Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 juli 2006, 14:28   #16
maart84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 102
ik heb zoals ik al eerder heb vermeldt, last van een dunner wordende kruin. Ik heb alleen maar normale (vakantie/uitgaan etc) fotos van de voor of zijkant van het hoofd, Omdat ik simpelweg nog geen fotos heb van mn kruin, heb ik die dus ook nog niet geplaatst. Ik zal deze fotos wel een dezer dagen maken en even plaatsen.

Verder heb ik de afgelopen 2 weken echt heel erge haaruitval.
Vandaag tijdens het haren wassen (dit doe ik iedere dag), zaten er meer dan 100 haren in het putje en vallen er tijdens dagelijkse bezigheden ook nog talloze haren uit.

Wat het rare is: Het haar wat uitvalt ziet er verder gezond uit. Het is dik, het glanst en de wortel/haarzakje is gewoon een normaal wit bolletje. Mijn hoofdhuid is ook gezond. Het is niet rood, jeukt niet, schilfert niet, geen pukkeltjes/bultjes. De omgeving zegt ook dat het haar boven op mijn hoofd niet minder pigment bevat dan de haarkrans.
Ik heb ook het idee dat het haar difuus uitvalt, ook mn haarkrans en de zijkanten, maar daar ben ik niet zeker over.

Zou het stress kunnen zijn? heb het afgelopen jaar gigantisch veel stress gehad. Concentratie problemen, vader met alzheimer, relatie op de klippen etcetc. Of zou het kunnen komen dat die gigantische haaruitval te verklaren is doordat ik fina een tijdje niet heb geslikt (2periodes van 5 dagen) of dat na 2.5 jaar de werking van fina echt veel minder is??
maart84 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 15:44   #17
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Wat je beschrijft klinkt allemaal normaal. Je moet niet afgaan op de hoeveelheid haar die op een dag uitvalt. En als dit haar er nog gezond uitziet moet je je helemaal niet druk maken.

Ik zou zeggen ga eens naar je huisarts om te vragen of je erfelijke haaruitval hebt of niet.

Het is begrijpelijk dat je veel stress hebt na zo'n nare periode. Ik weet alleen niet of als stress de oorzaak is, je haar niet overal zou moeten uitvallen.

Maar je moet wel begrijpen dan je niet veel positieve reacties krijgt als je zegt dat je kruin uitvalt en je vervolgens een foto laat zien van de voorkant die ik persoonlijk een 9,7 geef. het heeft absoluut geen zin om zo'n foto te posten omdat het niets toevoegd behalve dat je hier mensen jaloers kan maken waardoor de kans groter wordt dat ze je niet helpen.

Maar ga eens naar je huisarts enzo! succes!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2006, 06:57   #18
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Dat vind ik onzin Kitty. Finasteride gebruik is niet zonder risico, en als iemand finasteride gebruikt met zo'n bos haar vind ik het onverantwoord. Misschien dat de TS een foto van zijn kruin kan posten? Dan krijg ik een beter beeld van zijn haarsituatie. Hij heeft zo te zien GEEN alopecia androgenetica.
Jaapie,
Als ik een foto van mijn haar zou posten zouden jullie wellicht hetzelfde reageren of zelfs roepen dat ik juist een enorme bos haar heb en niet wijs ben te denken dat ik aga heb. Terwijl ik inmiddels een paar jaar verhoogde haaruitval heb, het door 2 dermatologen inmiddels bevestigd is en ik mijn haardos voor 20-30% kwijt ben. Een buitenstaander ziet daar dus helemaal niks van. Aga kan heel sluipend verlopen dat weet je zelf ook wel en dat wil dus niet zeggen dat je het niet hebt. Wellicht dankt hij nog hebben (op foto

ogenschijnlijk enorme bos haar) mede aan zijn finagebruik...
Het gaat me meer om de ontkennende reacties die iem. dan krijgt... dat hij dus helemaal geen aga heeft of zich overbodig zorgen maakt is mij ook regelmatig verteld door artsen die ff op je kop kijken en dan vervolgens je behandelen als een overbezorgd modepoppetje, totdat ik na zo'n 2 jaar zoeken een arts vond eindelijk echt een trichogram deed en bevestigde dat mijn vermoeden dus juist bleek.
Je hoeft niet direkt zichtbare inhammen en dunne kruin te hebben om wel aga te hebben.... de weg ernaar toe kan ook jaren duren.
Als iem. zelf duidelijk merkt dat zijn haaruitval is toegenomen vind ik dat we dit gewoon zonder meer moeten aannemen, en niet 'all mass' roepen dat het allemaal niet zo is.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 3 juli 2006 om 07:04
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2006, 17:58   #19
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
ik mijn haardos voor 20-30% kwijt ben.
Dat zijn aardig wat haren die je kwijt bent, terwijl je beweert dat je geen inhammen en zichtbaar dunner geworden gebieden hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Je hoeft niet direkt zichtbare inhammen en dunne kruin te hebben om wel aga te hebben
Zoals ik hierboven al zei, in jou geval moeten de gevolgen van AGA goed bij je te zien zijn als je gemiddeld genomen een kwart van je haardos kwijt bent. Je bent niet geloofwaardig, eveneens die jongen, die weet zelf niet eens waar die het over heeft.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 10:59   #20
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Dat zijn aardig wat haren die je kwijt bent, terwijl je beweert dat je geen inhammen en zichtbaar dunner geworden gebieden hebt.

Zoals ik hierboven al zei, in jou geval moeten de gevolgen van AGA goed bij je te zien zijn als je gemiddeld genomen een kwart van je haardos kwijt bent. Je bent niet geloofwaardig, eveneens die jongen, die weet zelf niet eens waar die het over heeft.
Jij gaat wel heel ver met deze uitspraak. Ik ben het met Kas eens: ik heb exact hetzelfde.

Mijn haardichtheid was bovenop mijn hoofd 160/cm2, en op de rest van het hoofd 200/m2. Dat is bovenop een kwart. Op het eerste gezicht, zeker gekapt e.d. zag je dat niet, pas bij nader bekijken.
Het is nu overigens denk ik weer beter door mijn regimen, hoewel het deel bovenop toch nog wat dunner is.

De mensen die mij hebben verteld dat 'je er absoluut niets van zag'... kun je niet eens meer op twee handen tellen. Maar IK zag het wel. En het werd later ook gewoon feitelijk bevestigd. Zeker op een 'frontfoto' is het beeld overigens altijd vertekend.

Jij kunt aan de hand van een klein fotootje best van iemands haar zeggen dat het prima uitziet, maar jij weet ook niet hoe het daarvoor uitzag en je ziet al helemaal geen details.

En dan kun je heel hard roepen dat een mede-Haarwebber ongeloofwaardig is, maar dat vind ik echt heel kort door de bocht.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 4 juli 2006 om 11:07
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 11:31   #21
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Jij gaat wel heel ver met deze uitspraak. Ik ben het met Kas eens: ik heb exact hetzelfde.

Mijn haardichtheid was bovenop mijn hoofd 160/cm2, en op de rest van het hoofd 200/m2. Dat is bovenop een kwart. Op het eerste gezicht, zeker gekapt e.d. zag je dat niet, pas bij nader bekijken.
Het is nu overigens denk ik weer beter door mijn regimen, hoewel het deel bovenop toch nog wat dunner is.

De mensen die mij hebben verteld dat 'je er absoluut niets van zag'... kun je niet eens meer op twee handen tellen. Maar IK zag het wel. En het werd later ook gewoon feitelijk bevestigd. Zeker op een 'frontfoto' is het beeld overigens altijd vertekend.

Jij kunt aan de hand van een klein fotootje best van iemands haar zeggen dat het prima uitziet, maar jij weet ook niet hoe het daarvoor uitzag en je ziet al helemaal geen details.

En dan kun je heel hard roepen dat een mede-Haarwebber ongeloofwaardig is, maar dat vind ik echt heel kort door de bocht.

100% mee eens en herkenbaar!
Waar bij komt dat ik het knap lullig vind voor iem. die hier zijn/haar zorg/twijfel neerlegt en om advies vraagt (daar is dit forum toch voor, of niet dan?) op dergelijke manier eigenlijk min of meer wordt neergezet als overdreven bezorgd om zijn haar en niet serieus genomen wordt. De bedoeling van haarweb is althans zo heb ik het altijd begrepen contact te leggen tussen lotgenoten, info te verschaffen en zomogelijk een steuntje in de rug te geven...
niet om ze een duw na te geven.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 4 juli 2006 om 11:36
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 11:40   #22
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Dat zijn aardig wat haren die je kwijt bent, terwijl je beweert dat je geen inhammen en zichtbaar dunner geworden gebieden hebt.

Klopt, maar jij weet niet wat voor een enorme bos ik altijd had

Zoals ik hierboven al zei, in jou geval moeten de gevolgen van AGA goed bij je te zien zijn als je gemiddeld genomen een kwart van je haardos kwijt bent.
Zoals ik al zei, buitenstaanders zien niks (net zoals bij die jongen waaraan je refereert) maar IK dus wel
Je bent niet geloofwaardig, eveneens die jongen, die weet zelf niet eens waar die het over heeft.
Dank je voor het compliment, ik zal het hierbij laten want het enige dat jij wilt is je gelijk halen..

__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 11:57   #23
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik ben het eens met DHTkiller. Op de foto is geen enkele vorm van AGA te zien. Hij zegt 'hierbij nog een foto van mn huidige status', dus met die foto wil hij aantonen dat hij AGA heeft wat er totaal niet is. Dit is voor mensen hier op haarweb die veel en veel minder haar hebben een trap in het gezicht. Ik bedoel, waar maak je je druk om met zoveel haar op je kop? We proberen allemaal hulp te zoeken hier, maar hier kun je niks mee of hij zou een foto moeten plaatsen waar duidelijk AGA te zien is.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2006, 16:52   #24
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
ik heb exact hetzelfde..
Wellicht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Mijn haardichtheid was bovenop mijn hoofd 160/cm2, en op de rest van het hoofd 200/m2. Dat is bovenop een kwart.
Je gaat hier rekenkundig de mist in, die ''kwart'' heeft alleen betrekking op het AGA gebied, laten we zeggen de ''anterior mid-scalp area''. In feite heb je dat goed berekend, maar je hartsvriendin kas bedoelde het verlies van gemiddeld 25% van haar gehele haardos, en dat klopt niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
En dan kun je heel hard roepen dat een mede-Haarwebber ongeloofwaardig is, maar dat vind ik echt heel kort door de bocht.
Sterker nog, het is gewoon complete bullcrap.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 10:54   #25
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ik ben het eens met DHTkiller. Op de foto is geen enkele vorm van AGA te zien. Hij zegt 'hierbij nog een foto van mn huidige status', dus met die foto wil hij aantonen dat hij AGA heeft wat er totaal niet is. Dit is voor mensen hier op haarweb die veel en veel minder haar hebben een trap in het gezicht. Ik bedoel, waar maak je je druk om met zoveel haar op je kop? We proberen allemaal hulp te zoeken hier, maar hier kun je niks mee of hij zou een foto moeten plaatsen waar duidelijk AGA te zien is.
Dit vind ik dus niet kloppen. Is het hier 'verplicht' je pas druk te maken als je AGA voor iemand anders duidelijk zichtbaar is?
En die trap in het gezicht... ik vind het raar dat je dat zo opvat als iemand anders nog veel haar heeft.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 11:02   #26
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Dit vind ik dus niet kloppen. Is het hier 'verplicht' je pas druk te maken als je AGA voor iemand anders duidelijk zichtbaar is?
En die trap in het gezicht... ik vind het raar dat je dat zo opvat als iemand anders nog veel haar heeft.
Het gaat erom dat hij zegt dat hij last heeft van AGA, terwijl dat totaal niet zo is (op de foto). Daar gaat het om. Hij mag best om hulp vragen, tuurlijk, maar ga dan niet een foto posten waar je zo'n enorme bos haar hebt en zegt dat je AGA hebt.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 11:02   #27
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Wellicht

Je gaat hier rekenkundig de mist in, die ''kwart'' heeft alleen betrekking op het AGA gebied, laten we zeggen de ''anterior mid-scalp area''. In feite heb je dat goed berekend, maar je hartsvriendin kas bedoelde het verlies van gemiddeld 25% van haar gehele haardos, en dat klopt niet.

Je suggereert hier twee dingen. Ten eerste dat ik zo zou reageren omdat Kas mijn hartsvriendin is. Dat is ze niet, ze is net als ik een gewoon lid van Haarweb met AGA en ook een vrouw.
Daarnaast suggereer je ook, dat ik echt niet weet waar ik heb over heb. Ik wet niet of Kas het zo bedoelde, dat is in dit opzicht ook eigenlijk niet eens interessant. Mijn betoog is, dat het, in het AGA-gebied of daarbuiten, voor ANDEREN totaal niet zichtbaar is dat je 25% van je haardos bent kwijtgeraakt. Maar wél voor jezelf.

Sterker nog, het is gewoon complete bullcrap.
Ik blijf het vreemd vinden dat jij dit soort termen gebruikt en iemand de grond in boort op basis van een enkel klein fotootje. Als ik die foto zie, denk ik ook dat er niet veel aan de hand is. Anderzijds: een foto is tweedimensionaal, en kán een heel andere indruk geven dan de realiteit. Ik denk dat als ik mijn foto's hier post, ik soortgelijke reacties krijg, ook over de allereerste foto's die bij Intermedica gemaakt zijn, en waarop ik toch echt al AGA gehad. Gelukkig was ik er snel bij. Beter vroeg ingegrepen dan op basis van een snelle mening van een willekeurige Haarwebber wachten tot je haarsituatie erger is geworden.

Ik neig enigszins naar de mening van mijn 'Haarweb-hartsvriendin Kas': jij wilt gewoon gelijk hebben....
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 11:10   #28
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Het gaat erom dat hij zegt dat hij last heeft van AGA, terwijl dat totaal niet zo is (op de foto). Daar gaat het om. Hij mag best om hulp vragen, tuurlijk, maar ga dan niet een foto posten waar je zo'n enorme bos haar hebt en zegt dat je AGA hebt.
Je kunt, gezien voor een ander, best géén AGA hebben. Ook met een enorme bos haar kan er haaruitval zijn, alleen je uitgangspunt is anders. Je kunt het simpelweg niet beoordelen op basis van één onduidelijk fotootje.

Nogmaals: mag je hier pas posten als je een voor ANDEREN zichtbaar dunnende kruin en flinke inhammen hebt?
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 5 juli 2006 om 11:15
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 11:26   #29
josephguy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Berichten: 75
Ik heb ook nog steeds een volle haardos net als maart en meeste mensen zeggen tegen mij ook dat ze niks zien,maar ik verlies nog steeds veel haar en heb ook gewoon de symptomen van AGA(jeuk enzo).Als ik hier een foto zou posten van mezelf zou ik miss precies dezelfde reacties krijgen als maart,maar
het is toch echt aga.Het valt gewoon wat minder op omdat het bij mij persoonlijk diffuus is en ik behoorlijk dik haar heb.We zitten hier gewoon allemaal in hetzelfde bootje ook al heeft de 1 meer haar dan de ander.Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie haarsituaties,dht killer en kevin.
josephguy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2006, 13:07   #30
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Het kan toch best zijn dat deze jongen last heeft van diffuse uitdunning, zoals hij zelf zegt? Of dat de inhammen pas later volgen?
Zo is het een jaar of drie, vier geleden bij mij ook begonnen: diffuse uitdunning bovenop. De laatste twee jaar pas zijn de inhammen daar wat achteraan komen kachelen.
Mijn ervaring is dat, hoe langer je je bewust bent van je eventuele haarprobleem, hoe meer je alles in perspectief gaat ziet; m.a.w. hoe realistischer je over je haarsituatie wordt. Toen ik mijn problemen voor het eerst bemerkte, was ik ook in paniek. Logisch toch?
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Laatste tijd slecht Oilily TTM - Algemeen 3 28 januari 2003 15:40
Zo stil .... Oilily TTM - Algemeen 20 16 januari 2003 11:00
Waarom trek ik weer na weken trekvrij te zijn geweest? ernestina TTM - Algemeen 2 15 november 2002 09:51
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.