Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juli 2010, 17:32   #16
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Grappig, ik heb net die thuistest op hun site gedaan (ik vond hem redelijk simpel en had er 16 minuten voor nodig). Maar ik krijg geen uitslag te zien, alleen de mededeling dat ik volgens deze test boven de 98% percentiel val en dus mogelijk in aanmerking kom voor lidmaatschap als ik op de Mensa-eindtest (€42,50) ook slaag.

Ik ben een tikje wantrouwend nu, zou iedereen die uitslag voor deze online-test krijgen en heb ik net 16 minuten voor jandoedel zitten dubben over keuzes?
't Is maar een indicatie. Ik ben vaker getest, en kwam meestal wel hoog uit. Maar met Mensa heb ik verder niet echt veel. Je moet eerst ter plaatse nog een 'echte test' doen. Die schijnt pittiger te zijn.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 17:34   #17
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ieder mens heeft één of meerdere verslavingen. En de ene verslaving wordt meestal ingeruild tegen een andere. Eetverslaving, gokverslaving, sexverslaving, etc.etc.
Veel ex-rokers zijn nu baggervet of juist fanatieke gezondheidsverslaafden en hardcore vegetariërs.
Wie zal het langste leven met een fraaie haardos? God zal 't (misschien) weten.
Ik heb geen verslavingen. Ik zal best een van de weinigen zijn. Sinds ik gestopt ben met roken ben ik helemaal 'clean'. Glas wijn af en toe, that's it. Maar dat kan ik ook heel goed laten staan. Niet iedereen over één kam scheren, graag.

Edit: nu gaan mij waarschijnlijk allemaal rare verslavingen worden toegedicht. Ben heel benieuwd, Hanna!
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 19 juli 2010 om 17:40
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 17:35   #18
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht

Ik ben niet slim genoeg om -zonder te weten hoe hoog mijn score is- te kunnen bepalen of ik een serieuze kans maak of dat ik dalijk de kas spek van een elitair gezelschap, maar toch geen lid mag worden
Maar waarom zou je eigenlijk lid willen worden?
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 17:42   #19
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Glas wijn af en toe, that's it. Maar dat kan ik ook heel goed laten staan. Niet iedereen over één kam scheren, graag.
Dan zijn er wel andere dingen die je niet kunt nalaten.
Bijvoorbeeld voortdurend met je gezondheid bezig zijn en/of discussiëren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 17:48   #20
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dan zijn er wel andere dingen die je niet kunt nalaten.
Bijvoorbeeld voortdurend met je gezondheid bezig zijn en/of discussiëren.
Ik zat er op te wachten.
Tja, ik kan me voorstellen dat je geneigd bent als je zelf verslaafd bent aan iets (zoals jij aan tabak), je graag iemand anders ook een verslaving toedicht.
Maar ik vind gezond eten en sporten en af en toe eens discussiëren geen verslaving.

Maar zoals Antonie al zegt:

Hanna, ik val je niet aan op je verslaving. Overigens vertoon je wel het klassieke gedrag van een verslaafde. Direct in de verdediging en gul met jij-bakken strooien. Afleidingsmanouvres om vooral niet te veel de hand in eigen boezem te hoeven steken. Het is de interne junk die de primaire reacties stuurt .
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 18:02   #21
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ik zat er op te wachten.
Tja, ik kan me voorstellen dat je geneigd bent als je zelf verslaafd bent aan iets (zoals jij aan tabak), je graag iemand anders ook een verslaving toedicht.
Maar ik vind gezond eten en sporten en af en toe eens discussiëren geen verslaving.
Ik heb mijn nicotineverslaving al een flink eind teruggebracht door electronisch te dampen, maar bij mij moet mijn mond iets te doen hebben, hetzij praten tot een ander blaren op zijn oren krijgt, of eten tot ik moet kotsen, of electronisch dampen.
Erg veel bezig zijn met gezondheid en sporten, is wel degelijk een vorm van verslaving, ook al willen de betrokkenen -zoals bijna alle verslaafden- dat niet toegeven; ze zeggen zelfs daar een ander niet mee te storen, maar alle tijd en geld die men steekt in zichzelf, besteedt men niet aan een ander.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 18:19   #22
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik heb mijn nicotineverslaving al een flink eind teruggebracht door electronisch te dampen, maar bij mij moet mijn mond iets te doen hebben, hetzij praten tot een ander blaren op zijn oren krijgt, of eten tot ik moet kotsen, of electronisch dampen.
Erg veel bezig zijn met gezondheid en sporten, is wel degelijk een vorm van verslaving, ook al willen de betrokkenen -zoals bijna alle verslaafden- dat niet toegeven; ze zeggen zelfs daar een ander niet mee te storen, maar alle tijd en geld die men steekt in zichzelf, besteedt men niet aan een ander.
Elke dag gemiddeld een half uur sporten, wat een ongelooflijke verslaving! Gezond eten... Oei, oei, oei! Hoe durf ik het hè, die tijd aan mezelf te besteden. En dan koop ik ook nog wel eens wat voor mezelf... 't Zal de ontkenningsfase wel zijn, denk ik, dat ik het allemaal niet besef. 't Vreemde is wel, dat ik als ik op reis ben zonder problemen niet sport. Raar hoor. Ik kan het zelfs gewoon laten.

Mijn man is net vier dagen op zee geweest, maar ik ga straks even vragen, of hij zich erg verwaarloosd voelt. Tenslotte gaat het allemaal van 'zijn' tijd af. Misschien nog even alle vrienden en kennissen bellen met dezelfde vraag... Zouden ze het geloven, als ik zeg, dat ik het echt nooit geweten heb, dat ik onbewust verslaafd was? Dat het me echt heel erg spijt, dat ik zomaar elke dag tijd aan sporten heb besteed, en niet aan hen? Wat ben ik blij dat me de ogen geopend zijn!

Misschien kunnen we hier nog wat nieuwe verslavingen bedenken.

Haarwerkverslaving?
Minoxidilverslaving?
Toiletverslaving? (er zijn mensen die heel vaak gaan, en die tijd gaat wel van de tijd af, die je aan anderen zou kunnen besteden, natuurlijk, om nog niet te te spreken van de kosten van toiletpapier)

Ontkennen helpt niet, forummers!

Nu weer on topic, graag.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 19 juli 2010 om 18:24
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 18:25   #23
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
On topic: nee, blowen is niet ongezond of slecht voor je haar. Het voorbeeld van Simon Vinkenoog hieromtrent heb ik al vaak aangehaald.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 18:29   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ieder mens is verslaafd, sowieso verslaafd aan het leven.

Amen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 18:30   #25
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
On topic: nee, blowen is niet ongezond of slecht voor je haar. Het voorbeeld van Simon Vinkenoog hieromtrent heb ik al vaak aangehaald.
Ik heb Simon Vinkenoog zelf een paar keer ontmoet, en hij was altijd behoorlijk de weg kwijt. Cannabis beïnvloedt het kortetermijngeheugen nogal. Daarnaast verhoogt het de hartslag, zodat het hart harder moet werken. En de afgifte van bepaalde stoffen in je hersenen wordt flink verstoord. Maakt verder niet uit: Simon had inderdaad een flinke bos haar!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 18:33   #26
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ieder mens is verslaafd, sowieso verslaafd aan het leven.

Amen.
Tuurlijk! Als er een ding is, waar je niet buiten kan...
Verzin er nog eens een paar.

Ik ga trouwens koken. Gezond natuurlijk. De pc gaat bij mij 's avonds lekker uit.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 19:21   #27
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
't Is maar een indicatie. Ik ben vaker getest, en kwam meestal wel hoog uit. Maar met Mensa heb ik verder niet echt veel. Je moet eerst ter plaatse nog een 'echte test' doen. Die schijnt pittiger te zijn.
Stelt weinig voor, ik heb die test in mijn twintiger jaren gedaan en uit die test kwam dat zelfs ik hoogbegaafd zou zijn...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 19:24   #28
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ik heb Simon Vinkenoog zelf een paar keer ontmoet, en hij was altijd behoorlijk de weg kwijt. Cannabis beïnvloedt het kortetermijngeheugen nogal. Daarnaast verhoogt het de hartslag, zodat het hart harder moet werken. En de afgifte van bepaalde stoffen in je hersenen wordt flink verstoord. Maakt verder niet uit: Simon had inderdaad een flinke bos haar!
En Simon is er flink oud mee geworden, ouder dan mijn moeder die haar kortetermijngeheugen volledig kwijt was zonder ooit cannabis te hebben gebruikt.
Wat de goden voor je in petto hebben, kun je toch niet beïnvloeden, ook al maakt men zichzelf dat graag wijs.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 19:26   #29
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik heb mijn nicotineverslaving al een flink eind teruggebracht door electronisch te dampen, maar bij mij moet mijn mond iets te doen hebben, hetzij praten tot een ander blaren op zijn oren krijgt, of eten tot ik moet kotsen, of electronisch dampen.
Jij doet je man pas iets tekort....
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2010, 19:26   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Tuurlijk! Als er een ding is, waar je niet buiten kan...
Verzin er nog eens een paar.
Wie echt Mensa-niveau heeft, kan dat makkelijk zelf.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 17:25
Haarwerken Stappenplan Webmaster Haarwerken 0 11 oktober 2009 15:41
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.