Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 juli 2010, 13:20   #46
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik vind Antonie zeker niet arrogant. Ik denk alleen dat hij iets zegt, dat jou helemaal niet bevalt. Jullie zijn het gewoon niet eens. Nou en?

Blowen is niet slim. Het voegt niets toe en is schadelijk. Het is je eigen keuze, net als al dan niet roken of drinken en noem maar op.
Toen ik rookte, bedacht ik ook altijd van allerlei redenen waarom ik het deed, en waarom het eigenlijk toch niet zo erg was. En wat waren al die niet-rokers saai! Dat maakte mij in bepaalde opzichten een dom persoon. Pas nu ik al jaren niet meer rook, zie ik het mechanisme achter die gedachten.

Ik heb zelf geblowd, heb veel mensen gekend die blowden, sommigen veel, sommigen weinig. Ik ken eerlijk gezegd niemand die er beter van geworden is. De ontspanning van een blowtje is heel simpel met andere methoden te bereiken. Eigenlijk is iedereen er ook gewoon weer mee opgehouden.

Dat kankerpatiënten cannabis roken, zegt niets over het feit of het al dan niet gezond is.

Stereotypen bestaan voor alles: mannen, vrouwen, ras, geloof, geaardheid. Allerlei verdedigingsmechanismes gebruiken heeft geen zin. Toen ik als enige vrouw bij een multinational regelmatig de fabriek in moest bij het plannen van de productie, had ik er vaak mee te maken. Ook in andere situaties. Wie zich daarover opwindt, doet zichzelf te kort. Natuurlijk is het lastig, leuk is het niet. Maar je kunt er beter boven staan en je er niet zo door laten opfokken.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 13:33   #47
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ik vind Antonie zeker niet arrogant. Ik denk alleen dat hij iets zegt, dat jou helemaal niet bevalt. Jullie zijn het gewoon niet eens. Nou en?

Blowen is niet slim. Het voegt niets toe en is schadelijk. Het is je eigen keuze, net als al dan niet roken of drinken en noem maar op.
Toen ik rookte, bedacht ik ook altijd van allerlei redenen waarom ik het deed, en waarom het eigenlijk toch niet zo erg was. En wat waren al die niet-rokers saai! Dat maakte mij in bepaalde opzichten een dom persoon. Pas nu ik al jaren niet meer rook, zie ik het mechanisme achter die gedachten.

Ik heb zelf geblowd, heb veel mensen gekend die blowden, sommigen veel, sommigen weinig. Ik ken eerlijk gezegd niemand die er beter van geworden is. De ontspanning van een blowtje is heel simpel met andere methoden te bereiken. Eigenlijk is iedereen er ook gewoon weer mee opgehouden.

Dat kankerpatiënten cannabis roken, zegt niets over het feit of het al dan niet gezond is.

Stereotypen bestaan voor alles: mannen, vrouwen, ras, geloof, geaardheid. Allerlei verdedigingsmechanismes gebruiken heeft geen zin. Toen ik als enige vrouw bij een multinational regelmatig de fabriek in moest bij het plannen van de productie, had ik er vaak mee te maken. Ook in andere situaties. Wie zich daarover opwindt, doet zichzelf te kort. Natuurlijk is het lastig, leuk is het niet. Maar je kunt er beter boven staan en je er niet zo door laten opfokken.

Waar zeg ik dan dat het slim is? Lees mn vierde reactie maar waar ik aangeef dat het erg onverstandig is. Herhaling is dus niet nodig.

Maar een reactie als "blowen is voor domme jongens" is heel erg zwart/wit.

En jij vindt hem niet arrogant, terwijl hij maar verwijst naar mn domheid? Hij al die aannames doet?

Jij verdedigt hem omdat je hier al een tijdje zit en hem nu al een tijd kent....zou ik ook doen, is natuurlijk.


Citaat:
Dat kankerpatiënten cannabis roken, zegt niets over het feit of het al dan niet gezond is.
Daar ging het niet om, het gaat erom dat onze arrogante AnthonieH die mensen dom vindt.


ps ik rook niet, ik blow paar keer in een jaar....sporadisch, dus geen gewoonte. Volgens mij is een verslaving het niet in staat zijn om los te komen van een gewoonte, met nadruk op gewoonte? En AnthonieH heeft me al bestempeld als verslaafde....zo ken ik meer mensen die mij als eea bestempelen voor ze met me gesproken hebben. Zielige mensen zijn het.

Laatst gewijzigd door 0416Dr; 20 juli 2010 om 13:41
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 13:41   #48
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij vele universitair geschoolden wemelt het van de spel- en taalfouten, zoals in enkele berichten hierboven; zij zijn dus niet accuraat; de meeste jonge artsen vind ik daarom doodeng.

Bij de Mensa gaat het niet direct om de hoogte van je IQ, maar om je denkwijze.

Veel bewegen is goed, maar sporten is dom, want sporters krijgen om de haverklap blessures, waardoor ze bovendien vaak doktershulp nodig hebben en de maatschappij daarmee handenvol geld kosten.

Verder wordt marihuana ook ingezet tegen ondraaglijke pijn waarbij andere medicatie niet helpt; ik heb een familielid met (al 30 jaar lang) een ernstige onbehandelbare rugkwaal waardoor de rug permanent in de stofzuighouding blijft; van kankerpatiënten weet ik dat ze morfine(opium) voorgeschreven krijgen.

AnthonieH is een schat van een man, maar ziet nog niet in, dat ieder mens, net als hijzelf, recht heeft op een vorm van verslaving; het hoort bij het mens-zijn; een mens zonder enige verslaving bestaat niet.
Veel leefregels, waslijsten met geboden en verboden, dat is strenge religie, waar ieder normaal mens een hekel aan heeft.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 13:46   #49
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Tjah, mijn verslavingen zijn piano spelen en programmeren, maar volgens AnthonieH ben ik nu dom...want wie speelt er nu piano en gaat programmeren voor kennisverrijking?! Verslavingen zijn toch ow zo dom?

Overigens heeft het geen impact op mn leven. Piano speel ik ong. 5 uur per week en programmeren +- 10 uur per week. Heeft alleen maar positieve effecten op mn werk, mn sociale leven....gewoonweg mn eigen leven

Laatst gewijzigd door 0416Dr; 20 juli 2010 om 13:51
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 13:53   #50
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
B
Bij de Mensa gaat het niet direct om de hoogte van je IQ, maar om je denkwijze.

Om tot Mensa te worden toegelaten, moet je een bepaald IQ hebben. Hetb draait daar dus wel degelijk direct om. Mijn denkwijze kan nog zo ontwikkeld zijn, als mijn IQ te laag is, kan ik geen lid worden.


Veel bewegen is goed, maar sporten is dom, want sporters krijgen om de haverklap blessures, waardoor ze bovendien vaak doktershulp nodig hebben en de maatschappij daarmee handenvol geld kosten.

[I]Wat versta jij dan onder veel bewegen? Is hardlopen veel bewegen of sporten? Is yoga een sport of een beweging? En wanneer is het teveel? Wie bepaalt dat? Mijn buurman loopt elke week een paar keer hard. Is dat sport? Hij is laatste op het duindijkje hier gestruikeld tijdens het bewegen. Is dat een blessure? Of gewoon pech? [/I]

Verder wordt marihuana ook ingezet tegen ondraaglijke pijn waarbij andere medicatie niet helpt; ik heb een familielid met (al 30 jaar lang) een ernstige onbehandelbare rugkwaal waardoor de rug permanent in de stofzuighouding blijft; van kankerpatiënten weet ik dat ze morfine(opium) voorgeschreven krijgen.

AnthonieH is een schat van een man, maar ziet nog niet in, dat ieder mens, net als hijzelf, recht heeft op een vorm van verslaving; het hoort bij het mens-zijn; een mens zonder enige verslaving bestaat niet.
Veel leefregels, waslijsten met geboden en verboden, dat is strenge religie, waar ieder normaal mens een hekel aan heeft.
Je haalt twee dingen door elkaar. Iedereen heeft het recht te doen, wat hem of haar goeddunkt. Ook als dat slecht voor de gezondheid is. Dat heet zelfbeschikking. Antonie geeft hier zijn mening over verslaving, dat heeft niets met het 'recht' erop te maken.
Een mens zonder verslavingen bestaat wel degelijk, maar jij ziet het liever anders, je kunt vanuit je eigen gezichtspunt niet oordelen hoe dat is, omdat je zelf verslaafd bent en dat graag rechtvaardigt.

Leefregels hoeven niet te storen, als je ze met overtuiging kunt opvolgen. Als je iets niet wilt, dan wordt het een verbod of gebod. Dat is inderdaad voor iedereen vervelend. Wie uit een oprechte behoefte gewoon gezond eet, heeft daar geen moeite mee, en heeft ook geen behoefte aan 'slecht' voedsel. Als iemand me eens een heerlijke bonbon aanbiedt, eet ik die zonder problemen: ik kan de 'regel' ook gemakkelijk loslaten, er is geen sprake van dwang.
Ik eet gezond, en heb er geen behoefte aan, mezelf vol te stoppen met bijvoorbeeld snoep. Ik denk er niet eens aan: ik hoef mezelf ook niet te dwingen om me aan die 'regel' te houden.
Ik rook niet meer: ik heb niet meer de behoefte om een sigaret op te steken. Na verloop van tijd verdwijnt die gewoon, dus waarom zou ik het doen? Het heeft niets te maken met 'niet mogen', of met een 'gebod' of 'verbod'. Voor jou zou het dat wel zijn, omdat je nog aan je pijpje lurkt. Ik heb de verslaving losgelaten, het doet me niets meer.

Je opmerking dat het leven een verslaving is, is onzin:
verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 20 juli 2010 om 13:58
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 14:07   #51
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Georgie, wat vindt je van deze quote dan:
Citaat:
Je bent gewoon verslaafd en je haalt ieder argument aan om je verslaving te verdedigen.
Je zag zojuist (al vanaf het begin) dat ik dit sporadisch doe, zeg maar zo'n 3 tot 4 keer per jaar....ik weet het niet eens, omdat ik het niet bijhoud. Volgens jouw definitie ben je pas verslaafd als je er afhankelijk van wordt.

AnthonieH heeft gelijk he....omdat hij dat weet is het ook zo.

Dat soort mensen zijn pas misselijk (zomaar aannames hebben) en daarom noem ik hem arrogant.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 14:08   #52
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Waar het mij om gaat is dat jij alles (nog steeds) op één hoop gooit en daar heb ik moeite mee. Meerdere mensen doen dat ook bij mn ras.......snap je waarom ik die verdedigingsmechanisme heb? Niet alles is zo zwart/wit als jij denkt en ik snap niet dat jij met een dergelijk academisch niveau dit juist niet snapt. Wellicht is het te makkelijk voor je.
He bah, toch maar weer reageren

Dan vind je me maar arrogant, ik heb daar verder geen probleem mee. Maar ik vind het wel frapant dat jij steeds met zaken begint en dan mij ervan beschuldigt. Eerst met 'niveau', waar jij het nodig vond te melden dat je een HBO-er bent en nu weer met vooroordelen, waar jij mee begon door alle academici over één kam te scheren.

Nu sleep je er jouw afkomst en mijn leeftijd bij? Volgens mij ben je heel goed in etiketjes plakken! Ik weet niet hoe oud je bent. Ik weet niet waar je ouders vandaan komen. Ik weet niet uit welk deel van het land je afkomstig bent. Ik moet er zelfs maar naar raden dat je waarschijnlijk wel een man ben. Ik reageer puur op je woorden. Als je dat niet snapt, dan snap ik jou niet. Dat heeft niks met mijn 'niveau' van doen. Ik zie de wereld in vele grijstinten en hier op HaarWeb vooral in schakeringen van blauw

En ik kan gerust zeggen dat ik blowen iets voor domme jongens vind. Dat is mijn persoonlijke mening en persoonlijke meningen kan ik niet staven met onderzoeken. Iemand die goed nadenkt begint niet aan dat spul of houdt er snel weer mee op wanneer hij beseft dat ie er toch om de verkeerde redenen mee begonnen is.

Wat wel wetenschappelijk te staven is, is het verslavende vermogen van cannabis en de negatieve effecten voor je gezondheid (lichamelijk en geestelijk) op lange termijn. Daarnaast is het bewijsbaar hinderlijk voor je omgeving (het stinkt) en de kleine deeltjes in de lucht kunnen bewijsbaar irritatie opleveren bij mensen met gevoelige ogen of longproblemen. Maar wees eerlijk, daarmee vertel ik je echt niks nieuws.

Ik vind heel veel jongens dom hoor, om allerlei verschillende redenen. Domme jongens die te veel drinken, achter het stuur stappen en ooit nog eens zichzelf of iemand anders dood gaan rijden. Domme jongens die zich lekker uitleven met onbeschermde seks en enge ziektes oplopen, domme jongens die hun eerste peuk opsteken om stoer te doen, etc. Ook al doen ze het maar 1 keer per jaar. Het is niet raar en het is van alle tijden. Domme jongens denken dat ze onsterfelijk zijn en dat alle vervelende dingen in de wereld alleen maar anderen overkomen.

Wat dat betreft is het wel mijn persoonlijke mening (als je google-t op internet zul je diverse theoriën tegenkomen die dat wel ondersteunen) dat mannelijke leden van het menselijk ras vooral in de periode na de pubertijd geneigd zijn dommer te zijn dan anderen. Dat is ook evolutionair bepaald. Mannen moesten nu eenmaal altijd al risico's nemen om andere mannen af te troeven en vrouwen te winnen. De écht domme domme jongens overleefden dat niet of eindigden ergens aan de rand van de samenleving.

Maar in het algemeen vind ik gewoon heel veel mensen dom. Jongens, mannen, meisjes, vrouwen, bejaarden. Alleen babies en opgroeiende kinderen niet. Feitelijk denk ik dat ik bijna iedereen op enig moment en op enig vlak wel dom zal vinden. Mezelf incluis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Dat is jouw probleem ook, dat je te veel aannames maakt. Zoals dat je aanneemt dat je gelijk hebt, dat alle andere lezers ook denken dat je gelijk hebt. Ik heb niets gerechtvaardigd. Mijn gaat het erom dat jij ALLE blowers op één hoop gooit, terwijl dat gewoon niet zo is.
Lees eens terug. De discussie was over domme jongens in de leeftijdscategorie waarop jongens wel vaker al beginnen te kalen. En categorie waar maar weinig jongens zullen blowen uit oogpunt van pijnbestrijding bij kanker of zo. Die hele categorie heb jij erbij gesleept, niet ik.

En weet je, laat ik dan zo arrogant zijn om te beweren dat iedereen die een gewoonte die verslavend, hinderlijk en op termijn schadelijk voor de gezondheid is niet dom vindt, zelf dom is

Hoe verslaafd jij zelf bent, weet ik niet. Ik ken je niet. Ik zie alleen de typische reactie van iemand die verslaafd lijkt te zijn en die zijn verslaving wil rechtvaardigen. Jij noemt mij arrogant zonder mij echt te kennen, ik noem jou dom zonder jou te kennen. We zijn inderdaad een triest stel.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 14:11   #53
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Citaat:
We zijn inderdaad een triest stel.
Inderdaad. We kunnen een hand schudden.

Thanks voor de discussie. We zijn eruit! ahahahaha]


In ieder geval mijn excuses als het te beledigend overkwam. Ik ben niet uit op ruzies (niet dat ik zeg dat jij daar wel op uit was). Wellicht heb ik inderdaad emotioneel gereageerd, maar toen ik las dat blowers voor domme mensen is volgens jou, moest ik aan mn kennis denken. Hij is inmiddels overleden (paar maanden nu).

Laatst gewijzigd door 0416Dr; 20 juli 2010 om 14:16
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 14:17   #54
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Georgie, wat vindt je van deze quote dan:


Je zag zojuist (al vanaf het begin) dat ik dit sporadisch doe, zeg maar zo'n 3 tot 4 keer per jaar....ik weet het niet eens, omdat ik het niet bijhoud. Volgens jouw definitie ben je pas verslaafd als je er afhankelijk van wordt.

AnthonieH heeft gelijk he....omdat hij dat weet is het ook zo.

Dat soort mensen zijn pas misselijk (zomaar aannames hebben) en daarom noem ik hem arrogant.
Je doet iets, wat niet goed voor je is. Punt. Dat is, voorzichtig gezegd, niet slim. Je rechtvaardigt het met allerlei argumenten: ik doe het maar af en toe, het beïnvloedt mijn sociale leven niet, etc. etc. Daarin zit de verslaving: de gebruiker wil graag iets doen, weet dat het niet goed is, maar haalt er allerlei onlogische argumenten bij. Waarom zou je als verstandig, volwassen mens, iets doen dat op zich slecht voor je is? Waarom zou je je lichaam beschadigen, hoe dan ook? Wat is de meerwaarde ervan? Je maakt daarin zelf je afweging, maar dat maakt het niet gezond.

Begrijp me goed, ik heb het zelf ook gedaan. Geblowd, gerookt, teveel gedronken. Ik ben zeker niet smetteloos. Ik ben alleen veel ouder dan jij, en dat scheelt. Dat klinkt betuttelend, maar met het klimmen der jaren ga je dingen anders zien. En dan merk je, dat een verslaving of ongezonde gewoonte geen vrijheid geeft. Als je dat los kunt laten, word je vrij. Dan voel je geen dwang. Niet om iets te laten, en niet om iets te doen.

Veel 'gebruikers' (van wat dan ook) rechtvaardigen wat ze doen als: ik mag helemaal niets meer, al die regels zijn zo vervelend, dood ga ik toch wel. Daar zit de crux: je MAG alles. Maar wie vrij is, HOEFT niet meer. En ervaart 'iets laten' dan ook helemaal niet als een gemis.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 20 juli 2010 om 14:21
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 14:18   #55
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Inderdaad. We kunnen een hand schudden.

Thanks voor de discussie. We zijn eruit! ahahahaha]


In ieder geval mijn excuses als het te beledigend overkwam. Ik ben niet uit op ruzies (niet dat ik zeg dat jij daar wel op uit was). Wellicht heb ik inderdaad emotioneel gereageerd, maar toen ik las dat blowers voor domme mensen is volgens jou, moest ik aan mn kennis denken. Hij is inmiddels overleden (paar maanden nu).
Internet is snel, en ook eigenlijk emotieloos. Niemand ziet de 'achterliggende' gedachten achter jouw verhaal. Dat maakt het soms moeilijk.

Je kunt ook besluiten om het gewoon met elkaar oneens te zijn.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 14:21   #56
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Ja maar Georgie, noem jij dat dan verslaving? Sporadisch blowen? Dat het slecht is, heb ik al aangegeven en ben ik volledig mee eens. Maar om nu te zeggen of ik verslaafd ben....neeh denk het niet, want dan bestaat heel mn leven uit verslavingen. Ik sla zelfs een jaar over.....het is alsof ik zin heb in een bepaald gerecht zoals garnalen (eet ik ook sporadisch), dus eet ik dat....ben ik dan verslaafd? Zo gaat dat met blowen bij mij ook.

CO2 inademen is ook slecht, maar is dan niet automatisch een verslaving?

Ik rechtvaardig helemaal niks...ook voor de zoveelste keer....
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 14:33   #57
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Internet is snel, en ook eigenlijk emotieloos. Niemand ziet de 'achterliggende' gedachten achter jouw verhaal. Dat maakt het soms moeilijk.

Je kunt ook besluiten om het gewoon met elkaar oneens te zijn.
Inderdaad, maar dat geldt andersom ook.

Maar ik denk dat het nu wel duidelijk is.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 14:40   #58
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr Bekijk bericht
Ja maar Georgie, noem jij dat dan verslaving? Sporadisch blowen? Dat het slecht is, heb ik al aangegeven en ben ik volledig mee eens. Maar om nu te zeggen of ik verslaafd ben....neeh denk het niet, want dan bestaat heel mn leven uit verslavingen. Ik sla zelfs een jaar over.....het is alsof ik zin heb in een bepaald gerecht zoals garnalen (eet ik ook sporadisch), dus eet ik dat....ben ik dan verslaafd? Zo gaat dat met blowen bij mij ook.

CO2 inademen is ook slecht, maar is dan niet automatisch een verslaving?

Ik rechtvaardig helemaal niks...ook voor de zoveelste keer....
Nee, zo is het niet bedoeld. Je rechtvaardigt een slechte gewoonte (laten we het dan gewoon geen verslaving noemen). Waarom zou het doen terwijl het slecht voor je is?

Het inademen van CO2 kun je niet ontlopen, helaas. Garnalen zijn niet ongezond. Dat kun je dus geen verslaving noemen. Een verslaving is een gewoonte die je niet los kunt laten, tegen beter weten in.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 14:49   #59
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Nee, zo is het niet bedoeld. Je rechtvaardigt een slechte gewoonte (laten we het dan gewoon geen verslaving noemen). Waarom zou het doen terwijl het slecht voor je is?

Het inademen van CO2 kun je niet ontlopen, helaas. Garnalen zijn niet ongezond. Dat kun je dus geen verslaving noemen. Een verslaving is een gewoonte die je niet los kunt laten, tegen beter weten in.
Ik weet dat het slecht is dus ik heb het niet gerechtvaardigd. Waarom doen mensen dingen die slecht zijn? Tjah, goede vraag....waarom maken mensen elkaar af? Ik snap dat ook niet

Ik doe het omdat ik er gewoon zin in heb.....of het nu slecht is of niet. Waarom speel ik piano en geen gitaar...ik weet het gewoon niet. Ik maak keuzes. Misschien wil ik eea gewoon doen en proberen omdat ik juist maar één keer leef en hoewel ik gematigd gelovig ben kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat er leven na de dood is....ik hoop het wel, maar kan ook anders zijn.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2010, 14:53   #60
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Je opmerking dat het leven een verslaving is, is onzin:
verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten.
Het leven is een gewoonte die een psychisch gezond mens niet kan noch wil loslaten.

Ik schreef dat 't bij de Mensa niet direct om je IQ gaat.
Het gaat om een andere denkwijze, niet uit boekjes alles stompzinnig uit je hoofd leren, niet zomaar aannemen wat de overheid je wil laten geloven, zelf creatief denken, etc., wat sommige mensen met een hoge IQ toch nooit leren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 17:25
Haarwerken Stappenplan Webmaster Haarwerken 0 11 oktober 2009 15:41
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.