadden natuurlijk nooit gehoord van alopecia..... toen ik ze vroegwaardoor het dan veroorzaakt word? : 'droefheid'. tja de niet-wetenschappelijke naam voor depressie zeker? voor de volgende twee weken elke dag smeerde mijn nicht de kale plek in met !geplette knoflook en zout! nadat ze het met een scheermesje de dode huidlaag boven aan had weggeschraapt( en godverdomme pijn dat dat doet!) ma ik moet toegeven ondrtussen heb ik terug een kale plek boven aan mijn kop en deze keer heb ik gewoon gans mijn haar gemillimeterd zodat die kale plek niet opvalt, maar die plek wat ze toen in turkije plek zo behandeld hebben valt nog steeds op, niet dor zijn kaalheid maar door het feit dat ik daar mèèr en dikker haar heb! en het haar daar is nooit meer uitgevallen. later heb ik de kale plek die erlangs was onstaan ook zo behandeld en hetzelfde: schijnbaar dikker en meer haar daar. Nu heb ik eenzelfde kale plek al een tijdje(boven op mijn kop) en de enige reden dat ik die plek heb is omdat ik het steeds weer uitstel om die methode toe te passen: tis pijnlijk en vereist dat je voor een twee weken ononderbroken da volhoudt ik begin er steeds aan maar na 1 of 2 dagen geef ik er weer de brui aan. Ik heb daar eigenlijk over nagedacht waardoor het werkt en denk door het volgende(ja, voor jullie mensen die er zoals gezegd dag en nacht mee bezig zijn is dat waarschijnlijk duidelijk ma voor mij dus niet): die zout irriteert de huid, overduidelijk hehe aan de pijn te oordelen, en die scheermes gedoe is dus om het effect ervan te verhogen. ma die knoflook prikt ook maar daarom is het nie zè. want daarna heb ik spontaan ook van andere mensen commentaar gekregen van wat ik ertegen kon doen(ook turken, ma hier in belgie dan) en volgens hun moest ik wat knoflook koken en dan elke dag een teentje pletten en daar een halfuurtje aanbrengen elke dag voor een maand. dus ik denk dat er waarschijnlijk iets aan die knoflook is wat goed is(en die koken zal tegen de geur zijn, alweer een reden waarom ik die eerste methode niet lang volhou want goddamn zelfs nadat ge uw kop wast blijft die geur vaagjes!). Dus tot slot deze tweede methode heb ik nooit toegepast, ma die eerste daar zet ik geld op. Die donkerdere plek op mijn kop is het bewijs.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan,

Laatst gewijzigd door Webmaster; 6 september 2012 om 16:35 Reden: Emailadres verwijderd op verzoek poster
nb_315 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2001, 17:17   #2
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
reactie

Hai,

Zo zeg jij durft!!!!!!! Graag wil ik je er even attent op maken dat het voor veel mensen WEL een probleem is, snap niet dat je durft te zeggen waar wij ons druk om maken terwijl jezelf al van alles hebt geprobeerd (tot en met het wegschuren van je hoofdhuid!!!!!!!!!! en andere kwakzalverij).

Als jij er geen problemen mee hebt waarom heb je dan van alles geprobeerd????? Misschien omdat je er zelf OOK problemen mee hebt?????Je spreekt jezelf gigantisch tegen en vind het een brutaliteit om mensen zo te veroordelen terwijl je er zelf veel moeite mee hebt gehad. Een beetje begrip voor je medemens kan geen kwaad denk ik zo.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat de mensen op dit forum heel verstandig met hun probleem omgaan en middelen gebruiken die VERANTWOORD zijn, ipv van de huismiddeltjes en gevaarlijke hoofdhuidschuringen van jou. Ik hoop dan ook dat mensen in hun wanhoop deze praktijken NIET bij hunzelf uit zullen voeren.

Gegroet.
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2004, 23:02   #3
maltie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 september 2004
Berichten: 2
nieuw produkt tegen haaruitval !!

[ KNIP! RECLAME ]

Laatst gewijzigd door Tiuri; 29 september 2004 om 23:21
maltie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2004, 23:20   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maltie
nieuw produkt tegen haaruitval : RECLAME! KNIP

Nu ook in nederkand te koop , voorheen in londen , bel nu RECLAME! KNIP
Neem gauw contact op met RECLAME! KNIP
Sja da's reclame he maltie! Als je even ons reglement doorleest weet je dat dat niet mag. Als je betaald wilt adverteren kun je contact opnemen met de webmaster. Je post is weggehaald.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 29 september 2004 om 23:25
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 00:50   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik vind jou, nb_315, ook vrij tegenstrijdig reageren. Je komt hier net binnen (welkom trouwens ), begint met een onbegrip jegens dit forum en de gebruikers die er dankbaar gebruik van maken en er ook de nodige steun van ervaren en komt dan met een compleet verhaal hoe jij wel niet gestreden hebt (direct, dan wel indirect) tegen je haaruitval.

Niemand vindt het leuk dat zijn/haar haar uitvalt en als er iets tegen te doen is, wat is daar dan mis mee om daar achter te komen? En daarnaast zijn er zeker mensen, mensen zoals jij kennelijk, die er psychisch ook echt aan onderdoor gaan. Voor die mensen kan dit forum ook een steun zijn, omdat lotgenoten een relativerende houvast kunnen bieden.

Laatst gewijzigd door Haarmannetje; 30 september 2004 om 01:05
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 01:03   #6
arjan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2004
Berichten: 38
Hahaha,eerst ons afzeiken en dan met je eigen boehoehoe(jouw woorden) verhaal afkomen.

Jij bent geen haar(zeer toepasselijk ) beter als ons hoor,ik lees tussen de zinnen van je verhaal dat je er ook 24 op 7 mee bezig bent!!
Get real, en laat een ander in zn waarde ja...........Belg.
arjan is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 09:47   #7
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik vind jou, nb_315, ook vrij tegenstrijdig reageren. Je komt hier net binnen (welkom trouwens )...
Aan allen: zijn jullie je ervan bewust dat het bericht van ons lid NB_315 stamt uit november 2001? Ons nieuwe lid 'maltie' heeft er -verwarrend genoeg- voor gekozen te reageren op deze thread uit 2001...
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 21:39   #8
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster
Aan allen: zijn jullie je ervan bewust dat het bericht van ons lid NB_315 stamt uit november 2001? Ons nieuwe lid 'maltie' heeft er -verwarrend genoeg- voor gekozen te reageren op deze thread uit 2001...
Oud zeer....hehe

slotje dan maar?
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2004, 23:45   #9
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan
Hahaha,eerst ons afzeiken en dan met je eigen boehoehoe(jouw woorden) verhaal afkomen.

Jij bent geen haar(zeer toepasselijk ) beter als ons hoor,ik lees tussen de zinnen van je verhaal dat je er ook 24 op 7 mee bezig bent!!
Get real, en laat een ander in zn waarde ja...........Belg.
hey hey... ik ontken dat het met nationaliteit te maken heeft hoor !
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.