Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2009, 18:06   #1
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
mannelijke kaalheid?

Zo, vandaag toch eens ff een accountje aangemaakt hier Heb al heel wat nuttige info op dit forum gezien

Ik ben 23 jaar en sinds een maand of 4 merk ik dat mijn haar bovenop mijn hoofd steeds dunner wordt. Het gekke is dat ik eigenlijk nooit erg veel losse haren vind (of heb gevonden) bij het wassen ervan of bij wakker worden. Er zijn nog geen echte kale plekken te zien, maar je kan op sommige plekken de hoofdhuid wel zien tussen de haren door.

Ik heb inmiddels een paar dingen gedaan:

- Ik ben bij de huisarts geweest. Deze dacht aan de klassieke mannelijke kaalheid, aangezien ze verder niks vond (bv. iets aan mijn hoofdhuid). Ze heeft me doorverwezen naar een dermatoloog in het ziekenhuis, die ik komende dinsdag een bezoekje ga brengen.

- Op internet veel gelezen en opgezocht, oa naar een eventuele haartransplantatie. Aangezien een consult bij Transhair gratis is, ben ik vandaag langs geweest. De consultant vond dat er nog geen sprake was van echte haaruitval, wel dunnere haren bovenop en een beginnende kaalheid. Een haartransplantatie vond hij (nog) niet nodig, hij dacht dat mijn haren wel te behouden waren met medicijnen (finasteride geloof ik) en dat ze hierdoor ook dikker zullen worden. Daarom heeft hij me doorverwezen naar de instantie Intermedica, waar ze mijn haar zullen onderzoeken. Hier ga ik langs op 15 augustus. Ben benieuwd wat daar gaat gebeuren. Iemand misschien ervaringen hiermee?

Ik zal deze week nog wel wat foto's maken en deze plaatsen.