Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juli 2006, 11:02   #1
maart84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 102
Laatste weken haaruitval weer erger

Beste mensen,
na een hele tijd weg te zijn geweest, toch maar weer even terug met een paar vraagjes.

Slik nu dik 2 jaar finasteride icm rooscure (keta), Hair Skin & Nails, MSM en visolie caps.

De reden voor mijn regime was: difuse haaruitval ic een rode gevoelige hoofdhuid/kruin...
Mn haar is (door mijn regime en aangepaste leefstijl) veel dikker geworden.
Het haar glanst weer en oogt veel voller.

Heb echter de laatste paar weken weer last van verergerde haaruitval.

Heb de afgelopen 2 maanden perongeluk (fina was op en kon niet worden bijgemaakt door apotheek) 2 series van 5 dagen het middel niet kunnen slikken.

Verder heb ik de afgelopen 2 weken enorm veel stress gehad aangezien ik dus weer meer haaruitval had, maar ook omdat ik in mn tentamen periode zit.

Zou de haaruitval kunnen komen doordat ik fina 2 periodes (van 5 dagen) niet heb ingenomen, of is het ook aannemelijk dat het te verklaren is door de verhoogde stress? Of zou het kunnen zijn dat fina zijn werking begintte verliezen?

Ben benieuwd hoe jullie er over denken

mvg
Maart
maart84 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 11:08   #2
maart84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 102
hierbij nog een foto van mn huidige status

Laatst gewijzigd door maart84; 5 juli 2006 om 18:22
maart84 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 11:22   #3
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Waar maak jij je druk om? . Je hebt meer haar dan chewbacca.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 14:37   #4
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ik snap hier niets van. Waarom maak je een foto van de voorkant als je zegt dat het om je kruin gaat? Ik zie niets.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 18:15   #5
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
mooooi dit moet een geintje zijn, wat een mooi bos haar als ik het zo bekijk.....
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 18:16   #6
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Wat is veel haaruitval bij jouw, 10 haren per dag hahaha
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 18:48   #7
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
pfff, frontaal heb je NW0 man....

word je kaal op de kruin dan?
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 19:28   #8
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
reacties op post maart84

De reacties op de vraag van maart 84 zijn zonder uitzondering als die van menig arts en in de trant van ...... ik zie niks dus is er niks aan de hand... en waar mensen met een haarprobleem dus vaak nogal gefrustreerd door kunnen raken.

Als maart84 aangeeft dat zijn haaruitval erger is geworden dan zal hij dat heus echt zelf wel gemerkt hebben. Reden waarom hij een vraag hierover post is niet om direkt te horen dat hij zich dus "min of meer aanstelt" maar om advies of een handreiking voor info met 't liefst als doel om te voorkomen dat zijn haaruitval dus nog meer verergert.
Als we op deze manier naar mensen gaan reageren met serieuze vragen wat heeft haarweb dan nog voor zin als je echt om advies, delen van je zorg om behoud van je haar, dmv van vragen aan lotgenoten 'verlegen' zit.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 1 juli 2006 om 19:50
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 19:32   #9
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maart84
Beste mensen,
na een hele tijd weg te zijn geweest, toch maar weer even terug met een paar vraagjes.

Slik nu dik 2 jaar finasteride icm rooscure (keta), Hair Skin & Nails, MSM en visolie caps.

De reden voor mijn regime was: difuse haaruitval ic een rode gevoelige hoofdhuid/kruin...
Mn haar is (door mijn regime en aangepaste leefstijl) veel dikker geworden.
Het haar glanst weer en oogt veel voller.

Heb echter de laatste paar weken weer last van verergerde haaruitval.

Heb de afgelopen 2 maanden perongeluk (fina was op en kon niet worden bijgemaakt door apotheek) 2 series van 5 dagen het middel niet kunnen slikken.

Verder heb ik de afgelopen 2 weken enorm veel stress gehad aangezien ik dus weer meer haaruitval had, maar ook omdat ik in mn tentamen periode zit.

Zou de haaruitval kunnen komen doordat ik fina 2 periodes (van 5 dagen) niet heb ingenomen, of is het ook aannemelijk dat het te verklaren is door de verhoogde stress? Of zou het kunnen zijn dat fina zijn werking begintte verliezen?

Ben benieuwd hoe jullie er over denken

mvg
Maart

Of je verhoogde uitval door de korte onderbreking met fina komt en/of door stress (dat laatste daar geloof ik niet zo in persoonlijk) zal moeten blijken..
Ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan je regime consequent volgen en de situatie over een wat langere periode (zeker een maand of 3) aankijken.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 21:35   #10
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
JJEEEEEMMMIIIIIIGGGGGG

jij hebt NW -5. Je haar frontaal is dik, mooi glanzend. Heb je aandacht nodig ofzo. Wat is jou probleem man. Met dat haar, geloof ik nooit dat er op je kruin nog maar 2 haartjes zitten.

Dat jij voor dit fina slikt en al die andere rotzooi. Knettergek man.

Jij bent hier aangetast door een ziekte, niet je haren.

Laatst gewijzigd door inham; 1 juli 2006 om 21:37
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 21:42   #11
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
De reacties op de vraag van maart 84 zijn zonder uitzondering als die van menig arts en in de trant van ...... ik zie niks dus is er niks aan de hand... en waar mensen met een haarprobleem dus vaak nogal gefrustreerd door kunnen raken.

Als maart84 aangeeft dat zijn haaruitval erger is geworden dan zal hij dat heus echt zelf wel gemerkt hebben. Reden waarom hij een vraag hierover post is niet om direkt te horen dat hij zich dus "min of meer aanstelt" maar om advies of een handreiking voor info met 't liefst als doel om te voorkomen dat zijn haaruitval dus nog meer verergert.
Als we op deze manier naar mensen gaan reageren met serieuze vragen wat heeft haarweb dan nog voor zin als je echt om advies, delen van je zorg om behoud van je haar, dmv van vragen aan lotgenoten 'verlegen' zit.
Kitty
Dat vind ik onzin Kitty. Finasteride gebruik is niet zonder risico, en als iemand finasteride gebruikt met zo'n bos haar vind ik het onverantwoord. Misschien dat de TS een foto van zijn kruin kan posten? Dan krijg ik een beter beeld van zijn haarsituatie. Hij heeft zo te zien GEEN alopecia androgenetica.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 22:52   #12
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Heb de foto bekeken. Volgens mij is de member maart84 goed in de war, hij vertoont geen enkele tekenen van AGA.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 22:56   #13
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Of je verhoogde uitval door de korte onderbreking met fina komt en/of door stress (dat laatste daar geloof ik niet zo in persoonlijk) zal moeten blijken..
Ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan je regime consequent volgen en de situatie over een wat langere periode (zeker een maand of 3) aankijken.
Kitty
Hij vertoont geen enkele tekenen van AGA, zie foto!!
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 13:40   #14
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Misschien neemt ie het wel uit voorzorg, dat zijn familie dezelfde structuur haar heeft en die nu allemaal kaal zijn en ja er zijn in verschillende posts te lezen dat je in een vroeg stadium moet beginnen! Maar Hij heeft last van haaruitval en hier is al eens een post voor geweest dat je niet te veel moet letten op de haauitval (maar die doe ik zelf ook nog steeds en dat kan weer goed je dag verzieken). Ik was bijvoorbeeld 2 a 3 keer per week mijn haar en ja dan komt er een flink aantal in het putje terecht, omdat de waxrestanten alle uitgevallen haren verzamenelen en met wassen dan allemaal loskomen en dan is het altijd weer ff schrikken, vooral met lang haar. Of als ik ben wezen stappen en de hele dag en nacht heb gelopen met wax in mijn haar en dan gaan douchen heb je dit ook weer. Wat ik nu wil zeggen maart45 let niet teveel op haaruitval, maar meer op je status van je haar, want haaruitval heeft iedereen ook mensen zonder aga!
Succes
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2006, 14:07   #15
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Op de foto is geen bi-temporale recessie te zien, die knul is aan het dromen. Ik ga ervan uit dat die jongen nu 22 jaar oud is vanwege z'n nickname, en op die leeftijd zul je met een NW 1 status geen kalende kruin kunnen hebben. En dan is er hier nog een persoon die hem serieus neemt en adviezen geeft, ik geef die persoon dan het advies om eens een oogarts te bezoeken.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Laatste tijd slecht Oilily TTM - Algemeen 3 28 januari 2003 15:40
Zo stil .... Oilily TTM - Algemeen 20 16 januari 2003 11:00
Waarom trek ik weer na weken trekvrij te zijn geweest? ernestina TTM - Algemeen 2 15 november 2002 09:51
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.