Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 augustus 2004, 00:02   #1
joeser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 74
Unhappy opeens weer veel uitval

Hallo allemaal,

Ik ben 20 jaar oud en flink kalend. Ik ben afgelopen november begonnen met het gebruiken van minoxidil 5% en daarbij slik ik zink tabletten en vitamine B (alles 2 maal daags). Ik had aan het begin van het studiejaar extreme uitval, maar na een tijdje die middelen gebruikt te hebben had ik gewoon geen uitval meer. Het was een fantastisch gevoel dat er telkens nog niet eens 1 haar in mijn kam achterbleef of in de doucheput. Helaas nu heb ik weer last van erg veel uitval. Hoe kan dit komen? Kan het komen doordat ik twee weken ongeveer geen minoxidil heb gebruikt - ik was te laat met bestellen... Ik bal erg flink van, ik heb weer dat paniekerige gevoel nu er constant haar op mijn kleding zit en in alsmaar haren voel kriebelen in mijn nek omdat ze zijn uitgevallen... Bedankt in ieder geval voor t lezen!
joeser is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 00:06   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
zou kunnen komen door je 2 weken stop... zal wel weer overgaan als je de behandeling met minox weer voortzet.

waarom gebruik je trouwens geen finasteride?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 00:38   #3
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
volgens mij kan dat uitvallen niet zo snel na minox beginnen.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 00:57   #4
joeser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 74
Hoi hoi,

Dank voor snelle reactie. Ik gebruik geen finasteride omdat ik daar nog niet helemaal aandurf, maar ik denk er wel over. Verder die ik er tegenop om daarmee naar de huisarts te gaan en alles te moeten uitleggen en dan maar hopen dat t wordt voorgeschreven. En belangrijkst: ik kan het niet betalen vrees ik. Ik doe een extreem zware studie en werken heeft er iig het afgelopen jaar niet ingezeten, wie weet dit jaat wel, dan zou t misschien kunnen.
Kan t niet iets met de vitamine pillen die ik neem te maken hebben, zou niet weten hoe hoor...
joeser is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 01:03   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joeser
Hoi hoi,

Dank voor snelle reactie. Ik gebruik geen finasteride omdat ik daar nog niet helemaal aandurf, maar ik denk er wel over. Verder die ik er tegenop om daarmee naar de huisarts te gaan en alles te moeten uitleggen en dan maar hopen dat t wordt voorgeschreven. En belangrijkst: ik kan het niet betalen vrees ik. Ik doe een extreem zware studie en werken heeft er iig het afgelopen jaar niet ingezeten, wie weet dit jaat wel, dan zou t misschien kunnen.
Kan t niet iets met de vitamine pillen die ik neem te maken hebben, zou niet weten hoe hoor...
ik denk t niet hoor, dat t daar wat mee te maken heeft. misschien is het maar een tijdelijke shed. kijk t nog ff rustig een weekje aan, het zal wel weer ophouden.

ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om naar de huisarts te gaan voor fina, had ik ook. maar ik ben wel blij dat ik t gedaan heb. snel handelen is een vereiste als je je haar wilt behouden. Minox is een aardig begin maar ik denk niet dat dat alleen voldoende is. fina hoeft trouwens niet duur te zijn als je een kwart proscar neemt. ik zou zeggen: neem de fina-thread eens goed door op dit forum ("levert fina hergroei op?") en overweeg dan of t wat voor je is. Als je er ooit mee gaat beginnen kun je t beter meteen doen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 02:01   #6
joeser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 74
Hee!

Dank voor je antwoord. Je hebt gelijk, als je er iets aan wil doen, moet je het doen op een moment dat er nog wat te redden valt. Ik moet gewoon maar eens kijken of ik het betaalbaar kan maken en zal eens de betreffende thread(s) bestuderen. Dan toch maar de stap naar de huisarts. Alles wat mijn kaalworden kan vertragen en mij een kapsel kan geven wat er ok uitziet ontvang ik met open armen, zeker omdat ik met wat ik doe nogal "in de schijnwerpers" sta, en das gewoon zwaar als je dan aan zoiets als kaalheid moet denken. Opzich heeft de minoxidil tot nu toe wel goed geholpen bij mij, heb ik t idee, mijn linkerslaap groeit langzaam een stuk voller dan hij een half jaar geleden was...
Groeten en sterkte aan iedereen!
joeser is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 02:18   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Besef eveneens dat ieder mens wel eens van tijd tot tijd een shedding meemaakt. Haaruitval is seizoengebonden: je hebt nu eenmaal moment waarop je meer haaruitval beleeft; vergelijk het met het ruien van bepaalde dieren. Je moet je niet zo druk maken over een haartje hier en een haartje daar. Ik ken meisjes die gewoon een dikke bos haar hebben, maar die echt altijd behoorlijk wat haar op de schouders hebben liggen en, zo zeggen zij, die ook tijdens één borstelbeurt een compleet bos meenemen. Waar het om gaat is hoe de kwaliteit van de bestaande haren zich verbetert en in hoeverre je hergroei beleeft.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2004, 23:47   #8
joeser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 74
Ik merk nu trouwens dat de uitval weer een beetje is gestabiliseerd. Ik ga morgen gauw achter die rooscure aan. Finasteride/ proscar twijfel ik nu weer meer over doordat in een thread op de vraag of er nou iemand daadwerkelijk positief resultaat heeft gehad niemand antwoordde...
Even testen of mijn sig werkt...
__________________
24 jaar

proscar
Minoxidil 5%
joeser is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
witte haren weer definitief in eigen haarkleur gretha TTM - Algemeen 14 25 mei 2007 14:48
Een beetje haargroei en dan weer uitval ?!? nobody AGA - Algemeen 1 20 mei 2004 10:58
Weer 30 minuten gedwangd.... Grover TTM - Algemeen 7 25 december 2003 06:30
Geen kracht ernestina TTM - Algemeen 2 28 maart 2003 10:55
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.