Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2009, 18:06   #1
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
mannelijke kaalheid?

Zo, vandaag toch eens ff een accountje aangemaakt hier Heb al heel wat nuttige info op dit forum gezien

Ik ben 23 jaar en sinds een maand of 4 merk ik dat mijn haar bovenop mijn hoofd steeds dunner wordt. Het gekke is dat ik eigenlijk nooit erg veel losse haren vind (of heb gevonden) bij het wassen ervan of bij wakker worden. Er zijn nog geen echte kale plekken te zien, maar je kan op sommige plekken de hoofdhuid wel zien tussen de haren door.

Ik heb inmiddels een paar dingen gedaan:

- Ik ben bij de huisarts geweest. Deze dacht aan de klassieke mannelijke kaalheid, aangezien ze verder niks vond (bv. iets aan mijn hoofdhuid). Ze heeft me doorverwezen naar een dermatoloog in het ziekenhuis, die ik komende dinsdag een bezoekje ga brengen.

- Op internet veel gelezen en opgezocht, oa naar een eventuele haartransplantatie. Aangezien een consult bij Transhair gratis is, ben ik vandaag langs geweest. De consultant vond dat er nog geen sprake was van echte haaruitval, wel dunnere haren bovenop en een beginnende kaalheid. Een haartransplantatie vond hij (nog) niet nodig, hij dacht dat mijn haren wel te behouden waren met medicijnen (finasteride geloof ik) en dat ze hierdoor ook dikker zullen worden. Daarom heeft hij me doorverwezen naar de instantie Intermedica, waar ze mijn haar zullen onderzoeken. Hier ga ik langs op 15 augustus. Ben benieuwd wat daar gaat gebeuren. Iemand misschien ervaringen hiermee?

Ik zal deze week nog wel wat foto's maken en deze plaatsen.

Tenslotte wil ik nog zeggen dat het me wel heel erg zwaar valt. Mijn hele stemming wordt beinvloedt door deze situatie, het lijkt wel alsof het met de week erger wordt. Ik weet me geen raad, ik kan het niet van me af zetten. Kan er niet met mijn hoofd bij dat ik misschien kaal ben op mijn 24e of 25e. Met andere woorden, ik word er flink depressief van Misschien dat ik binnenkort al mijn haren eens millimeter (heb nu halflang haar). Is dat zowieso beter, of maakt dat niks uit tegen haaruitval? Naar mijn mening heb ik ook totaal geen hoofd voor een gemillimeterd kapsel, of helemaal kaal geschoren.

Nou ja, misschien heeft iemand van jullie tips of suggesties. Alvast bedankt!
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2009, 18:18   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Zo, vandaag toch eens ff een accountje aangemaakt hier Heb al heel wat nuttige info op dit forum gezien

Ik ben 23 jaar en sinds een maand of 4 merk ik dat mijn haar bovenop mijn hoofd steeds dunner wordt. Het gekke is dat ik eigenlijk nooit erg veel losse haren vind (of heb gevonden) bij het wassen ervan of bij wakker worden. Er zijn nog geen echte kale plekken te zien, maar je kan op sommige plekken de hoofdhuid wel zien tussen de haren door.

Ik heb inmiddels een paar dingen gedaan:

- Ik ben bij de huisarts geweest. Deze dacht aan de klassieke mannelijke kaalheid, aangezien ze verder niks vond (bv. iets aan mijn hoofdhuid). Ze heeft me doorverwezen naar een dermatoloog in het ziekenhuis, die ik komende dinsdag een bezoekje ga brengen.

- Op internet veel gelezen en opgezocht, oa naar een eventuele haartransplantatie. Aangezien een consult bij Transhair gratis is, ben ik vandaag langs geweest. De consultant vond dat er nog geen sprake was van echte haaruitval, wel dunnere haren bovenop en een beginnende kaalheid. Een haartransplantatie vond hij (nog) niet nodig, hij dacht dat mijn haren wel te behouden waren met medicijnen (finasteride geloof ik) en dat ze hierdoor ook dikker zullen worden. Daarom heeft hij me doorverwezen naar de instantie Intermedica, waar ze mijn haar zullen onderzoeken. Hier ga ik langs op 15 augustus. Ben benieuwd wat daar gaat gebeuren. Iemand misschien ervaringen hiermee?

Ik zal deze week nog wel wat foto's maken en deze plaatsen.

Tenslotte wil ik nog zeggen dat het me wel heel erg zwaar valt. Mijn hele stemming wordt beinvloedt door deze situatie, het lijkt wel alsof het met de week erger wordt. Ik weet me geen raad, ik kan het niet van me af zetten. Kan er niet met mijn hoofd bij dat ik misschien kaal ben op mijn 24e of 25e. Met andere woorden, ik word er flink depressief van Misschien dat ik binnenkort al mijn haren eens millimeter (heb nu halflang haar). Is dat zowieso beter, of maakt dat niks uit tegen haaruitval? Naar mijn mening heb ik ook totaal geen hoofd voor een gemillimeterd kapsel, of helemaal kaal geschoren.

Nou ja, misschien heeft iemand van jullie tips of suggesties. Alvast bedankt!
Voor een aantal mensen is het zwaar k&*#$ als je tot de ontdekking komt dat je kalende bent.

Gelukkig ben je er vroeg bij en heb je al de nodige stappen genomen. Medicijnen kunnen de boel sowieso stabiliseren en wie weet wordt het ook nog wat voller..

Sterkte en succes ermee!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2009, 02:44   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Daarom heeft hij me doorverwezen naar de instantie Intermedica, waar ze mijn haar zullen onderzoeken. Hier ga ik langs op 15 augustus. Ben benieuwd wat daar gaat gebeuren. Iemand misschien ervaringen hiermee?
Ja, daar hebben heel wat Haarwebleden ervaring mee: gaat je veel geld kosten en je krijgt finasteride voorgeschreven in zo ongeveer 99% van de gevallen.

Als je geen te lage bloeddruk en geen hartaandoening hebt, koop maar gewoon minoxidil 5% zonder ppg (nr. 540 van minoxidil.com) en gebruik daarvan in het begin de halve dosering, dus 's morgens 0,5ml en 's avonds 0,5ml, tussen de haren op de kalende top verdelen. Binnen 3-4 maanden mag je dan bij consequent gebruik nieuwe haren en dikkere haren verwachten. Mocht je ¾ jaar gebruik niet tevreden zijn, dan kun je overgaan tot het slikken van finasteride daarnaast.
Het is niet verstandig om met beide middelen tegelijk te starten, omdat je dan niet weet welke werking en welke bijwerking bij welk middel hoort.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2009, 11:07   #4
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Het is dus beter om te beginnen met minoxidil dan met finasteride?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2009, 11:13   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Het is dus beter om te beginnen met minoxidil dan met finasteride?
Ik geloof niet dat er een 'beter' is. Als je echt last hebt van AGA, dan kom je op een gegeven moment hoogst waarschijnlijk er toch op uit om beide middelen samen te gebruiken.

Maar minoxidil is wat minder ingrijpend. Geen medicijn dat je slikt, maar een lotion die je aanbrengt. Voor bijwerkingen hoef je dus veel minder te vrezen. En het kan gewoon heel goed werken, zelfs op plekken waar je met finasteride bijna geen kans maakt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2009, 11:17   #6
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Ok bedankt. En zoals eerder aangegeven, moet ik dan gaan voor de 5% versie?

Een andere vraag: ik heb nu halflang haar en denk eraan om het gewoon heel kort te laten knippen. Zie je de kale plekken beter met een kort of met een lang kapsel?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2009, 11:25   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Ok bedankt. En zoals eerder aangegeven, moet ik dan gaan voor de 5% versie?

Een andere vraag: ik heb nu halflang haar en denk eraan om het gewoon heel kort te laten knippen. Zie je de kale plekken beter met een kort of met een lang kapsel?
Je kunt gelijk met 5% beginnen als je er aan kunt komen. Zoals Hanna elders al schreef zou je de eerste paar maanden misschien wat zuiniger kunnen zijn (half de aanbevolen hoeveelheid). Kun je een beetje wennen

Hoe zichtbaar je kale plekken zijn hangt heel sterk af van het soort kapsel. Met een kort kapsel kun je niks bedekken, dus zie je ze sowieso. Maar omdat de rest kort is, valt kalend mogelijk juist minder op.

Met lang haar kun je veel bedekken. Maar als dat dus niet op een goede manier gebeurt of net niet meer helemaal kan, dan valt de kaalheid juist dubbel goed op.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2009, 12:59   #8
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Stabilisatie is dus zeker een realistisch doel? Ik snap dat dit natuurlijk ook per persoon verschilt. Het vreemde vind ik ook dat het niet echt in de familie zit.

Wat betreft mijn kapsel, met kort bedoel ik gewoon de boel millimeteren (niet kaal). Ik ben alleen bang dat het misschien niet uitziet. Maar ik vrees de reacties nog meer, als mensen zien dat ik kaal word. Kaal worden met 23 jaar kan toch niet normaal zijn? Ik vind het echt onzettend k*t. Weet niet wat te doen. Bij alles wat ik doe houd ik er rekening mee, als het teveel wordt zie ik mezelf me wel steeds meer isoleren. Niet meer op stap gaan omdat ik geen zin heb om belachelijk gemaakt te worden, etc.

Hoe zit het trouwens met de startfase als je begint met finasteride of minoxidil? Blijven je haren dan nog steeds uitvallen, of houdt het al vrij snel op? Ik begrijp dat je voor eventuele hergroei erg veel geduld moet hebben.
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2009, 13:06   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Helaas is kaler worden met je 23 helemaal niet abnormaal. Zo'n 20% van de mannen wordt ermee geconfronteerd. Maar ja, dat maakt het niet minder ellendig.

Als je minoxidil en/of finasteride gaat gebruiken, dan kan er eerst sprake zijn van meer haaruitval. Men noemt dat wel een shedding. Lang niet iedereen bemerkt zoiets, maar het kan voor komen. Daar moet je dan doorheen bijten. Na drie maanden is het toch meestal wel met rust gekomen. In het algemeen begint men met zes maanden te merken dat het beter wordt. Na 1 tot 2 jaar heb je het maximale bereikt. Daarna blijft het stabiel of ga je heel langzaam (veel langzamer dan anders het geval zou zijn geweest) weer kalen.

Er zullen altijd haren blijven uitvallen, dat is normaal en zolang ze ook gewoon weer terugkomen is er niks aan de hand
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2009, 13:58   #10
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Over het algemeen beginnen mensen dus niet met finasteride én minoxidil?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2009, 15:20   #11
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool wel de keuze is aan jouw...

ikzelf ben begonnen met minoxidil 2% en het deed niks, bleef verslechteren
daarna aan minoxidil 5% gegaan , kreeg wat vellushaartjes , maar voor de rest bleef het gewoon verslechteren

en na 9 maand duta en minox is alles verbeterd...

mijn conclusie was als het zuiver door hormonen komt dat minox enkel het nooit standhoud , toch voor mij

je verliest er niks mee om de 2 middelen tesamen te gebruiken
de kans zit er dik in dat je eerst met minox zal proberen , en toch erna aan de fina ook zal gaan , en eens je hiermee begint moet je het blijven doorgebruiken...

niks houd je tegen om eerst enkel met minox te beginnen , maar ikzelf zie het spul meer als een groeibooster , maar zeker geen dht blokker , en dus pak je het probleem niet bij de wortels aan , zeker niet als jongere man... waar meestal een hormoonhuishouding in overdrive de oorzaak kan zijn...

ik denk eerder dat je als man dat in de 40 jaar zit en dan pas begint te kalen meer resultaat zal bekomen met enkel minox , dan bij iemand waar het begin de 20 al sterk versneld begint uit te dunnen

natuurlijk zuiver mijn mening , je kan zonder probleem eerst enkel minox proberen
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2009, 16:48   #12
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
ok, bedankt voor de reacties. ik moet er nog even over nadenken wat ik ga doen, welke medicijnen ik ga proberen. ik wacht het gesprek met de dermatoloog dinsdag af en vraag aan hem wat hij aanbeveelt (zal vragen naar zowel finasteride als minoxidil). dat ik er iets aan moet gaan is zeker, want ik voel me echt ongelukkig hierdoor. een haartransplantatie vind ik op dit moment nog geen optie.

ik zal de komende week eens wat foto's plaatsen, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. zoals ik al eerder zei, mijn hoofd millimeteren is nog steeds iets waar ik echt over nadenk, ben alleen bang of het me wel staat (of het ook wel goed uit ziet). ik heb ook een beetje flaporen, dus die zullen meer opvallen.
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 02:43   #13
wax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 132
i love the sweet talk hiero, maaruh er word nooit gezegd op dit forum waar het op staat.

Er bestaat geen medicijn of iets tegen kaalheid. Finasteride werkt of kan werken maar dan ook tijdelijk net als minox. Uiteindelijk zal iedereen op dit forum er mee moeten leven. That's a fact.

Uiteindelijk kan je als de situatie verergerd een HT doen. Maar dan verdeel je het haar en je krijgt toch nooit weer terug wat je had.

Maar als je echt aga hebt zou ik toch wel fina aanraden om mee te beginnen omdat minox puur schijnhoudend is. Minox is beter als aanvulling op fina denk ik. Omdat minox niks tegen aga's oorzaak doet.. DHT.

Ik denk zelf niet dat DHT de oorzaak is. Maar dat juist de receptoren die actief worden bij een bepaalde leeftijd gewoon gevoelig worden voor DHT. En dan je haar dood maakt. Hopelijk komt er ooit een oplossing voor dit stront probleem. Word er soms al helemaal gek van dat ze zoveel kunnen in de medici maar hier nog NIKS voor gevonden hebben wat echt werkt.
__________________
-Finasteride 1,25 mg [13 april 2009]->
( gekocht bij odessa ).
-Rooscure 1% [Gestopt.. kreeg meer haaruitval door]->
-Minoxidil... Mischien nano minox iets....

Laatst gewijzigd door wax; 26 juli 2009 om 02:47
wax is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 11:45   #14
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wax Bekijk bericht
i love the sweet talk hiero, maaruh er word nooit gezegd op dit forum waar het op staat.

Er bestaat geen medicijn of iets tegen kaalheid. Finasteride werkt of kan werken maar dan ook tijdelijk net als minox. Uiteindelijk zal iedereen op dit forum er mee moeten leven. That's a fact.

Uiteindelijk kan je als de situatie verergerd een HT doen. Maar dan verdeel je het haar en je krijgt toch nooit weer terug wat je had.

Maar als je echt aga hebt zou ik toch wel fina aanraden om mee te beginnen omdat minox puur schijnhoudend is. Minox is beter als aanvulling op fina denk ik. Omdat minox niks tegen aga's oorzaak doet.. DHT.

Ik denk zelf niet dat DHT de oorzaak is. Maar dat juist de receptoren die actief worden bij een bepaalde leeftijd gewoon gevoelig worden voor DHT. En dan je haar dood maakt. Hopelijk komt er ooit een oplossing voor dit stront probleem. Word er soms al helemaal gek van dat ze zoveel kunnen in de medici maar hier nog NIKS voor gevonden hebben wat echt werkt.
Verdomme man, moeten miljoenen mensen voor niks bezig zijn.

Bedankt voor deze tip !
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 13:46   #15
rikrik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Verdomme man, moeten miljoenen mensen voor niks bezig zijn.
Bedankt voor deze tip !
Haha.
Ik slik al 8 jaar finasteride en sindsdien is mijn haarstatus niet achteruitgegaan terwijl in de 2 jaar voordat ik begon het heel rap achteruitging met mijn haar.
Dus nee hoor, helpt niks dat spul.
rikrik is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe herken ik de aandoening van mannelijke kaalheid bij mijzelf mijnprobleem AGA - Algemeen 27 13 september 2009 03:46
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Erfelijke mannelijke kaalheid op lange termijn Forehead Pride AGA - Algemeen 16 9 mei 2006 00:46
mannelijke kaalheid auto-immuunziekte? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 2 1 juli 2004 17:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.