Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 februari 2021, 18:59   #31
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lennard Bekijk bericht
en hoe is dat dan aangetoond ??? Sry Apske maar ik geloof het niet echt
Je kan er zelfs prostaatkanker van krijgen. Waarom zou je dat riskeren? Ga sporten, op je voeding letten, etc. Gebruik natuurlijke producten.
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 19:00   #32
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Het is aangetoond dat een kleine groep mannen tijdens het slikken van fina minder vruchtbaar wordt. Een kleine groep van die kleine groep mannen is van zichzelf al matig vruchtbaar en het effect van de fina kan dan tijdelijke onvruchtbaarheid tot gevolg hebben (wat natuurlijk ook weer afhangt van de vruchtbaarheid van je partner). Volgens de studies herstelt dit zich weer binnen drie maanden na het stoppen met slikken.

Het kan dus gebeuren bij sommige patienten, zoals elke bijwerking.
Ik ging van 2 miljoen zaadcellen naar 0. Ben gestopt met die ellende en mijn vrouw is nu 20 weken in verwachting na 5 jaar. Doe het nooit meer slikken.
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 19:04   #33
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Ik ging van 2 miljoen zaadcellen naar 0. Ben gestopt met die ellende en mijn vrouw is nu 20 weken in verwachting na 5 jaar. Doe het nooit meer slikken.



Nou in ieder geval goed nieuws. Hoe is dat dan alsnog gelukt ?
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 19:12   #34
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lennard Bekijk bericht
Nou in ieder geval goed nieuws. Hoe is dat dan alsnog gelukt ?
Accepteren dat ik haaruitval had toen gebruikte ik een olie van een vrouw uit Amsterdam en toen stopte het ga geen reclame maken anders denken ze weer dat ik van een bedrijf ben. Sporten en veel water drinken helpt ook goed. Zijn er veel in je familie kaal?
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 19:19   #35
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Goed, ik zou me als ik jou was in eerste instantie meer druk maken om de eventuele effecten op je psychische gezondheid (depressie, futloosheid) dan om je omvang eerlijk gezegd, zeker als je pas net begint met slikken. Maar goed, de afweging is aan jou, die kan niemand hier voor je maken.
Voor die dingen ben ik gek genoeg veel minder bang... Ik ben echt een enorm positief en energiek persoon. Het zit hem voor mij echt in de dingen die ik benoem.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 19:27   #36
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Accepteren dat ik haaruitval had toen gebruikte ik een olie van een vrouw uit Amsterdam en toen stopte het ga geen reclame maken anders denken ze weer dat ik van een bedrijf ben. Sporten en veel water drinken helpt ook goed. Zijn er veel in je familie kaal?
Mijn vrouw was na 1x zonder voorbehoedsmiddelen al zwanger van een gezond kind. Niet geheel de bedoeling maar de fina heeft mij zeker niet minder vruchbaar gemaakt! Gelukkig ben jij geen arts Apske want je praat echt onzin.

Ps: kromp dat apparaat maar een paar cm
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 19:49   #37
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shazam Bekijk bericht
Mijn vrouw was na 1x zonder voorbehoedsmiddelen al zwanger van een gezond kind. Niet geheel de bedoeling maar de fina heeft mij zeker niet minder vruchbaar gemaakt! Gelukkig ben jij geen arts Apske want je praat echt onzin.

Ps: kromp dat apparaat maar een paar cm
Kan ik wel missen die paar cm. Lennard kijk onder vele berichten de “handtekeningen” een waslijst aan medicatie en nog een HT ondergaan. Dat zegt genoeg
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 20:22   #38
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Ik ken mijn haar. Is in de jaren uitgevallen en terug gekomen door goed sporten argan olie en voeding. Finasteride is slecht voor je gezondheid elke arts zal dit erkennen en je erop wijzen. Ga die jongen niet opzadelen met troep. Haar is geen levend iets. Je haren kunnen uitvallen door erfelijke zaken en je haar kan uitvallen door slechte voeding roken en niet bewegen. Finasteride remt het e.e.A. Alleen als je het net als drugs continu blijft nemen. DHT dit dat zus zo studie zus studie zo heb je niks aan, elk lichaam reageert op een andere manier. Eerst je lichaam laten werken en dan dingen slikken. Foam o.I.d. Is nog verantwoord.
Prima hoor, iedereen zijn mening. Maar kom niet aan met dat één of ander olie-tje net zo goed zou werken, want dat is gewoon niet zo. Verreweg de meeste mensen kalen zonder fina gewoon keihard door. Dat en dan toch een HT is een riskante gok.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 20:25   #39
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Kan ik wel missen die paar cm. Lennard kijk onder vele berichten de “handtekeningen” een waslijst aan medicatie en nog een HT ondergaan. Dat zegt genoeg
Jij probeert iemand van middelen af te praten die bewezen werken. Iemand waarschuwen is prima, maar jij praat zonder enige mediache kennis met enkel anecdotisch bewijs van jezelf. Prima dat jij argan olie smeert. Ieder z’n eigen ding. Maar fina/minox/keto werkt en is bewezen.
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 20:44   #40
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shazam Bekijk bericht
Jij probeert iemand van middelen af te praten die bewezen werken. Iemand waarschuwen is prima, maar jij praat zonder enige mediache kennis met enkel anecdotisch bewijs van jezelf. Prima dat jij argan olie smeert. Ieder z’n eigen ding. Maar fina/minox/keto werkt en is bewezen.

Ik overweeg dus wel serieus om Trioxidil lotion te gaan gebruiken maar daarbij vraag ik mij af of dat alleen genoeg is...
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 21:07   #41
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
ik heb nou helemaal geen goed gevoel meer over fina met de opmerkingen van Apke. Ik vind het allemaal wel heel toevallig dat ik heel veel lees over een zeer kleine kans van onvruchtbaarheid en dat nu toevallig deze Apke dit wel treft.


Ik betwijfel dan ook of hij niet gewoon loopt te trollen. Ik las vandaag ook al op dit forum dat iemand die na 5 dagen al gynaecomastie van fina beweerde te krijgen. ja duuuh. Die foto die hij meestuurt is toch geen gynaecomastie?




http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39527




Daarmee bedoel ik Sommige mensen denken ooit wat te mankeren terwijl het nog niet dat hoeft te zijn wat ze denken.

Laatst gewijzigd door Lennard; 26 februari 2021 om 21:15
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 22:39   #42
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lennard Bekijk bericht
ik heb nou helemaal geen goed gevoel meer over fina met de opmerkingen van Apke. Ik vind het allemaal wel heel toevallig dat ik heel veel lees over een zeer kleine kans van onvruchtbaarheid en dat nu toevallig deze Apke dit wel treft.
Apke schreef net hierboven dat hij van 2 miljoen zaadcellen naar 0 miljoen zaadcellen is gegaan. Ervan uitgaande dat dit klopt, was hij ook al zonder finasteride vrijwel onvruchtbaar. Erg fijn voor hem dat dit uiteindelijk toch gelukt is: ik gok met behulp van IVF/ICSI, of hij heeft verschrikkelijk veel mazzel gehad. Hoe dan ook, dit is ook zonder inmenging van fina al bepaald geen gemiddeld geval.

Edit: en inderdaad, iemand met zulke lage waarden van zichzelf en met kinderwens, zou absoluut nooit aan fina moeten beginnen

Laatst gewijzigd door minten; 26 februari 2021 om 22:41
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2021, 22:44   #43
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Fvds, de ervaringen met finasteride/dutasteride verschillen enorm per persoon. Er zijn wel degelijk mensen die claimen na één pilletje nooit meer de oude te zijn geworden. Niet om je te waarschuwen, ik slik zelf al vele jaren fina/duta zonder ook maar één merkbare bijwerking (maar je weet het natuurlijk nooit..), maar het is een afweging die je zelf moet maken. Niet te veel luisteren naar mensen die te laconiek doen over fina, ook niet te veel luisteren naar mensen die zeggen dat het puur gif is: de waarheid ligt waarschijnlijk in het midden. Hoe belangrijk vind je je haar en welk risico wil je daarvoor lopen, dat weet je alleen zelf.
Bedankt voor deze reactie. De kliniek waar ik mijn haartransplantatie laat doen schrijft mij Dutasteride 0,15mg voor. Dit lijkt mij een relatief kleine hoeveelheid. Daarnaast geven cijfers aan dat verweg de meeste gebruikers geen klachten ervaren.

Zie https://www.farmacotherapeutischkomp...ne_dutasteride

Ik denk dat ik het gewoon een maand ga proberen.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2021, 01:20   #44
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Trollen op iets wat effect kan hebben op je gezondheid? Ben je wel lekker?

Finasteride is rotzooi. Ga je niet mengen in die dingen en al helemaal niet als je twijfelt. Zie hier 30.000 man met een hele waslijst aan medicatie en nog hebben ze een plukje haar over. Gewoon je lichaam het werk laten doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lennard Bekijk bericht
ik heb nou helemaal geen goed gevoel meer over fina met de opmerkingen van Apke. Ik vind het allemaal wel heel toevallig dat ik heel veel lees over een zeer kleine kans van onvruchtbaarheid en dat nu toevallig deze Apke dit wel treft.


Ik betwijfel dan ook of hij niet gewoon loopt te trollen. Ik las vandaag ook al op dit forum dat iemand die na 5 dagen al gynaecomastie van fina beweerde te krijgen. ja duuuh. Die foto die hij meestuurt is toch geen gynaecomastie?




http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39527




Daarmee bedoel ik Sommige mensen denken ooit wat te mankeren terwijl het nog niet dat hoeft te zijn wat ze denken.
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2021, 08:54   #45
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Trollen op iets wat effect kan hebben op je gezondheid? Ben je wel lekker?

Finasteride is rotzooi. Ga je niet mengen in die dingen en al helemaal niet als je twijfelt. Zie hier 30.000 man met een hele waslijst aan medicatie en nog hebben ze een plukje haar over. Gewoon je lichaam het werk laten doen.

Als het bovenstaande waar is dan is dat superslecht nieuws. Ik vind het namelijk van belang dat je fina probeert VOORdat je een HT laat doen.


Dadelijk reageer je er superslecht op en dan ben je helemaal de sigaar, want het lijkt me inderdaad wel noodzakelijk om fina te nemen om een optimaal HT resultaat te krijgen en zeker als je deze jarenlang wilt behouden.


Ik vraag me dan toch af hoe mensen als Arie Boomsma dat dan doen. Ik verwacht toch eerlijk gezegd wel dat hij fina gebruikt aan het resultaat te zien.
Lennard is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.